Gra komputerowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 42: Linia 42:


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
{{poradnik|[[Poradnik:jak stworzyć dobrą grę|Jak stworzyć dobrą grę]], [[Poradnik:jak zrobić grę komputerową i się nie zmęczyć|Jak zrobić grę komputerową i się nie zmęczyć]] i [[Poradnik: Jak przetrwać krach na rynku gier|Jak przetrwać krach na rynku gier]]|wiele=tak}}
{{poradnik|[[Poradnik:jak stworzyć dobrą grę|Jak stworzyć dobrą grę]], [[Poradnik:jak zrobić grę komputerową i się nie zmęczyć|Jak zrobić grę komputerową i się nie zmęczyć]], [[Poradnik: Jak przetrwać krach na rynku gier|Jak przetrwać krach na rynku gier]]|wiele=tak}}
{{NonNews|[[NonNews:Polityka a brutalne gry komputerowe|Polityka a brutalne gry komputerowe]]}}
{{NonNews|[[NonNews:Polityka a brutalne gry komputerowe|Polityka a brutalne gry komputerowe]]}}


Linia 52: Linia 52:
{{Przypisy}}
{{Przypisy}}
{{Informatyka}}
{{Informatyka}}
[[Kategoria:Gry komputerowe| ]]


[[da:Videospil]]
[[da:Videospil]]
Linia 58: Linia 57:
[[it:Videogioco]]
[[it:Videogioco]]
[[ja:コンピューターゲーム]]
[[ja:コンピューターゲーム]]
[[Kategoria:Gry komputerowe| ]]

Wersja z 11:09, 19 sty 2018

Gra komputerowa
Gra dla dzieci
Efekty długiego grania w gry komputerowe
Gra o naszym kraju
Taksonomia gier komputerowych

Gry komputerowe dla dzieci to masakra dla ducha.

Tyara Elżbieta Gas o grach komputerowych

Fabuła gier komputerowych zasadza się na tym, żeby schwytać dziewczynę i zbiorowo zgwałcić.

Tygodnik Polityka o grach komputerowych

Gra komputerowa – rodzaj gry, w której gracz kontroluje komputer, a przynajmniej tak uważa, bo w rzeczywistości jest na odwrót. Nowa gra kosztuje ⅓ średniej pensji krajowej, na szczęście w Polsce istnieje piractwo komputerowe.

Nieletni zabójcy

Gry komputerowe rozwijają psychikę nieletnich. Umożliwiają rozładowanie negatywnych emocji, potrzebę potwierdzenia własnej mocy i władzy, pragnienie uzyskiwania korzyści i wyzyskiwania ofiary. Dzięki grom komputerowym młodzież może się wyszaleć w wirtualnym świecie, zrozumieć prawa rządzące normalnym światem. Mimo to gry komputerowe mają swoich przeciwników. Cenzorzy widzą w nich tylko i wyłącznie przemoc, motywy seksualne, rasizm, reklamowanie propagandy, przekleństw czy konsumpcji narkotyków, alkoholu, papierosów. Tacy ludzie nie rozumieją, że każde dziecko zauważy złe cechy bohatera gry. Będzie próbowało stać się przeciwieństwem Hitmana, Duke Nukema, Raymana czy Pac-mana.

Zalety gier komputerowych

Prawdopodobnie najlepiej widocznymi wartościami gier komputerowych bądź wideo są wartości artystyczne i rozrywkowe, grafika trójwymiarowa, efekty specjalne, architektura, sztuczna inteligencja, efekty dźwiękowe, przedstawienia dramatyzmu wydarzeń, muzyka, fabuła oraz interaktywność. Tak naprawdę jest ich wiele więcej. Gry wieloosobowe pozwalają graczom na rywalizację z różnymi ludźmi na całym świecie, czyli na coś, co też jest unikalne dla gier. Miliony graczy na całym świecie jest przyciąganych przez możliwość interakcji z dużą liczbą graczy. Gry MMORPG pozwalają na tworzenie internetowych społeczeństw istniejących w stałych wirtualnych światach.

Popularność

Popularność gier komputerowych ciągle wzrasta. Średni wiek gracza w USA to 34 lata. W Polsce nie robiono takich badań, lecz szacuje się, że średni wiek to 2 lata (przy czym większość gier jest przeznaczona od 18. roku życia). Gry komputerowe popularne są we wszelkich sklepach z grami komputerowymi, są także coraz częściej publikowane w gazetkach. Są również bardzo popularne na czarnym rynku i w Biedronce, gdzie można je zakupić w bardzo niskiej jakości i bardzo niskiej cenie.

