Szczebrzeszyn: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to IRipper. Autor wycofanej wersji to 84.226.165.111.) |
|||
Linia 33: | Linia 33: | ||
== Transport == |
== Transport == |
||
* O miejskim systemie komunikacji można powiedzieć, iż w okresie roku szkolnego, miejscowy dworzec [[Autobus|autobusowy]], zwany powszechnie "syf", przeżywa prawdziwe oblężenie, porównując jedynie do szturmów szwedzkich na twierdze XVII wieczne. Najbardziej dotkliwe te oblężenie odczuwane jest właśnie we wtorki, w popularny dzień targowy, gdy na zardzewiałe i stare [[PKS|Pekaes]]y i nie tylko rzuca się tłum ludu z siatkami, garnkami lub wiadrami oraz innym arsenałem. Połączenie autobusowo-busowe z pobliskim [[Zamość|Zamościem]] jest szokujące: co 10 min spod dworca zawsze coś do niego odjeżdża i to 24 godziny/dobę. |
* O miejskim systemie komunikacji, można powiedzieć, iż w okresie roku szkolnego, miejscowy dworzec [[Autobus|autobusowy]], zwany powszechnie "syf", przeżywa prawdziwe oblężenie, porównując jedynie do szturmów szwedzkich na twierdze XVII wieczne. Najbardziej dotkliwe te oblężenie odczuwane jest właśnie we wtorki, w popularny dzień targowy, gdy na zardzewiałe i stare [[PKS|Pekaes]]y, i nie tylko rzuca się tłum ludu z siatkami, garnkami lub wiadrami oraz innym arsenałem. Połączenie autobusowo-busowe z pobliskim [[Zamość|Zamościem]] jest szokujące: co 10 min spod dworca zawsze coś do niego odjeżdża i to 24 godziny/dobę. |
||
* Gorzej jest z transportem kolejowym. Do pobliskiego niby to dworca [[PKP]](w rzeczywistości drewnianej, opuszczonej chałupy) 3 km piechotką. Gdy tam dojdziemy, naszym oczom ukazuje się widok zarośniętych niczym łąka oraz zardzewiałych szyn kolejowych. [[Pociąg|Pociągów]] - zaledwie 3-4 na dobę. Żadnej trakcji elektrycznej. Jednym słowem - kolejny syf. Co ciekawe, obok niego przebiega linia Hutniczo-Szerokotorowa wożąca swymi stalowymi wagonikami siarkę i inne materiały wybuchowe z i do ruskich oraz jeszcze dalej. |
* Gorzej jest z transportem kolejowym. Do pobliskiego niby to dworca [[PKP]](w rzeczywistości drewnianej, opuszczonej chałupy) 3 km piechotką. Gdy tam dojdziemy, naszym oczom ukazuje się widok zarośniętych, niczym łąka oraz zardzewiałych szyn kolejowych. [[Pociąg|Pociągów]] - zaledwie 3-4 na dobę. Żadnej trakcji elektrycznej. Jednym słowem - kolejny syf. Co ciekawe, obok niego przebiega linia Hutniczo-Szerokotorowa, wożąca swymi stalowymi wagonikami siarkę i inne materiały wybuchowe z i do ruskich oraz jeszcze dalej. |
||
* Transport drogowy należy do najruchliwszych na całą okolicę. Zlot TIR-ów z całej polski przemierza bezdroża jedynej arterii w mieście-ul. Zamojskiej. Często przejście na drugą stronę ulicy bywa bardzo kłopotliwe ze względu na miejscowe korki porównując je jedynie do korków w [[Warszawa|Warszawie]]. Przeważnie są one powodowane przez rolników jadących przez miasto oraz kilkukilometrowego sznura wszelakich pojazdów drogowych nie mogących wyprzedzić feralnego kierowcę. Od tej ruchliwej trasy jakim jest Droga |
* Transport drogowy należy do najruchliwszych na całą okolicę. Zlot TIR-ów z całej polski przemierza bezdroża jedynej arterii w mieście-ul. Zamojskiej. Często przejście na drugą stronę ulicy bywa bardzo kłopotliwe, ze względu na miejscowe korki, porównując je jedynie do korków w [[Warszawa|Warszawie]]. Przeważnie są one powodowane przez rolników jadących przez miasto, oraz kilkukilometrowego sznura wszelakich pojazdów drogowych, nie mogących wyprzedzić feralnego kierowcę. Od tej ruchliwej trasy, jakim jest Droga Krajowa 74, odchodzą dwie wszelakie ważne tranzytowo drogi wojewódzkie: |
