Logo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 81.168.143.21. Ofiarą rewertu jest 31.63.245.92.)
M (Dodaję szablon {{stopka}})
 
(Nie pokazano 23 wersji utworzonych przez 18 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|'''języka programowania'''|[[logo (znak graficzny)]]}}
{{sur|języka programowania|[[logo (znak graficzny)]]}}
{{Programowanie}}
{{Programowanie}}

'''Logo''' – skrzyżowanie [[język programowania|języka programowania]] z fabularną grą [[RPG]], w której gracz (programista?) ma za zadanie poprowadzić trójkątnego żółwia przez zaczarowaną krainę pełną iteracji, rekurencji i innych baśniowych stworzeń. Kompilator Logo składa się z konsolidatora sematyczno-składniowego, modułu optymalizacyjnego oraz klatki z żółwiami. Jest też możliwość korzystania z kilku żółwi, coś jakby multiplayer. Programiści używają zamiennie nazw logo i "pier**lony żółwik".
'''Logo''' – skrzyżowanie [[język programowania|języka programowania]] z fabularną grą [[Gra fabularna|RPG]], w której gracz programista, ma za zadanie poprowadzić trójkątnego żółwia przez zaczarowaną krainę pełną iteracji, rekurencji i innych baśniowych stworzeń. Można w to grać jednym [[żółw]]iem (singleplayer) lub kilkoma (multiplayer).


== Podstawowe polecenia ==
== Podstawowe polecenia ==
Linia 8: Linia 9:
* '''SETPENSIZE''' – zmiana grubości kreski.
* '''SETPENSIZE''' – zmiana grubości kreski.
* '''FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3''' – żółw tańczy Macarenę.
* '''FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3''' – żółw tańczy Macarenę.
* '''?''' - żółw zastanawia się nad sensem życia
* '''?''' żółw zastanawia się nad sensem życia


== Zastosowanie ==
== Zastosowanie ==
Język Logo używany jest zazwyczaj na lekcjach informatyki do torturowania uczniów, którzy przecież mogliby w tym czasie robić coś pożyteczniejszego, np. grać w [[Quake|Quake'a III]].
Język Logo używany jest zazwyczaj na [[Informatyka (przedmiot szkolny)|lekcjach informatyki]] do torturowania uczniów.

== Zobacz też ==
* [[Game Maker Language]]
* [[Pascal (język programowania)|Pascal]]
* [[C++]]


{{stubinf}}
{{stopka}}
[[Kategoria:Języki programowania]]
[[Kategoria:Języki programowania]]

Aktualna wersja na dzień 02:17, 21 gru 2021

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Logo – skrzyżowanie języka programowania z fabularną grą RPG, w której gracz – programista, ma za zadanie poprowadzić trójkątnego żółwia przez zaczarowaną krainę pełną iteracji, rekurencji i innych baśniowych stworzeń. Można w to grać jednym żółwiem (singleplayer) lub kilkoma (multiplayer).

Podstawowe polecenia[edytuj • edytuj kod]

  • PPT – żółw rysuje kreskę.
  • PE – żółw wciąga kreskę.
  • SETPENSIZE – zmiana grubości kreski.
  • FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3 – żółw tańczy Macarenę.
  • ? – żółw zastanawia się nad sensem życia

Zastosowanie[edytuj • edytuj kod]

Język Logo używany jest zazwyczaj na lekcjach informatyki do torturowania uczniów.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]