Gatunki gier komputerowych

  • Zręcznościowe – zwykle polegają na skakaniu po platformach i uderzaniu głową w sufit. Większość dzisiejszych gier tego typu wzoruje się na genialnym Mario.
  • cRPG – komputerowy odpowiednik RPG. Opiera się na bieganiu po wielu planszach z bronią lub rzucając czary i zabijaniu trolli, orków czy goblinów.
  • Gry strategiczne – dzięki nim gracz może zbudować sobie własne państwo i armię, by wyruszyć z nią na podbój innych państw. Służy budowaniu w umysłach młodych ludzi, że byle jaki dyktator miał klawe życie i ciekawe zajęcia. Jako jedyna w miarę akceptowana przez rodziców. Oczywiście do czasu, kiedy zobaczą jak syn z zimną krwią wyda rozkaz wyrżnięcia średniego miasta.
  • Rozpierdalanki Strzelanki – narzędzie szatana! Uczą ludzi przemocy, brutalności i wykorzenia wszelkie poszanowanie dla ludzkiego istnienia. Ulubiony temat krytyki tej części rodziców, którzy nie wiedzą nawet, że komputer nie jest tym ekranem na biurku, tylko skrzynią stojącą na podłodze.
  • Wpierdalanki Bijatyki – są one znane także jako „Symulatory WpCenzura2.svgu”. One jeszcze bardziej uczą powyższych. Są przez większość rodziców ignorowane. Są jednak bardziej złe i niebezpieczne od Strzelanek!
  • Pasjanse – ulubiona rozrywka znudzonych urzędników i osób w średnim wieku okupujących komputery ich dzieci.
  • MMORPG – RPG, w które gra się przez internet. Rozwinięcie tego skrótowca brzmi: Marna Miernota Ogłupiająca Rzesze Prostej Gawiedzi.
  • MOBA – Inna wersja MMORPG, z krótszą nazwą, współpracą, widokiem z lotu ptaka i z wymaganym ściągnięciem.
  • Ścigałki – gry, w których najczęściej jeździ się samochodami, które są niezniszczalne, a nawet jadą dalej po uprzednim przypakowaniu w ścianę z prędkością 350 kilometrów na godzinę. Najsłynniejszą ścigałką jest TruckMania.
  • Przygodówki – potrafią wkurzyć największego pr0 gejmera. Polegają na szukaniu jednego itema 2 godziny (a potem okazuje się, że to było tak blisko), rozmawianiu z NPC-ami i wypełnianiu misji takich jak wyłowienie kamyka z rzeki. Zwykle celem gry jest uratowanie świata, uratowanie świata, pomoc staruszce przejść na drugą stronę ulicy bądź uratowanie świata. Przedstawicielami przygodówek są np. Syberia, Tunguska: Tajne Akta czy Monkey Island[1]
  • Symulatory – gry tylko dla hardkorów. Zazwyczaj polegają na dwugodzinnym przesuwaniu 4 suwaczków w 2 okienkach, po to, aby zmienić twardość opon w ciężarówce, dostosować długość rzęs do kształtu twarzy Sima bądź sprzedać Tibię ver. 8.0.0.1 EA Games. Najpopularniejsze gry tego typu to: Bimberman, Saper, 18 Wheels of Grill, i oczywiście Śimsy.
  • Escape the Room – zabijacz czasu w internecie.

Przykłady gier komputerowych

  • League of Legends – polega na wybraniu postaci i rozwalaniu bazy przeciwnika.
  • Minecraft – gra oparta na budowaniu, napiCenzura2.svgniu ręką w drzewo, zabijaniu stworów. Wciąga.
  • Terraria – podobnie jak wyżej, z tym że w drzewo można walić siekierą lub piłą.
  • Dota 2 – bierzesz Invokera (po wybraniu innego bohatera drużyna wyzywa cię od noobów) i walisz wszystkimi spellami naraz.
  • World of Tanks – teoretycznie sieciowy symulator wojny czołgów, praktycznie zręcznościówka pay–to–win stworzona na Białorusi.
  • War Thunder – jak wyżej, tyle, że od Rusków oraz z możliwością sterowania samolotami i statkami.
  • Overwatch – strzelanka od Blizzarda będąca alternatywą dla wszechobecnego CoDa i BFa.
  • The Sims – dla pokemonów symulator życia, dla sfrustrowanych symulator torturowania.

Zobacz też

Poradniki
Zobacz poradniki:
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Przypisy

  1. A także Tomb Raider, choć to strzelanka

Szablon:Informatyka