Assassin's Creed II: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Trojanin. Autor wycofanej wersji to 80.244.139.17.) |
M (→Zobacz też) Znacznik: edytor kodu 2017 |
||
(Nie pokazano 113 wersji utworzonych przez 72 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Ac2.jpg|thumb|200px|Ezio w pełnym rynsztunku |
[[Plik:Ac2.jpg|thumb|200px|Ezio w pełnym rynsztunku]] |
||
''' |
'''Assassin's Creed II''' – [[gra komputerowa]], kontynuacja wydanego w [[2007]] roku [[Assassin's Creed]]. Gra opowiada historię <del>Edzio</del> Ezio Audiotore da Firenze, który jest asasynem<ref>Podejrzewa się także, że jest cyborgiem stworzonym przez Leonarda da Vinci</ref>. |
||
==Rozgrywka== |
== Rozgrywka == |
||
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć [[koń|konno]], rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z [[pistolet |
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć [[koń|konno]], rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z [[pistolet]]u wbudowanego w jego ukryty nóż<ref>Zwolennicy teorii cyborga twierdzą, że miał go wbudowanego w rękę.</ref>, [[lot|latać]], a nawet stać tak, jak stoi na plakacie. Nowy bohater potrafi również pływać kraulem. Właściwie na uznanie zasługuje fakt, że w ogóle potrafi pływać. Jego specjalnością jest rozwiązywanie zagadek związanych z templariuszami. |
||
==Fabuła== |
== Fabuła == |
||
Akcja gry rozgrywa się w renesansowych [[Włochy|Włoszech]]. Ezio bogaty szlachcic jest gościem na przyjęciu zorganizowanym z okazji powieszenia jego rodziny. Odkrywa wtedy swój psychopatyczny umysł i przez dalszą część gry morduje ile i gdzie może. W grze jest też wątek związany z Templariuszami i [[papież]]em Rodrigo |
Akcja gry rozgrywa się w renesansowych [[Włochy|Włoszech]]. Ezio – bogaty szlachcic jest gościem na przyjęciu zorganizowanym z okazji powieszenia jego rodziny. Odkrywa wtedy swój psychopatyczny umysł i przez dalszą część gry morduje ile i gdzie może. W grze jest też wątek związany z Templariuszami i [[papież]]em – Rodrigo Borgią, ale jest on nieważny i nikt oprócz [[oni|nich]]<ref>Nie mówimy o [[oni|nich]], zapomnij ostatnie zdanie</ref> się nim nie interesuje. W wolnym czasie Ezio oddaje się zbieraniu ptasich piór, okradaniem skrzynek ze skarbami oraz zabijaniem przechodniów i bieganiem po ścianach starożytnego [[Rzym]]u. |
||
==Broń== |
== Broń == |
||
Ezio posługuje się przeróżnym [[ |
Ezio posługuje się przeróżnym [[broń|orężem]] – od prostych nożów do smarowania chleba masłem po zaawansowane technicznie [[topór|Battelaxy]], których sam [[Arnold Schwarzenegger|Terminator]] by się nie powstydził. Oto niektóre z nich: |
||
* '''Nóż do krojenia warzyw''' – idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki. |
|||
* '''Zwykły miecz''' – nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników. Idealny do sprzedania na [[złom]]. |
|||
* '''Niezwykły miecz''' (miecz dwuręczny) – magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej [[ręce]]<ref>Choć [[Nikt]] nie wie dlaczego</ref>, można nim kroić [[kamień|kamienie]] oraz kości naszych wrogów. |
|||
* '''Battelaxe''' – topór bojowy, tak jak niezwykły miecz, jest w dwuręczny, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela, albo dostać zakwasów od jego podnoszenia. |
|||
* '''Halabarda''' – pieszczotliwie nazywana włócznią, albo kijkiem. Można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników. |
|||
* '''Ukryte ostrze''' – zwykłe ostrze, tyle że ukryte. Gdy Ezio zaprzyjaźni się z Leonardem może poprosić go o drugie. Aby je użyć trzeba je znaleźć, ale jak dotąd nikomu się to nie udało, ponieważ jest sprytnie ukryte pod rękawem. |
|||
* '''Trucizna''' – modyfikacja tego wyżej. Idealnie się nadaje gdy w domu zalęgną się nam [[mysz]]y. |
|||
* '''Pistolet''' – kolejna modyfikacja tego kropkę wyżej. Aby używać trzeba mieć pozwolenie na posiadanie broni którego nie da się zdobyć<ref>Ponieważ coś takiego jeszcze nie istnieje</ref>. |
|||
* '''Pięści''' – bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji. |
|||
* '''Petardy dymne''' – zawierają gazy, których opary są efektem biegunki. Służą do odwrócenia uwagi przeciwników, lub zabrudzenia ich ubrań. Wyglądają jak piłeczki golfowe. |
