Assassin's Creed: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Zobacz też) Znacznik: edytor kodu 2017 |
|||
(Nie pokazano 84 wersji utworzonych przez 49 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Assassin's Creed''' – gra o przygodach pewnego mordercy imieniem Altair. Potrafi on biegać po ścianach i chodzić po suficie. Morduje wszystko, co się rusza za pomocą noża w rękawie, miecza wbitego w lewy bok i noży, którymi rzuca w ofiary z odległości wielu kilometrów. Spotyka on Templariuszy, których uwielbia zabijać w naprawdę zachwycający sposób. Podczas niektórych rozmów nałogowo dyga (albo to tik nerwowy). |
|||
[[plik:Assassin's Creed logo.svg|thumb|250px|Słitaśne logo gry]] |
|||
'''Assassin's Creed''' – przygodowa [[gra komputerowa]] produkcji Ubisoftu, z widokiem zza pleców bohatera, opowiadająca o losach okrutnie wykorzystywanego przez naukowców Desmonda Milesa, jego sadystycznego przodka Altaïra ibn La-Ahada, oraz o bezsensownej walce [[zło|zła]] z mniejszym złem. Co ciekawe, w tej grze brak [[seks|wątku erotycznego]] <ref>jeśli jesteś zboczony, to zobaczysz jak Al-Mualim patrzy na Altaïra</ref>. |
|||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
Dwójka szalonych naukowców porywa byłego farmera do swojego laboratorium, ponieważ jakiś tam jego przodek był z sekty (tak naprawdę chcą go zgwałcić). Wsadzają do go tajemniczej komory (gazowej), gdzie dogodnie śpi, a my tymczasem trudzimy się, żeby zrobić kolejną rzeź. |
|||
Głębiej się nie zastanawiając fabuła opiera się na wsadzaniu metalowego ostrza w pokaźną tkankę tłuszczową wylosowanych wcześniej starców. Każdy z celów musi zostać ukarany za nieprawe zachowanie i sprzedaż arykułów spożywczych po zawyżonej cenie detalicznej. Z pośród dziewięciu naszych celów, którzy w głównej mierze to Żydzi, menele, czy stewardessy, jeden z nich zasługuje na szczególną uwagę. Robert de Sable przechodzi najbardziej zaawansowaną transformację: najpierw spotykamy go jako mężczyznę, później gdy łapiemy go okazuje się jednak kobietą i ucieka, lecz w końcu gdy z powrotem jest mężczyzną pokonujemy go w zaciętej szermierce. |
|||
[[Plik:Assassins Creed.png|thumb|200px|Altaïr z ukrytym ostrzem, właśnie idzie Ci wpierdolić]] |
|||
== Bractwo == |
|||
Jak nietrudno zauważyć takich jak my jest już w grze więcej. Charakterystycznym elementem Asasynów są białe szlafroki z kapturami, które sprytnie ukrywają krzywe nosy. Dzięki tym chytrym przebraniom cały żandarm strażników z pewnością zgubi nas wśród czterech mnichów, lub na prawie-niewidzialnej ławce. |
|||
Warto wspomnieć, że przywódcą stada jest nieoceniony starzec z czysto żydowskim imieniem Al-Mualim. Jako jedyny nosi czarny szlafrok, dzięki czemu możemy zdemaskować jego zdradę w końcówce gry. Jest czysto zły, za sprawą dzikiej rządzy specjalnej pozłacanej <s>piłeczki tenisowej</s> kuli do kręgli określanej w grze jako "Fragment Edenu". |
|||
Desmond Miles, 25-letni [[barman]] mieszkający w [[Nowy Jork|Nju Jorku]] zostaje zgarnięty przez firmę Abstergo i użyty do testowania Animusa – niewygodnego łóżka pozwalającego na odczytywanie wspomnień przodków z DNA, oraz na korygowanie skrzywień [[kręgosłup]]a. Desmond odtwarza pamięć Ibn-La'Ahada, asasyna z Ziemi Świętej, z czasów trzeciej krucjaty. |
|||
== Poruszanie się == |
|||
W grze możemy wejść wszędzie. Z łatwością biegamy po mieście wciskając jeden przycisk. Zaawansowany system rozgrywki idealnie nakierowuje nas na wystające pale, czy drążki. Dzięki czemu poziomem trudności gra może równać się ze swoim komórkowym odpowiednikiem. Najciekawszym elementem gry są "skoki wiary". Altair pod wpływem nieopisanej siły wyższej decyduje się zeskakiwać z każdego wystającego drążka narażając zdrowie swoje jak i otaczającej go materii. Szczęście sprzyja naszemu asasynowi i gdziekolwiek nie spojrzymy, trafiamy w stos siana umieszczony idealnie na końcu naszego toru lotu. Nawet jeżeli widać, że spadniemy poza stos siana, to zawsze jakaś magiczna siła spycha nas na środek. |
|||
