Rammstein: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: rewert |
|||
(Nie pokazano 280 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:R+band.jpg|thumb|200px|Chłopcy z R+ relaksują się po koncercie]] |
|||
{{redakcja}} |
|||
'''Rammstein''' – niemiecki zespół wykonujący ''tranz metal''. Nazwa ta bierze się z tego, że w przynajmniej jednej trzeciej teledysków i na co drugim koncercie wokalista przebiera się za transseksualistę. Według większości [[Polak]]ów jest to jedyna obok piwa, [[Haribo]] i samochodów, dobra rzecz pochodząca z [[Niemcy|Niemiec]]. |
|||
[[Grafika:Rammus.jpg|thumb|right|200px|Rammstein podczas koncertu dla dzieci z przedszkola]] |
|||
'''Rammstein''' - [[Francja|francuski]] zespół gothic metalowy. |
|||
== Powstanie == |
|||
Powstał w 1886 roku. Nazwa pochodzi od rosyjskiego holteu Ramm, gdzie [[Wildstein]] podłożył bombę atomową (Ramm-stein... to by się zgadzało). Pomysłodawcą i założycielem zespołu był [[Kruspper von Weiner]], wkrótce potem dołączyli się [[Carol Sznidder]] i [[Gurtan Ryndel]]. A następnie [[Raul Planders]], [[Christiano Lorenzo]] i [[Litt Tildemann]]. |
|||
[[Plik:Rammstein-Photosession 72.jpg|thumb|200px|Nie, wbrew pozorom oni nie grają [[disco polo]]]] |
|||
Wszystko zaczęło się od [[Richard Kruspe|Richarda Kruspe]], który zorientował się pewnego dnia, że chce być sławny, mieć dużo pieniędzy, dużo alkoholu i dużo kobiet. Postanowił więc założyć najbardziej kontrowersyjny i wywołujący u staruszek zawały serca zespół. Tak powstał Orgasm Death Gimmick, jednak okazało się, że pieniędzy z tego jest mniej niż ze zbierania [[złom]]u. Rysio wynajmował mieszkanie z dwoma facetami, którzy zgodzili się dopłacać do czynszu i [[Wódka|wódki]], a byli to [[Oliver Riedel]] i [[Christoph Schneider]]. Christoph, zapalony [[perkusista]] i ekolog (miał perkusję z pojemników na śmieci) grał już wcześniej w Die Firma i Feeling B. Natomiast Oliver umiał grać na basie, więc chłopcy po namyśle stworzyli coś o nazwie The Inchtabokatables. Z powodu braku wokalisty tę funkcję przejął Richard. Jemu nie podobało się to zbytnio, tak więc gdy usłyszał swojego znajomego, [[Till Lindemann|Tilla Lindemanna]], nucącego utwory o wyraźnym zabarwieniu erotycznym przy wyplataniu koszyków, postanowił zrzucić na niego to brzemię i samemu oddać się jedynie brzdąkaniu na gitarze. Później Richard miał tego gorzko pożałować, ponieważ to Tillowi przypadł status super-mega-hiper-ubergwiazdy, jednak nie wyprzedzajmy faktów. |
|||
Do powstającego zespołu wepchał się jeszcze jeden gitarzysta, [[Paul Landers]]. Pięciu facetów to już wystarczająco dużo, jednak oni uparli się, że potrzebują jeszcze klawiszowca. Usiłowali podkraść z Feeling B kolesia o nazwisku Christian Lorenz. Ten robił im na złość i ciągle odmawiał przyłączenia się, jednak oni byli tak upierdliwi, że zgodził się dla świętego spokoju. W takim składzie Niemcy rozpoczęli podbój świata<ref>Muzycznego, oczywiście</ref> jako Rammstein. Nazwa pochodzi od miasta Ramstein, ale jakiś baran zapisał to przez dwa „m”, a potem już nikomu nie chciało się tego zmieniać. I tak powstał jeden z <del>techno</del> metalowych zespołów o darciu japy potocznie znanym jako [[język niemiecki]]. |