|||
* '''Miotła®''' – najlepsza broń w grze (należała do Terminatora), można ją zdobyć poprzez zabijanie niewinnych meneli. Można poderżnąć nią gardło. |
|||
== Ekonomia == |
|||
* Nóż do krojenia warzyw - idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki. |
|||
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. [[Pieniądze]] można zdobywać na wiele sposobów: okradając [[emo|ludzi]], okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego [[miasto|miasta]], okradając [[złodziej|złodziei]] którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość [[Moneta|monet]]. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz „[[Narkotyki|leków]]” – dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej. Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu. |
|||
* Zwykły miecz - nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników, idealny do sprzedania na [[złom]]. |
|||
* Niezwykły miecz (miecz dwuręczny) - magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej [[ręka|ręce]]<ref>Choć [[Nikt]] nie wie dlaczego.</ref>, można nim kroić [[kamień|kamienie]] oraz kości naszych wrogów. |
|||
* Battelaxe - topór bojowy, tak jak niezwykły miecz nosi się go w dwóch rękach, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela albo dostać zakwasów od jego podnoszenia. |
|||
* Halabarda (pieszczotliwie włócznia, albo kijek) - można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników. |
|||
* Ukryte ostrze - zwykłe ostrze, tyle że ukryte, gdy Ezio zaprzyjaźni się z Leonardem może poprosić go o drugie. Aby je użyć trzeba je znaleźć ale jak dotąd nikomu się to nie udało. |
|||
* Trucizna - modyfikacja tego wyżej, idealnie się nadaje gdy w domu zalęgną się nam [[mysz]]y. |
|||
* Pistolet - kolejna modyfikacja tego kropkę wyżej. Aby używać trzeba mieć pozwolenie na posiadanie broni którego nie da się zdobyć<ref>Ponieważ coś takiego jeszcze nie istnieje.</ref>. |
|||
* Pięści - bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji. |
|||
* Petardy dymne - służą do odwrócenia uwagi przeciwników, wyglądają jak piłeczki golfowe. |
|||
== |
== Willa == |
||
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim [[Miasto|miastem]]. Owa wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym [[alkoholik|żulem]] tamtych czasów, wujkiem [[Super Mario Bros.|Mario]]. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych [[obywatel]]i, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu, który jest kluczową instytucją w owej wiosce. |
|||
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. [[Pieniądze]] można zdobywać na wiele sposobów, między innymi okradając [[emo(ludzie)|ludzi]], okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego [[miasto|miasta]], okradając [[złodziej|złodziei]] którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość [[Moneta|monet]]. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz "[[Narkotyki|leków]]" (dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej). Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu. |
|||
== |
== Ciekawostki == |
||
* Ezio, jako dobry zarządca willi, buduje w niej Gildię Złodziei, aby się lepiej powodziło mieszkańcom. Jakby było mało, nie przeszkadza mu zbudowanie burdelu naprzeciw kościoła. |
|||
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim [[Miasto|miastem]]. Owo wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym [[żul]]em tamtych czasów, wujkiem [[Mario]]. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych [[obywatel]]i, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu. |
|||
* Podobnie jak jego poprzednik Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana. |
|||
==Ciekawostki== |
|||
* Ezio jest podejrzewany o skłonności homoseksualne i związek z Leonardem. |
|||
* Jest to także jedyny człowiek, który może nosić ze sobą nieskończoną ilość monet i nie zwiększyć swojej wagi. |
|||
* Podobnie jak jego poprzednik, Altair, Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana. |
|||
* Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber. |
* Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber. |
||
* Ezio ma wuja imieniem Mario |
* Ezio ma wuja imieniem Mario – jest on kultową postacią gry Mario Bros, czego możemy się domyślić po jego słowach: „It's-a-me-Mario”. |
||
* Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce. |
* Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce. |
||
* Matka Ezia od momentu przybycia do willi zawsze się modli chyba że się zbierze wszystkie piórka i jej odda to wtedy siada na łóżko i podziwia zacną podłogę w pokoju. |
|||
==Uzależnienie== |
== Uzależnienie == |
||
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś '''UZALEŻNIONY''' |
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś '''UZALEŻNIONY'''. |
||
* Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie |
* Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie. |
||
* Idziesz do siedziby Google uzbrojony jedynie w chowany nóż kuchenny z zamiarem wyrżnięcia wszystkich pracowników. |
|||
* Prosisz swoją pseudo-mamę o zapisanie cię na lekcję parcoura, |
|||
* Gdy kilka tygodni później stoisz przed sądem z zarzutami pocięcia 2 ludzi, wrzeszczysz że twoja gildia cie pomści. |
|||
* Mówisz, że to nie parcour, tylko finezja... |
|||
* Prosisz swoją pseudo-mamę o zapisanie cię na lekcję parcoura. |
|||
* Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone, |
|||
* Mówisz, że to nie parcour, tylko finezja… |
|||
* Wypalasz sobie na piersi symbol asasynów, |
|||
* Nic nie jest prawdziwe – wszystko jest dozwolone. |
|||
* Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów, |
|||
* Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów. |
|||
* Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m, |
|||
* Pomagasz dresowi z maczetą, uciec przed policją i dziwisz się, że nie chce się przyłączyć do twojej gildii. |
|||
* Chodzisz w białych ręcznikach i szlafroku - szatach asasyna. |
|||
* Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów. |
|||
* Idziesz do sklepu z obrazami i chcesz kupić mapę ze skarbami, |
|||
* Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m. |
|||
* Idziesz do sklepu z ciuchami i chcesz, aby ci przefarbowali szaty na Weneckie Wino, |
|||
* Chodzisz w białych ręcznikach i szlafroku – szatach asasyna. |
|||
* Petardy dymne - nie ma u kowala, więc robisz je z piłek golfowych i kadzidełka, |
|||
* Idziesz do sklepu z obrazami i chcesz kupić mapę ze skarbami. |
|||
* Trucizna? Idziesz do apteki (sorry, medyka), |
|||
* Idziesz do sklepu z ciuchami i chcesz, aby ci przefarbowali szaty na Weneckie Wino. |
|||
* Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza!!! |
|||
* Petardy dymne – nie ma u kowala, więc robisz je z piłek golfowych i kadzidełka. |
|||
* Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika, |
|||
* Idziesz |
* Trucizna? Idziesz do apteki (sorry, medyka). |
||
* Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza! |
|||
* Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża, |
|||
* Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika. |
|||
* Jesteś kurierem na poczcie, |
|||
* Idziesz na ustawkę z papieżem. |
|||
* Montujesz gołębnik na dachu, |
|||
* Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża. |
|||
* Wydaje ci się, że używasz orli wzrok, |
|||
* Jesteś kurierem na poczcie. |
|||
* Szukasz glyfów i rozmyślasz kim jest OBIEKT 16, |
|||
* Montujesz gołębnik na dachu. |
|||
* Twoje hobby to zabijanie, |
|||
* Wydaje ci się, że używasz orlego wzroku. |
|||
* Czaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar, |
|||
* Szukasz glyfów i rozmyślasz, kim jest OBIEKT 16. |
|||
* Twoje hobby to zabijanie. |
|||
* Trzaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar. |
|||
* Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja. |
* Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja. |
||
* Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki |
* Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki. |
||
* Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się |
* Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się. |
||
* Idziesz na ustawkę z dresami bez broni |
