Inżynier (Team Fortress 2): Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: rewert ręczny |
|||
(Nie pokazano 27 wersji utworzonych przez 14 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|postaci z gry komputerowej|[[Inżynier]]}} |
|||
⚫ | |||
{{Saxton}} |
|||
[[Plik:Setrylove.png|thumb|250px|Miłość od pierwszego… zbudowania]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Historia == |
== Historia == |
||
Urodził się w Pszczelej Jaskini w |
Urodził się w Pszczelej Jaskini w [[Teksas]]ie jako Dell Conagher. Od zawsze przyciągało go grillowanie, więc zawsze to on zakładał obóz. Uwielbiał też naukę, i to tak że na studiach zdobył 11 doktoratów z nauk ścisłych<ref>Albo edytuje Wikipedię, albo mieli słaby uniwersytet</ref>. Wtedy zapragnął połączyć jego miłość do broni palnej i wyższego wykształcenia, czego owocem było jego działko strażnicze, które ulepsza się samo, wystarczy odpowiednio długo walić w nie kluczem francuskim. Za sprawą tego działka i tych 11 doktoratów, zainteresowały się nim organizacje BLU i RED. Jedna z nich pomogła mu zbudować zasobnik o podobnym działaniu co jego działko, a druga – [[teleport]]er, także o tej samej zasadzie działania. |
||
== Rozgrywka == |
== Rozgrywka == |
||
Postać bardzo łatwa do opanowania. Wszystko, co trzeba wiedzieć, to to, jak postawić budowle, i jak je ulepszyć. A potem to można kampić do woli. |
Postać bardzo łatwa do opanowania. Wszystko, co trzeba wiedzieć, to to, jak postawić budowle, i jak je ulepszyć. A potem to można kampić do woli. Jednak, jak każdą postać, także Inżynier ma swoje prawa, zasady, a także różne reakcje na otoczenie w zależności od umiejętności gracza. |
||
=== Niepisane prawa i zasady grą Inżynierem === |
|||
* Jeżeli drużyna przegrywa – połowa graczy zmienia na tę klasę; |
|||
* Grając w obronie punktu nikt nie weźmie Inżyniera dopóki nie trzeba będzie bronić końcowej fazy mapy; |
|||
* Grając w ataku Inżynier zawsze jest zaopatrzony w Jednorękiego Bandytę, rzadziej w Kła; |
|||
* Nikt nie używa Krótkiego Spięcia, a w szczególności ci którzy płaczą „jak bardzo niedoceniany item to jest”; |
|||
* Inżynier jest pierwszym celem ataku Szpiegów; |
|||
* Jeżeli twoja drużyna wygrała – tylko ty nie masz zabójstw na uciekających przeciwnikach; |
|||
* Twoje działko ma więcej zabójstw niż ty sam; |
|||
* Zawsze w twoim otoczeniu będzie biegać Skaut krzyczący ''Need a Dispenser here!'' |
|||
=== Newbie/Noob grający Endżim === |
=== Newbie/Noob grający Endżim === |
||
* Stawia zasobnik, blokując swoje działko; |
* Stawia zasobnik, blokując swoje działko; |
||
* Nie ulepsza swoich |
* Nie ulepsza swoich budowli… |
||
* |
* …albo zamiast budować idzie walczyć ze swoją strzelbą; |
||
* Próbuje budować na respie; |
|||
*Idzie na Pyro mając Południową Gościnność; |
|||
*Non-stop biega z Pomsonem 6000 ''bo ma fainy disain''; |
|||
* Ginie od telefraga; |
|||
* Stawia działko w miejscu, w którym może je załatwić [[Skaut (Team Fortress 2)|Skaut]] z pistoletu; |
* Stawia działko w miejscu, w którym może je załatwić [[Skaut (Team Fortress 2)|Skaut]] z pistoletu; |
||
* Strzela z daleka z Likwidatora, a potem dziwi się że zabrakło mu metalu do naprawy działka; |
|||
*Leci z Samosądem na pocketowanego Grubego, kiedy jego działko jeszcze nie zostało rozwalone; |
|||
* <del>Próbuje przenosić konstrukcje używając Efektu Eureki</del> – nieaktualne; |
|||
* Przenosi konstrukcje za pomocą Ryzykownego Ratunku będąc pod ostrzałem z miniguna; |
|||
* Czeka na respie z aktywnym Poskramiaczem i dziwi się czemu jego działko nie strzela; |
|||
*Raszuje z kluczem; |
|||
* Nie niszczy saperów… |
|||
* …lub uważa że do tego celu potrzebny jest metal; |
|||