|||
==Skład== |
|||
*Kruspper von Weiner - [[gitara jonowa]], [[chórek]] |
|||
*Litt Tildemann - [[wokal]], [[teksty]] |
|||
*Raul Planders - [[gitara jonowa]], [[chórek]] |
|||
*Gurtan Ryndel - gitara protonowa |
|||
*Christiano Lorenzo - [[joystick]], [[cymbałki]] |
|||
*Carol Sznidder - [[ogniste talerze]] |
|||
== |
== Koncerty == |
||
[[Plik:Rammstein feuer.jpg|thumb|200px|Wokalista zna tylko jeden, ale za to niezawodny sposób na podgrzanie atmosfery]] |
|||
Zwykle ostre i bulwersujące. Pisane były zwykle pod presją aktualnych wydarzeń. Jak mówią członkowie zespołu, największą wenę mieli właśnie w [[Polska|Polsce]]. Początkowo nasycone rozmyślaniom o jutrzejszym dniu, teraz mają więcej w sobie rozmyślań o dniu wczorajszym. |
|||
[[Plik:Rammstein-flamethrowers.jpg|thumb|200px|Nie tylko on…]] |
|||
Wizyta na koncercie Rammstein jest marzeniem każdego piromana. Till, który nie wyrósł z bawienia się ogniem mimo przestróg mamy, chciałby aby na scenie wszystko co się da stało w płomieniach. Płonie scena, płoną instrumenty, a także muzycy, jednak oni jako typowi gruboskórni Niemcy nie zwracają na to większej uwagi<ref>Kiedy zauważyli, że na ich koncerty tłumnie wali młodzież w wieku gimnazjalnym, podczas trasy promującej ''Liebe ist für alle da'' zamiast miotaczy ognia użyli miotaczy baniek mydlanych</ref>. Do innych ich wyczynów należy między innymi gotowanie Lorenza w wielkim kotle za pomocą miotacza ognia lub symulowanie przez Tilla [[seks|pewnych czynności]] z wcześniej wymienionym. |
|||
== |
== Albumy == |
||
=== Herzeleid (1995) === |
|||
Są to nieodłączne części tego zespołu. Mają niezwykle rozbudowaną choreografię. Wystarczy chociażby podać miotacze baniek mydlanych. Muzycy często przebrani są za misie, lub pentagramy. |
|||
Trudno sobie wyobrazić, że gdyby nie lokalny konkurs na najlepszy zespół nie usłyszelibyśmy nigdy tego sekstetu złożonego niegdyś z rozmaitych rzemieślników. [[Till Lindemann|Tillowi]] tak zależało na wygranej, że mimo przeciwności losu oraz bardzo niewyrozumiałej rodziny nagrywał linie wokalne w nocy pod kołdrą. Uzyskany klaustrofobiczny efekt dopasował się do stylistyki grupy tak bardzo, że pościelowy industrial metal na dyskę konkurs owy wygrał. Niemniej album z drobną pomocą managera się udał, a po tym, jak [[David Lynch]], szukając zespołu grającego utwory tak bezsensowne jak jego filmy, wykorzystał dwa utwory Rammstein w swojej ''Zagubionej autostradzie''. |
|||
Najciekawszym elementem koncertu jest piosenka [[Asche zu Asche]], na scenie płoną mikrofony, stojaki, intrumenty a nawet wokalista, który w ostatniej chwili zostaje ugaszony [[gaśnica|gaśnicą]] śniegową przez pracownika osbsługi technicznej. |
|||
