Krzyż Wielkopolski: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 16: | Linia 16: | ||
*[http://www.krzyz.pl/ (Druga) strona miasta] |
*[http://www.krzyz.pl/ (Druga) strona miasta] |
||
<br clear=all> |
|||
{{Miasta województwa wielkopolskiego}} |
{{Miasta województwa wielkopolskiego}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Gmina Krzyż Wielkopolski]] |
||
[[Kategoria:Miasta w województwie wielkopolskim]] |
[[Kategoria:Miasta w województwie wielkopolskim]] |
Wersja z 17:58, 22 lis 2012
Szablon:T miasto położone w północno-zachodniej części Wielkopolski, odcięte od reszty świata dwiema rzekami:
- Drawą, która z roku na rok traci klasy czystości,
- oraz Notecią, która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość.
Historia
Do XIX wieku Krzyż Wielkopolski był zadupiem – gęsta wódka puszcza, obrośnięta 10-metrową trawą. W 1850 roku powstała tam linia osiedlowa, składająca się z samych torów. Następnie powstała tam stacja kolejowa, a później postanowiono, że zmieni się nazwę odległej o kilka metrów wsi z Łokacz na Krzyż, prawdopodobnie dlatego, że w pobliżu tej stacji pociągi najzwyczajniej w świecie się wykolejały i wpadały w tzw. bagno. Potem zbudowano kolejne dwie wsie o nazwie Łokacz. Przez cały czas od tego okresu Krzyż jest uzależniony od PKP. Miasto słynie też ze swoich tartaków utworzonych na początku XX wieku, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także ludzi – z pełnosprawnych na niepełnosprawnych.
Powierzchnia i ludność
Gmina Krzyż Wielkopolski ma powierzchnię 174,50 km², z czego 10 km² zajmuje krater po wściekłości PKP. W samym mieście mieszka 6,5 tys. ludzi. Władze Krzyża próbują sprowadzić do gminy kolejne 7 tys., ale ludzie po zobaczeniu kratera nie chcą myśleć o niczym innym, jak o powrocie do domu (bynajmniej nie koleją).