Altaïr, po wykonaniu na nim kary śmierci<ref>[[Harry Potter (postać)|Harry Potter]] przeżył, to Altaïr niby nie może?</ref> za złamanie trzech zasad Bractwa, przez co inny asasyn, Malik, stracił [[brat]]a i, przede wszystkim, rękę, zostaje zdegradowany przez mistrza Asasynów, Al Mualima, do najniższego stopnia. Zostaje mu także zabrane wyposażenie. |
|||
==Bronie== |
|||
* '''ukryte ostrze''' – strasznie ciężko je znaleźć,ponieważ jest sprytnie ukryte pod rękawem na ogromnej rękawiczce. |
|||
* '''miecz''' – standard, wszyscy to mają. Z czasem zamienia się w fajniejszy. |
|||
* '''noże do rzucania''' – idealne do krojenia chleba. Można je kupić w Telezakupach. Nigdy nie zmieniają trajektorii lotu. |
|||
* '''krótkie ostrze''' – ma fajny kształt orlego dzioba. |
|||
* '''inne''', np. [[AK-47]]. |
|||
Aby się zrehabilitować, Altaïr decyduje się wykonać misję wyznaczoną mu przez swojego mistrza. Polegała ona na zabiciu dziewięciu osób, ciemiężących biednych mieszkańców Ziemi Świętej i nakłaniających do wojny chrześcijan z [[islam|muzułmanami]]. Oprócz tego, byli Templariuszami – odwiecznymi rywalami Asasynów. |
|||
==Uzależnienie== |
|||
Czyli po czym poznać, że jesteś uzależniony: |
|||
* Kiedy chcesz wejść do Animusa, kładziesz się na łóżko i zarzucasz sobie poduszkę na głowę. |
|||
* Gdy śnisz, cieszysz się, bo znalazłeś wspomnienie, z którym mogłeś się zsynchronizować. |
|||
* Coś ci jednak nie pasuje, bo nie potrafisz biegać po ścianach i nie masz na sobie białego szlafroka, o broni już nie wspominając. |
|||
* Próbujesz przenieść się do średniowiecza, jednak to ci się nie udaje. |
|||
* Po przebudzeniu się wychodzisz z Animusa i idziesz się wyżyć na kilku strażnikach. |
|||
* Zaczepiasz dresów z basebollami, mimo że masz w ręku jedynie patyk (przecież i tak wykończysz ich kontrami) |
|||
* Choć grupa dresów jest duża, atakują szlachetnie i pojedynczo. |
|||
* Gdy zauważasz, że jeszcze nie zrehabilitowałeś się w oczach wodza dość, by mieć kontry, uciekasz skacząc po dachu. |
|||
* Gdy jesteś wystarczająco wysoko (paręnaście metrów), skaczesz do dwumetrowej kupki siana, nie bojąc się śmierci. |
|||
* Skaczesz nawet jak jej tam nie ma. Przecież życie zaraz i tak się odbuduje. |
|||
* Gdy dresy przestają Cie gonić, wychodzisz po paru sekundach i paradujesz na ich oczach (oni oczywiście nie pamiętają, że byłeś ich wrogiem) |
|||
* Kiedy nadchodzi Templariusz, siadasz na ławce między dwoma przypadkowymi osobami i udajesz, że Cię tam nie ma. |
|||
* W środku miasta natykasz się na dziwne, półprzeźroczyste ściany |
|||
* Jeżeli nie chcą Cię gdzieś wpuścić, rozglądasz się za czterema mnichami, żeby wejść razem z nimi. |
|||
* Na bramkarzy pod klubami to nie działa. |
|||
* Co chwilę ktoś zastępuje Ci drogę mówiąc "Tylko parę miedziaków..." |
|||
* Schody i drabiny są dla lamusów. |
|||
* Kiedy chcesz sobie popatrzeć na gołe panienki, po prostu włączasz Eagle Vision. |
|||
* Matka ma do Ciebie pretensje, podejrzewając Cię o kradzież noży z kuchni. |
|||
* Cały czas nosisz kaptur. |
|||
* Do swojego pokoju wchodzisz przez okno na dachu. |
|||
* Rozwalenie ofierze szyi widelcem z rękawa nie przeszkadza w 5-minutowej rozmowie z nią, zanim umrze. |
|||
* Jesteś mistrzem w przepychaniu się na koncertach. |
|||
* Gdy rodzice wysyłają cię po coś do sklepu, wciskasz TAB i zaznaczasz go na mapie... |
|||
* ...a gdy już do niego trafisz, znowu wciskasz TAB żeby go odznaczyć. |
|||
* 3 maja chodzisz po mieście i kradniesz ludziom flagi z balkonów. |
|||
* Kiedy wpadasz do wody, pomimo swoich niesamowitych skillsów nie umiesz pływać i od razu się topisz. |
|||
* Nawet jeżeli woda wydawała się sięgać Ci do kolan. |
|||
* Budząc się w biurze assassynów zastanawiasz się, dlaczego cały czas trwa dzień. |
|||
* Każdego starca w czarnych szatach z brodą zabijasz, ciesząc się, że nie zdążył Cię zdradzić... |
|||
* A gdy wypijesz nieco wódki, i obraz się rozdwaja, zastanawiasz się, kto i gdzie używa fragmentu edenu... |
|||
* A gdy wzrok Cię zaczyna mylić, wkurzasz się na te pieprzone artefakty z Animusa! |
|||
* Autor zaczyna coś pisać, aż nagle... |
