Pesa Tramicus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
|||
Linia 28: | Linia 28: | ||
* [[Tramwaj]] |
* [[Tramwaj]] |
||
⚫ | |||
<br clear="all" /> |
|||
⚫ | |||
{{KMWarszawa}} |
|||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
[[Kategoria:Tramwaje]] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Bydgoszczy]] |
Wersja z 21:05, 4 lis 2011
Pesa 120/121/122N – tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, Uć, Bydzia, Elbląg oraz Gdańsk miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej.
Zalety
- Są fajne;
- Są długie;
- Mają fajnie odwrócony pantograf.
Wady
- Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie autobusowe lub tramwajowe);
- Piszczą przy zamykaniu drzwi;
- Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
- Mają nieprzyjemny wzrok.
Zastosowanie
Na początku powody do szpanu miał Elbląg, bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do Stolycy, a następnie do Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła.
Wersje
- 120N – pięcioczęściowa;
- 121N – trzyczęściowa, wąska;
- 122N – pięcioczęściowa, wąska (dla Bydgoszczy i Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej).