Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
 
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 11 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|Oto jestem i cię natycham!!!|Wena ukazująca się '''polskiej pisarce współczesnych powieści obyczajowych''' w oparach wrzącego barszczu}}
{{cytat|Oto jestem i cię natycham!!!|Wena ukazująca się '''polskiej pisarce współczesnych powieści obyczajowych''' w oparach wrzącego barszczu}}
[[Plik:Folter mit Feuer 18 Jhd.jpg|thumb|Plany krytyków literackich wobec polskiej pisarki współczesnych powieści obyczajowych]]
{{t}}stworzenie płci [[kobieta|żeńskiej]], posiadające dostęp do [[Komputer osobisty|komputera]] z edytorem tekstowym, [[Wikipedia|Wikipedii]] oraz mające nadmiar wolnego czasu. Poczuwa się, zamiast spożytkowania jej wolnego czasu na coś innego, natchniona do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim.
'''Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych''' – stworzenie płci [[kobieta|żeńskiej]] posiadające dostęp do [[Komputer osobisty|komputera]] z edytorem tekstowym, [[Wikipedia|Wikipedii]] oraz mające nadmiar wolnego czasu. Poczuwa się, zamiast spożytkowania jej wolnego czasu na coś innego, natchniona do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim.


== Krótki opis pisarki ==
== Krótki opis pisarki ==
[[Plik:Blancos.jpg|thumb|Oto co zostaje z polskiej pisarki współczesnych powieści obyczajowych po miesiącu jej bytowania w świecie literatury]]
Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne:
Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne:
* skończyła jakieś-tam studia (filologię polską, [[psycholog]]ię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie),
* skończyła jakieś-tam studia (filologię polską, [[psycholog]]ię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie);
* pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś [[korporacja|korporacji]] (np. w korporacji [[McDonald's|McDonaldu]]), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia [[Literatura|literatury]],
* pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś [[korporacja|korporacji]] (na przykład w korporacji [[McDonald's|McDonalda]]), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia [[Literatura|literatury]];
* w ostateczności jest znaną polską [[aktor]]ką, piszącą pod pseudonimem (np. Iza Kuna jako Izabela Łasica),
* w ostateczności jest znaną polską [[aktor]]ką, piszącą pod pseudonimem (na przykład Iza Kuna jako Izabela Łasica);
* mieszka poza [[Warszawa|Warszawą]] albo w niej,
* mieszka poza [[Warszawa|Warszawą]] albo w niej;
* hoduje [[kot]]y, [[pies domowy|psy]], [[koń|konie]], pawiany albo wszystko naraz,
* hoduje [[kot]]y, [[pies domowy|psy]], [[koń|konie]], pawiany albo wszystko naraz;
* na dzień wydania powieści posiada [[dom]] na [[wieś|wsi]], ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się zawali,
* na dzień wydania powieści posiada [[dom]] na [[wieś|wsi]], ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się zawali;
* jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość,
* jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość;
* na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe [[zdjęcie]],
* na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe [[zdjęcie]];
* w głębi serca chciałaby być jak [[Katarzyna Grochola]] i [[Taniec z gwiazdami|hulać z Maserakiem]].
* w głębi serca chciałaby być jak [[Katarzyna Grochola]] i [[Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami|hulać z Maserakiem]].


== Ograniczenia kreatywności ==
== Ograniczenia kreatywności ==
Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada pewną kreatywność w tworzeniu swych dzieł, która ogranicza się do następujących oryginalnych rozwiązań literackich:
Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada pewną kreatywność w tworzeniu swych dzieł, która ogranicza się do następujących oryginalnych rozwiązań literackich:
* bohaterka ma lat trzydzieści-parę, czyli nie jest już taka młoda, ale zupełnie stara też nie jest,
* bohaterka ma lat trzydzieści-parę, czyli nie jest już taka młoda, ale zupełnie stara też nie jest;
* [[rodzice]] bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym [[imię|imieniem]], np. Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna,
* [[rodzic]]e bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym [[imię|imieniem]], na przykład Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna,
* bohaterka była już mężatką, którą [[mąż]] zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła,
* bohaterka była już mężatką, którą [[mąż]] zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła;
* jeżeli bohaterka posiada [[dziecko|dzieci]], to wyłącznie w [[nastolatek|wieku dorastania]], co powoduje wiele (w zamyśle aktorki) śmiesznych sytuacji,
* jeżeli bohaterka posiada [[dziecko|dzieci]], to wyłącznie w [[nastolatek|wieku dorastania]], co powoduje wiele (w zamyśle aktorki) śmiesznych sytuacji;
* bohaterka posiada 1 (słownie: jedną) [[przyjaciel|psiapsiółkę]], która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel,
* bohaterka posiada '''jedną''' [[przyjaciel|psiapsiółkę]], która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel,
* bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak [[chleb]]a z [[masło|masłem]],
* bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak [[chleb]]a z [[masło|masłem]];
* następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej [[szef]]em, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala,
* następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej [[szef]]em, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala;
* szef jej nie zwalnia, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z przystojnym [[mężczyzna|mężczyzną]], który się o nią poturbowuje,
* szef jej nie zwalnia, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z przystojnym [[mężczyzna|mężczyzną]], który się o nią poturbowuje;
* między bohaterką a mężczyzną wybucha [[miłość|uczucie]] wśród kwiecia polnego i łąkowego,
* między bohaterką a mężczyzną wybucha [[miłość|uczucie]] wśród kwiecia polnego i łąkowego;
* następnie następuje szereg perturbacji, [[seks|bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka]], potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, a on się jej oświadcza, potem biorą [[małżeństwo|ślub]], co jej przyjaciółka pochwala,
* następnie następuje szereg perturbacji, [[seks|bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka]], potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, a on się jej oświadcza, potem biorą [[małżeństwo|ślub]], co jej przyjaciółka pochwala;
* potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była [[żona]] mężczyzny, przebywająca obecnie wśród [[Indianie|Indian]] w [[Honduras]]ie, jednak nie dała mu rozwodu...
* potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była [[żona]] mężczyzny, przebywająca obecnie wśród [[Indianie|Indian]] w [[Honduras]]ie, jednak nie dała mu rozwodu…