|||
* Desynchronizacja... |
|||
* I powtarzasz całą zabawę |
|||
Altaïr bez problemów zabija swoje cele, zyskując tym samym wyższe rangi, prestiż na mieście, kluczyki do nowego [[BMW]] i lepsze bronie. W tym samym czasie Desmond dowiaduje się, że Abstergo to w rzeczywistości organizacja założona przez Templariuszy, a asystentka badającego go doktora Vidica, Lucy, robi wszystkich w [[Penis|chuja]] i jest w rzeczywistości Asasynem. |
|||
== Zobacz też == |
|||
Ostatnim celem Altaïra jest Robert de Sable, szef Templariuszy, chcący zajebać króla Ryszarda <del>Kozia Wątroba</del> Lwie Serce – a także przejąć władzę nad światem. Po nieudanym ataku na Roberta – podczas którego okazuje się, że to tak naprawdę przebrany za niego transwestyta – Asasyn udaje się do obozu króla, gdzie, po wyczerpującej walce, zabija de Sable'a. Przed śmiercią Robert mówi mu, że jego mistrz, Al Mualim, to w rzeczywistości zdrajca, gnida i Templariusz, który wykorzystał Altaïra do <del>fantazji seksualnych</del> wyeliminowania swoich wrogów, by mieć Fragment Edenu, dający władzę nad umysłami i nad krowami mlecznymi, tylko dla siebie. |
|||
Altair wkurwia się na mistrza, robi mu [[napad|wjazd na chatę]] i, mimo sztuczek wykonywanych przez starca, zabija. Wszyscy są szczęśliwi, Fragment Edenu trafia w ręce Altaïra, Desmond ma zwidy i widzi dziwne znaki na ścianach laboratorium, a gracz cieszy się, że ta nudna gra się kończy. |
|||
Jak widać, fabuła AC jest zagmatwana i poplątana niczym włosy [[Bob Marley|Boba Marleya]]. Plotka głosi, iż sami twórcy gry nie wiedzą, o co w tym wszystkim chodzi i, że została ona wymyślona przez nafaszerowanych [[Narkotyki|haszyszem]] pensjonariuszy Chrześcijańskiego Ośrodka dla Opętanych w Mogielnicy. |
|||
== Walka == |
|||
[[Plik:Kontra ac.jpg|thumb|250px|Popisowy ruch Altaïra, kontratak]] |
|||
Walka w AC jest dziecinnie prosta, do przejścia gry potrzebna jest tylko umiejętność wykonywania kontrataków. To w połączeniu z [[Kultura|kulturą]] przeciwników, którzy, podobnie jak murzyńscy gangsterzy z [[Stany Zjednoczone Ameryki|amerykańskich]] filmów akcji, czekają grzecznie na swoją kolej, by rzucić się na gracza, sprawia, iż z większości walk toczonych z wielokrotnie liczniejszymi przeciwnikami wychodzimy bez obrażeń. |
|||
Aby nie było tak przyjemnie, mędrcy z Ubisoftu upchnęli w grze przeciwników zdolnych wytrzymać nawet trzy kontrataki. Wtedy istnieje niebezpieczeństwo, że gracz może usnąć na [[klawiatura|klawiaturze]] po kilkugodzinnej walce, polegającej na czekaniu, aż wróg zaatakuje i kontratakowaniu. Oprócz wpadnięcia do wody, jest to jedyny sposób by umrzeć w tej, jakże trudnej, grze. |
|||
== Bohaterowie == |
|||
=== Ci dobrzy, szlachetni, piękni i takie tam === |
|||
* '''Altaïr Ibn-La'Ahad''' – Asasyn, jeden z głównych bohaterów gry, przodek Desmonda. [[Rodzic]]e go olali, po czym Al Mualim przygarnął, nakarmił, nauczył zabijać i skakać do siana. Po zabiciu mistrza to on zostaje szefem Asasynów. Był posiadaczem Fragmentu Edenu, za pomocą którego zrobił dla siebie zajebiste bronie. |
|||
* '''Desmond Miles''' – współczesny Asasyn, który uciekł z domu i został złapany przez Abstergo, by odpłatnie [[praca|pracować]] tam na pół etatu, w charakterze królika doświadczalnego. |
|||
* '''Lucy Stillman''' – Asasyn, asystentka doktora Vidica. Była [[student]]ką medycyny, ale porzuciła uczelnię, gdyż uważano ją tam za wariatkę. Podczas sesji w Animusie pomagała Desmondowi, skracając jego czas przebywania w maszynie, opóźniając u niego tym samym, i tak nieuniknione, poplątanie zwojów mózgowych i zostanie warzywkiem, za co też Desmond zabił ją po przedawkowaniu haszyszu.<sup>(Ups, spoiler!)</sup> |
|||
* '''Malik''' – Asasyn z czasów krucjat, przez Altaïra stracił brata i ucięto mu rękę przy samej dupie. Później przestał się na niego gniewać i pomógł mu w spuszczaniu [[wpierdol]]u mistrzowi Bractwa. |
|||
* '''Nieznani Z Imienia I Nazwiska Asasyni Próbujący Odbić Desmonda''' – nic o nich nie wiemy, oprócz tego że nie żyją. Świeć, Panie, nad ich [[dusza]]mi [*] [*] [*]. |
