Programowanie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (rv)
Linia 36: Linia 36:
* Pełną, spójną i poprawną dokumentację mają tylko programy bezużyteczne.
* Pełną, spójną i poprawną dokumentację mają tylko programy bezużyteczne.
* Złożoność programu rośnie do momentu przekroczenia zdolności programisty ten program konserwującego.
* Złożoność programu rośnie do momentu przekroczenia zdolności programisty ten program konserwującego.
==Prawdy o programistach==
==Prawdy o informatykach==
* [[Rola_kurwy_w_debugowaniu_kodu|Bluzganie]] to jedyny język opanowany w pełni przez wszystkich programistów.
* Bluzganie to jedyny język opanowany w pełni wszystkich programistów.


== Jak zacząć? ==
== Jak zacząć? ==
Linia 56: Linia 56:
==Zobacz też==
==Zobacz też==
* [[Inżynieria oprogramowania]]
* [[Inżynieria oprogramowania]]
* [[Rola kurwy w debugowaniu kodu]]


[[kategoria:Inżynieria oprogramowania]]
[[kategoria:Inżynieria oprogramowania]]

Wersja z 23:41, 2 lut 2008

Programowanie – czynność polegająca na pisaniu kodu źródłowego, który zostaje przerobiony na kod w C, który zostaje przerobiony na kod w asemblerze. W wyniku tych przekształceń rzadko, choć czasem powstaje program wykonywalny.

Programują głównie linuksowcy, użytkownicy Windowsa, jak i sami jego twórcy nie posiadają takich umiejętności.

Etapy wytwarzania oprogramowania

  • Zebranie wymagań klienta.
    • Klient w sposób niezrozumiały opisuje przedstawicielowi producenta swoje niesprecyzowane i niespójne wymagania co do programu.
  • Analiza
    • Analitycy producenta próbując wykrystalizować wymagania klienta tworzy szereg nowych wymagań, jego zdaniem niezbędnych do realizacji wymagań podstawowych. W rzeczywistości dodatkowe wymagania są rezultatem przyjęcia błędnego założenia, że klient wie, czego chce.
  • Projekt
    • Projektanci próbują przełożyć stworzony przez analityków strumień świadomości na język zrozumiały dla programistów. Zafascynowani teorią baz danych przerabiają wstępny projekt, tak by wykorzystywał on bazy SQLowe.
  • Implementacja
    • Programiści wklepują w swoim ulubionym języku programowania kod wymyślony przez projektantów, ucząc się w międzyczasie SQLa. Empiryczne badania dowodzą, że w projekcie średniego ryzyka o średniej złożoności opóźnienie związane z dochodzeniem gdzie wskazuje który wskaźnik zajmuje średnio 6 tygodni.


Zasady programowania

  • Pisz dużo programów, nie zwracaj uwagi na to, że one nic nie robią.
  • Nie liczy się funkcjonalność napisanego programu – liczy się ile linii kodu zawiera.
  • Jeśli nie rozumiesz kodu napisanego przez siebie, nie martw się inni swoich też nie rozumieją.
  • Normy wytwarzania oprogramowania są elementem świata wyidealizowanego.
  • Programowanie ekstremalne jest podstawą świata rzeczywistego.
  • Jeżeli przeczytałeś jakieś książki Parnasa i nie zamierzasz pisać już pracy magisterskiej z inżynierii oprogramowania – zapomnij o nich.
  • Model kaskadowy wytwarzania oprogramowania jest mrzonką a wszelkie próby jej realizacji kończą się nieograniczonym wydatkiem kosztów.
  • Kiedy programu napisanego przez ciebie zacznie ktoś używać, to znaczy, że gdzieś popełniłeś błąd.
  • Pisz kod jak najbardziej nieczytelny – jeżeli ktoś zacznie w nim grzebać, nie doszuka się źródła błędu i nie nazwie cię głupkiem.
  • nadawaj zmiennym dziwne nazwy typu XFGRRTEF___DGFF, R2D2' czy Michal_Wisnewski.
  • Używając makrodefinicji, zmiennych tekstowych i szablonów emuluj różne języki programowania.
  • Jeżeli program nie działa, zmień nazwy wszystkich zmiennych na inne, najlepiej zgodne z modną w przypadku danego języka konwencją.
  • Jeżeli dalej nie działa – skasuj wszystkie komentarze i wpisz je na nowo w innych miejscach.
  • Jeżeli to nie pomoże, wyłącz i włącz ponownie kompilator.
  • Jeżeli przed rozpoczęciem kodowania sporządziłeś jakieś plany – wyrzuć je.
  • Jeżeli po godzinach spędzonych na analizie kodu i powtarzaniu przecież to jest dobrze i powinno działać! zastanów się i sprawdź, czy plik instalacyjny twojego kompilatora nie jest uszkodzony. Być może twój komputer stoi za blisko innego urządzenia elektrycznego, i pole magnetyczne zakłóca działanie procesora komputera, przez co twój program się zawiesza.

Prawdy o programach

  • Pisanie kodu jest rozkoszą. Kompilacja kodu jest jak zimny prysznic. Pielęgnacja kodu jest piekłem.
  • Pełną, spójną i poprawną dokumentację mają tylko programy bezużyteczne.
  • Złożoność programu rośnie do momentu przekroczenia zdolności programisty ten program konserwującego.

Prawdy o informatykach

  • Bluzganie to jedyny język opanowany w pełni wszystkich programistów.

Jak zacząć?

Najlepiej nie zaczynać, ponieważ grozi to zjednoczeniem się ze swoją maszyną. Zaczniesz ją kochać, pisać dla niej programy - stworzysz swój własny świat, odizolujesz się od społeczeństwa.

Zastosowania

Źli programiści używają programowania aby:

  • Zaspamować YouTube.
  • Zaspamować twoją skrzynkę pocztową.
  • Zaspamować twoje ulubione forum.
  • Zaspamować cały Internet.
  • Zainstalować ci programy, które robią złe rzeczy, w sposób widoczny jedynie dla informatyka albo i niewidoczny w ogóle.
  • Zainfekować twój komputer, doprowadzając go do stanu, w którym potrzebne będzie wezwanie informatyka.

Dobrzy programiści, walczący ze złymi, używają programowania aby:

  • Napisać program antywirusowy, który zajmie całą pamięć twojego komputera.
  • Napisać firewall, który zablokuje ci dostęp do internetu.

Zobacz też