Mikrofon: Różnice pomiędzy wersjami
M (redakcja) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[grafika:Mikrofon harmonijkowy.jpg|thumb|right|200px|Mikrofon [[harmonijka ustna|harmonijkowy]].]] |
[[grafika:Mikrofon harmonijkowy.jpg|thumb|right|200px|Mikrofon [[harmonijka ustna|harmonijkowy]].]] |
||
<code>''Całuję się z '''mikrofonem.''' Cmok. Cmok.''</code> |
<code>''Całuję się z '''mikrofonem.''' Cmok. Cmok.''</code> |
||
:<code>[[Marcin Świetlicki]]</code> |
:<code>[[Marcin Świetlicki]] o '''mikrofonie'''</code> |
||
'''Mikrofon''' |
'''Mikrofon''' – atrybut [[władza|władzy]] (''kto ma mikrofon, ten ma władzę'') pozwalający prowadzić w pojedynkę równoprawny dialog z całą [[sala|salą]] [[człowiek|ludzi]]. Wytrawni dialogerzy opracowują własny styl manipulowania mikrofonem i można ich poznać tylko po tym, w jaki sposób manipulują nim na odcinku od [[szyja|szyi]] do [[splot słoneczny|splotu słonecznego]]. Podczas [[dialog]]u osoba z mikrofonem udaje, że [[wstyd|zawstydza]] ją wrzawa po każdym wypowiedzianym słowie, i nie daje po sobie poznać, że [[publika]] w ten sposób tylko rozwala występ. Przyjaźnie wypowiedziane ''oddaję mikrofon'' jest dla oddającego nie mniej bolesne, niż oddanie [[nerka|nerki]]. |
||
'''Mikrofon w [[muzyka|muzyce]]''' przysuwany i odsuwany od twarzy służy do regulowania głośności [[śpiew|wokaliz]], bo realizator nie wyrobiłby się z zachciankami [[wokalista|śpiewaka]]. Na [[koncert|koncertach]] jest wykorzystywany w symbolicznym geście pojednania z [[fan|fanami]]: zostaje wyciągnięty w ich kierunku, czasem na [[statyw mikrofonowy|statywie]]. Każdy pojedynczy fan, niesiony owczym pędem uwielbienia, zapomina że jego śpiew nie skrobnie nawet mikrofonu, bo na koncerach stosuje się mikrofony pojemnościowe, a nie kierunkowe. |
'''Mikrofon w [[muzyka|muzyce]]''' przysuwany i odsuwany od twarzy służy do regulowania głośności [[śpiew|wokaliz]], bo realizator nie wyrobiłby się z zachciankami [[wokalista|śpiewaka]]. Na [[koncert|koncertach]] jest wykorzystywany w symbolicznym geście pojednania z [[fan|fanami]]: zostaje wyciągnięty w ich kierunku, czasem na [[statyw mikrofonowy|statywie]]. Każdy pojedynczy fan, niesiony owczym pędem uwielbienia, zapomina że jego śpiew nie skrobnie nawet mikrofonu, bo na koncerach stosuje się mikrofony pojemnościowe, a nie kierunkowe. |
||
'''Mikrofon w [[beatbox|beatboxie]]''' |
'''Mikrofon w [[beatbox|beatboxie]]''' – ściśle osobiste, regularnie [[higiena|niehigieniczne]] narzędzie [[praca|pracy]]. W chwili występu wygląda jak stały element głowy bitboxera. [[Beatboxer]]zy skrobią swoje mikrofony zębami, niczym [[bóbr|bobry]], w ten sposób wypracowując własne brzmienie. |
||
===Typy mikrofonów=== |
===Typy mikrofonów=== |
||
* '''Mikrofon nienamaczalny''' |
* '''Mikrofon nienamaczalny''' – nic przez niego nie słychać, bo jest zawinięty w firmową folię. |
||
* '''Mikrofon posiłkowy''' |
* '''Mikrofon posiłkowy''' – drugi [[gitarzysta]] fałszuje do niego [[chórki]]. Używany przez pół minuty w ciągu koncertu, przez resztę czasu ściąga bonusowe szumy. |
||
* '''Mikrofon początkowy''' |
* '''Mikrofon początkowy''' – kupiony za trzy dychy. Psuje się po podłączeniu przez kabel za pięć dych. |
||
* '''Mikrofon wyłączony''' przez [[cenzor|cenzora]] wraz z całą [[scena|sceną]]. Występował w [[PRL|PRLu]] na [[gig|gigach]] [[punk|punkowych]]. |
* '''Mikrofon wyłączony''' przez [[cenzor|cenzora]] wraz z całą [[scena|sceną]]. Występował w [[PRL|PRLu]] na [[gig|gigach]] [[punk|punkowych]]. |
||
* '''Mikrofon niespodziewany''' |
* '''Mikrofon niespodziewany''' na [[casting]]ach traktowany tak, jakby trzeba było zbliżyć do [[usta|ust]] żywego [[rak|raka]]. |
||
* '''Mikrofon permanentny''' |
* '''Mikrofon permanentny''' – z zepsutym wyłącznikiem. |
||
* '''Mikrofon zestrachany''' |
* '''Mikrofon zestrachany''' – sprzęga się ze wszystkim. |
||
* '''Mikrofon stereofoniczny''' |
* '''Mikrofon stereofoniczny''' – robi naturalne ''vibratto'' [[stereo]], bo ma niestabilny sygnał na kanałach. |
||
* '''Mikrofon zdobyczny''' |
* '''Mikrofon zdobyczny''' – jedyna rzecz [[kradzież|wyniesiona]] z poprzedniej kapeli. |
||
===Znane przylepy mikrofonowe=== |
===Znane przylepy mikrofonowe=== |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
* [[Konferansjer]] |
* [[Konferansjer]] |
||
* [[Perkusja]] |
* [[Perkusja]] |
||
{{stubmuz}} |
|||
[[Kategoria:Instrumenty muzyczne]] |
[[Kategoria:Instrumenty muzyczne]] |
Wersja z 20:55, 14 sie 2006
Całuję się z mikrofonem. Cmok. Cmok.
Marcin Świetlicki o mikrofonie
Mikrofon – atrybut władzy (kto ma mikrofon, ten ma władzę) pozwalający prowadzić w pojedynkę równoprawny dialog z całą salą ludzi. Wytrawni dialogerzy opracowują własny styl manipulowania mikrofonem i można ich poznać tylko po tym, w jaki sposób manipulują nim na odcinku od szyi do splotu słonecznego. Podczas dialogu osoba z mikrofonem udaje, że zawstydza ją wrzawa po każdym wypowiedzianym słowie, i nie daje po sobie poznać, że publika w ten sposób tylko rozwala występ. Przyjaźnie wypowiedziane oddaję mikrofon jest dla oddającego nie mniej bolesne, niż oddanie nerki.
Mikrofon w muzyce przysuwany i odsuwany od twarzy służy do regulowania głośności wokaliz, bo realizator nie wyrobiłby się z zachciankami śpiewaka. Na koncertach jest wykorzystywany w symbolicznym geście pojednania z fanami: zostaje wyciągnięty w ich kierunku, czasem na statywie. Każdy pojedynczy fan, niesiony owczym pędem uwielbienia, zapomina że jego śpiew nie skrobnie nawet mikrofonu, bo na koncerach stosuje się mikrofony pojemnościowe, a nie kierunkowe.
Mikrofon w beatboxie – ściśle osobiste, regularnie niehigieniczne narzędzie pracy. W chwili występu wygląda jak stały element głowy bitboxera. Beatboxerzy skrobią swoje mikrofony zębami, niczym bobry, w ten sposób wypracowując własne brzmienie.
Typy mikrofonów
- Mikrofon nienamaczalny – nic przez niego nie słychać, bo jest zawinięty w firmową folię.
- Mikrofon posiłkowy – drugi gitarzysta fałszuje do niego chórki. Używany przez pół minuty w ciągu koncertu, przez resztę czasu ściąga bonusowe szumy.
- Mikrofon początkowy – kupiony za trzy dychy. Psuje się po podłączeniu przez kabel za pięć dych.
- Mikrofon wyłączony przez cenzora wraz z całą sceną. Występował w PRLu na gigach punkowych.
- Mikrofon niespodziewany na castingach traktowany tak, jakby trzeba było zbliżyć do ust żywego raka.
- Mikrofon permanentny – z zepsutym wyłącznikiem.
- Mikrofon zestrachany – sprzęga się ze wszystkim.
- Mikrofon stereofoniczny – robi naturalne vibratto stereo, bo ma niestabilny sygnał na kanałach.
- Mikrofon zdobyczny – jedyna rzecz wyniesiona z poprzedniej kapeli.