Konstal 105Na: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Dymitr. Autor wycofanej wersji to 83.26.255.90.) |
M (dr.; br clear) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== Wygląd z zewnątrz == |
== Wygląd z zewnątrz == |
||
Och. Fuj. Dziesięciościan z wycięciami na koła<ref>W języku MKM-ów – wózki toczne</ref>. Z przodu ma jakiś badziew, niby do odgarniania śniegu? Nic nie daje. Nawet [[pantograf]] nie jest połówkowy! Ha, ale lipa! Drzwi prawie w całości zrobione z szyby. Na górze czoła tramwaju są włożone dwie tabliczki – z numerem linii i pętlą. Po prawym boku również można zobaczyć numer linii. |
|||
== 105Na w środku == |
== 105Na w środku == |
||
Jeden wielki syf! Podłoga w jakieś kropeczki (i to ma zwiększać przyczepność [[pasażer|pasażerów]] podczas zakrętów?! Kit). Okna rozsuwane i dodatkowo bardzo w tym oporne. Drzwi się otwierają do środka, co oznacza, że jeśli ktoś stoi na schodach, to drzwi mogą mu przytrzasnąć buty. Możliwe, że na zawsze. Stopiątka ma szyberdachy (a właściwie plastikerdachy, z szybą ma to niewiele wspólnego)! Jeden z większych bajerów. Siedzenia są plastikowe i niewygodne. Rur do trzymania się podczas jazdy jest chyba wystarczająco. Informacja nie jest aktualna, gdy ktoś stoi w środku i ma za krótkie ręce, wtedy ma również wała. |
Jeden wielki syf! Podłoga w jakieś kropeczki (i to ma zwiększać przyczepność [[pasażer|pasażerów]] podczas zakrętów?! Kit). Okna rozsuwane i dodatkowo bardzo w tym oporne. Drzwi się otwierają do środka, co oznacza, że jeśli ktoś stoi na schodach, to drzwi mogą mu przytrzasnąć buty. Możliwe, że na zawsze. Stopiątka ma szyberdachy (a właściwie plastikerdachy, z szybą ma to niewiele wspólnego)! Jeden z większych bajerów. Siedzenia są plastikowe i niewygodne. Rur do trzymania się podczas jazdy jest chyba wystarczająco. Informacja nie jest aktualna, gdy ktoś stoi w środku i ma za krótkie ręce, wtedy ma również wała. |
||
⚫ | |||
<br clear="all"> |
|||
⚫ | |||
{{KWW}} |
{{KWW}} |
||
{{KWS}} |
{{KWS}} |
Wersja z 19:08, 13 lis 2009
Konstal 105Na (Stopiątka) – Konstal 105N po lekkiej modernizacji[1], tramwaj ze stajni Konstala. Najpopularniejszy taki pojazd w Polsce! Nie wiedzieć czemu, przecież to staroć. Może dlatego, że jest produkowany w Chorzowie i dawniej po każdym meczu na Stadionie Śląskim dawali gratis stopiątkę?
Przy okazji ten tramwaj jest jedyną rzeczą, w której Gorzów Wlkp. jest lepszy od Zielonej Góry, bo ten pierwszy ją ma, a Zielonej nie stać.
Wąskotorową wersją 105 jest oczywiście (znając nomenklaturę Konstala) 805.
Wygląd z zewnątrz
Och. Fuj. Dziesięciościan z wycięciami na koła[2]. Z przodu ma jakiś badziew, niby do odgarniania śniegu? Nic nie daje. Nawet pantograf nie jest połówkowy! Ha, ale lipa! Drzwi prawie w całości zrobione z szyby. Na górze czoła tramwaju są włożone dwie tabliczki – z numerem linii i pętlą. Po prawym boku również można zobaczyć numer linii.
105Na w środku
Jeden wielki syf! Podłoga w jakieś kropeczki (i to ma zwiększać przyczepność pasażerów podczas zakrętów?! Kit). Okna rozsuwane i dodatkowo bardzo w tym oporne. Drzwi się otwierają do środka, co oznacza, że jeśli ktoś stoi na schodach, to drzwi mogą mu przytrzasnąć buty. Możliwe, że na zawsze. Stopiątka ma szyberdachy (a właściwie plastikerdachy, z szybą ma to niewiele wspólnego)! Jeden z większych bajerów. Siedzenia są plastikowe i niewygodne. Rur do trzymania się podczas jazdy jest chyba wystarczająco. Informacja nie jest aktualna, gdy ktoś stoi w środku i ma za krótkie ręce, wtedy ma również wała.
Przypisy