Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(→‎Różnice: bzzzzzzz zamiast wyje)
Linia 5: Linia 5:
== Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką ==
== Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką ==
=== Różnice ===
=== Różnice ===
Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu [[tramwaj]] wyje. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby [[motorniczy|motorniczowie]] musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez [[wandal]]i, ale z czasem się to zmieni.
Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu [[tramwaj]] robi ''BZZZZZZZZ''. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby [[motorniczy|motorniczowie]] musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez [[wandal]]i, ale z czasem się to zmieni.


=== Podobieństwa ===
=== Podobieństwa ===

Wersja z 11:15, 16 sie 2014

Plik:Wandalizm w tramwaju.jpg
Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000

Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.

Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką

Różnice

Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj robi BZZZZZZZZ. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.

Podobieństwa

Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.

Odmiany

W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.

Ciekawostki

  • W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
  • Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu

Szablon:Ciężarówki