Konstal 105Na: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:105Na.jpg|thumb|right|400px|[[Wrocław|Wrocławska]] stopiątka jedzie na [[Biskupin (Wrocław)|Biskupin]], podczas jakiegoś święta]]
[[Grafika:105Na.jpg|thumb|right|250 px|[[Wrocław|Wrocławska]] stopiątka jedzie na [[Biskupin (Wrocław)|Biskupin]], podczas jakiegoś święta]]
[[Plik:800px-Tramwaje_i_nietylko_129.jpg|thumb|250 px|Gruchototram 105Na]]

'''Konstal 105Na''' (Stopiątka) – [[Konstal 105N]] po lekkiej modernizacji<ref>Co ta modernizacja dała? Nie wiadomo.</ref>, [[tramwaj]] ze stajni [[Konstal|Konstala]]. Najpopularniejszy taki pojazd w Polsce! Nie wiedzieć czemu, przecież to staroć. Może dlatego, że jest produkowany w [[Chorzów|Chorzowie]] i dawniej po każdym meczu na [[Stadion Śląski w Chorzowie|Stadionie Śląskim]] dawali gratis ''stopiątkę''?
'''Konstal 105Na''' (Stopiątka) – [[Konstal 105N]] po lekkiej modernizacji<ref>Co ta modernizacja dała? Nie wiadomo.</ref>, [[tramwaj]] ze stajni [[Konstal|Konstala]]. Najpopularniejszy taki pojazd w Polsce! Nie wiedzieć czemu, przecież to staroć. Może dlatego, że jest produkowany w [[Chorzów|Chorzowie]] i dawniej po każdym meczu na [[Stadion Śląski w Chorzowie|Stadionie Śląskim]] dawali gratis ''stopiątkę''?



Wersja z 00:25, 5 paź 2009

Wrocławska stopiątka jedzie na Biskupin, podczas jakiegoś święta

Konstal 105Na (Stopiątka) – Konstal 105N po lekkiej modernizacji[1], tramwaj ze stajni Konstala. Najpopularniejszy taki pojazd w Polsce! Nie wiedzieć czemu, przecież to staroć. Może dlatego, że jest produkowany w Chorzowie i dawniej po każdym meczu na Stadionie Śląskim dawali gratis stopiątkę?

Przy okazji ten tramwaj jest jedyną rzeczą, w której Gorzów Wlkp. jest lepszy od Zielonej Góry, bo ten pierwszy ją ma, a Zielonej nie stać.

Wąskotorową wersją 105 jest oczywiście (znając nomenklaturę Konstala) 805.

Wygląd z zewnątrz

Oh. Fuj. Dziesięciościan z wycięciami na koła[2]. Z przodu ma jakiś badziew, niby do odgarniania śniegu? Nic nie daje. Nawet pantograf nie jest połówkowy! Ha, ale lipa! Drzwi prawie w całości zrobione z szyby. Na górze czoła tramwaju są włożone dwie tabliczki – z numerem linii i pętlą. Po prawym boku również można zobaczyć numer linii.

105Na w środku

Jeden wielki syf! Podłoga w jakieś kropeczki (i to ma zwiększać przyczepność pasażerów podczas zakrętów?! Kit). Okna rozsuwane i dodatkowo bardzo w tym oporne. Drzwi się otwierają do środka, co oznacza, że jeśli ktoś stoi na schodach, to drzwi mogą mu przytrzasnąć buty. Możliwe, że na zawsze. Stopiątka ma szyberdachy (a właściwie plastikerdachy, z szybą ma to niewiele wspólnego)! Jeden z większych bajerów. Siedzenia są plastikowe i niewygodne. Rur do trzymania się podczas jazdy jest chyba wystarczająco. Informacja nie jest aktualna, gdy ktoś stoi w środku i ma za krótkie ręce, wtedy ma również wała.

Przypisy

  1. Co ta modernizacja dała? Nie wiadomo.
  2. W języku MKM-ów – wózki toczne