Gra komputerowa: Różnice pomiędzy wersjami
Martin5038 (dyskusja • edycje) M |
|||
Linia 9: | Linia 9: | ||
== Nieletni zabójcy == |
== Nieletni zabójcy == |
||
Gry komputerowe rozwijają psychikę [[Pełnoletność|nieletnich]]. Umożliwiają rozładowanie negatywnych emocji, potrzebę potwierdzenia własnej mocy i władzy, pragnienie uzyskiwania korzyści i wyzyskiwania ofiary. Dzięki grom komputerowym [[młodzież]] może się wyszaleć w [[internet|wirtualnym świecie]], zrozumieć prawa rządzące normalnym światem. Mimo to gry komputerowe mają swoich przeciwników. [[Cenzor]]zy widzą w nich tylko i wyłącznie [[przemoc]], motywy seksualne, [[rasizm]], reklamowanie propagandy, przekleństw czy konsumpcji narkotyków, [[Napój alkoholowy|alkoholu]], papierosów. Tacy ludzie nie rozumieją, że każde dziecko zauważy złe cechy [[bohater]]a gry. Będzie próbowało stać się przeciwieństwem [[Hitman]]a, [[Duke Nukem]]a, [[Rayman]]a czy [[Pac-Man]]a. |
Gry komputerowe rozwijają psychikę [[Pełnoletność|nieletnich]]. Umożliwiają rozładowanie negatywnych emocji, potrzebę potwierdzenia własnej mocy i władzy, pragnienie uzyskiwania korzyści i wyzyskiwania ofiary. Dzięki grom komputerowym [[młodzież]] może się wyszaleć w [[internet|wirtualnym świecie]], zrozumieć prawa rządzące normalnym światem. Mimo to gry komputerowe mają swoich przeciwników. [[Cenzor]]zy widzą w nich tylko i wyłącznie [[przemoc]], motywy seksualne, [[rasizm]], reklamowanie propagandy, przekleństw czy konsumpcji narkotyków, [[Napój alkoholowy|alkoholu]], papierosów, które prowadzą do powtórki z [[Masakra w Columbine High School|Columbine]]. Tacy ludzie nie rozumieją, że każde dziecko zauważy złe cechy [[bohater]]a gry. Będzie próbowało stać się przeciwieństwem [[Hitman]]a, [[Duke Nukem]]a, [[Rayman]]a czy [[Pac-Man]]a. |
||
== Zalety gier komputerowych == |
== Zalety gier komputerowych == |
Wersja z 12:28, 4 sie 2019
Gry komputerowe dla dzieci to masakra dla ducha.
- Tyara Elżbieta Gas o grach komputerowych
Fabuła gier komputerowych zasadza się na tym, żeby schwytać dziewczynę i zbiorowo zgwałcić.
- Tygodnik Polityka o grach komputerowych
Gra komputerowa – rodzaj gry, w której gracz kontroluje komputer, a przynajmniej tak uważa, bo w rzeczywistości jest na odwrót. Nowa gra kosztuje ⅓ średniej pensji krajowej, na szczęście w Polsce istnieje piractwo komputerowe.
Nieletni zabójcy
Gry komputerowe rozwijają psychikę nieletnich. Umożliwiają rozładowanie negatywnych emocji, potrzebę potwierdzenia własnej mocy i władzy, pragnienie uzyskiwania korzyści i wyzyskiwania ofiary. Dzięki grom komputerowym młodzież może się wyszaleć w wirtualnym świecie, zrozumieć prawa rządzące normalnym światem. Mimo to gry komputerowe mają swoich przeciwników. Cenzorzy widzą w nich tylko i wyłącznie przemoc, motywy seksualne, rasizm, reklamowanie propagandy, przekleństw czy konsumpcji narkotyków, alkoholu, papierosów, które prowadzą do powtórki z Columbine. Tacy ludzie nie rozumieją, że każde dziecko zauważy złe cechy bohatera gry. Będzie próbowało stać się przeciwieństwem Hitmana, Duke Nukema, Raymana czy Pac-Mana.
Zalety gier komputerowych
Prawdopodobnie najlepiej widocznymi wartościami gier komputerowych bądź wideo są wartości artystyczne i rozrywkowe, grafika trójwymiarowa, efekty specjalne, architektura, sztuczna inteligencja, efekty dźwiękowe, przedstawienia dramatyzmu wydarzeń, muzyka, fabuła oraz interaktywność. Tak naprawdę jest ich wiele więcej. Gry wieloosobowe pozwalają graczom na rywalizację z różnymi ludźmi na całym świecie, czyli na coś, co też jest unikalne dla gier. Miliony graczy na całym świecie jest przyciąganych przez możliwość interakcji z dużą liczbą graczy. Gry MMORPG pozwalają na tworzenie internetowych społeczeństw istniejących w stałych wirtualnych światach.
Popularność
Popularność gier komputerowych ciągle wzrasta. Średni wiek gracza w USA to 34 lata. W Polsce nie robiono takich badań, lecz szacuje się, że średni wiek to 2 lata (przy czym większość gier jest przeznaczona od 18. roku życia). Gry komputerowe popularne są we wszelkich sklepach z grami komputerowymi, są także coraz częściej publikowane w gazetkach. Są również bardzo popularne na czarnym rynku i w Biedronce, gdzie można je zakupić w bardzo niskiej jakości i bardzo niskiej cenie.
Gatunki gier komputerowych
- Zręcznościowe – zwykle polegają na skakaniu po platformach i uderzaniu głową w sufit. Większość dzisiejszych gier tego typu wzoruje się na genialnym Mario.
- cRPG – komputerowy odpowiednik RPG. Opiera się na bieganiu po wielu planszach z bronią lub rzucając czary i zabijaniu trolli, orków czy goblinów.
- Gry strategiczne – dzięki nim gracz może zbudować sobie własne państwo i armię, by wyruszyć z nią na podbój innych państw. Służy budowaniu w umysłach młodych ludzi, że byle jaki dyktator miał klawe życie i ciekawe zajęcia. Jako jedyna w miarę akceptowana przez rodziców. Oczywiście do czasu, kiedy zobaczą jak syn z zimną krwią wyda rozkaz wyrżnięcia średniego miasta.
RozpierdalankiStrzelanki – narzędzie szatana! Uczą ludzi przemocy, brutalności i wykorzenia wszelkie poszanowanie dla ludzkiego istnienia. Ulubiony temat krytyki tej części rodziców, którzy nie wiedzą nawet, że komputer nie jest tym ekranem na biurku, tylko skrzynią stojącą na podłodze.WpierdalankiBijatyki – są one znane także jako „Symulatory Wpu”. One jeszcze bardziej uczą powyższych. Są przez większość rodziców ignorowane. Są jednak bardziej złe i niebezpieczne od Strzelanek!- Pasjanse – ulubiona rozrywka znudzonych urzędników i osób w średnim wieku okupujących komputery ich dzieci.
- MMORPG – RPG, w które gra się przez internet. Rozwinięcie tego skrótowca brzmi: Marna Miernota Ogłupiająca Rzesze Prostej Gawiedzi.
- MOBA – Inna wersja MMORPG, z krótszą nazwą, współpracą, widokiem z lotu ptaka i z wymaganym ściągnięciem.
- Ścigałki – gry, w których najczęściej jeździ się samochodami, które są niezniszczalne, a nawet jadą dalej po uprzednim przypakowaniu w ścianę z prędkością 350 kilometrów na godzinę. Najsłynniejszą ścigałką jest TruckMania.
- Przygodówki – potrafią wkurzyć największego pr0 gejmera. Polegają na szukaniu jednego itema 2 godziny (a potem okazuje się, że to było tak blisko), rozmawianiu z NPC-ami i wypełnianiu misji takich jak wyłowienie kamyka z rzeki. Zwykle celem gry jest uratowanie świata, uratowanie świata, pomoc staruszce przejść na drugą stronę ulicy bądź uratowanie świata. Przedstawicielami przygodówek są np. Syberia, Tunguska: Tajne Akta czy Monkey Island[1]
- Symulatory – gry tylko dla hardkorów. Zazwyczaj polegają na dwugodzinnym przesuwaniu 4 suwaczków w 2 okienkach, po to, aby zmienić twardość opon w ciężarówce, dostosować długość rzęs do kształtu twarzy Sima bądź sprzedać Tibię ver. 8.0.0.1 EA Games. Najpopularniejsze gry tego typu to: Bimberman, Saper, 18 Wheels of Grill, i oczywiście Śimsy.
- Escape the Room – zabijacz czasu w internecie.
Przykłady gier komputerowych
- League of Legends – polega na wybraniu postaci i rozwalaniu bazy przeciwnika.
- Minecraft – gra oparta na budowaniu, napiniu ręką w drzewo, zabijaniu stworów. Wciąga.
- Terraria – podobnie jak wyżej, z tym że w drzewo można walić siekierą lub piłą.
- Dota 2 – bierzesz Invokera (po wybraniu innego bohatera drużyna wyzywa cię od noobów) i walisz wszystkimi spellami naraz.
- World of Tanks – teoretycznie sieciowy symulator wojny czołgów, praktycznie zręcznościówka pay–to–win stworzona na Białorusi.
- War Thunder – jak wyżej, tyle, że od Rusków oraz z możliwością sterowania samolotami i statkami.
- Overwatch – strzelanka od Blizzarda będąca alternatywą dla wszechobecnego CoDa i BFa.
- The Sims – dla pokemonów symulator życia, dla sfrustrowanych symulator torturowania.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ A także Tomb Raider, choć to strzelanka