C Sharp: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (różne tam)
(nie ma takiej funkcji, internet też o niej milczy...)
Linia 45: Linia 45:
}
}
</source>
</source>

== Popularne komendy ==
* '''StringFrog''' – załóż stringi żabie;
* '''IntToString''' – zamień liczbę w stringi;
* '''StringToFrog''' – zamień stringi w żabę.

== Zalety ==
* Tylko w tym języku istnieje instrukcja StringFrog.
* Pisząc program podlizujesz się Majkrosoftowi, za co możesz otrzymać oszałamiającą promocję na najnowszego WinShita. Oszałamiającą znaczy pięć groszy upustu.

== Wady ==
* Programy w C Sharp zajmują co najwyżej 3GB, ale wymagają bibliotek ważących 5TB.
* Pisząc program w C# podlizujesz się Majkrosoftowi, za co możesz dostać soczystego kopa w dupę od linuksiarzy.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Wersja z 16:47, 16 gru 2018


Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

C Sharp (C#) – przez niektórych uważany za język programowania, którym mogą posługiwać się ludzie[potrzebne źródło]. Przez niektórych programistów zwany „ce płotek”. Pochodzi z rodziny języków C, a płotek ma go odgradzać od starych i niedołężnych języków C i C++. Słynie z niezwykłej przenośności – działa na wszystkich wersjach Visty.

Opis języka

C# to język, który według Microsoftu jest najlepszy (pomimo tego, że żadne oficjalne aplikacje Microsoftu w nim nie powstają). Ukradł wszystko co można z języka Delphi (wsparcie dla programowania zorientowanego komponentowo) oraz z Javy. Oczywiście M$ nie mówi, że czerpał inspiracje dla rozwiązań C# z języka Delphi, tylko z archaicznego języka Smalltalk (którego nikt normalny nigdy nie widział). Powodem tego jest fakt, że główny architekt Delphi został przekupiony przez Microsoft i zabrany z teamu tworzącego kompilator Delphi do firmy, która stworzyła najlepszy na świecie wirus – Windows. Obecnie Microsoft zerżnął już wszystko co się dało zerżnąć od Delphi i przerzucił się na zrzynanie od Pythona.

C# słynie z tego, że co jakiś czas powstają jego nowe odsłony, by wydawał się językiem nowoczesnym. Tak naprawdę firma dbająca o rozwój C# wstawia do tegoż języka zupełnie niepotrzebne rzeczy, ale nikt tego nie potrafi do końca sprawdzić i potwierdzić. Ciągle powstają nowe rozszerzenia i nie jest się w stanie tego wszystkiego ogarnąć i zarzucić M$, że tworzy nic niewarte, komercyjne ścierwo, by utrzymać się na rynku.

W tym momencie C# jest dostępny w wersji wspierającej Framework 1.0, 1.1 , 2.0, 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 4.6, 4.6.1, 4.6.2, 4.7.1 oraz 4.7.2[1]. Wersje 1.0 i 1.1 są ze sobą niekompatybilne, a wersja 2.0 jest niekompatybilna z 1.0 i 1.1 Poza tym w wersji C# pod .NET 3.0 skończono ze wsparciem dla WinForms na rzecz WPF po to, by firmy inwestujące w technologię WinForms zbankrutowały. Stąd też się wziął wielki kryzys ekonomiczny na świecie. .NET 4.8 wraz z C# 8 ma być kompletnie niekompatybilny z czymkolwiek, bo spece z Majkrosoftu postanowili wyCenzura2.svgać przez okno podstawy języka i przepisać typy referencyjne od nowa[2].

Najlepszą cechą tego języka programowania jest to, że aby uruchomić program w nim stworzony, potrzebne są gigabajtowe biblioteki .NET Framework, nikt jednak nie potrafi powiedzieć po co. Typowy użytkownik po uruchomieniu programu stworzonego w C# i ujrzeniu komunikatu o konieczności zainstalowania ww. ścierwa, od razu usunie program. Microsoft zaleca więc, aby w programach w C# nie zawierać żadnego kodu, ew. poniższe hello world, bo nikt i tak się nie zorientuje, że program nie spełnia określonego zadania, gdyż wszyscy go od razu usuną.

Hello World

using System; 
  //informujemy system, że mamy zamiar z niego korzystać
using System.Text; 
  //informujemy system, że mamy zamiar korzystać z tekstu
using System.Security;   
  //nikt nie wie do czego to służy, ale
  //dzięki słówku security program sprawia wrażenie bezpiecznego
using System.IO;        
  //fajnie brzmi

public class Program   
  //public oznacza, że to nie jest nasz prywatny program,
  //tylko do użytku publicznego
{
    public static void Main()
     //public - jak wyżej, static - statyczny 
     //tzn. program nigdzie nie ucieknie, 
     //void - znaczy niemy innymi słowy program
     //nie potrafi nic przekazać dalej,  
     //Main() - główny nikt nie wie po co to jest, ale
     //wszyscy wierzą microsoftowi że "tak ma być"
    {
        Console.WriteLine("HELLO WORLD!");        
          //nareszcie nasz program coś robi
        Console.Read();                 
           //zanim program spowoduje błąd skutkujący jego
           //zamknięciem czeka na przyzwolenie użytkownika
    }
}

Przypisy

  1. Ktoś tu bardzo boi się 5.0
  2. Serio.