||
** 848 do [[Tarnawa Mała|Tarnawy Małej]], od niej do [[Lublin|Lublina]] a stamtąd na resztę polski |
** 848 do [[Tarnawa Mała|Tarnawy Małej]], od niej do [[Lublin|Lublina]] a stamtąd na resztę polski |
||
** 858 do [[Biłgoraj|Biłgoraja]] a dalej to niewiadomo gdzie. |
** 858 do [[Biłgoraj|Biłgoraja]] a dalej to niewiadomo gdzie. |
||
* Szczególny paraliż komunikacyjno-pieszy odczuwany jest właśnie we wtorki. Przechodząc lub przejeżdzająć ulicami w okolicach targowiska trzeba zachować szczególną ostrożność żeby nie dopuścić do karambolu. Prędkość maksymalna - zaledwie jakieś 15km\h. |
* Szczególny paraliż komunikacyjno-pieszy odczuwany jest właśnie we wtorki. Przechodząc lub przejeżdzająć ulicami w okolicach targowiska trzeba zachować szczególną ostrożność ,żeby nie dopuścić do karambolu. Prędkość maksymalna - zaledwie jakieś 15km\h. |
||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
Wersja z 21:38, 7 lis 2008
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli.
Do poprawienia: Poprawa formatowania. |
W Szczebrzeszynie ksząszcz bździ w czćinie.
- Animal Planet o Chrząszczu Szczebrzeszyńskim
Szczebrzeszyn – (Cebulów City) przedmieście wsi Zamojskiej, położone na masywnym masywie podkarpackiego roztocza. Mieszkańcy Szczebrzeszyna to w większości pozbawieni ziemi rolnicy lub hodowcy chrząszczy szczebrzeszyńskich.
Klimat
Szczebrzeszyn położony na pograniczu podkarpacia i stepów Polski centralnej cechuje się klimatem wybitnie morskim. Głównym sprawcą tego faktu jest przepływająca przez niego (w czasie deszczu głównymi ulicami, a przy braku opadów tylko pobocznymi) rzeka Wieprz. Poza tym na klimat miasta znaczący wpływ ma także panujący w nim smog powstały w skutek nadużywania kosiarek do trawy przez mieszkańców.
Dzielnice
Szczebrzeszyn jako wieś o prawach miejskich składa się z następujących dzielnic:
- Szczebrzeszyn centralny
- Targówek (13 dzielnica)
- Lubasówka
- Szperówka city
- Klemensów (Osada cukrowników)
- Błonie
Dzielnice mają zróżnicowane zagęszczenie zabudowań (głównie gospodarczych, typu chlew), pozwala to na toczenie wojen gangów. Wojny te toczone są za zwyczaj pomiędzy poszczególnymi dzielnicami i mają na celu określenie niższej wartości dzielnicy przeciwników.
Demografia
Szczebrzeszyn jest miastem licznie zaludnionym przez bezrobotnych i rolników. Główną siłę miasta stanowią lokalne gangi zorganizowane przy podstawówkach i kółkach różańcowych. Spora część mieszkańców miasta zamieszkuje w nim tylko sezonowo, pomiędzy kolejnymi wyjazdami do Niemiec oraz Norwegii.
Atrakcje
Miasto to pełne jest miejsc wysoko atrakcyjnych dla zwiedzających, jednakże co ogromnie zadziwia mieszkańców turyści się w nich nie pojawiają. Główną atrakcją miasta jest, zdaniem turystów oczywiście pomnik chrząszcza,którego każdy z nich może sobie dotknąć i sfotografować. Jest to dość dziwne, bowiem miasto posiada jeszcze wspaniałe punkty widokowe, położone w obrębie cmentarza żydowskiego jak i wspaniałą panoramę na warszawę. Ogromnym przeżyciem dla odwiedzających miasto pielgrzymów jest uroczyste święto targowe obchodzone w dniu wtorku. Atrakcją miasta jest także jedyne w europie naziemne metro w postaci bryczek i wózków widłowych.
Przemysł
Szczebrzeszyn jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, bowiem znajduje się w nim największa w Polsce bijalnia monet (nie należy jednak mylić jej z mennicami, gdyż znajduje się w prywatnych rękach ). Poza tym miasto jest największym ośrodkiem przetwórstwa chmur na deszczówkę, oraz występują w nim gorzelnie o szerokim asortymencie wyrobów, zawierającym się pomiędzy bimbrem, denaturatem, rozcieńczanym winem a typowym sklepowym spirytusem technicznym. Do ważnych ośrodków handlowych należy zaliczyć istniejącą jeszcze w mieście Biedronkę,która generuje dochód porównywalny z rocznym dochodem Azerbejdżanu.
Transport
- O miejskim systemie komunikacji, można powiedzieć, iż w okresie roku szkolnego, miejscowy dworzec autobusowy, zwany powszechnie "syf", przeżywa prawdziwe oblężenie, porównując jedynie do szturmów szwedzkich na twierdze XVII wieczne. Najbardziej dotkliwe te oblężenie odczuwane jest właśnie we wtorki, w popularny dzień targowy, gdy na zardzewiałe i stare Pekaesy, i nie tylko rzuca się tłum ludu z siatkami, garnkami lub wiadrami oraz innym arsenałem. Połączenie autobusowo-busowe z pobliskim Zamościem jest szokujące: co 10 min spod dworca zawsze coś do niego odjeżdża i to 24 godziny/dobę.
- Gorzej jest z transportem kolejowym. Do pobliskiego niby to dworca PKP(w rzeczywistości drewnianej, opuszczonej chałupy) 3 km piechotką. Gdy tam dojdziemy, naszym oczom ukazuje się widok zarośniętych, niczym łąka oraz zardzewiałych szyn kolejowych. Pociągów - zaledwie 3-4 na dobę. Żadnej trakcji elektrycznej. Jednym słowem - kolejny syf. Co ciekawe, obok niego przebiega linia Hutniczo-Szerokotorowa, wożąca swymi stalowymi wagonikami siarkę i inne materiały wybuchowe z i do ruskich oraz jeszcze dalej.
- Transport drogowy należy do najruchliwszych na całą okolicę. Zlot TIR-ów z całej polski przemierza bezdroża jedynej arterii w mieście-ul. Zamojskiej. Często przejście na drugą stronę ulicy bywa bardzo kłopotliwe, ze względu na miejscowe korki, porównując je jedynie do korków w Warszawie. Przeważnie są one powodowane przez rolników jadących przez miasto, oraz kilkukilometrowego sznura wszelakich pojazdów drogowych, nie mogących wyprzedzić feralnego kierowcę. Od tej ruchliwej trasy, jakim jest Droga Krajowa 74, odchodzą dwie wszelakie ważne tranzytowo drogi wojewódzkie:
- 848 do Tarnawy Małej, od niej do Lublina a stamtąd na resztę polski
- 858 do Biłgoraja a dalej to niewiadomo gdzie.
- Szczególny paraliż komunikacyjno-pieszy odczuwany jest właśnie we wtorki. Przechodząc lub przejeżdzająć ulicami w okolicach targowiska trzeba zachować szczególną ostrożność ,żeby nie dopuścić do karambolu. Prędkość maksymalna - zaledwie jakieś 15km\h.
Ciekawostki
- W Szczebrzeszynie można spotkać Fidela Castro, Smerfy (w większości Ciamajdy), a także Muminki.
- Jeden z tych rzadkich składów Polskich Kolei Państwowych podąża aż do Gorzowa Wielkoposkiego
- Leżąc w województwie Lubelskim osada ta startowała do tytułu miasta wojewódzkiego, lecz niestety przegrała z potężnym Czernięcinem
- Miasto posiada drewniane pomniki chrząszczy poukładane w rowach, bocznych uliczkach i innych zakamarkach. Stanowią one podstawę historycznego dziedzictwa miasta,bowiem zostały wykonane z drewna importowanego od przyjaciół z za wschodniej granicy.
- Szczebrzeszyn, w podobnie jak Onet, posiada swojego Jasia Śmietanę znanego jako lokalnego "dziennikarza" typu "niemy powiedział głuchemu że ślepy widział szczerbatego jak wyrywał włosy łysemu". Posiada on swoją stronę internetową
funkcjonującąpodobnie jak Onet. Jej najwartościowszą częścią są komentarze.