* Idziesz na ustawkę z dresami bez broni. |
||
* Czemu te leki nie |
* Czemu te leki nie działają!? |
||
* Piłki golfowe też?! |
* Piłki golfowe też?! |
||
* Ucieczka przez dach? Nie umiesz? |
* Ucieczka przez dach? Nie umiesz? |
||
* Desynchronizacja… |
|||
* Desynchronizacja... |
|||
* Musisz uciąć sobie serdeczny palec z lewej ręki. |
|||
* Szukasz złotych kul zwanych Fragmentami Edenu. |
|||
* Ratujesz całkiem nieznane ci kobiety znad wody, która najprawdopodobniej jest do kolan. |
|||
* Wchodzisz na wieżowce po balkonach, a następnie wykonujesz skok wiary do nadjeżdżającej ciężarówki z sianem. |
|||
* Swobodnie przemieszczasz się po dachach na placu świętego Piotra. |
|||
* Zaczynasz knuć teorie spiskowe o starym zakonie Templariuszy i planować odwet. |
|||
* Rozbrajasz policjantów i uciekasz po ścianach niczym zawodowy asasyn. |
|||
* Rzucasz garścią drobniaków w stronę ludzi i zastanawiasz się, czemu nikt nie zbiera. |
|||
* Skaczesz na ludzi z wysoka, przewracasz ich i zamykasz im oczy mówiąc „Requiescat in pace”. |
|||
==Zobacz też== |
== Zobacz też == |
||
* [[Assassin's Creed]] |
* [[Assassin's Creed]] |
||
* [[Assassin's Creed: Brotherhood]] |
|||
* [[Włochy]] |
|||
* [[Assassin's Creed: Bloodlines]] |
|||
* [[Renesans]] |
|||
* [[ |
* [[Assassin's Creed III]] |
||
* [[Ludzki żywot]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{Assassin's Creed}} |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
|||
[[Kategoria:Assassin's Creed]] |
|||
[[he:Assassin's Creed II]] |
|||
[[it:Assassin's Creed II]] |
|||
[[ja:アサシン クリード II]] |
|||
[[pt:Assassin's Creed II]] |
Aktualna wersja na dzień 11:45, 30 sie 2021
Assassin's Creed II – gra komputerowa, kontynuacja wydanego w 2007 roku Assassin's Creed. Gra opowiada historię Edzio Ezio Audiotore da Firenze, który jest asasynem[1].
Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć konno, rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z pistoletu wbudowanego w jego ukryty nóż[2], latać, a nawet stać tak, jak stoi na plakacie. Nowy bohater potrafi również pływać kraulem. Właściwie na uznanie zasługuje fakt, że w ogóle potrafi pływać. Jego specjalnością jest rozwiązywanie zagadek związanych z templariuszami.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Akcja gry rozgrywa się w renesansowych Włoszech. Ezio – bogaty szlachcic jest gościem na przyjęciu zorganizowanym z okazji powieszenia jego rodziny. Odkrywa wtedy swój psychopatyczny umysł i przez dalszą część gry morduje ile i gdzie może. W grze jest też wątek związany z Templariuszami i papieżem – Rodrigo Borgią, ale jest on nieważny i nikt oprócz nich[3] się nim nie interesuje. W wolnym czasie Ezio oddaje się zbieraniu ptasich piór, okradaniem skrzynek ze skarbami oraz zabijaniem przechodniów i bieganiem po ścianach starożytnego Rzymu.
Broń[edytuj • edytuj kod]
Ezio posługuje się przeróżnym orężem – od prostych nożów do smarowania chleba masłem po zaawansowane technicznie Battelaxy, których sam Terminator by się nie powstydził. Oto niektóre z nich:
- Nóż do krojenia warzyw – idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki.
- Zwykły miecz – nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników. Idealny do sprzedania na złom.
- Niezwykły miecz (miecz dwuręczny) – magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej ręce[4], można nim kroić kamienie oraz kości naszych wrogów.
- Battelaxe – topór bojowy, tak jak niezwykły miecz, jest w dwuręczny, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela, albo dostać zakwasów od jego podnoszenia.
- Halabarda – pieszczotliwie nazywana włócznią, albo kijkiem. Można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników.
- Ukryte ostrze – zwykłe ostrze, tyle że ukryte. Gdy Ezio zaprzyjaźni się z Leonardem może poprosić go o drugie. Aby je użyć trzeba je znaleźć, ale jak dotąd nikomu się to nie udało, ponieważ jest sprytnie ukryte pod rękawem.
- Trucizna – modyfikacja tego wyżej. Idealnie się nadaje gdy w domu zalęgną się nam myszy.
- Pistolet – kolejna modyfikacja tego kropkę wyżej. Aby używać trzeba mieć pozwolenie na posiadanie broni którego nie da się zdobyć[5].
