Assassin's Creed II: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Zobacz też) Znacznik: edytor kodu 2017 |
|||
(Nie pokazano 35 wersji utworzonych przez 24 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Ac2.jpg|thumb|200px|Ezio w pełnym rynsztunku]] |
[[Plik:Ac2.jpg|thumb|200px|Ezio w pełnym rynsztunku]] |
||
⚫ | |||
[[Plik:Mario‑balotelli‑euro‑2012.jpg|thumb|200px|Wujek Mario]] |
|||
⚫ | |||
== Rozgrywka == |
== Rozgrywka == |
||
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć [[koń|konno]], rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z [[pistolet]]u wbudowanego w jego ukryty nóż<ref>Zwolennicy teorii cyborga twierdzą, że miał go wbudowanego w rękę.</ref>, [[ |
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć [[koń|konno]], rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z [[pistolet]]u wbudowanego w jego ukryty nóż<ref>Zwolennicy teorii cyborga twierdzą, że miał go wbudowanego w rękę.</ref>, [[lot|latać]], a nawet stać tak, jak stoi na plakacie. Nowy bohater potrafi również pływać kraulem. Właściwie na uznanie zasługuje fakt, że w ogóle potrafi pływać. Jego specjalnością jest rozwiązywanie zagadek związanych z templariuszami. |
||
rozwiązywanie zagadek związanych z templariaruszami. |
|||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
Linia 11: | Linia 9: | ||
== Broń == |
== Broń == |
||
Ezio posługuje się przeróżnym [[ |
Ezio posługuje się przeróżnym [[broń|orężem]] – od prostych nożów do smarowania chleba masłem po zaawansowane technicznie [[topór|Battelaxy]], których sam [[Arnold Schwarzenegger|Terminator]] by się nie powstydził. Oto niektóre z nich: |
||
* '''Nóż do krojenia warzyw''' – idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki. |
* '''Nóż do krojenia warzyw''' – idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki. |
||
* '''Zwykły miecz''' – nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników |
* '''Zwykły miecz''' – nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników. Idealny do sprzedania na [[złom]]. |
||
* '''Niezwykły miecz (miecz dwuręczny) |
* '''Niezwykły miecz''' (miecz dwuręczny) – magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej [[ręce]]<ref>Choć [[Nikt]] nie wie dlaczego</ref>, można nim kroić [[kamień|kamienie]] oraz kości naszych wrogów. |
||
* '''Battelaxe''' – topór bojowy, tak jak niezwykły miecz, jest w dwuręczny, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela, albo dostać zakwasów od jego podnoszenia. |
* '''Battelaxe''' – topór bojowy, tak jak niezwykły miecz, jest w dwuręczny, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela, albo dostać zakwasów od jego podnoszenia. |
||
* '''Halabarda''' – pieszczotliwie nazywana włócznią, albo kijkiem. Można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników. |
* '''Halabarda''' – pieszczotliwie nazywana włócznią, albo kijkiem. Można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników. |
||
Linia 23: | Linia 20: | ||
* '''Pięści''' – bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji. |
* '''Pięści''' – bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji. |
||
* '''Petardy dymne''' – zawierają gazy, których opary są efektem biegunki. Służą do odwrócenia uwagi przeciwników, lub zabrudzenia ich ubrań. Wyglądają jak piłeczki golfowe. |
* '''Petardy dymne''' – zawierają gazy, których opary są efektem biegunki. Służą do odwrócenia uwagi przeciwników, lub zabrudzenia ich ubrań. Wyglądają jak piłeczki golfowe. |
||
* '''Miotła''' – najlepsza broń w grze (należała do Terminatora), można ją zdobyć poprzez zabijanie niewinnych meneli. |
* '''Miotła®''' – najlepsza broń w grze (należała do Terminatora), można ją zdobyć poprzez zabijanie niewinnych meneli. Można poderżnąć nią gardło. |
||
== |
== Ekonomia == |
||
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. [[Pieniądze]] można zdobywać na wiele sposobów: okradając [[ |
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. [[Pieniądze]] można zdobywać na wiele sposobów: okradając [[emo|ludzi]], okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego [[miasto|miasta]], okradając [[złodziej|złodziei]] którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość [[Moneta|monet]]. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz „[[Narkotyki|leków]]” – dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej. Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu. |
