Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(niewielkie poprawy)
Linia 2: Linia 2:




'''Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych''' – stworzenie płci [[kobieta|żeńskiej]], posiadające dostęp do [[Komputer osobisty|komputera]] z edytorem tekstowym, [[Wikipedia|Wikipedii]] oraz nadmiar wolnego czasu. To ostatnie mogłaby spożytkować inaczej, ale ona akurat poczuła się natchnięta do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim.
'''Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych''' – stworzenie płci [[kobieta|żeńskiej]], posiadające dostęp do [[Komputer osobisty|komputera]] z edytorem tekstowym, [[Wikipedia|Wikipedii]] oraz mające nadmiar wolnego czasu. Poczuwa się, zamiast spożytkowania jej wolnego czasu na coś innego, natchniona do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim.


==Krótki opis pisarki==
==Krótki opis pisarki==
Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne:
Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne:
* skończyła jakieśtam studia (filologię polską, [[psycholog]]ię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie),
* skończyła jakieś-tam studia (filologię polską, [[psycholog]]ię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie),
* pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś [[korporacja|korporacji]] (np. w [[McDonald's|McDonaldu]]), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia [[Literatura|literatury]],
* pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś [[korporacja|korporacji]] (np. w korporacji [[McDonald's|McDonaldu]]), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia [[Literatura|literatury]],
* w ostateczności jest znaną polską [[aktor]]ką, piszącą pod pseudonimem (np. Iza Kuna jako Izabela Łasica),
* w ostateczności jest znaną polską [[aktor]]ką, piszącą pod pseudonimem (np. Iza Kuna jako Izabela Łasica),
* mieszka poza [[Warszawa|Warszawą]] albo we niej,
* mieszka poza [[Warszawa|Warszawą]] albo w niej,
* choduje [[kot]]y, [[pies domowy|psy]], [[koń|konie]], pawiany albo wszystko naraz,
* hoduje [[kot]]y, [[pies domowy|psy]], [[koń|konie]], pawiany albo wszystko naraz,
* na dzień wydania powieści posiada [[dom]] na [[wieś|wsi]], ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się nie zawali,
* na dzień wydania powieści posiada [[dom]] na [[wieś|wsi]], ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się zawali,
* jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość,
* jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość,
* na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe [[zdjęcie]],
* na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe [[zdjęcie]],
* w głebi serca chciałaby być jak [[Katarzyna Grochola]] i [[Taniec z gwiazdami|hulać z Maserakiem]].
* w głębi serca chciałaby być jak [[Katarzyna Grochola]] i [[Taniec z gwiazdami|hulać z Maserakiem]].


==Ograniczenia kreatywności==
==Ograniczenia kreatywności==
Linia 21: Linia 21:
* [[rodzice]] bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym [[imię|imieniem]], np. Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna,
* [[rodzice]] bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym [[imię|imieniem]], np. Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna,
* bohaterka była już mężatką, którą [[mąż]] zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła,
* bohaterka była już mężatką, którą [[mąż]] zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła,
* jeżeli bohaterka posiada [[dziecko|dzieci]], to wyłącznie w [[kindergot|wieku dorastania]], co powoduje wiele śmiesznych w zamyśle aktorki sytuacji,
* jeżeli bohaterka posiada [[dziecko|dzieci]], to wyłącznie w [[kindergot|wieku dorastania]], co powoduje wiele (w zamyśle aktorki) śmiesznych sytuacji,
* bohaterka posiada 1 (słownie: jedną) [[przyjaciel|psiapsiółkę]], która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel,
* bohaterka posiada 1 (słownie: jedną) [[przyjaciel|psiapsiółkę]], która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel,
* bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak [[chleb]]a z [[masło|masłem]],
* bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak [[chleb]]a z [[masło|masłem]],
* następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej [[szef]]em, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala,
* następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej [[szef]]em, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala,
* szef jej nie zwalna, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z [[mężczyzna|mężczyzną]] przystojnym niby Żmijewski/Żebrowski/Kasprzykowski/Zakościelny/Szyc/[[Szymon Majewski|Majewski]]/Olbrychski, który się poturbowywuje,
* szef jej nie zwalnia, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z przystojnym [[mężczyzna|mężczyzną]], który się o nią poturbowuje,
* między bohaterką a mężczyzną spadniętym wybucha [[miłość|uczucie]] wśród kwiecia polnego i łąkowego,
* między bohaterką a mężczyzną wybucha [[miłość|uczucie]] wśród kwiecia polnego i łąkowego,
* następnie następuje szereg perturbacji, [[seks|bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka]], potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, potem on się jej oświadcza, potem biorą [[małżeństwo|ślub]], co jej przyjaciółka pochwala,
* następnie następuje szereg perturbacji, [[seks|bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka]], potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, a on się jej oświadcza, potem biorą [[małżeństwo|ślub]], co jej przyjaciółka pochwala,
* potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była [[żona]] mężczyzny, przebywająca obecnie wśród [[Indianie|Indian]] w [[Honduras]]ie, jednak nie dała mu rozwodu...
* potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była [[żona]] mężczyzny, przebywająca obecnie wśród [[Indianie|Indian]] w [[Honduras]]ie, jednak nie dała mu rozwodu...


