Ikariam

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 22:57, 8 gru 2012 autorstwa Lajon$$ (dyskusja • edycje) (Przywrócono poprzednią wersję, jej autor to Wishnia. Autor wycofanej wersji to 208.174.57.186.)
Cała prawda o Ikariam

Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?

Noob szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami

Aby skorzystać z listy budowy, potrzebujesz konto premium!

Ikariam o tym artykule

Szablon:Tgra przeglądarkowa firmy Gameforge AG w której mamy za zadanie rozwijać nasze miasto-państwo tak, aby miało przynajmniej zagęszczenie ludności podobne do Grudziądza.

Początek gry

Na początek dostajemy swój kawałek terytorium na wyspie oraz ratusz, kilku mieszkańców i trochę peniędzy . Ukazuje się nam wprowadzenie i zadania w nim do wykonania, za które dostajemy surowce lub kolejne poziomy budynków, wystarczy tylko trochę poklikać. Niezłe, co?
Potem budujemy mur, koszary, akademię i inne budynki, jak na przykład port do szmuglowania miejscowych wyrobów.

Surowce

Do budowy budynków, statków lub żołnierzy będziemy potrzebowali surowców. Są to: drewno, marmur, siarka oraz kryształ. Każda wyspa ma swój unikalny surowiec, wraz z kopalnią, z której możemy go wydobywać. To, jaki surowiec dostaniemy, jest wybierane losowo, więc jeśli dostaniesz np. kryształ, to znaczy, że albo Bóg[1] cię nie kocha, albo masz odwrotne szczęście i pozostaje ci tylko pieprznąć łbem w klawiaturę lub pobić matkę krzesłem. Jeśli zaś dostaniesz marmur, to znaczy, że masz szczęście jesteś farciuchem.

Wojska

W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy.

Zadowolenie ludności

Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna.
Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa.
Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli.

Oznaki uzależnienia

  1. Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika
  2. Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz
  3. Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców
  4. Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić
  5. Sprzedajesz marmur na sztuki
  6. Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz "Jaki mam bilans złota!"
  7. Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski
  8. Próbujesz ulepszyć swój dom
  9. Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji
  10. Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu
  11. Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy
  12. Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push
  13. Widząc kogoś z kijem krzyczysz "Oszczepnik!"
  14. Nie bijesz małych dzieci mówiąc "oni mają jeszcze rękę ochronną bogów"
  15. Próbujesz kupić w porcie statki handlowe
  16. Idąc do akademii pytasz się jednego z pracujących w niej o ilość punktów na godzinę
  17. Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG

Ambrozja

W grze istnieje system pozwalający noobom za prawdziwe pieniądze kupować główną walutę zwaną Ambrozją, która daje takie korzyści jak np.:

  • Kolejkę budowy;
  • Ulepszone podglądy;
  • Ulepszony klient wiadomości;
  • Bajery jak np. Piła parowa, Młot parowy, jakieś atrapy wojsk, kłódka, napoje mądrości itd.. itp...;
  • I masę innych rzeczy.

Przypisy

  1. bogowie ?