Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (<br/> żeby ładniej wyglądało)
Linia 1: Linia 1:
{{Programisto}}
{{Programisto}}
<br/>
{{Programowanie}}
{{Programowanie}}
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – pierwszy [[język programowania]], którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jedyny element nauczania na [[technologia informacyjna|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a.
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – pierwszy [[język programowania]], którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jedyny element nauczania na [[technologia informacyjna|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a.

Wersja z 16:07, 2 cze 2013


Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. gra twórca język) – pierwszy język programowania, którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy WinShit. Jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.

Wersje

  • Szablon:Twersję tą wyróżniało to, że jej nie było.
  • Szablon:Tistny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
  • Szablon:Tw wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. Wtajemniczeni wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
  • Szablon:Twersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej – „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
  • Szablon:Tpierwsza wersja, którą zaczęły się interesować dzieci neo, gdyż dołączała ona wirusa, w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony.
  • Szablon:Tta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
  • Szablon:Tpłatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
  • Szablon:Tnajlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjni i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci.

Działanie

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy.