Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎Zobacz też: eksperymentalne linkowanie zobaczteżów wyłącznie dla mobilek, z racji obecności navboxu z konsolami, który działa tylko na kompach [ZOBACZ >>])
M
Znaczniki: mobilna mobilna www
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Game-Boy-Gulf-War-Damaged.jpg|thumb|200px|Klasyki nie da się uśmiercić]]
[[Plik:Game-Boy-Gulf-War-Damaged.jpg|thumb|200px|Klasyki nie da się uśmiercić]]
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha''<ref>Cokolwiek to znaczy</ref>) – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier<ref>Poprzez siedzenie przy tych samych markach</ref> i pokornej cudzołożności [[Mario]], [[Zelda|Zeldy]], [[Wii]] i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty Pokemon – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
'''Nintendo Co Ltd.''' (任天堂株式会社, ''Nintendo Kabushiki Gaisha''<ref>Cokolwiek to znaczy</ref>) – [[Japonia|japoński]] koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży [[Gra komputerowa|gier]]<ref>Poprzez siedzenie przy tych samych markach</ref> i pokornej cudzołożności [[Mario]], [[Zelda|Zeldy]], [[Wii]] i nastolatek z przedmieścia [[Tokio]]. Założona w [[1889]] roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty Pokemon – nazywanych [[Pokémon|Poketto Monsutā]] – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W [[1963]] roku oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.


W latach 70-tych Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemyśle [[Hentai]], wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.
W latach 70-tych Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po [[Anime]] i przemyśle [[Hentai]], wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
{{NonNews|[[NonNews:Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta|Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta]]}}<mobileonly>
{{NonNews|[[NonNews:Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta|Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta]]}}
{{kolumny|liczba=2|
* [[NES]]
* [[NES]]
* [[SNES]]
* [[SNES]]
Linia 13: Linia 14:
* [[Nintendo Switch]]
* [[Nintendo Switch]]
* [[Nintendo 3DS]]
* [[Nintendo 3DS]]
----
</mobileonly>
* [[CipSoft GmbH]]
* [[CipSoft GmbH]]
* [[Electronic Arts]]
* [[Electronic Arts]]
Linia 23: Linia 22:
* [[Valve Software]]
* [[Valve Software]]
* [[Westwood Studios]]
* [[Westwood Studios]]
}}


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


{{stub|gry}}
{{stub|gry}}
{{Informatyka}}
{{Nintendo}}
{{Nintendo}}


{{stopka}}
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]]
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]]

Aktualna wersja na dzień 21:23, 5 maj 2022

Klasyki nie da się uśmiercić

Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha[1]) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier[2] i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty Pokemon – nazywanych Poketto Monsutā – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.

W latach 70-tych Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemyśle Hentai, wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Przypisy

  1. Cokolwiek to znaczy
  2. Poprzez siedzenie przy tych samych markach


Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.