* Zamiast niszczyć Magnetofon Urzędasa stoi i patrzy jak jego działko się cofa do poziomu skrzynki; |
|||
* Robi pułapki z teleporterów. |
* Robi pułapki z teleporterów. |
||
== Uzbrojenie == |
|||
=== Tró pros grający Endżim === |
|||
Generalnie jego uzbrojenie to jego budowle: |
|||
* Zabija działkiem przebranych i niewidzialnych Szpiegów bez kontroli Poskramiacza; |
|||
* Rozbudowuje działko do czwartego poziomu<ref>Nawet Mini-działka</ref>; |
|||
* Na jego konstrukcje nie da się nałożyć saperów; |
|||
*Mając Efekt Eureki zabija telefragiem; |
|||
* Buduje pięć działek strażniczych; |
|||
*Tłucze 5 fragów w sekundę kluczem; |
|||
* Jego zasobniki posiadają nieskończoną ilość zapasowego metalu; |
|||
* Gdy jego drużyna przegra jego działko się nie dezaktywuje; |
|||
* Buduje od razu na najwyższym poziomie; |
|||
* Skacze po mapach ''sentry jumpem''; |
|||
* Stawia niezniszczalne konstrukcje; |
|||
* Potrafi zbudować maszyny z trybu MvM. |
|||
== Konstrukcje == |
|||
Jak na Inżyniera przystało, Dell Conagher najlepiej czuje się wymyślając i stawiając wymyślne i w pełni zautomatyzowane konstrukcje. |
|||
=== Działko strażnicze === |
=== Działko strażnicze === |
||
Stacjonarne działo o <del>niszczycielskiej sile</del> którym można kogoś <del>zabić</del> zranić. Dzieli się na trzy poziomy<ref>Oraz jeden dodatkowy</ref>: |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
=== Zasobnik === |
=== Zasobnik === |
||
Jest on niezbędny dla twojej drużyny. Jest on tak potrzebny, że nikt z niego nie korzysta<ref> |
Jest on niezbędny dla twojej drużyny. Jest on tak potrzebny, że nikt oprócz ciebie z niego nie korzysta<ref>A pięciu już nawet wzięło Medyka</ref>, więc stawiasz go przy działku by mieć metal. Na polu bitwy nigdy się nie przydaje. No, chyba że zostanie zniszczony. Wtedy jest potrzebny natychmiast! |
||
=== Teleporter === |
=== Teleporter === |
||
Działanie proste |
Działanie proste – wchodzimy jedną stroną i wychodzimy drugą, aby [[Śmierć|zginąć]] trzy sekundy później. Co ciekawe, uderzenie kluczem w jeden z nich skutkuje także na drugim! |
||
=== Kuriozum === |
|||
Jeden z ostatnich wynalazków Della, który budzi nawet większy respekt i strach niż jego działko – ''Kuriozum'', czyli maszynka automatycznie licząca zabójstwa z użyciem podczepionej do niej broni. Dzięki niemu ma potwierdzenie o niebanalnej skuteczności swojego działka. Zaciekawieni tym wynalazkiem inni najemnicy zaczęli podłączać go do swoich broni, przez co wyglądają one jeszcze groźniej. ''Kuriozum'' natomiast stało się wyznacznikiem umiejętności [[Pro]]sów grających na całym świecie. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* Inżynier jest najniższą klasą w grze; |
|||
* Jako jedyna klasa w grze Team Fortress 2 posiada on czapkę z przypisaną własną animacją; |
|||
* Jest wirtuozem gry na [[Gitara|gitarze]]… |
|||
* … jednak woli ją rozbijać na głowach przeciwników; |
|||
* Ma mechaniczną rękę, lecz często ukrywa ją za rękawicą; |
|||
* Inżynier nosi swój kask tyłem na przód; |
|||
* Nie znosi [[Irlandia|Irlandczyków]]; |
|||
* Jego ulubione równanie matematyczne to <math>\sum_{i=1}^L \Bigg[ c_i k_s max \Big( f_s \big( \widehat{v} \cdot \widehat{r}_i \big) ^k spec , f_r k_r \big( \widehat{v} \cdot \widehat{r}_i \big) ^k rim \Big) \Bigg]</math>; |
|||
* Jest synem Inżyniera z gry Team Fortress Classic; |
|||
* Jest wnukiem słynnego Radigana Conaghera, który wynalazł maszynę przedłużającą życie; |
|||
* Jest także sąsiadem jeszcze bardziej słynnego [[Chuck Norris|Chucka Norrisa]]. |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{TF2}} |
|||
[[Kategoria:Postacie z gier komputerowych]] |
Aktualna wersja na dzień 14:39, 2 sty 2022
Ten artykuł dotyczy postaci z gry komputerowej. Zobacz też Inżynier. |
UWAGA !!!
