Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu |
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu |
||
{{Ciężarówki}} |
|||
⚫ | |||
{{KWS}} |
|||
⚫ | |||
[[Kategoria:Tramwaje Konstal]] |
[[Kategoria:Tramwaje Konstal]] |
Wersja z 17:51, 15 mar 2014
Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.
Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką
Różnice
Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj wyje. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.
Podobieństwa
Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.
Odmiany
W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.
Ciekawostki
- W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
- Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu