Gra komputerowa: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 178.56.203.111; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 77.254.49.36.) |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 29: | Linia 29: | ||
* {{t|Ścigałki}} gry, w których najczęściej jeździ się samochodami, które są niezniszczalne, a nawet jadą dalej po uprzednim przypakowaniu w ścianę z prędkością 350 kilometrów na godzinę. Najsłynniejszą ścigałką jest [[TrackMania|TruckMania]]. |
* {{t|Ścigałki}} gry, w których najczęściej jeździ się samochodami, które są niezniszczalne, a nawet jadą dalej po uprzednim przypakowaniu w ścianę z prędkością 350 kilometrów na godzinę. Najsłynniejszą ścigałką jest [[TrackMania|TruckMania]]. |
||
* {{t|Przygodówki}} potrafią wkurzyć największego [[Pro|pr0 gejmera]]. Polegają na szukaniu jednego itema 2 godziny (a potem okazuje się, że to było tak blisko), rozmawianiu z [[NPC|NPC-ami]] i wypełnianiu misji takich jak wyłowienie kamyka z rzeki. Zwykle [[cel]]em gry jest uratowanie świata, uratowanie świata, pomoc [[moherowe berety|staruszce]] przejść na drugą stronę ulicy bądź uratowanie świata. Przedstawicielami przygodówek są np. Syberia, Tunguska: Tajne Akta czy Monkey Island<ref>A także [[Tomb Raider]], choć to strzelanka</ref> |
* {{t|Przygodówki}} potrafią wkurzyć największego [[Pro|pr0 gejmera]]. Polegają na szukaniu jednego itema 2 godziny (a potem okazuje się, że to było tak blisko), rozmawianiu z [[NPC|NPC-ami]] i wypełnianiu misji takich jak wyłowienie kamyka z rzeki. Zwykle [[cel]]em gry jest uratowanie świata, uratowanie świata, pomoc [[moherowe berety|staruszce]] przejść na drugą stronę ulicy bądź uratowanie świata. Przedstawicielami przygodówek są np. Syberia, Tunguska: Tajne Akta czy Monkey Island<ref>A także [[Tomb Raider]], choć to strzelanka</ref> |
||
* {{t|Symulatory}} gry tylko dla [[Nonźródła:Jestem Hardkorem|hardkorów]]. Zazwyczaj polegają na dwugodzinnym przesuwaniu 4 suwaczków w 2 okienkach, po to, aby zmienić twardość opon w ciężarówce, dostosować długość [[rzęsy|rzęs]] do kształtu twarzy [[Sim]]a bądź sprzedać ''[[Tibia|Tibię ver. 8.0.0.1]]'' EA Games. Najpopularniejsze gry tego typu to: [[Bomberman|Bimberman]], [[18 Wheels of Steel|18 Wheels of Grill]], i oczywiście [[The Sims|Śimsy]]. |
* {{t|Symulatory}} gry tylko dla [[Nonźródła:Jestem Hardkorem|hardkorów]]. Zazwyczaj polegają na dwugodzinnym przesuwaniu 4 suwaczków w 2 okienkach, po to, aby zmienić twardość opon w ciężarówce, dostosować długość [[rzęsy|rzęs]] do kształtu twarzy [[Sim]]a bądź sprzedać ''[[Tibia|Tibię ver. 8.0.0.1]]'' EA Games. Najpopularniejsze gry tego typu to: [[Bomberman|Bimberman]], [[Saper (gra)|Saper]], [[18 Wheels of Steel|18 Wheels of Grill]], i oczywiście [[The Sims|Śimsy]]. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 21:34, 3 lis 2015
Gry komputerowe dla dzieci to masakra dla ducha.
- Tyara Elżbieta Gas o grach komputerowych
Fabuła gier komputerowych zasadza się na tym, żeby schwytać dziewczynę i zbiorowo zgwałcić.
- Tygodnik Polityka o grach komputerowych
Szablon:T rodzaj gry, w której gracz kontroluje komputer, a przynajmniej tak uważa, bo w rzeczywistości jest na odwrót. Nowa gra kosztuje ⅓ średniej pensji krajowej, na szczęście w Polsce istnieje piractwo komputerowe.
Nieletni zabójcy
Gry komputerowe rozwijają psychikę nieletnich. Umożliwiają rozładowanie negatywnych emocji, potrzebę potwierdzenia własnej mocy i władzy, pragnienie uzyskiwania korzyści i wyzyskiwania ofiary. Dzięki grom komputerowym młodzież może się wyszaleć w wirtualnym świecie, zrozumieć prawa rządzące normalnym światem. Mimo to gry komputerowe mają swoich przeciwników. Cenzorzy widzą w nich tylko i wyłącznie przemoc, motywy seksualne, rasizm, reklamowanie propagandy, przekleństw czy konsumpcji narkotyków, alkoholu, papierosów. Tacy ludzie nie rozumieją, że każde dziecko zauważy złe cechy bohatera gry. Będzie próbowało stać się przeciwieństwem Hitmana, Duke Nukema, Raymana czy Pac-mana.