|||
=== Ci źli === |
|||
* '''Warren Vidic''' – naukowiec pracujący dla Abstergo, zajmuje się badaniem pamięci genetycznej i molestowaniem asystentek<ref>biedna Lucy…</ref>. |
|||
* '''Al Mualim''' – podwójny agent, zarówno Asasyn jak i Templariusz, użył Fragmentu Edenu, żeby stworzyć armię posłusznych sobie zombie, prawdopodobnie chciał nakręcić [[horror]]. Zabity przez Altaira. |
|||
* '''Robert de Sable''' – Templariusz, łysy, nakoksowany i okręcony blachą szef zakonu. Zabity przez Altaira. |
|||
* '''Osiem pozostałych celów Altaira''' – zwykle templariuszowskie przydupasy, większość z nich była [[gej]]ami. |
|||
== Bronie == |
|||
* '''Ukryte ostrze''' ([[język angielski|ang]]. ''hidden blade'', ''HB'') – ulubiona broń asasynów, jeden z ich znaków rozpoznawczych. W praktyce, ukryte ostrze jest używane tylko do dobijania i [[cisza|cichych]] morderstw, w walce nieskuteczne. Podobno można nim robić kontry, jednak wychodzą one tylko pryszczatym fanatykom gry, spędzającym w ciągu tygodnia więcej czasu przy komputerze niż XVI-wieczny chłop pańszczyźniany na polu owsa. |
|||
* '''Miecz''' – najczęściej używana broń w grze, za jego pomocą można wybić oddział kulturalnych, czekających na swą kolej strażników szybciej, niż jesteś w stanie powiedzieć „[[Tetaumatawhakatangihangakoauaotamateaurehaeaturipukapihimaungahoronukupokaiwhenuaakitanarahu]]”. |
|||
* '''Krótki miecz''' – zadaje mniejsze obrażenia niż miecz długi, ale za to lepiej się nim kontruje, co jest podstawą walki w AC. |
|||
* '''Noże do rzucania''' – jedyna broń dystansowa, używana najczęściej do zabijania przechadzających się po dachach domostw łuczników. Mamy ich ograniczoną ilość, na szczęście można je łatwo zdobyć, [[złodziej|okradając]] przechodniów. |
|||
* '''Pięści''' – przydatne, gdy chcemy komuś obić ryj, by wymusić na nim zeznania. Oprócz tej sytuacji nieużywane. Dlaczego? Bo nie da się nimi kontrować<ref>W następnych częściach programiści Ubi naprawili swój błąd – dodali możliwość kontry gołymi łapami, którą łatwiej się wycina przeciwników niż innymi broniami</ref>. |
|||
W trailerze gry pojawiła się także kusza. Ubi wyruchało jednak graczy i tej broni zabrakło w grze. Dzięki temu, [[forum internetowe|fora]] o AC zostały zalane poradami typu „jak zbjeszesz wszystkje flagi, nasrasz na bjurko Al Mualima i rozbijeż matce łep kowadłem to dosdanjeż kuszem”. |
|||
== N00b i pr0 w AC == |
|||
[[Plik:Ac.jpg|thumb|250px|Altair idący na ślepo przez miasto]] |
|||
'''N00b''': |
|||
* Nie potrafi wykonać kontry. |
|||
* Przy skoku wiary nie trafia w siano. |
|||
* Zamiast skradać się do celu, biegnie przez [[miasto]], ściągając na siebie wszystkich strażników z dzielnicy. |
|||
* Nie synchronizuje punktów widokowych, „bo po co”. |
|||
* Nie ratuje mieszkańców, a potem dziwi się, że nie ma nigdzie pomocnych uczonych. |
|||
* Podczas walki się nie zasłania, tylko tłucze cały czas mieczem, przez co ginie od ciosów w plecy. |
|||
* Zabija cywili. |
|||
* Nie potrafi walczyć z [[koń|konia]]. |
|||
* Szuka drzwi do biura asasynów. |
|||
* Na dachy wchodzi po drabinach, wyznając zasadę „bezpieczeństwo jest najważniejsze”. |
|||
* Nie zbiera [[flaga|flag]]. |
|||
* Gdy wychodzi Desmondem z animusa nie wie, co robić, i, po chodzeniu przez godzinę w kółko, przeszukując [[laboratorium]], idzie spać, nie grzebiąc w komputerze. |
|||
* Nie używa orlego wzroku. |
|||
* Zeskakuje z budynków wprost na ziemię, nawet z tych najwyższych. |
|||
* Ciągle skacze do wody. |
|||
* Zamiast wbiec po ścianie, używa drabiny. |
|||
* Nie umie się chować. |
|||
* Nie umie wykonać skoku wiary. |
|||
'''Pr0''': |
|||
* Zabija wszystkich przeciwników gołymi pięściami. |
|||
* Jeździ koniem po mieście. |
|||
* Potrafi pływać. |
|||
* Przy zeskakiwaniu z budynków używa [[spadochron]]u. |
|||
* Zabija przeciwników bez używania kontry. |
|||
* Potrafi otwierać drzwi i wchodzić do [[dom]]ów. |
|||
* Ma nieskończoną ilość noży do rzucania. |
|||
* Strażnicy [[strach|boją]] się go zaatakować. |
|||
* Zabija asasyna podczas walki pokazowej. |
|||
* Zbiera więcej flag, niż ich jest w grze. |
|||
* Ma ponad 101% synchronizacji. |
|||
* Zabija Roberta de Sable podczas walki na [[cmentarz]]u, choć go tam nie ma. |
|||
* Król Ryszard wierzy mu na słowo. |
|||
* Zabija stojącego na balkonie Al Mualima nożem do rzucania. |
|||
* Nie zostaje zdegradowany na początku gry. |
|||
* Daje Malikowi protezę [[ręce|ręki]]. |
|||
* Potrafi wykonać assassynację z powietrza. |
|||
== Objawy uzależnienia == |
|||
* Wycinasz w dachu swojego domu otwór i mówisz, że to [[drzwi]] do biura Asasynów. |
|||
* Chodzisz w szlafroku. |
|||
* Po mieście poruszasz się w towarzystwie zakonników. |
|||
* Wchodzisz na najwyższe [[blok]]i, by się zsynchronizować. |
|||
* Zabijasz swojego wychowawcę w szkole, gdyż okazuje się, iż jest zdrajcą. |
|||
* Gdy się z kimś bijesz, czekasz bezczynnie aż Cię zaatakuje, po czym wykonujesz kontratak. |
|||
* Do [[szkoła|szkoły]] idziesz po dachach. |
|||
* Próbujesz kontrolować umysły [[jabłko|jabłkiem]] kupionym na bazarze. |
|||
* Szerokim łukiem omijasz wszelkie zbiorniki wodne. |
|||
* Zbierasz wywieszone z okazji [[święto|świąt]] państwowych flagi. |
|||
* Gdy zbliżają się do Ciebie dresiarze, udajesz, że się modlisz. |
|||
* Ucinasz sobie palec tasakiem. Bez znieczulenia. |
|||
* Siadasz na ławkach w [[park]]u, by nie zostać wykrytym. |
|||
* Nie potrafisz wjechać do miasta na koniu. |
|||
* Gdy widzisz kogoś na dachu, rzucasz w niego nożem – przecież to może być łucznik! |
|||
* Śpisz na poduszkach leżących na ziemi. |
|||
* Gdy widzisz gołębie na dachu, myślisz, że można z niego oddać skok wiary. |
|||
* Prosisz [[nauczyciel]]i w szkole o pozwolenie na wykonanie misji. |
|||
* Okradasz przechodniów. |
|||
* Masz [[widelec]] przywiązany do nadgarstka i twierdzisz, że to ukryte ostrze. |
|||
* Po rozmowie z kolegą zabijasz go, w końcu wie za dużo. |
|||
* Rozcinasz sobie wargę, żeby mieć bliznę. |
|||
* Wchodzisz pomiędzy dwóch ludzi i dziwisz się, dlaczego inni Cię widzą. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* Łucznicy w AC atakują bez ostrzeżenia wszystkich, którzy znajdują się na dachach budynków. Dlatego powstaje pytanie, w jaki sposób tamtejsi kominiarze mogą wykonywać swoją pracę? Nie wiadomo także, jakim cudem na dachach znajdują się czasem ogrody. |
|||
* Aby używać ukrytego ostrza, należało obciąć palec serdeczny u dłoni – było to symbolem rozpoznawczym Asasynów. Co ciekawe, tylko Altair ma obcięty palec, inni mają nienaruszone ręce. |
|||
* Templariusze (jest ich w grze 60) też są ubrani w takie same białe szlafroki co Altair, z taką różnicą, że namalowali sobie z przodu krzyż. Gdy Altair zbliży się do Templariusza na mniej niż 5 metrów, on telepatycznie go wykrywa i atakuje. |
|||
* Mimo gorącego [[klimat]]u, we wszystkich domach w grze są zamknięte okna. Wytłumaczyć to można tylko obecnością klimatyzacji w każdym, nawet najlichszym domu. |
|||
* AC doczekało się swojej wersji na telefony komórkowe. Jedyne, co ją łączy z oryginałem to tytuł, cała reszta jest wzięta z [[dupa|dupy]]. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Assassin's Creed II]] |
* [[Assassin's Creed II]] |
||
* [[Assassin's Creed: Bloodlines]] |
|||
{{przypisy}} |
|||
{{Assassin's Creed}} |
|||
[[da:Assassins Creed]] |
|||
{{stubgry}} |
|||
[[en:Assassin's Creed]] |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
|||
[[es:Assassin's Creed]] |
|||
[[fi:Assassin's Creed]] |
|||
[[fr:Assassin's Creed]] |
|||
[[he:Assassin's Creed]] |
|||
[[id:Assassin's Creed]] |
|||
[[it:Assassin's Creed]] |
|||
[[ja:アサシン クリード]] |
|||
[[pt:Assassin's Creed]] |
|||
[[ru:Assassin's Creed]] |
|||
[[th:Assassin's เครียด]] |
|||
[[Kategoria:Assassin's Creed]] |
Aktualna wersja na dzień 11:45, 30 sie 2021
Assassin's Creed – przygodowa gra komputerowa produkcji Ubisoftu, z widokiem zza pleców bohatera, opowiadająca o losach okrutnie wykorzystywanego przez naukowców Desmonda Milesa, jego sadystycznego przodka Altaïra ibn La-Ahada, oraz o bezsensownej walce zła z mniejszym złem. Co ciekawe, w tej grze brak wątku erotycznego [1].
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Desmond Miles, 25-letni barman mieszkający w Nju Jorku zostaje zgarnięty przez firmę Abstergo i użyty do testowania Animusa – niewygodnego łóżka pozwalającego na odczytywanie wspomnień przodków z DNA, oraz na korygowanie skrzywień kręgosłupa. Desmond odtwarza pamięć Ibn-La'Ahada, asasyna z Ziemi Świętej, z czasów trzeciej krucjaty.
Altaïr, po wykonaniu na nim kary śmierci[2] za złamanie trzech zasad Bractwa, przez co inny asasyn, Malik, stracił brata i, przede wszystkim, rękę, zostaje zdegradowany przez mistrza Asasynów, Al Mualima, do najniższego stopnia. Zostaje mu także zabrane wyposażenie.
Aby się zrehabilitować, Altaïr decyduje się wykonać misję wyznaczoną mu przez swojego mistrza. Polegała ona na zabiciu dziewięciu osób, ciemiężących biednych mieszkańców Ziemi Świętej i nakłaniających do wojny chrześcijan z muzułmanami. Oprócz tego, byli Templariuszami – odwiecznymi rywalami Asasynów.
Altaïr bez problemów zabija swoje cele, zyskując tym samym wyższe rangi, prestiż na mieście, kluczyki do nowego BMW i lepsze bronie. W tym samym czasie Desmond dowiaduje się, że Abstergo to w rzeczywistości organizacja założona przez Templariuszy, a asystentka badającego go doktora Vidica, Lucy, robi wszystkich w chuja i jest w rzeczywistości Asasynem.
Ostatnim celem Altaïra jest Robert de Sable, szef Templariuszy, chcący zajebać króla Ryszarda Kozia Wątroba Lwie Serce – a także przejąć władzę nad światem. Po nieudanym ataku na Roberta – podczas którego okazuje się, że to tak naprawdę przebrany za niego transwestyta – Asasyn udaje się do obozu króla, gdzie, po wyczerpującej walce, zabija de Sable'a. Przed śmiercią Robert mówi mu, że jego mistrz, Al Mualim, to w rzeczywistości zdrajca, gnida i Templariusz, który wykorzystał Altaïra do fantazji seksualnych wyeliminowania swoich wrogów, by mieć Fragment Edenu, dający władzę nad umysłami i nad krowami mlecznymi, tylko dla siebie.
Altair wkurwia się na mistrza, robi mu wjazd na chatę i, mimo sztuczek wykonywanych przez starca, zabija. Wszyscy są szczęśliwi, Fragment Edenu trafia w ręce Altaïra, Desmond ma zwidy i widzi dziwne znaki na ścianach laboratorium, a gracz cieszy się, że ta nudna gra się kończy.
Jak widać, fabuła AC jest zagmatwana i poplątana niczym włosy Boba Marleya. Plotka głosi, iż sami twórcy gry nie wiedzą, o co w tym wszystkim chodzi i, że została ona wymyślona przez nafaszerowanych haszyszem pensjonariuszy Chrześcijańskiego Ośrodka dla Opętanych w Mogielnicy.
Walka[edytuj • edytuj kod]
Walka w AC jest dziecinnie prosta, do przejścia gry potrzebna jest tylko umiejętność wykonywania kontrataków. To w połączeniu z kulturą przeciwników, którzy, podobnie jak murzyńscy gangsterzy z amerykańskich filmów akcji, czekają grzecznie na swoją kolej, by rzucić się na gracza, sprawia, iż z większości walk toczonych z wielokrotnie liczniejszymi przeciwnikami wychodzimy bez obrażeń.
Aby nie było tak przyjemnie, mędrcy z Ubisoftu upchnęli w grze przeciwników zdolnych wytrzymać nawet trzy kontrataki. Wtedy istnieje niebezpieczeństwo, że gracz może usnąć na klawiaturze po kilkugodzinnej walce, polegającej na czekaniu, aż wróg zaatakuje i kontratakowaniu. Oprócz wpadnięcia do wody, jest to jedyny sposób by umrzeć w tej, jakże trudnej, grze.