Jego tytuł, oznaczający po niemiecku ''ból serca'', pochodzi najprawdopodobniej stąd, że członkom zespołu krajało się serce, gdy kolejna kobieta spławiała któregoś z nich. Potem napalone fanki waliły do nich drzwiami i oknami, a chłopców bolało [[penis|zupełnie coś innego]]. |
|||
Teledyski natomiast zawsze są sławne. Zaskakują pomysłowością. W teledysku [[Wird]] muzycy śpią, a w [[Gotten]] muzycy też śpią. |
|||
Na wyróżnienie zasługuje teledysk [[Benzajn]], kręcony w [[Polska|Polsce]]. Członkowie zespołu wcielają się w jednostkę [[straż pożarna|Ratowniczo-Gaśniczą]] [[Gliwice|gliwickiej]] Państwowej [[straż pożarna|straży pożarnej]], po czym zasypiają. |
|||
=== Sehnsucht (1997) === |
|||
==Dyskografia== |
|||
Członkowie grupy wykazali się iście wielkim talentem do zbijania [[Pieniądze|pieniędzy]] i wydali tę płytę w sześciu wersjach, każda z gębą innego z Kamieni przyozdobionym w różne żelastwa zabrane dzieciom bawiącym się w piaskownicy na okładce. Każdy prawdziwy [[fan]] Rammstein ma za punkt honoru posiadanie ich wszystkich na ołtarzyku razem z resztą dyskografii, swoją kolekcją ubiorów z logo zespołu, biletami z koncertów i wygrzebanymi z kontenera pod domem [[Till Lindemann|Tilla]] chusteczkami i zużytymi [[prezerwatywa]]mi. |
|||
Słowa utworu ''Engel'' napisał Richard po tym, jak założył się z Tillem o butelkę [[Wódka|napoju magicznego]], że on też potrafi pisać teksty. W kawałku ''Tier'' Till udowadnia, że pochodzi od małpy, tak więc jego miłość do zwierzątek jest całkowicie uzasadniona. Jednak <del>kradzież</del> pożyczanie riffów z innych utworów już nie. Cała sprawa rozstrzygnęła się w sądzie. Wygrał lider Die Krupps, który miał lepsze [[korupcja|argumenty]]. |
|||
'''Albumy''' |
|||
* [[Kopfenleid]] (1903) |
|||
* [[Hensuht]] (1946) |
|||
* [[Vater]] (1964) |
|||
* [[VAT, PIT und...]] (1984) |
|||
* [[Rhosen rhot]] (1999) |
|||
* [[Mejn Cwel]] (6666) |
|||
=== Live aus Berlin (1999) === |
|||
'''Teledyski''' |
|||
{{cytat|Chłopaki, jesteśmy sławni! Musimy wydać DVD koncertowe!| }} |
|||
* Gotten |
|||
Nagranie z kilku koncertów Rammsteina przepełnionych [[Ogień|ogniem]], brzydkimi Niemkami pod sceną i owłosionymi męskimi torsami. Kiczowate sekundowe efekty są tu powtarzane po kilka razy, bo czemu by nie. Warto też dodać, że gitarzysta [[Paul Landers]] był podczas nich kompletnie pijany, a mimo tego świetnie dał sobie radę. |
|||
* Wird |
|||
* Munzgen wunzgen |
|||
* PKN Orlin |
|||
* Polonika |
|||
* Moon |
|||
* Pjanino na desce sedesowej |
|||
* One dick (angielska wersja utworu Ohne Dich) |
|||
* Africa |
|||
=== Mutter (2001) === |
|||
[[Kategoria:Niemieckie zespoły muzyczne]] |
|||
Po wyjeździe na pierwszą trasę koncertową po świecie członkowie zespołu zorientowali się, że nie ma kto im prać majtek i gotować, po czym zatęsknili za mamusiami. |
|||
[[Kategoria:Zespoły metalowe]] |
|||
=== Reise, Reise (2004) === |
|||
Album nagrany w słonecznej [[Hiszpania|Hiszpanii]] i równie ciepłej [[Szwecja|Szwecji]]. Okładka płyty nawiązuje do katastrofy lotniczej, w której rozbił się japoński samolot z 500 osobami na pokładzie. Niestety, nikt do dziś nie odgadł, co to ma wspólnego z zespołem. Z utworów warto wymienić ''Mein Teil'', jeden z singli, mówi o kanibalu z Rotenburga i jego popisowym daniu – „Penisie Babuni w sosie własnym”. W teledysku… mój Boże… nieważne… |
|||
=== Rosenrot (2005) === |
|||
Rammstein uważał ''Reise, Reise'' za tak zajebistą płytę, że z obierków, niedopałków, niewybuchów i innych odpadów po niej sklepał następny album, Rosenrot. Zadowoleni byli tylko ekolodzy, słuchacze woleli zatkać uszy dyszami od miotaczy [[ogień|ognia]]. |
|||
Na uwagę zasługuje utwór ''Mann Gegen Mann'', w którego teledysku można zobaczyć 50 chłopa posiadających łącznie jedną parę damskich [[Buty|butów]] i skórzane [[stringi]]. Płyta kończy się utworem ''Ein Lied'', podziękowaniem dla fanów zespołu, którzy zdołali do niego wytrwać. |
|||
=== Völkerball (2006) === |
|||
Koncert w Nimes. Nowością w porównaniu do poprzednich tego typu produkcji Rammsteina było nagranie video podczas koncertu we Francji, a nie w rodzinnym [[NRD]]. Istniało przez to niebezpieczeństwo, że obecni na imprezie Francuzi, znający z niemieckich słówek tylko „Berlin”, „Nicht schießen” oraz „Heil Hitler”, zamiast śpiewać, zaczną jeść bagietki i palić samochody zaparkowane w okolicy. Na szczęście dla zespołu, publiczność reagowała żywiołowo, zwłaszcza po skierowaniu w jej stronę dyszy [[Miotacz ognia|miotacza ognia]] i udawała, że dobrze się bawi. |
|||
=== Liebe ist für alle da (2009) === |
|||
Chłopcy przestali ukrywać w swoich utworach różne aluzje i walą prosto z mostu: ''Chodzi nam o [[seks]]!'' Okładka płyty przedstawia słynny renesansowy obraz „Lekcja anatomii doktora [[Josef Mengele|Mengele]]”. Aha, no i najważniejsze, ''B********'' – **** * *******, *** *****. ***** ******* * ****, ** ****** * ***. |
|||
=== Made in Germany 1995–2011 (2011) === |
|||
Album będący nieśmiałą próbą odpowiedzi na nurtujące ludzkość i [[Ferdynand Kiepski|Ferdynanda Kiepskiego]] pytanie ''jak zarobić tak, aby się nie narobić?''. Z powodu zerowej aktywności grupy w studiu nagrań po wydaniu płyty, możemy wnioskować, iż cel został osiągnięty. |
|||
Płyta ta powstała, gdy sprzątająca w domu Tilla [[Ukraina|Ukrainka]] przewróciła stojak z płytami zespołu, na skutek czego połamały się w kawałki. Sprytna sprzątaczka zebrała jednak część fragmentów, skleiła ze sobą i nieświadomie stworzyła nową płytę, będącą kompilacją, co ciekawe, najbardziej [[pieniądze|dochodowych]] utworów. |
|||
=== In Amerika (2015) === |
|||
Gdy zaczęła kończyć się kasa po trzech latach nicnierobienia, postanowili wydać wideo z koncertu, który odbył się pięć lat temu. |
|||
=== Rammstein: Paris (2017) === |
|||
Powtórka z rozrywki, tym razem też wydali wideo z koncertów z Paryża, które się odbyły w marcu 2012 roku. |
|||
=== Rammstein (2019) === |
|||