...i wszystko zaczyna się od nowa.
…i wszystko zaczyna się od nowa.


Większość polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych pod inną szerokością geograficzną dorobiło by się co najwyżej pozycji twórczyń [[Harlequin]]ów, ale u nas ich pozycja z uwagi na pionierskość literackich poczynań jest niepodważalna i włączona w nieprzerwany rozwój [[literatura polska|literatury rodzimej]].
Większość polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych pod inną szerokością geograficzną dorobiło by się co najwyżej pozycji twórczyń [[Harlequin]]ów, ale u nas ich pozycja z uwagi na pionierskość literackich poczynań jest niepodważalna i włączona w nieprzerwany rozwój [[literatura polska|literatury rodzimej]].


== Problem płci ==
== Problem płci ==
Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni „Samotności w sieci”. Obecnie trwa proces naturalizacji <del>pisarza</del> pisarki, w trakcie którego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad [[Mikołaj Kopernik|Kopernikiem]].
Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni ''Samotności w sieci''. Obecnie trwa proces naturalizacji <del>pisarza</del> pisarki, w trakcie którego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad [[Mikołaj Kopernik|Kopernikiem]].


== Zobacz też ==
* [[aŁtoreczka]]
* [[Blanka Lipińska]]
* [[Wisława Szymborska]]

[[Kategoria:Artykuły o umownych tytułach]]
[[Kategoria:Literatura polska]]
[[Kategoria:Literatura polska]]

Aktualna wersja na dzień 15:19, 25 sie 2021

Oto jestem i cię natycham!!!

Wena ukazująca się polskiej pisarce współczesnych powieści obyczajowych w oparach wrzącego barszczu
Plany krytyków literackich wobec polskiej pisarki współczesnych powieści obyczajowych

Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych – stworzenie płci żeńskiej posiadające dostęp do komputera z edytorem tekstowym, Wikipedii oraz mające nadmiar wolnego czasu. Poczuwa się, zamiast spożytkowania jej wolnego czasu na coś innego, natchniona do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim.

Krótki opis pisarki[edytuj • edytuj kod]

Oto co zostaje z polskiej pisarki współczesnych powieści obyczajowych po miesiącu jej bytowania w świecie literatury

Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne:

  • skończyła jakieś-tam studia (filologię polską, psychologię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie);
  • pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś korporacji (na przykład w korporacji McDonalda), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia literatury;
  • w ostateczności jest znaną polską aktorką, piszącą pod pseudonimem (na przykład Iza Kuna jako Izabela Łasica);
  • mieszka poza Warszawą albo w niej;
  • hoduje koty, psy, konie, pawiany albo wszystko naraz;
  • na dzień wydania powieści posiada dom na wsi, ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się zawali;
  • jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość;
  • na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe zdjęcie;
  • w głębi serca chciałaby być jak Katarzyna Grochola i hulać z Maserakiem.

Ograniczenia kreatywności[edytuj • edytuj kod]

Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada pewną kreatywność w tworzeniu swych dzieł, która ogranicza się do następujących oryginalnych rozwiązań literackich:

  • bohaterka ma lat trzydzieści-parę, czyli nie jest już taka młoda, ale zupełnie stara też nie jest;
  • rodzice bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym imieniem, na przykład Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna,
  • bohaterka była już mężatką, którą mąż zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła;
  • jeżeli bohaterka posiada dzieci, to wyłącznie w wieku dorastania, co powoduje wiele (w zamyśle aktorki) śmiesznych sytuacji;
  • bohaterka posiada jedną psiapsiółkę, która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel,
  • bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak chleba z masłem;
  • następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej szefem, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala;
  • szef jej nie zwalnia, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z przystojnym mężczyzną, który się o nią poturbowuje;
  • między bohaterką a mężczyzną wybucha uczucie wśród kwiecia polnego i łąkowego;
  • następnie następuje szereg perturbacji, bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka, potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, a on się jej oświadcza, potem biorą ślub, co jej przyjaciółka pochwala;
  • potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była żona mężczyzny, przebywająca obecnie wśród Indian w Hondurasie, jednak nie dała mu rozwodu…

…i wszystko zaczyna się od nowa.

Większość polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych pod inną szerokością geograficzną dorobiło by się co najwyżej pozycji twórczyń Harlequinów, ale u nas ich pozycja z uwagi na pionierskość literackich poczynań jest niepodważalna i włączona w nieprzerwany rozwój literatury rodzimej.

Problem płci[edytuj • edytuj kod]

Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni Samotności w sieci. Obecnie trwa proces naturalizacji pisarza pisarki, w trakcie którego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad Kopernikiem.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]