- Pięści – bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji.
- Petardy dymne – zawierają gazy, których opary są efektem biegunki. Służą do odwrócenia uwagi przeciwników, lub zabrudzenia ich ubrań. Wyglądają jak piłeczki golfowe.
- Miotła® – najlepsza broń w grze (należała do Terminatora), można ją zdobyć poprzez zabijanie niewinnych meneli. Można poderżnąć nią gardło.
Ekonomia[edytuj • edytuj kod]
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. Pieniądze można zdobywać na wiele sposobów: okradając ludzi, okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego miasta, okradając złodziei którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość monet. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz „leków” – dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej. Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu.
Willa[edytuj • edytuj kod]
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim miastem. Owa wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym żulem tamtych czasów, wujkiem Mario. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych obywateli, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu, który jest kluczową instytucją w owej wiosce.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Ezio, jako dobry zarządca willi, buduje w niej Gildię Złodziei, aby się lepiej powodziło mieszkańcom. Jakby było mało, nie przeszkadza mu zbudowanie burdelu naprzeciw kościoła.
- Podobnie jak jego poprzednik Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana.
- Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber.
- Ezio ma wuja imieniem Mario – jest on kultową postacią gry Mario Bros, czego możemy się domyślić po jego słowach: „It's-a-me-Mario”.
- Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce.
- Matka Ezia od momentu przybycia do willi zawsze się modli chyba że się zbierze wszystkie piórka i jej odda to wtedy siada na łóżko i podziwia zacną podłogę w pokoju.
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś UZALEŻNIONY.
- Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie.
- Idziesz do siedziby Google uzbrojony jedynie w chowany nóż kuchenny z zamiarem wyrżnięcia wszystkich pracowników.
- Gdy kilka tygodni później stoisz przed sądem z zarzutami pocięcia 2 ludzi, wrzeszczysz że twoja gildia cie pomści.
- Prosisz swoją pseudo-mamę o zapisanie cię na lekcję parcoura.
- Mówisz, że to nie parcour, tylko finezja…
- Nic nie jest prawdziwe – wszystko jest dozwolone.
- Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów.
- Pomagasz dresowi z maczetą, uciec przed policją i dziwisz się, że nie chce się przyłączyć do twojej gildii.
- Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów.
- Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m.
- Chodzisz w białych ręcznikach i szlafroku – szatach asasyna.
- Idziesz do sklepu z obrazami i chcesz kupić mapę ze skarbami.
- Idziesz do sklepu z ciuchami i chcesz, aby ci przefarbowali szaty na Weneckie Wino.
- Petardy dymne – nie ma u kowala, więc robisz je z piłek golfowych i kadzidełka.
- Trucizna? Idziesz do apteki (sorry, medyka).
- Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza!
- Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika.
- Idziesz na ustawkę z papieżem.
- Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża.
- Jesteś kurierem na poczcie.
- Montujesz gołębnik na dachu.
- Wydaje ci się, że używasz orlego wzroku.
- Szukasz glyfów i rozmyślasz, kim jest OBIEKT 16.
- Twoje hobby to zabijanie.
- Trzaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar.
- Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja.
- Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki.
- Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się.
- Idziesz na ustawkę z dresami bez broni.
- Czemu te leki nie działają!?
- Piłki golfowe też?!
- Ucieczka przez dach? Nie umiesz?
- Desynchronizacja…
- Musisz uciąć sobie serdeczny palec z lewej ręki.
- Szukasz złotych kul zwanych Fragmentami Edenu.
- Ratujesz całkiem nieznane ci kobiety znad wody, która najprawdopodobniej jest do kolan.
- Wchodzisz na wieżowce po balkonach, a następnie wykonujesz skok wiary do nadjeżdżającej ciężarówki z sianem.
- Swobodnie przemieszczasz się po dachach na placu świętego Piotra.
- Zaczynasz knuć teorie spiskowe o starym zakonie Templariuszy i planować odwet.
- Rozbrajasz policjantów i uciekasz po ścianach niczym zawodowy asasyn.
- Rzucasz garścią drobniaków w stronę ludzi i zastanawiasz się, czemu nikt nie zbiera.
- Skaczesz na ludzi z wysoka, przewracasz ich i zamykasz im oczy mówiąc „Requiescat in pace”.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy