Polanie 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 20: Linia 20:
*{{t|Mag}}strzela kulami ognia przez pół mapy, zamienia wrogów w krowy, sprowadza deszcz ognia i frytki do tego;
*{{t|Mag}}strzela kulami ognia przez pół mapy, zamienia wrogów w krowy, sprowadza deszcz ognia i frytki do tego;
*{{t|Czarodziejka}}robi na wrogach piorunujące wrażenie (nader dosłownie). Najpierw zauroczy, a potem otacza się tarczą ochronną, czyli typowa kobieta;
*{{t|Czarodziejka}}robi na wrogach piorunujące wrażenie (nader dosłownie). Najpierw zauroczy, a potem otacza się tarczą ochronną, czyli typowa kobieta;
*{{t|Kapłan}}stary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej (dzięki temu, że w tamtych czasach nie było [[NFZ]]), potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze [[sildenafil|viagry]], jednakże można mu pomóc kupując zaklęcie "Wezwanie Mrocznego Ogara";
*{{t|Kapłan}}stary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej (dzięki temu, że w tamtych czasach nie było [[NFZ]]), potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze [[sildenafil|viagry]], jednakże można mu pomóc kupując zaklęcie „Wezwanie Mrocznego Ogara”;
*{{t|Wiedźma}}tutejsze siły powietrzne. Wiedźma wyposażona w odrzutową miotłę (obiekt pożądań [[Harry Potter|Harrego]]) potrafi bezczelnie atakować bezbronnych wojowników. Twierdzi, że nic nie wie o Jasiu i Małgosi;
*{{t|Wiedźma}}tutejsze siły powietrzne. Wiedźma wyposażona w odrzutową miotłę (obiekt pożądań [[Harry Potter|Harrego]]) potrafi bezczelnie atakować bezbronnych wojowników. Twierdzi, że nic nie wie o Jasiu i Małgosi;



Wersja z 00:39, 21 lut 2015

Znajdź 2 pułapki zastawione przez krowy
Tak wygląda Kieł Basa[1]

Masz jakiś problem?

Dres Drwal po kliknięciu na niego

Szablon:Tgra na piecyk, należy do gatunku strategii z elementami RPG[2]. Głównym celem gry jest jej ukończenie, tj. pokonanie przeciwników, zanim oni to zrobią z nami. Twór ten posiadał bardzo ładną grafikę[3] i klimatyczną[4] muzykę. Ponieważ za granicą ludzie nie wiedzieli kim byli Polanie (wy zapewne też nie), grę nazwano tam Knight Shift, co i tak jej nie pomogło.

Świat gry

Świat gry to teren dawnej Polski – dzikiej, porośniętej lasami i inną roślinnością, po której grasowały dzikie zwierzęta. W sumie niewiele się od tego czasu zmieniło, tylko zwierzęta wyginęły. Wydarzenia w grze dzieją się ok.[5] na 200 lat przed Aneksją Polski przez Watykan. Magia była wtedy dozwolona nie tylko w WOWie i nie było problemów z ogrzewaniem – ludzie nie musieli palić innych na stosach.

Tryby gry

  • Szablon:Tprzyjdzie nam pokierować niedojebem księciem Mirkiem (Mirko, a nie Mirek), który był na tyle durny, że zaczął wpuszczać do zamku każdego kto go ładnie poprosi. Wkrótce po tym książę zostaje przez jednego z nich wysłany do... w sumie to nie wiadomo gdzie, bo Polska była jeszcze wtedy pogańska. Jego niania jest jednak zdolnym magiem i wyciąga go z zaświatów. Trochę to jednak trwa i przez czas nieobecności owy przybysz zrobił w Polsce magiczny chaos, którego skutki odczuwamy do dziś.
  • Szablon:Tbierzemy pod swoje berło jakieś zadupie jedną wioskę i musimy ją rozbudować, tak by odpowiadała wymaganiom UEFA co do Euro. Nie trzeba się śpieszyć, mamy na to dokładnie 1200 lat.
  • Szablon:Tcoś jak MMORPG tylko, że z ładniejszą grafiką (w ogóle z jakąkolwiek grafiką jeśli chodzi o ścisłość). Łazimy po mapie, wykonujemy zadania, zdobywamy kasę, kupujemy lepszy sprzęt, wykonujemy jeszcze trudniejsze zadania, zdobywamy więcej kasy, kupujemy jeszcze lepszy sprzęt... Tutaj także jest specjalna kampania składająca się z kilku misji. Celem jej jest odnalezienie maga Dobromira, który zaginął gdzieś po ostatnie imprezie. Gdy go już znajdziemy, okazuje się, że mamy pokonać jakąś starą czarownicę o wiele mówiącej nazwie Królowa Syff[6].