||
== Willa == |
== Willa == |
||
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim [[Miasto|miastem]]. Owa wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym [[ |
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim [[Miasto|miastem]]. Owa wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym [[alkoholik|żulem]] tamtych czasów, wujkiem [[Super Mario Bros.|Mario]]. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych [[obywatel]]i, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu, który jest kluczową instytucją w owej wiosce. |
||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Ezio, jako dobry zarządca willi, buduje w niej Gildię Złodziei, aby się lepiej powodziło mieszkańcom. Jakby było mało, nie przeszkadza mu zbudowanie burdelu |
* Ezio, jako dobry zarządca willi, buduje w niej Gildię Złodziei, aby się lepiej powodziło mieszkańcom. Jakby było mało, nie przeszkadza mu zbudowanie burdelu naprzeciw kościoła. |
||
* Podobnie jak jego poprzednik Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana. |
* Podobnie jak jego poprzednik Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana. |
||
* Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber. |
* Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber. |
||
* Ezio ma wuja imieniem Mario |
* Ezio ma wuja imieniem Mario – jest on kultową postacią gry Mario Bros, czego możemy się domyślić po jego słowach: „It's-a-me-Mario”. |
||
* Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce. |
* Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce. |
||
* Matka Ezia od momentu przybycia do willi zawsze się modli chyba że się zbierze wszystkie piórka i jej odda to wtedy siada na łóżko i podziwia zacną podłogę w pokoju. |
* Matka Ezia od momentu przybycia do willi zawsze się modli chyba że się zbierze wszystkie piórka i jej odda to wtedy siada na łóżko i podziwia zacną podłogę w pokoju. |
||
Linia 41: | Linia 38: | ||
== Uzależnienie == |
== Uzależnienie == |
||
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś '''UZALEŻNIONY'''. |
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś '''UZALEŻNIONY'''. |
||
* Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie |
* Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie. |
||
* Idziesz do siedziby Google uzbrojony jedynie w chowany nóż kuchenny z zamiarem wyrżnięcia wszystkich pracowników. |
|||
⚫ | |||
* Gdy kilka tygodni później stoisz przed sądem z zarzutami pocięcia 2 ludzi, wrzeszczysz że twoja gildia cie pomści. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów, |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
* |
* Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza! |
* Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza! |
||
* Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika |
* Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika. |
||
* Idziesz na ustawkę z papieżem |
* Idziesz na ustawkę z papieżem. |
||
* Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża |
* Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża. |
||
* Jesteś kurierem na poczcie |
* Jesteś kurierem na poczcie. |
||
* Montujesz gołębnik na dachu |
* Montujesz gołębnik na dachu. |
||
* Wydaje ci się, że używasz orlego wzroku |
* Wydaje ci się, że używasz orlego wzroku. |
||
* Szukasz glyfów i rozmyślasz, kim jest OBIEKT 16 |
* Szukasz glyfów i rozmyślasz, kim jest OBIEKT 16. |
||
* Twoje hobby to zabijanie |
* Twoje hobby to zabijanie. |
||
* Trzaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar |
* Trzaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar. |
||
* Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja. |
* Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja. |
||
* Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki |
* Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki. |
||
* Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się. |
* Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się. |
||
* Idziesz na ustawkę z dresami bez broni. |