SAXTON HALE zatwierdza ten artykuł!
Jeżeli nie jesteś w 100% z niego zadowolony, to będziesz miał do czynienia ze mną!
A kiedy to nie wystarczy? Użyj więcej broni
- Inżynier o swojej pracy.
Inżynier (znany też jako Endżi, wśród pr0 także jako Eng) – jedyny gość w organizacjach Reliable Excavation Demolition (RED) albo Builders League United (BLU), który nie niszczy, tylko buduje. Generalnie w najbardziej wkurzającym cię miejscu. Idealna klasa dla kamperów.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Urodził się w Pszczelej Jaskini w Teksasie jako Dell Conagher. Od zawsze przyciągało go grillowanie, więc zawsze to on zakładał obóz. Uwielbiał też naukę, i to tak że na studiach zdobył 11 doktoratów z nauk ścisłych[1]. Wtedy zapragnął połączyć jego miłość do broni palnej i wyższego wykształcenia, czego owocem było jego działko strażnicze, które ulepsza się samo, wystarczy odpowiednio długo walić w nie kluczem francuskim. Za sprawą tego działka i tych 11 doktoratów, zainteresowały się nim organizacje BLU i RED. Jedna z nich pomogła mu zbudować zasobnik o podobnym działaniu co jego działko, a druga – teleporter, także o tej samej zasadzie działania.
Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]
Postać bardzo łatwa do opanowania. Wszystko, co trzeba wiedzieć, to to, jak postawić budowle, i jak je ulepszyć. A potem to można kampić do woli. Jednak, jak każdą postać, także Inżynier ma swoje prawa, zasady, a także różne reakcje na otoczenie w zależności od umiejętności gracza.
Niepisane prawa i zasady grą Inżynierem[edytuj • edytuj kod]
- Jeżeli drużyna przegrywa – połowa graczy zmienia na tę klasę;
- Grając w obronie punktu nikt nie weźmie Inżyniera dopóki nie trzeba będzie bronić końcowej fazy mapy;
- Grając w ataku Inżynier zawsze jest zaopatrzony w Jednorękiego Bandytę, rzadziej w Kła;
- Nikt nie używa Krótkiego Spięcia, a w szczególności ci którzy płaczą „jak bardzo niedoceniany item to jest”;
- Inżynier jest pierwszym celem ataku Szpiegów;
- Jeżeli twoja drużyna wygrała – tylko ty nie masz zabójstw na uciekających przeciwnikach;
- Twoje działko ma więcej zabójstw niż ty sam;
- Zawsze w twoim otoczeniu będzie biegać Skaut krzyczący Need a Dispenser here!
