Assassin's Creed II: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 46: | Linia 46: | ||
* Nic nie jest prawdziwe - wszystko jest dozwolone, |
* Nic nie jest prawdziwe - wszystko jest dozwolone, |
||
* Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów, |
* Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów, |
||
* Pomagasz dresowi z maczetą, uciec przed policją i dziwisz się, że nie chce się przyłączyć do twojej |
* Pomagasz dresowi z maczetą, uciec przed policją i dziwisz się, że nie chce się przyłączyć do twojej gildii, |
||
* Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów, |
* Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów, |
||
* Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m, |
* Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m, |
Wersja z 20:06, 1 maj 2013
Assassin’s Creed II – gra komputerowa, kontynuacja wydanego w 2007 roku Assassin's Creed. Gra opowiada historię Edzio Ezio Erotidua da Firanka, który jest asasynem[1].
Rozgrywka
Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć konno, rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z pistoletu wbudowanego w jego ukryty nóż[2], latać, a nawet stać tak, jak stoi na plakacie. Jego specjalnością jest rozwiązywanie zagadek związanych z templariaruszami.
Fabuła
Akcja gry rozgrywa się w renesansowych Włoszech. Ezio – bogaty szlachcic jest gościem na przyjęciu zorganizowanym z okazji powieszenia jego rodziny. Odkrywa wtedy swój psychopatyczny umysł i przez dalszą część gry morduje ile i gdzie może. W grze jest też wątek związany z Templariuszami i papieżem – Rodrigo Borgią, ale jest on nieważny i nikt oprócz nich[3] się nim nie interesuje. W wolnym czasie Ezio oddaje się zbieraniu ptasich piór, okradaniem skrzynek ze skarbami oraz zabijaniem przechodniów i bieganiem po ścianach starożytnego Rzymu.
Broń
Ezio posługuje się przeróżnym orężem – od prostych nożów do smarowania chleba masłem po zaawansowane technicznie Battelaxy, których sam terminator by się nie powstydził. Oto niektóre z nich:
- Nóż do krojenia warzyw – idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki.
- Zwykły miecz – nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników, idealny do sprzedania na złom.
- Niezwykły miecz (miecz dwuręczny) – magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej ręce[4], można nim kroić kamienie oraz kości naszych wrogów.
- Battelaxe – topór bojowy, tak jak niezwykły miecz, jest w dwuręczny, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela, albo dostać zakwasów od jego podnoszenia.
- Halabarda – pieszczotliwie nazywana włócznią, albo kijkiem. Można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników.
- Ukryte ostrze – zwykłe ostrze, tyle że ukryte. Gdy Ezio zaprzyjaźni się z Leonardem może poprosić go o drugie. Aby je użyć trzeba je znaleźć, ale jak dotąd nikomu się to nie udało, ponieważ jest sprytnie ukryte pod rękawem.
- Trucizna – modyfikacja tego wyżej. Idealnie się nadaje gdy w domu zalęgną się nam myszy.
- Pistolet – kolejna modyfikacja tego kropkę wyżej. Aby używać trzeba mieć pozwolenie na posiadanie broni którego nie da się zdobyć[5].
- Pięści – bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji.
- Petardy dymne – zawierają gazy, których opary są efektem biegunki. Służą do odwrócenia uwagi przeciwników, lub zabrudzenia ich ubrań. Wyglądają jak piłeczki golfowe.
- Miotła – najlepsza broń w grze (należała do Terminatora), można ją zdobyć poprzez zabijanie niewinnych meneli.
Pieniądze
W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. Pieniądze można zdobywać na wiele sposobów: okradając ludzi, okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego miasta, okradając złodziei którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość monet. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz „leków” – dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej. Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu.
Willa
Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim miastem. Owa wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym żulem tamtych czasów, wujkiem Mario. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych obywateli, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu, który jest kluczową instytucją w owej wiosce.
Ciekawostki
- Ezio, jako dobry zarządca willi, buduje w niej Gildię Złodziei, aby się lepiej powodziło mieszkańcom. Jakby było mało, nie przeszkadza mu zbudowanie burdelu na przeciw kościoła.
- Podobnie jak jego poprzednik Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana.
- Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber.
- Ezio ma wuja imieniem Mario - jest on kultową postacią gry Mario Bros, czego możemy się domyślić po jego słowach: „It's-a-me-Mario”.
- Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce.
- Matka Ezia od momentu przybycia do willi zawsze się modli chyba że się zbierze wszystkie piórka i jej odda to wtedy siada na łóżko i podziwia zacną podłogę w pokoju.
Uzależnienie
Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś UZALEŻNIONY.
- Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie,
- Prosisz swoją pseudo-mamę o zapisanie cię na lekcję parcoura,
- Mówisz, że to nie parcour, tylko finezja...
- Nic nie jest prawdziwe - wszystko jest dozwolone,
- Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów,
- Pomagasz dresowi z maczetą, uciec przed policją i dziwisz się, że nie chce się przyłączyć do twojej gildii,
- Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów,
- Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m,
- Chodzisz w białych ręcznikach i szlafroku - szatach asasyna.
- Idziesz do sklepu z obrazami i chcesz kupić mapę ze skarbami,
- Idziesz do sklepu z ciuchami i chcesz, aby ci przefarbowali szaty na Weneckie Wino,
- Petardy dymne - nie ma u kowala, więc robisz je z piłek golfowych i kadzidełka,
- Trucizna? Idziesz do apteki (sorry, medyka),
- Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza!
- Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika,
- Idziesz na ustawkę z papieżem,
- Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża,
- Jesteś kurierem na poczcie,
- Montujesz gołębnik na dachu,
- Wydaje ci się, że używasz orlego wzroku,
- Szukasz glyfów i rozmyślasz, kim jest OBIEKT 16,
- Twoje hobby to zabijanie,
- Trzaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar,
- Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja.
- Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki,
- Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się.
- Idziesz na ustawkę z dresami bez broni.
- Czemu te leki nie działają!?
- Piłki golfowe też?!
- Ucieczka przez dach? Nie umiesz?
- Desynchronizacja...
- Musisz uciąć sobie serdeczny palec z lewej ręki.
- Szukasz złotych kul zwanych Fragmentami Edenu.
- Ratujesz całkiem nieznane ci kobiety znad wody, która najprawdopodobniej jest do kolan.
- Wchodzisz na wieżowce po balkonach, a następnie wykonujesz skok wiary do nadjeżdżającej ciężarówki z sianem.
- Swobodnie przemieszczasz się po dachach na placu świętego Piotra.
- Zaczynasz knuć teorie spiskowe o starym zakonie Templariuszy i planować odwet.
- Rozbrajasz policjantów i uciekasz po ścianach niczym zawodowy asasyn.
- Rzucasz garścią drobniaków w stronę ludzi i zastanawiasz się, czemu nikt nie zbiera.
- Skaczesz na ludzi z wysoka, przewracasz ich i zamykasz im oczy mówiąc „Requiescat in pace”
- Rzucasz się na jamniki z krzykiem "ROMULUS!!!"