* Idziesz na ustawkę z dresami bez broni. |
||
Linia 71: | Linia 70: | ||
* Piłki golfowe też?! |
* Piłki golfowe też?! |
||
* Ucieczka przez dach? Nie umiesz? |
* Ucieczka przez dach? Nie umiesz? |
||
* Desynchronizacja… |
|||
* Desynchronizacja... |
|||
* Musisz uciąć sobie serdeczny palec z lewej ręki. |
* Musisz uciąć sobie serdeczny palec z lewej ręki. |
||
* Szukasz złotych kul zwanych Fragmentami Edenu. |
* Szukasz złotych kul zwanych Fragmentami Edenu. |
||
Linia 80: | Linia 79: | ||
* Rozbrajasz policjantów i uciekasz po ścianach niczym zawodowy asasyn. |
* Rozbrajasz policjantów i uciekasz po ścianach niczym zawodowy asasyn. |
||
* Rzucasz garścią drobniaków w stronę ludzi i zastanawiasz się, czemu nikt nie zbiera. |
* Rzucasz garścią drobniaków w stronę ludzi i zastanawiasz się, czemu nikt nie zbiera. |
||
* Skaczesz na ludzi z wysoka, przewracasz ich i zamykasz im oczy mówiąc „Requiescat in pace” |
* Skaczesz na ludzi z wysoka, przewracasz ich i zamykasz im oczy mówiąc „Requiescat in pace”. |
||
* Rzucasz się na jamniki z krzykiem "ROMULUS!!!" |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[Assassin's Creed]] |
* [[Assassin's Creed]] |
||
* [[Assassin's Creed: Brotherhood]] |
|||
* [[Włochy]] |
|||
* [[Assassin's Creed: Bloodlines]] |
|||
* [[Renesans]] |
|||
* [[ |
* [[Assassin's Creed III]] |
||
* [[Ludzki żywot]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{Assassin's Creed}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[he:Assassin's Creed II]] |
|||
[[it:Assassin's Creed II]] |
|||
[[ja:アサシン クリード II]] |
|||
[[pt:Assassin's Creed II]] |
Aktualna wersja na dzień 11:45, 30 sie 2021
Assassin's Creed II – gra komputerowa, kontynuacja wydanego w 2007 roku Assassin's Creed. Gra opowiada historię Edzio Ezio Audiotore da Firenze, który jest asasynem[1].
Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć konno, rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z pistoletu wbudowanego w jego ukryty nóż[2], latać, a nawet stać tak, jak stoi na plakacie. Nowy bohater potrafi również pływać kraulem. Właściwie na uznanie zasługuje fakt, że w ogóle potrafi pływać. Jego specjalnością jest rozwiązywanie zagadek związanych z templariuszami.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Akcja gry rozgrywa się w renesansowych Włoszech. Ezio – bogaty szlachcic jest gościem na przyjęciu zorganizowanym z okazji powieszenia jego rodziny. Odkrywa wtedy swój psychopatyczny umysł i przez dalszą część gry morduje ile i gdzie może. W grze jest też wątek związany z Templariuszami i papieżem – Rodrigo Borgią, ale jest on nieważny i nikt oprócz nich[3] się nim nie interesuje. W wolnym czasie Ezio oddaje się zbieraniu ptasich piór, okradaniem skrzynek ze skarbami oraz zabijaniem przechodniów i bieganiem po ścianach starożytnego Rzymu.
Broń[edytuj • edytuj kod]
Ezio posługuje się przeróżnym orężem – od prostych nożów do smarowania chleba masłem po zaawansowane technicznie Battelaxy, których sam Terminator by się nie powstydził. Oto niektóre z nich:
- Nóż do krojenia warzyw – idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki.
- Zwykły miecz – nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników. Idealny do sprzedania na złom.
- Niezwykły miecz (miecz dwuręczny) – magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej ręce[4], można nim kroić kamienie oraz kości naszych wrogów.
- Battelaxe – topór bojowy, tak jak niezwykły miecz, jest w dwuręczny, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela, albo dostać zakwasów od jego podnoszenia.
- Halabarda – pieszczotliwie nazywana włócznią, albo kijkiem. Można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników.
- Ukryte ostrze – zwykłe ostrze, tyle że ukryte. Gdy Ezio zaprzyjaźni się z Leonardem może poprosić go o drugie. Aby je użyć trzeba je znaleźć, ale jak dotąd nikomu się to nie udało, ponieważ jest sprytnie ukryte pod rękawem.
- Trucizna – modyfikacja tego wyżej. Idealnie się nadaje gdy w domu zalęgną się nam myszy.
- Pistolet – kolejna modyfikacja tego kropkę wyżej. Aby używać trzeba mieć pozwolenie na posiadanie broni którego nie da się zdobyć[5].
- Pięści – bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji.