Bohaterowie[edytuj • edytuj kod]
Ci dobrzy, szlachetni, piękni i takie tam[edytuj • edytuj kod]
- Altaïr Ibn-La'Ahad – Asasyn, jeden z głównych bohaterów gry, przodek Desmonda. Rodzice go olali, po czym Al Mualim przygarnął, nakarmił, nauczył zabijać i skakać do siana. Po zabiciu mistrza to on zostaje szefem Asasynów. Był posiadaczem Fragmentu Edenu, za pomocą którego zrobił dla siebie zajebiste bronie.
- Desmond Miles – współczesny Asasyn, który uciekł z domu i został złapany przez Abstergo, by odpłatnie pracować tam na pół etatu, w charakterze królika doświadczalnego.
- Lucy Stillman – Asasyn, asystentka doktora Vidica. Była studentką medycyny, ale porzuciła uczelnię, gdyż uważano ją tam za wariatkę. Podczas sesji w Animusie pomagała Desmondowi, skracając jego czas przebywania w maszynie, opóźniając u niego tym samym, i tak nieuniknione, poplątanie zwojów mózgowych i zostanie warzywkiem, za co też Desmond zabił ją po przedawkowaniu haszyszu.(Ups, spoiler!)
- Malik – Asasyn z czasów krucjat, przez Altaïra stracił brata i ucięto mu rękę przy samej dupie. Później przestał się na niego gniewać i pomógł mu w spuszczaniu wpierdolu mistrzowi Bractwa.
- Nieznani Z Imienia I Nazwiska Asasyni Próbujący Odbić Desmonda – nic o nich nie wiemy, oprócz tego że nie żyją. Świeć, Panie, nad ich duszami [*] [*] [*].
Ci źli[edytuj • edytuj kod]
- Warren Vidic – naukowiec pracujący dla Abstergo, zajmuje się badaniem pamięci genetycznej i molestowaniem asystentek[3].
- Al Mualim – podwójny agent, zarówno Asasyn jak i Templariusz, użył Fragmentu Edenu, żeby stworzyć armię posłusznych sobie zombie, prawdopodobnie chciał nakręcić horror. Zabity przez Altaira.
- Robert de Sable – Templariusz, łysy, nakoksowany i okręcony blachą szef zakonu. Zabity przez Altaira.
- Osiem pozostałych celów Altaira – zwykle templariuszowskie przydupasy, większość z nich była gejami.
Bronie[edytuj • edytuj kod]
- Ukryte ostrze (ang. hidden blade, HB) – ulubiona broń asasynów, jeden z ich znaków rozpoznawczych. W praktyce, ukryte ostrze jest używane tylko do dobijania i cichych morderstw, w walce nieskuteczne. Podobno można nim robić kontry, jednak wychodzą one tylko pryszczatym fanatykom gry, spędzającym w ciągu tygodnia więcej czasu przy komputerze niż XVI-wieczny chłop pańszczyźniany na polu owsa.
- Miecz – najczęściej używana broń w grze, za jego pomocą można wybić oddział kulturalnych, czekających na swą kolej strażników szybciej, niż jesteś w stanie powiedzieć „Tetaumatawhakatangihangakoauaotamateaurehaeaturipukapihimaungahoronukupokaiwhenuaakitanarahu”.
- Krótki miecz – zadaje mniejsze obrażenia niż miecz długi, ale za to lepiej się nim kontruje, co jest podstawą walki w AC.
- Noże do rzucania – jedyna broń dystansowa, używana najczęściej do zabijania przechadzających się po dachach domostw łuczników. Mamy ich ograniczoną ilość, na szczęście można je łatwo zdobyć, okradając przechodniów.
- Pięści – przydatne, gdy chcemy komuś obić ryj, by wymusić na nim zeznania. Oprócz tej sytuacji nieużywane. Dlaczego? Bo nie da się nimi kontrować[4].
W trailerze gry pojawiła się także kusza. Ubi wyruchało jednak graczy i tej broni zabrakło w grze. Dzięki temu, fora o AC zostały zalane poradami typu „jak zbjeszesz wszystkje flagi, nasrasz na bjurko Al Mualima i rozbijeż matce łep kowadłem to dosdanjeż kuszem”.
N00b i pr0 w AC[edytuj • edytuj kod]
N00b:
- Nie potrafi wykonać kontry.
- Przy skoku wiary nie trafia w siano.
- Zamiast skradać się do celu, biegnie przez miasto, ściągając na siebie wszystkich strażników z dzielnicy.
- Nie synchronizuje punktów widokowych, „bo po co”.
- Nie ratuje mieszkańców, a potem dziwi się, że nie ma nigdzie pomocnych uczonych.
- Podczas walki się nie zasłania, tylko tłucze cały czas mieczem, przez co ginie od ciosów w plecy.
- Zabija cywili.
- Nie potrafi walczyć z konia.
- Szuka drzwi do biura asasynów.
- Na dachy wchodzi po drabinach, wyznając zasadę „bezpieczeństwo jest najważniejsze”.
- Nie zbiera flag.
- Gdy wychodzi Desmondem z animusa nie wie, co robić, i, po chodzeniu przez godzinę w kółko, przeszukując laboratorium, idzie spać, nie grzebiąc w komputerze.
- Nie używa orlego wzroku.
- Zeskakuje z budynków wprost na ziemię, nawet z tych najwyższych.
- Ciągle skacze do wody.
- Zamiast wbiec po ścianie, używa drabiny.
- Nie umie się chować.
- Nie umie wykonać skoku wiary.
Pr0:
- Zabija wszystkich przeciwników gołymi pięściami.
- Jeździ koniem po mieście.
- Potrafi pływać.
- Przy zeskakiwaniu z budynków używa spadochronu.
- Zabija przeciwników bez używania kontry.
- Potrafi otwierać drzwi i wchodzić do domów.
- Ma nieskończoną ilość noży do rzucania.
- Strażnicy boją się go zaatakować.
- Zabija asasyna podczas walki pokazowej.
- Zbiera więcej flag, niż ich jest w grze.
- Ma ponad 101% synchronizacji.
- Zabija Roberta de Sable podczas walki na cmentarzu, choć go tam nie ma.
- Król Ryszard wierzy mu na słowo.
- Zabija stojącego na balkonie Al Mualima nożem do rzucania.
- Nie zostaje zdegradowany na początku gry.
- Daje Malikowi protezę ręki.
- Potrafi wykonać assassynację z powietrza.
Objawy uzależnienia[edytuj • edytuj kod]
- Wycinasz w dachu swojego domu otwór i mówisz, że to drzwi do biura Asasynów.
- Chodzisz w szlafroku.
- Po mieście poruszasz się w towarzystwie zakonników.
- Wchodzisz na najwyższe bloki, by się zsynchronizować.
- Zabijasz swojego wychowawcę w szkole, gdyż okazuje się, iż jest zdrajcą.
- Gdy się z kimś bijesz, czekasz bezczynnie aż Cię zaatakuje, po czym wykonujesz kontratak.
- Do szkoły idziesz po dachach.
- Próbujesz kontrolować umysły jabłkiem kupionym na bazarze.
- Szerokim łukiem omijasz wszelkie zbiorniki wodne.
- Zbierasz wywieszone z okazji świąt państwowych flagi.
- Gdy zbliżają się do Ciebie dresiarze, udajesz, że się modlisz.
- Ucinasz sobie palec tasakiem. Bez znieczulenia.
- Siadasz na ławkach w parku, by nie zostać wykrytym.
- Nie potrafisz wjechać do miasta na koniu.
- Gdy widzisz kogoś na dachu, rzucasz w niego nożem – przecież to może być łucznik!
- Śpisz na poduszkach leżących na ziemi.
- Gdy widzisz gołębie na dachu, myślisz, że można z niego oddać skok wiary.
- Prosisz nauczycieli w szkole o pozwolenie na wykonanie misji.
- Okradasz przechodniów.
- Masz widelec przywiązany do nadgarstka i twierdzisz, że to ukryte ostrze.
- Po rozmowie z kolegą zabijasz go, w końcu wie za dużo.
- Rozcinasz sobie wargę, żeby mieć bliznę.
- Wchodzisz pomiędzy dwóch ludzi i dziwisz się, dlaczego inni Cię widzą.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Łucznicy w AC atakują bez ostrzeżenia wszystkich, którzy znajdują się na dachach budynków. Dlatego powstaje pytanie, w jaki sposób tamtejsi kominiarze mogą wykonywać swoją pracę? Nie wiadomo także, jakim cudem na dachach znajdują się czasem ogrody.
- Aby używać ukrytego ostrza, należało obciąć palec serdeczny u dłoni – było to symbolem rozpoznawczym Asasynów. Co ciekawe, tylko Altair ma obcięty palec, inni mają nienaruszone ręce.
- Templariusze (jest ich w grze 60) też są ubrani w takie same białe szlafroki co Altair, z taką różnicą, że namalowali sobie z przodu krzyż. Gdy Altair zbliży się do Templariusza na mniej niż 5 metrów, on telepatycznie go wykrywa i atakuje.
- Mimo gorącego klimatu, we wszystkich domach w grze są zamknięte okna. Wytłumaczyć to można tylko obecnością klimatyzacji w każdym, nawet najlichszym domu.
- AC doczekało się swojej wersji na telefony komórkowe. Jedyne, co ją łączy z oryginałem to tytuł, cała reszta jest wzięta z dupy.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ jeśli jesteś zboczony, to zobaczysz jak Al-Mualim patrzy na Altaïra
- ↑ Harry Potter przeżył, to Altaïr niby nie może?
- ↑ biedna Lucy…
- ↑ W następnych częściach programiści Ubi naprawili swój błąd – dodali możliwość kontry gołymi łapami, którą łatwiej się wycina przeciwników niż innymi broniami