Po dziesięciu latach oblepionych trasami koncertowymi chłopacy nareszcie znaleźli czas na zrobienie nowego albumu studyjnego i tak oto na albumie znalazły się utwory o Niemczech, radiu, cudzoziemcach, lalce i wielu innych rzeczach potrzebnych do życia codziennego. Okładka albumu przedstawia zapałkę, która symbolizuje [[ogień | wiadomo co]]. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Christian Lorenz]] |
|||
* [[Oliver Riedel]] |
|||
* [[Richard Kruspe]] |
|||
* [[Till Lindemann]] |
|||
{{przypisy}} |
|||
{{Rammstein1}} |
|||
[[Kategoria:Rammstein| ]] |
|||
[[en:Rammstein]] |
|||
[[cs:Rammstein]] |
|||
[[de:Rammstein]] |
|||
[[es:Rammstein]] |
|||
[[fi:Rammstein]] |
|||
[[fr:Rammstein]] |
|||
[[it:Rammstein]] |
|||
[[ko:람슈타인]] |
|||
[[pt:Rammstein]] |
|||
[[ru:Раммштайн, Аврам Израилевич]] |
|||
[[sv:Rammstein]] |
|||
[[tr:Rammstein]] |
Aktualna wersja na dzień 14:37, 16 paź 2021
Rammstein – niemiecki zespół wykonujący tranz metal. Nazwa ta bierze się z tego, że w przynajmniej jednej trzeciej teledysków i na co drugim koncercie wokalista przebiera się za transseksualistę. Według większości Polaków jest to jedyna obok piwa, Haribo i samochodów, dobra rzecz pochodząca z Niemiec.
Powstanie[edytuj • edytuj kod]
Wszystko zaczęło się od Richarda Kruspe, który zorientował się pewnego dnia, że chce być sławny, mieć dużo pieniędzy, dużo alkoholu i dużo kobiet. Postanowił więc założyć najbardziej kontrowersyjny i wywołujący u staruszek zawały serca zespół. Tak powstał Orgasm Death Gimmick, jednak okazało się, że pieniędzy z tego jest mniej niż ze zbierania złomu. Rysio wynajmował mieszkanie z dwoma facetami, którzy zgodzili się dopłacać do czynszu i wódki, a byli to Oliver Riedel i Christoph Schneider. Christoph, zapalony perkusista i ekolog (miał perkusję z pojemników na śmieci) grał już wcześniej w Die Firma i Feeling B. Natomiast Oliver umiał grać na basie, więc chłopcy po namyśle stworzyli coś o nazwie The Inchtabokatables. Z powodu braku wokalisty tę funkcję przejął Richard. Jemu nie podobało się to zbytnio, tak więc gdy usłyszał swojego znajomego, Tilla Lindemanna, nucącego utwory o wyraźnym zabarwieniu erotycznym przy wyplataniu koszyków, postanowił zrzucić na niego to brzemię i samemu oddać się jedynie brzdąkaniu na gitarze. Później Richard miał tego gorzko pożałować, ponieważ to Tillowi przypadł status super-mega-hiper-ubergwiazdy, jednak nie wyprzedzajmy faktów.
Do powstającego zespołu wepchał się jeszcze jeden gitarzysta, Paul Landers. Pięciu facetów to już wystarczająco dużo, jednak oni uparli się, że potrzebują jeszcze klawiszowca. Usiłowali podkraść z Feeling B kolesia o nazwisku Christian Lorenz. Ten robił im na złość i ciągle odmawiał przyłączenia się, jednak oni byli tak upierdliwi, że zgodził się dla świętego spokoju. W takim składzie Niemcy rozpoczęli podbój świata[1] jako Rammstein. Nazwa pochodzi od miasta Ramstein, ale jakiś baran zapisał to przez dwa „m”, a potem już nikomu nie chciało się tego zmieniać. I tak powstał jeden z techno metalowych zespołów o darciu japy potocznie znanym jako język niemiecki.