- Petardy dymne – zawierają gazy, których opary są efektem biegunki. Służą do odwrócenia uwagi przeciwników, lub zabrudzenia ich ubrań. Wyglądają jak piłeczki golfowe.
- Miotła® – najlepsza broń w grze (należała do Terminatora), można ją zdobyć poprzez zabijanie niewinnych meneli. Można poderżnąć nią gardło.
Ekonomia[edytuj • edytuj kod]
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. Pieniądze można zdobywać na wiele sposobów: okradając ludzi, okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego miasta, okradając złodziei którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość monet. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz „leków” – dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej. Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu.
Willa[edytuj • edytuj kod]
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim miastem. Owa wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym żulem tamtych czasów, wujkiem Mario. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych obywateli, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu, który jest kluczową instytucją w owej wiosce.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Ezio, jako dobry zarządca willi, buduje w niej Gildię Złodziei, aby się lepiej powodziło mieszkańcom. Jakby było mało, nie przeszkadza mu zbudowanie burdelu naprzeciw kościoła.
- Podobnie jak jego poprzednik Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana.
- Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber.
- Ezio ma wuja imieniem Mario – jest on kultową postacią gry Mario Bros, czego możemy się domyślić po jego słowach: „It's-a-me-Mario”.
- Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce.
- Matka Ezia od momentu przybycia do willi zawsze się modli chyba że się zbierze wszystkie piórka i jej odda to wtedy siada na łóżko i podziwia zacną podłogę w pokoju.
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś UZALEŻNIONY.
- Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie.
- Idziesz do siedziby Google uzbrojony jedynie w chowany nóż kuchenny z zamiarem wyrżnięcia wszystkich pracowników.
- Gdy kilka tygodni później stoisz przed sądem z zarzutami pocięcia 2 ludzi, wrzeszczysz że twoja gildia cie pomści.
- Prosisz swoją pseudo-mamę o zapisanie cię na lekcję parcoura.
- Mówisz, że to nie parcour, tylko finezja…
- Nic nie jest prawdziwe – wszystko jest dozwolone.
- Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów.
- Pomagasz dresowi z maczetą, uciec przed policją i dziwisz się, że nie chce się przyłączyć do twojej gildii.
- Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów.
- Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m.
- Chodzisz w białych ręcznikach i szlafroku – szatach asasyna.
- Idziesz do sklepu z obrazami i chcesz kupić mapę ze skarbami.
- Idziesz do sklepu z ciuchami i chcesz, aby ci przefarbowali szaty na Weneckie Wino.
- Petardy dymne – nie ma u kowala, więc robisz je z piłek golfowych i kadzidełka.
- Trucizna? Idziesz do apteki (sorry, medyka).
- Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza!
- Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika.
- Idziesz na ustawkę z papieżem.
- Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża.
- Jesteś kurierem na poczcie.
- Montujesz gołębnik na dachu.
- Wydaje ci się, że używasz orlego wzroku.
- Szukasz glyfów i rozmyślasz, kim jest OBIEKT 16.
- Twoje hobby to zabijanie.
- Trzaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar.
- Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja.
- Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki.
- Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się.
- Idziesz na ustawkę z dresami bez broni.
- Czemu te leki nie działają!?
- Piłki golfowe też?!
- Ucieczka przez dach? Nie umiesz?
- Desynchronizacja…
- Musisz uciąć sobie serdeczny palec z lewej ręki.
- Szukasz złotych kul zwanych Fragmentami Edenu.
- Ratujesz całkiem nieznane ci kobiety znad wody, która najprawdopodobniej jest do kolan.
- Wchodzisz na wieżowce po balkonach, a następnie wykonujesz skok wiary do nadjeżdżającej ciężarówki z sianem.
- Swobodnie przemieszczasz się po dachach na placu świętego Piotra.
- Zaczynasz knuć teorie spiskowe o starym zakonie Templariuszy i planować odwet.
- Rozbrajasz policjantów i uciekasz po ścianach niczym zawodowy asasyn.
- Rzucasz garścią drobniaków w stronę ludzi i zastanawiasz się, czemu nikt nie zbiera.
- Skaczesz na ludzi z wysoka, przewracasz ich i zamykasz im oczy mówiąc „Requiescat in pace”.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy