Nonsensopedia:Głosowanie na administratora: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Zabezpieczył „Nonsensopedia:Głosowanie na administratora” ([edytowanie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony)))
 
(Nie pokazano 44 wersji utworzonych przez 13 użytkowników)
Linia 5: Linia 5:
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]]
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]]
|-
|-
!
!<hr/>
----
|-
|-
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte/Archiwum|Przyjęte kandydatury (archiwum)]]
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte/Archiwum|Przyjęte kandydatury (archiwum)]]
Linia 14: Linia 15:
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.


==Zasady==
== Zasady ==
# '''Administratorem nie może zostać [[Nonsensopedia:Pacynka|pacyna]].'''
Zasady zostały [http://wklej.org/hash/def1182e755/ przegłosowane] i są następujące:
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] i minimum 750 edycji kreatywnych w przestrzeniach głównej, NonNews, Cytaty, Słownik, Nonźródła, Gra i Poradnik.'''
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Moderatorzy treści|moderatora]] lub [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]].'''
# '''Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.'''
#: Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
# '''Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).'''
# '''Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie i spełniać wymogi.'''
#: Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina. Wymogi zamieszczono poniżej.
# '''W głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed zapowiedzią głosowania, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] i minimum 750 edycji kreatywnych w podanych przestrzeniach oraz wszyscy administratorzy.'''
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 60% uprawnionych do głosowania i >50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, >50% administratorów i co najmniej połowa liczby biurokratów.'''
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.'''
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Ilość osób uprawnionych do głosowania sprawdza administracja. Liczony jest stan w momencie ogłoszenia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie.
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
# '''Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.'''
# '''Głosowanie odbywa się na [[N:IRC|kanale]] w terminie wyznaczonym przez administrację. Głosowanie musi być zapowiedziane minimum na tydzień przed jego rozpoczęciem i podane do wiadomości w ogłoszeniach.'''
#: Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
#: Okres od zapowiedzi do głosowania to dostateczna ilość czasu do namysłu i przejrzenia wkładu kandydata. Głosowanie przewiduje wypowiedzi osób uprawnionych do głosowania (tj. komentarze i pytania do kandydata) oraz głosowanie właściwe.
# '''Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.'''
# '''Przed głosowaniem na [[N:IRC|kanale]] jest możliwość zadawania pytań kandydatowi. Aczkolwiek aby móc je zadać trzeba wpisać się na specjalną listę która zostanie utworzona godzinę przed tym wydarzeniem. Link do tej listy zostanie dodany w odpowiednim miejscu.'''
#: Dodatkowo, podczas głosowania na kanale zostanie ustawiony tryb +m. Głos będzie należał do kandydata, osoby zadającej pytania a także Administratorów (mogą użyć tylko w ostateczności).
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.'''
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.'''
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji. PUA nie jest miejscem ani prowadzenia sporów, ani ich mediacji.
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.
# '''Naturalnie, zasady nie działają wstecz.'''


==Wymogi==
== Zalecenia ==
Nie istnieje uniwersalny ''przepis na admina'', każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.
Poniższa lista definiuje wymogi, które musi spełniać kandydat, by pomyślnie przejść PUA.
# Dobra umiejętność pracy zespołowej.

===Obowiązkowe===
# Brak cholerycznego temperamentu, umiejętność współpracy z innymi, załatwianie spornych spraw via forum/query.
# Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
# Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
# Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
# Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
# [[N:R|Redakcja]] i [[N:F|formatowanie]] bardzo dobrze opanowane.
# [[N:R|Redakcja]] i [[N:F|formatowanie]] bardzo dobrze opanowane.
# Umiejętność [[N:OK|kategoryzacji]].
# Umiejętność [[N:OK|kategoryzacji]].
# Podstawowa znajomość [[Nonsensopedia:Licencje grafik|licencji]].
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Dobieranie licencji grafik|licencji]].
# Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
# Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
# Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania [[Specjalna:Strony specjalne|stron specjalnych]]).
# Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania [[Specjalna:Strony specjalne|stron specjalnych]]).
# Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
# Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
# Podstawowa znajomość [[N:KMW|komunikatów MediaWiki]] i [[Pomoc:Magiczne słowa|magicznych słów]].
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Magiczne słowa|magicznych słów]].

===Nieobowiązkowe===
# Umiejętność poruszania się po Wikii.
# Brak parcia.
# Umiejętność rozwijania Gry.
# Umiejętności techniczne mile widziane (ale do tego nie potrzeba tłumu).


==Chcę być adminem==
== Chcę być adminem ==
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]] oraz [[#Wymogi|wymogi]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).
<inputbox>
<inputbox>
type=create
type=create
Linia 61: Linia 50:
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/
break=no
break=no
placeholder=Wpisz nazwę podstrony...
placeholder=Wpisz nazwę użytkownika...
</inputbox>
</inputbox>


===Aktualne przyznawanie uprawnień===
* [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Maasdamer|Maasdamer]]
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]]
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]]

Aktualna wersja na dzień 15:43, 14 sie 2022

Przyjęte kandydatury
Nieprzyjęte kandydatury

Przyjęte kandydatury (archiwum)
Nieprzyjęte kandydatury (archiwum)
Zobacz też Odbieranie uprawnień

Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.

Zasady

  1. Administratorem nie może zostać pacyna.
  2. Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia moderatora lub bałwanka.
  3. Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.
  4. Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).
    Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
  5. Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.
    Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
  6. Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.
    Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
  7. Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.
  8. Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
    Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.

Zalecenia

Nie istnieje uniwersalny przepis na admina, każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.

  1. Dobra umiejętność pracy zespołowej.
  2. Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
  3. Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
  4. Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
  5. Umiejętność kategoryzacji.
  6. Podstawowa znajomość licencji.
  7. Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
  8. Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
  9. Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
  10. Podstawowa znajomość magicznych słów.

Chcę być adminem

Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady, utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).