Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (red.)
M (Dodaję szablon {{stopka}})
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 13: Linia 13:
== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
* [[Logo]]
* [[Logo]]
* [[Pascal]]
* [[Pascal (język programowania)|Pascal]]
* [[gra komputerowa]]
* [[gra komputerowa]]


{{stopka}}
[[Kategoria:Języki programowania]]
[[Kategoria:Języki programowania]]

Aktualna wersja na dzień 01:20, 21 gru 2021

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. gra twórca język) – jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

  • 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
  • 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.

Reszta jest historią.

Działanie[edytuj • edytuj kod]

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]