Postacie w potyczce

  • Szablon:Tpodstawa naszej ekonomii, twórcy gry uczyli się jej chyba z innych podręczników niż teraz;
  • Szablon:Tdziecko z god mode, prawdopodobnie niepełnosprawny umysłowo, bo jest po stronie tego, kto go ostatnio uderzył. Przydatny, bo krowy w pobliżu chłopaka dostają +100 do spożywania trawy, umie też oswajać zwierzęta za pomocą specjalnego fetyszu;
  • Szablon:Ttutejszy Bob Budowniczy i inżynier od oblężeń;
  • Szablon:Ttchórz, dobry tylko gdy znajduje się na wieży, skąd obrzuca wrogów wyzwiskami;
  • Szablon:Tczęsto mylony z wujem, potrafi wziąć na klatę 2 drwali i obejdzie się bez utraty kończyn. Po jego wypowiedziach można uznać, że jest niepełno–sprytny.
  • Szablon:Tpancerny Łowca, do dziś nie odkryto skąd on bierze tyle włóczni;
  • Szablon:Tkoszmar zięcia (i twórców gry), potrafi pacyfikować wrogie budynki, a drwale pracują przy niej 3 razy szybciej. Zalecana do postawienia przy budowniczych polskich autostrad;
  • Szablon:Tsuper–ekstra wojownik, sam zajmuje cały budynek. Można posiadać tylko jednego i do tego jest odporny na magię (prawdopodobnie ateista);
  • Szablon:Tstrzela kulami ognia przez pół mapy, zamienia wrogów w krowy, sprowadza deszcz ognia i frytki do tego;
  • Szablon:Trobi na wrogach piorunujące wrażenie (nader dosłownie). Najpierw zauroczy, a potem otacza się tarczą ochronną, czyli typowa kobieta;
  • Szablon:Tstary, ale jary. W jego obecności wszyscy leczą się 3 razy szybciej (dzięki temu, że w tamtych czasach nie było NFZ), potrafi także pojawiać się w różnych miejscach, przez co cały czas żałuje, że nie wynaleziono jeszcze viagry, jednakże można mu pomóc kupując zaklęcie „Wezwanie Mrocznego Ogara”;
  • Szablon:Ttutejsze siły powietrzne. Wiedźma wyposażona w odrzutową miotłę (obiekt pożądań Harrego) potrafi bezczelnie atakować bezbronnych wojowników. Twierdzi, że nic nie wie o Jasiu i Małgosi;

Postacie w trybie RPG

Czarodziejka Amazonka – jak widać, polskie (polańskie?) amazonki nie usuwały sobie piersi.

Edytor

Tak może wyglądać przykładowa mapka stworzona przez nas
Jak sama nazwa wskazuje, ta mapka jest chujowa do niczego.

Edytor zazwyczaj składa się z 4 zakładek:[8].

Ciekawostki

  • Głównym środkiem płatniczym w grze było mleko dostarczane przez krowy. Zwierzęta te, podobnie do Łowcy, także potrafiły stawiać pułapki.
  • Ojciec Mirka okazał się bardzo puszczalski, co stało się przyczyną kłopotów w państwie. Nic dziwnego, że Polacy Polanie chcieli jak najszybciej przyjąć religię chrześcijan (i jako bonus monogamię).
  • W grze ukazano fakt historyczny – konflikt Polan z Wieletami. Co ciekawe, rozwiązano go za pomocą magii.

Przypisy

  1. Niestety nie można tego usmażyć przy ognisku
  2. I nie chodzi tu o granatnik
  3. W 2003 roku
  4. Czyli zmieniającą się wraz z porą roku i klimatem
  5. Kto by to liczył
  6. Pewnie dlatego Dobromir jej tak nie lubi
  7. Ale i tak nie miała nic pod spodem
  8. Niektórzy mają też zakładkę Kolor Terenu