Newbie/Noob grający Endżim[edytuj • edytuj kod]
- Stawia zasobnik, blokując swoje działko;
- Nie ulepsza swoich budowli…
- …albo zamiast budować idzie walczyć ze swoją strzelbą;
- Próbuje budować na respie;
- Idzie na Pyro mając Południową Gościnność;
- Non-stop biega z Pomsonem 6000 bo ma fainy disain;
- Ginie od telefraga;
- Stawia działko w miejscu, w którym może je załatwić Skaut z pistoletu;
- Strzela z daleka z Likwidatora, a potem dziwi się że zabrakło mu metalu do naprawy działka;
- Leci z Samosądem na pocketowanego Grubego, kiedy jego działko jeszcze nie zostało rozwalone;
Próbuje przenosić konstrukcje używając Efektu Eureki– nieaktualne;- Przenosi konstrukcje za pomocą Ryzykownego Ratunku będąc pod ostrzałem z miniguna;
- Czeka na respie z aktywnym Poskramiaczem i dziwi się czemu jego działko nie strzela;
- Raszuje z kluczem;
- Nie niszczy saperów…
- …lub uważa że do tego celu potrzebny jest metal;
- Zamiast niszczyć Magnetofon Urzędasa stoi i patrzy jak jego działko się cofa do poziomu skrzynki;
- Robi pułapki z teleporterów.
Tró pros grający Endżim[edytuj • edytuj kod]
- Zabija działkiem przebranych i niewidzialnych Szpiegów bez kontroli Poskramiacza;
- Rozbudowuje działko do czwartego poziomu[2];
- Na jego konstrukcje nie da się nałożyć saperów;
- Mając Efekt Eureki zabija telefragiem;
- Buduje pięć działek strażniczych;
- Tłucze 5 fragów w sekundę kluczem;
- Jego zasobniki posiadają nieskończoną ilość zapasowego metalu;
- Gdy jego drużyna przegra jego działko się nie dezaktywuje;
- Buduje od razu na najwyższym poziomie;
- Skacze po mapach sentry jumpem;
- Stawia niezniszczalne konstrukcje;
- Potrafi zbudować maszyny z trybu MvM.
Konstrukcje[edytuj • edytuj kod]
Jak na Inżyniera przystało, Dell Conagher najlepiej czuje się wymyślając i stawiając wymyślne i w pełni zautomatyzowane konstrukcje.
Działko strażnicze[edytuj • edytuj kod]
Stacjonarne działo o niszczycielskiej sile którym można kogoś zabić zranić. Dzieli się na trzy poziomy[3]:
- 1. poziom – nic nie zrobi, więc zasługuje na dyscyplinarne okładanie kluczem.
- 2. poziom – no, już zabije kilku, może nawet jednego Grubego…
- 3. poziom – , zniszczone!
- Mini-działko – tak słabe, że nawet Skaut je rozwali.
Zasobnik[edytuj • edytuj kod]
Jest on niezbędny dla twojej drużyny. Jest on tak potrzebny, że nikt oprócz ciebie z niego nie korzysta[4], więc stawiasz go przy działku by mieć metal. Na polu bitwy nigdy się nie przydaje. No, chyba że zostanie zniszczony. Wtedy jest potrzebny natychmiast!
Teleporter[edytuj • edytuj kod]
Działanie proste – wchodzimy jedną stroną i wychodzimy drugą, aby zginąć trzy sekundy później. Co ciekawe, uderzenie kluczem w jeden z nich skutkuje także na drugim!
Kuriozum[edytuj • edytuj kod]
Jeden z ostatnich wynalazków Della, który budzi nawet większy respekt i strach niż jego działko – Kuriozum, czyli maszynka automatycznie licząca zabójstwa z użyciem podczepionej do niej broni. Dzięki niemu ma potwierdzenie o niebanalnej skuteczności swojego działka. Zaciekawieni tym wynalazkiem inni najemnicy zaczęli podłączać go do swoich broni, przez co wyglądają one jeszcze groźniej. Kuriozum natomiast stało się wyznacznikiem umiejętności Prosów grających na całym świecie.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Inżynier jest najniższą klasą w grze;
- Jako jedyna klasa w grze Team Fortress 2 posiada on czapkę z przypisaną własną animacją;
- Jest wirtuozem gry na gitarze…
- … jednak woli ją rozbijać na głowach przeciwników;
- Ma mechaniczną rękę, lecz często ukrywa ją za rękawicą;
- Inżynier nosi swój kask tyłem na przód;
- Nie znosi Irlandczyków;
- Jego ulubione równanie matematyczne to ;
- Jest synem Inżyniera z gry Team Fortress Classic;
- Jest wnukiem słynnego Radigana Conaghera, który wynalazł maszynę przedłużającą życie;
- Jest także sąsiadem jeszcze bardziej słynnego Chucka Norrisa.
Przypisy