Zalety gier komputerowych
Prawdopodobnie najlepiej widocznymi wartościami gier komputerowych bądź wideo są wartości artystyczne i rozrywkowe, grafika trójwymiarowa, efekty specjalne, architektura, sztuczna inteligencja, efekty dźwiękowe, przedstawienia dramatyzmu wydarzeń, muzyka, fabuła oraz interaktywność. Tak naprawdę jest ich wiele więcej. Gry wieloosobowe pozwalają graczom na rywalizację z różnymi ludźmi na całym świecie, czyli na coś, co też jest unikalne dla gier. Miliony graczy na całym świecie jest przyciąganych przez możliwość interakcji z dużą liczbą graczy. Gry MMORPG pozwalają na tworzenie internetowych społeczeństw istniejących w stałych wirtualnych światach.
Popularność
Popularność gier komputerowych ciągle wzrasta. Średni wiek gracza w USA to 34 lata. W Polsce nie robiono takich badań, lecz szacuje się, że średni wiek to 2 lata (przy czym większość gier jest przeznaczona od 18. roku życia). Gry komputerowe popularne są we wszelkich sklepach z grami komputerowymi, są także coraz częściej publikowane w gazetkach. Są również bardzo popularne na czarnym rynku i w Biedronce, gdzie można je zakupić w bardzo niskiej jakości i bardzo niskiej cenie.
Gatunki gier komputerowych
- Szablon:T zwykle polegają na skakaniu po platformach i uderzaniu głową w sufit. Większość dzisiejszych gier tego typu wzoruje się na genialnym Mario.
- Szablon:T komputerowy odpowiednik RPG. Opiera się na bieganiu po wielu planszach z bronią lub rzucając czary i zabijaniu trolli, orków czy goblinów.
- Szablon:T dzięki nim gracz może zbudować sobie własne państwo i armię, by wyruszyć z nią na podbój innych państw. Służy budowaniu w umysłach młodych ludzi, że byle jaki dyktator miał klawe życie i ciekawe zajęcia.
- Szablon:T narzędzie szatana! Uczą ludzi przemocy, brutalności i wykorzenia wszelkie poszanowanie dla ludzkiego istnienia. Ulubiony temat krytyki tej części rodziców, którzy nie wiedzą nawet, że komputer nie jest tym ekranem na biurku, tylko skrzynią stojącą na podłodze.
- Szablon:T są one znane także jako „Symulatory Wpu”. One jeszcze bardziej uczą powyższych. Są przez większość rodziców ignorowane. Są jednak bardziej złe i niebezpieczne od Strzelanek!
- Szablon:T ulubiona rozrywka znudzonych urzędników i osób w średnim wieku okupujących komputery ich dzieci.
- Szablon:T RPG, w które gra się przez internet. Rozwinięcie tego skrótowca brzmi: Marna Miernota Ogłupiająca Rzesze Prostej Gawiedzi.
- Szablon:T Inna wersja MMORPG, z krótszą nazwą, współpracą, widokiem z lotu ptaka i z wymaganym ściągnięciem.
- Szablon:T gry, w których najczęściej jeździ się samochodami, które są niezniszczalne, a nawet jadą dalej po uprzednim przypakowaniu w ścianę z prędkością 350 kilometrów na godzinę. Najsłynniejszą ścigałką jest TruckMania.
- Szablon:T potrafią wkurzyć największego pr0 gejmera. Polegają na szukaniu jednego itema 2 godziny (a potem okazuje się, że to było tak blisko), rozmawianiu z NPC-ami i wypełnianiu misji takich jak wyłowienie kamyka z rzeki. Zwykle celem gry jest uratowanie świata, uratowanie świata, pomoc staruszce przejść na drugą stronę ulicy bądź uratowanie świata. Przedstawicielami przygodówek są np. Syberia, Tunguska: Tajne Akta czy Monkey Island[1]
- Szablon:T gry tylko dla hardkorów. Zazwyczaj polegają na dwugodzinnym przesuwaniu 4 suwaczków w 2 okienkach, po to, aby zmienić twardość opon w ciężarówce, dostosować długość rzęs do kształtu twarzy Sima bądź sprzedać Tibię ver. 8.0.0.1 EA Games. Najpopularniejsze gry tego typu to: Bimberman, Saper, 18 Wheels of Grill, i oczywiście Śimsy.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ A także Tomb Raider, choć to strzelanka