Koncerty[edytuj • edytuj kod]
Wizyta na koncercie Rammstein jest marzeniem każdego piromana. Till, który nie wyrósł z bawienia się ogniem mimo przestróg mamy, chciałby aby na scenie wszystko co się da stało w płomieniach. Płonie scena, płoną instrumenty, a także muzycy, jednak oni jako typowi gruboskórni Niemcy nie zwracają na to większej uwagi[2]. Do innych ich wyczynów należy między innymi gotowanie Lorenza w wielkim kotle za pomocą miotacza ognia lub symulowanie przez Tilla pewnych czynności z wcześniej wymienionym.
Albumy[edytuj • edytuj kod]
Herzeleid (1995)[edytuj • edytuj kod]
Trudno sobie wyobrazić, że gdyby nie lokalny konkurs na najlepszy zespół nie usłyszelibyśmy nigdy tego sekstetu złożonego niegdyś z rozmaitych rzemieślników. Tillowi tak zależało na wygranej, że mimo przeciwności losu oraz bardzo niewyrozumiałej rodziny nagrywał linie wokalne w nocy pod kołdrą. Uzyskany klaustrofobiczny efekt dopasował się do stylistyki grupy tak bardzo, że pościelowy industrial metal na dyskę konkurs owy wygrał. Niemniej album z drobną pomocą managera się udał, a po tym, jak David Lynch, szukając zespołu grającego utwory tak bezsensowne jak jego filmy, wykorzystał dwa utwory Rammstein w swojej Zagubionej autostradzie.
Jego tytuł, oznaczający po niemiecku ból serca, pochodzi najprawdopodobniej stąd, że członkom zespołu krajało się serce, gdy kolejna kobieta spławiała któregoś z nich. Potem napalone fanki waliły do nich drzwiami i oknami, a chłopców bolało zupełnie coś innego.
Sehnsucht (1997)[edytuj • edytuj kod]
Członkowie grupy wykazali się iście wielkim talentem do zbijania pieniędzy i wydali tę płytę w sześciu wersjach, każda z gębą innego z Kamieni przyozdobionym w różne żelastwa zabrane dzieciom bawiącym się w piaskownicy na okładce. Każdy prawdziwy fan Rammstein ma za punkt honoru posiadanie ich wszystkich na ołtarzyku razem z resztą dyskografii, swoją kolekcją ubiorów z logo zespołu, biletami z koncertów i wygrzebanymi z kontenera pod domem Tilla chusteczkami i zużytymi prezerwatywami.
Słowa utworu Engel napisał Richard po tym, jak założył się z Tillem o butelkę napoju magicznego, że on też potrafi pisać teksty. W kawałku Tier Till udowadnia, że pochodzi od małpy, tak więc jego miłość do zwierzątek jest całkowicie uzasadniona. Jednak kradzież pożyczanie riffów z innych utworów już nie. Cała sprawa rozstrzygnęła się w sądzie. Wygrał lider Die Krupps, który miał lepsze argumenty.
Live aus Berlin (1999)[edytuj • edytuj kod]
Chłopaki, jesteśmy sławni! Musimy wydać DVD koncertowe!
Nagranie z kilku koncertów Rammsteina przepełnionych ogniem, brzydkimi Niemkami pod sceną i owłosionymi męskimi torsami. Kiczowate sekundowe efekty są tu powtarzane po kilka razy, bo czemu by nie. Warto też dodać, że gitarzysta Paul Landers był podczas nich kompletnie pijany, a mimo tego świetnie dał sobie radę.
Mutter (2001)[edytuj • edytuj kod]
Po wyjeździe na pierwszą trasę koncertową po świecie członkowie zespołu zorientowali się, że nie ma kto im prać majtek i gotować, po czym zatęsknili za mamusiami.
Reise, Reise (2004)[edytuj • edytuj kod]
Album nagrany w słonecznej Hiszpanii i równie ciepłej Szwecji. Okładka płyty nawiązuje do katastrofy lotniczej, w której rozbił się japoński samolot z 500 osobami na pokładzie. Niestety, nikt do dziś nie odgadł, co to ma wspólnego z zespołem. Z utworów warto wymienić Mein Teil, jeden z singli, mówi o kanibalu z Rotenburga i jego popisowym daniu – „Penisie Babuni w sosie własnym”. W teledysku… mój Boże… nieważne…
Rosenrot (2005)[edytuj • edytuj kod]
Rammstein uważał Reise, Reise za tak zajebistą płytę, że z obierków, niedopałków, niewybuchów i innych odpadów po niej sklepał następny album, Rosenrot. Zadowoleni byli tylko ekolodzy, słuchacze woleli zatkać uszy dyszami od miotaczy ognia.
Na uwagę zasługuje utwór Mann Gegen Mann, w którego teledysku można zobaczyć 50 chłopa posiadających łącznie jedną parę damskich butów i skórzane stringi. Płyta kończy się utworem Ein Lied, podziękowaniem dla fanów zespołu, którzy zdołali do niego wytrwać.
Völkerball (2006)[edytuj • edytuj kod]
Koncert w Nimes. Nowością w porównaniu do poprzednich tego typu produkcji Rammsteina było nagranie video podczas koncertu we Francji, a nie w rodzinnym NRD. Istniało przez to niebezpieczeństwo, że obecni na imprezie Francuzi, znający z niemieckich słówek tylko „Berlin”, „Nicht schießen” oraz „Heil Hitler”, zamiast śpiewać, zaczną jeść bagietki i palić samochody zaparkowane w okolicy. Na szczęście dla zespołu, publiczność reagowała żywiołowo, zwłaszcza po skierowaniu w jej stronę dyszy miotacza ognia i udawała, że dobrze się bawi.
Liebe ist für alle da (2009)[edytuj • edytuj kod]
Chłopcy przestali ukrywać w swoich utworach różne aluzje i walą prosto z mostu: Chodzi nam o seks! Okładka płyty przedstawia słynny renesansowy obraz „Lekcja anatomii doktora Mengele”. Aha, no i najważniejsze, B******** – **** * *******, *** *****. ***** ******* * ****, ** ****** * ***.
Made in Germany 1995–2011 (2011)[edytuj • edytuj kod]
Album będący nieśmiałą próbą odpowiedzi na nurtujące ludzkość i Ferdynanda Kiepskiego pytanie jak zarobić tak, aby się nie narobić?. Z powodu zerowej aktywności grupy w studiu nagrań po wydaniu płyty, możemy wnioskować, iż cel został osiągnięty.
Płyta ta powstała, gdy sprzątająca w domu Tilla Ukrainka przewróciła stojak z płytami zespołu, na skutek czego połamały się w kawałki. Sprytna sprzątaczka zebrała jednak część fragmentów, skleiła ze sobą i nieświadomie stworzyła nową płytę, będącą kompilacją, co ciekawe, najbardziej dochodowych utworów.
In Amerika (2015)[edytuj • edytuj kod]
Gdy zaczęła kończyć się kasa po trzech latach nicnierobienia, postanowili wydać wideo z koncertu, który odbył się pięć lat temu.
Rammstein: Paris (2017)[edytuj • edytuj kod]
Powtórka z rozrywki, tym razem też wydali wideo z koncertów z Paryża, które się odbyły w marcu 2012 roku.
Rammstein (2019)[edytuj • edytuj kod]
Po dziesięciu latach oblepionych trasami koncertowymi chłopacy nareszcie znaleźli czas na zrobienie nowego albumu studyjnego i tak oto na albumie znalazły się utwory o Niemczech, radiu, cudzoziemcach, lalce i wielu innych rzeczach potrzebnych do życia codziennego. Okładka albumu przedstawia zapałkę, która symbolizuje wiadomo co.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy