Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znaczniki: mobilna mobilna www
 
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 12 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Game-Boy-Gulf-War-Damaged.jpg|thumb|200px|Klasyki nie da się uśmiercić]]
{{cytat|Being the puppet master, it's like running '''Nintendo''' of America.|Reggie Fils-Aime o swoim doświadczeniu podczas E³ [[2012]]}}
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha''<ref>Cokolwiek to znaczy</ref>) – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży [[Gra komputerowa|gier]]<ref>Poprzez siedzenie przy tych samych markach</ref> i pokornej cudzołożności [[Mario]], [[Zelda|Zeldy]], [[Wii]] i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty Pokemon – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.


W latach 70-tych Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemyśle [[Hentai]], wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha'') – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty do wymiany dla małych japońskich dzieci – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] (karty, nie dzieci) – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku, oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi, takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.

W latach 70-tych, Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemysłu [[Hentai]]; napędzając branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki. Jest również jednym z najcenniejszych, z wartością netto około 85,000,000,000 jenów (82,46 [[dolar]]ów USD).


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
{{NonNews|[[NonNews:Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta|Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta]]}}
* [[Super Mario Bros.]]
{{kolumny|liczba=2|
* [[Kirby]]
* [[NES]]
* [[SNES]]
* [[Nintendo 64]]
* [[Wii]]
* [[Wii U]]
* [[Nintendo Switch]]
* [[Nintendo 3DS]]
* [[CipSoft GmbH]]
* [[Electronic Arts]]
* [[Gameforge AG]]
* [[Gameloft]]
* [[Square Enix]]
* [[Technos Japan Corporation]]
* [[Valve Software]]
* [[Westwood Studios]]
}}

{{Przypisy}}

{{stub|gry}}
{{Nintendo}}


{{stub|inf}}
{{stopka}}
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]]
{{Informatyka}}
[[Kategoria:Firmy]]
[[Kategoria:Przedsiębiorstwa informatyczne]]

Aktualna wersja na dzień 21:23, 5 maj 2022

Klasyki nie da się uśmiercić

Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha[1]) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier[2] i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty Pokemon – nazywanych Poketto Monsutā – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.

W latach 70-tych Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemyśle Hentai, wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Przypisy

  1. Cokolwiek to znaczy
  2. Poprzez siedzenie przy tych samych markach


Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.