Linia 35: Linia 35:


==Problem płci==
==Problem płci==
Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni „Samotności w sieci”. Obecnie trwa proces naturalizacji <s>pisarza</s> pisarki, w trakcie ktorego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad [[Mikołaj Kopernik|Kopernikiem]].
Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni „Samotności w sieci”. Obecnie trwa proces naturalizacji <s>pisarza</s> pisarki, w trakcie którego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad [[Mikołaj Kopernik|Kopernikiem]].


[[Kategoria:Literatura polska]]
[[Kategoria:Literatura polska]]

Wersja z 15:03, 28 lut 2011

Oto jestem i cię natycham!!!

Wena ukazująca się polskiej pisarce współczesnych powieści obyczajowych w oparach wrzącego barszczu.


Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych – stworzenie płci żeńskiej, posiadające dostęp do komputera z edytorem tekstowym, Wikipedii oraz mające nadmiar wolnego czasu. Poczuwa się, zamiast spożytkowania jej wolnego czasu na coś innego, natchniona do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim.

Krótki opis pisarki

Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne:

  • skończyła jakieś-tam studia (filologię polską, psychologię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie),
  • pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś korporacji (np. w korporacji McDonaldu), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia literatury,
  • w ostateczności jest znaną polską aktorką, piszącą pod pseudonimem (np. Iza Kuna jako Izabela Łasica),
  • mieszka poza Warszawą albo w niej,
  • hoduje koty, psy, konie, pawiany albo wszystko naraz,
  • na dzień wydania powieści posiada dom na wsi, ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się zawali,
  • jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość,
  • na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe zdjęcie,
  • w głębi serca chciałaby być jak Katarzyna Grochola i hulać z Maserakiem.

Ograniczenia kreatywności

Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada pewną kreatywność w tworzeniu swych dzieł, która ogranicza się do następujących oryginalnych rozwiązań literackich:

  • bohaterka ma lat trzydzieściparę, czyli nie jest już taka młoda, ale zupełnie stara też nie jest,
  • rodzice bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym imieniem, np. Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna,
  • bohaterka była już mężatką, którą mąż zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła,
  • jeżeli bohaterka posiada dzieci, to wyłącznie w wieku dorastania, co powoduje wiele (w zamyśle aktorki) śmiesznych sytuacji,
  • bohaterka posiada 1 (słownie: jedną) psiapsiółkę, która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel,
  • bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak chleba z masłem,
  • następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej szefem, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala,
  • szef jej nie zwalnia, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z przystojnym mężczyzną, który się o nią poturbowuje,
  • między bohaterką a mężczyzną wybucha uczucie wśród kwiecia polnego i łąkowego,
  • następnie następuje szereg perturbacji, bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka, potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, a on się jej oświadcza, potem biorą ślub, co jej przyjaciółka pochwala,
  • potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była żona mężczyzny, przebywająca obecnie wśród Indian w Hondurasie, jednak nie dała mu rozwodu...

...i wszystko zaczyna się od nowa.

Większość polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych pod inną szerokością geograficzną dorobiło by się co najwyżej pozycji twórczyń Harlequinów, ale u nas ich pozycja z uwagi na pionierskość literackich poczynań jest niepodważalna i włączona w nieprzerwany rozwój literatury rodzimej.

Problem płci

Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni „Samotności w sieci”. Obecnie trwa proces naturalizacji pisarza pisarki, w trakcie którego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad Kopernikiem.