The Clash: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 79.186.56.50.)
M (Poprawki same się robią…)
 
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 15 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''The Clash''' – [[Wielka Brytania|brytyjski]] zespół muzyczny istniejący w latach [[1976]]–[[1986]]. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny pop [[NSDAP|narodowosocjalistyczny]], by z biegiem lat uzupełnić go o elementy nazidance oraz oświęcimskiej muzyki klezmerskiej.
'''The Clash''' – angielski zespół, który nigdy nie istniał. The Clash nie pojawił się w [[1977]] jako antyodpowiedź na koncert innego nieistniejącego zespołu, [[Sex Pistols]]. Członkowie The Clash nie przyznawali się do inspiracji mitycznymi [[The Ramones]], nie przyznawali się właściwie do niczego. W swojej piosence ''Police and Thieves'' nie śpiewali: ''Policja i złodzieje, wszystko to pierdzielę''. Podobnie w utworze ''Police on my back'' nie można doszukać się słów: ''Policja siedzi mi na dupie, aj-waj, co ja teraz kupię?''. Do najmniej słynnych dzieł The Clash nie należą m.in. ''Should I stay, should I go'' (piosenka nie komentująca decyzji [[Zyta Gilowska|Zyty Gilowskiej]] dot. jej przystąpienia do [[rząd]]u), ''[[London Calling]]'' (o kosztach połączeń międzynarodowych), ''I'm not down'' (nie poczytywana jako zaprzeczenie plotkom, że członkowie zespołu chorują na [[mongolizm]]), ''Rock the Casbah'' (nikt nie wie, o czym nie opowiada ten utwór), ''White Riot'' (zamieszki na Bronxie) i inne takie.


== Ideologia zespołu ==
W 1922 zespół rozpadł się na 5 mniejszych, które kontynuowały solową karierę wraz z [[Louisem Armstrongiem]] i [[Papa Dance]].
Wszyscy członkowie The Clash byli ludźmi zaangażowanymi politycznie. Łączyli uwielbienie dla cywilizacji białego człowieka z fascynacją darwinizmem społecznym. Pracowali nad utworzeniem brytyjskiego oddziału [[Ku Klux Klan]]u. Pomagali rdzennym mieszkańcom Wielkiej Brytanii w usuwaniu z ulic [[alkoholik|odpadków]]. Aktywnie optowali za powszechnym dostępem do broni palnej.


Ideologia przyczyniła się również do zakończenia działalności zespołu. Grupa rozpadła się, ponieważ jej członkowie pokłócili się o to, czy najlepszym sposobem pozbycia się [[Romowie|Cyganów]] z Anglii jest użycie dynamitu, czy trutki na szczury.
[[Kategoria:Zespoły punkowe|Clash, The]]
[[Kategoria:Angielskie zespoły|Clash, The]]


== Największe przeboje ==
[[en:The Clash]]
Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:
* '''White Riot''' – o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie,
* '''London's Burning''' – o sytuacjach, w których należy wezwać [[Straż pożarna|straż pożarną]],
* '''I'm So Bored with the U.S.A.''' – [[podmiot liryczny]] informuje o swoim znudzeniu [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanami Zjednoczonymi]]; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli [[Żydzi]],
* '''(White Man) in Hammersmith Palais''' – o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce [[Murzyn|asfaltu]] jest na jezdni,
* '''English Civil War''' – o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami,
* '''I foch the law''' – o tym, że podmiot liryczny [[foch|sfochował]] się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń,
* '''London Calling''' – o londyńskiej centrali telefonicznej,
* '''Train in Vain''' – o brytyjskim odpowiedniku [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]],
* '''Rock the Casbah''' – o tym, że [[Arabowie|Arabów]] należy kamienować,
* '''Should I Stay or Should I Go''' – podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w [[Agencja towarzyska|burdelu]],
* '''Straight to Hell''' – o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół.

== Zobacz też ==
* [[punk rock]]
* [[Sex Pistols]]

{{stub|muz}}

[[Kategoria:Angielskie zespoły|Clash, The]]
[[Kategoria:Zespoły punkowe|Clash, The]]

Aktualna wersja na dzień 12:07, 14 sie 2023

The Clashbrytyjski zespół muzyczny istniejący w latach 19761986. W początkowym okresie działalności grupa grała klasyczny pop narodowosocjalistyczny, by z biegiem lat uzupełnić go o elementy nazidance oraz oświęcimskiej muzyki klezmerskiej.

Ideologia zespołu[edytuj • edytuj kod]

Wszyscy członkowie The Clash byli ludźmi zaangażowanymi politycznie. Łączyli uwielbienie dla cywilizacji białego człowieka z fascynacją darwinizmem społecznym. Pracowali nad utworzeniem brytyjskiego oddziału Ku Klux Klanu. Pomagali rdzennym mieszkańcom Wielkiej Brytanii w usuwaniu z ulic odpadków. Aktywnie optowali za powszechnym dostępem do broni palnej.

Ideologia przyczyniła się również do zakończenia działalności zespołu. Grupa rozpadła się, ponieważ jej członkowie pokłócili się o to, czy najlepszym sposobem pozbycia się Cyganów z Anglii jest użycie dynamitu, czy trutki na szczury.

Największe przeboje[edytuj • edytuj kod]

Mimo braku elementarnych umiejętności muzycznych, zespół zdołał wylansować kilkanaście hitów:

  • White Riot – o słusznym gniewie białego człowieka na czarnego człowieka, który dostał prawa obywatelskie,
  • London's Burning – o sytuacjach, w których należy wezwać straż pożarną,
  • I'm So Bored with the U.S.A.podmiot liryczny informuje o swoim znudzeniu Stanami Zjednoczonymi; następnie proponuje odebranie zbuntowanym koloniom niepodległości, jako że władzę w nich na stałe zdobyli Żydzi,
  • (White Man) in Hammersmith Palais – o tym, że miejsce białego człowieka jest w pałacu, a miejsce asfaltu jest na jezdni,
  • English Civil War – o wojnie, jaką dzielni angielscy obywatele toczyć muszą z parszywymi imigrantami,
  • I foch the law – o tym, że podmiot liryczny sfochował się na głupie prawo, uwzględniające takie bzdury, jak wolność wyznania, poglądów politycznych i zgromadzeń,
  • London Calling – o londyńskiej centrali telefonicznej,
  • Train in Vain – o brytyjskim odpowiedniku PKP,
  • Rock the Casbah – o tym, że Arabów należy kamienować,
  • Should I Stay or Should I Go – podmiot liryczny rozważa, czy powinien zostać na kolejną noc w burdelu,
  • Straight to Hell – o tym, gdzie mogą się udać wszyscy, którzy krytykują zespół.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]


Crystal Clear app knotify.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny muzyki. Jeśli wytrzymasz 10 minut w słuchawkach – rozbuduj go.