Kill 'Em All: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (yyy eee, red.?) |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
== Problemy z tytułem == |
== Problemy z tytułem == |
||
Początkowo [[album]] miał nazywać się „Metal Up Your Ass”, ale Ulrich uznał, że będzie się to kłócić z [[metroseksualizm|metroseksualnym]] wizerunkiem grupy z okresu ''Loada'' i ''Reloada'', [[Pies domowy|pies]] (w eufemistycznej wersji) bombki trzasnął, choinki nie stało. Zatem nalegał by nadać jej tytuł „I've skill'em all”, ale reszta zespołu uznała, że na temat lidera kłamać się nie powinno, a poza tym tytuł za mało mhroczny, więc w konspiracji (trwającej do dziś) zdecydowali skrócić jej tytuł o 4 początkowe litery (akurat nie chodziło o słowo „dupa”). |
Początkowo [[album]] miał nazywać się „Metal Up Your Ass”, ale Ulrich uznał, że będzie się to kłócić z [[metroseksualizm|metroseksualnym]] wizerunkiem grupy z okresu ''Loada'' i ''Reloada'', [[Pies domowy|pies]] (w eufemistycznej wersji) bombki trzasnął, choinki nie stało. Zatem nalegał by nadać jej tytuł „I've skill'em all”, ale reszta zespołu uznała, że na temat lidera kłamać się nie powinno, a poza tym tytuł za mało mhroczny, więc w konspiracji (trwającej do dziś) zdecydowali skrócić jej tytuł o 4 początkowe litery (akurat nie chodziło o słowo „dupa”). |
||
== Utwory == |
|||
# '''Hit the Lights''' – piosenka opowiada o przednim świetle w Polonezie Ulricha, które rozwalił mu jakiś dresiarz. |
|||
# '''The Four (W)hor(e)semen''' – kołwer hitu Megadeth ''The Mechanix'' (poruszony temat seksu), najtrudniejszy technicznie, bo oryginał grany jest przez Mustaine'a na orkiestrę smyczkową. |
|||
# '''Motorbreath''' – podróbka nigdy niepublikowanego utworu [[Motörhead]]. |
|||
# '''Jump in the Fire''' – 4 minuty ciszy… |
|||
# '''Anesthesia (Pulling Teeth)''' – słynne solo perkusyjne Jamesa Hetfielda. W tle można usłyszeć bardzo prosty [[riff]] basowy Cliffa Burtona, który tak naprawdę grany jest z plejbeku (Burton w trakcie nagrywania ''Kill 'Em All'' jadł kanapkę). |
|||
# '''Whiplash''' – piosenka traktująca o tym, co się dzieje, gdy ktoś za mocno przykłada się do gry na gitarze i robi sobie krzywdę. |
|||
# '''Phantom Lord''' – refleksje metalowców-aluminiowców nad tym, co będą robić w przerwach między nagrywaniem bądź chlaniem, gdy zepsuło się Atari. |
|||
# '''No Remorse''' – o tym, jak to bezlitosny potrafi być kac. [[James Hetfield|James]] napisał na ten temat piosenkę po jednym z kolejnych wyjść z izby wytrzeźwień. |
|||
# '''Seek and Destroy''' – opowiada o tym, jak za{{cenzura1}}ali chłopakom gnaty. Inni mówią, że nie bez przyczyny umieszczono tą piosenkę po wcześniejszej – jest to wierny zapis następnej myśli Hetfielda (jak traktować wszelką znienawidzoną kapslę oddzielająca go od alko, które bezustannie pojawia się na jego drodze i co zrobić, jeśli się takowe zabraknie pojawiać – Seek and Destroy!) |
|||
# '''Metal Militia''' – kolejna ballada, podobna do ''Hit the Lights'', posiada 2-sekundową solówkę Kirka Hammetta graną na jego rzęsach. |
|||
# '''Am I Evil?''' – to pytanie Hetfield zadaje sobie w myślach przed zaśnięciem. Podobno nawet Mosad usłyszał, co Hetfield myśli o Żydach… |
|||
# '''Blitzkrieg''' – jedyny utwór na albumie, który nadaje się do seriali z Worms 4. Tu widać zamiłowanie zespołu do kultury i taktyki III Rzerzy. |
|||
== Próby odgrzewania kotletów == |
|||
* W [[1981]] nie doszło do skutku wydanie limitowanej reedycji australijskiej, na której miały znaleźć się takie bonusy, jak ''Enter Sandman'' (o popularnej wtedy [[Niemiecka Republika Demokratyczna|NRD-owskiej]] kreskówce), ''Frantic'' (o przygodach [[Roman Polański|Romana P.]]) czy połówka [[Starogardzka|Starogardzkiej]], gdyż Hetfield wział ją na raz (i ustał!). |
|||
* W [[2001]] szatański [[Slayer]] nagrał tribjutalbum dla ''Kill'em All'', zatytułowany ''God Kills Us All'', unikatowy głównie ze względu na całkowity brak zainteresowania dziełem Metalliki i rekordową ilość [[gest palca środkowego|fucków]] pod adresem [[Bóg|Boga]]. |
|||
== Proces z Napsterem a popularność albumu == |
== Proces z Napsterem a popularność albumu == |
Wersja z 14:40, 2 sty 2020
Kill'Em All | |
---|---|
Okładka niepublikowanej reedycji australijskiej | |
Wykonawca | Alcoholica |
Wydany | 25 lipca 1983 |
Nagrywany | 10–27 maja 1983, Nowy Jork |
Gatunek | thrash metal, speed metal |
Długość | za krótki |
Wytwórnia | Megasiła Records, Elektra„ |
Producent | Paul Curcio, Johny Zazula |
Następny Album | Ujeżdżając Błyskawicę |
Kill'em All – wydana tylko w Japonii płyta z bootlegami i coverami zespołu metalowego Metallica.
Powstanie
Płyta powstała, gdy Dave Mustaine wyrzucił ze swojego zespołu Megadeth Jamesa Hetfielda, Larsa Ulricha i Cliffa Burtona po ostatnim koncercie trasy koncertowej We're on Tour, We Break Up… So What? w Hawanie. Powodem była ich notoryczna (w porównaniu z Mustaine'm) abstynencja. Przygnębieni tym koledzy postanowili założyć swój zespół. Pierwszym gitarzystą prowadzącym został chłopak do rozwożenia pizzy, ale szybko przeniósł się do Anthrax i zastąpił go okoliczny alfons Kirk Hammett. Niedługo potem wpuszczono ich do studia, musieli jednak nosić ochraniacze na butach i myć ręce przed każdym posiłkiem.
Problemy z tytułem
Początkowo album miał nazywać się „Metal Up Your Ass”, ale Ulrich uznał, że będzie się to kłócić z metroseksualnym wizerunkiem grupy z okresu Loada i Reloada, pies (w eufemistycznej wersji) bombki trzasnął, choinki nie stało. Zatem nalegał by nadać jej tytuł „I've skill'em all”, ale reszta zespołu uznała, że na temat lidera kłamać się nie powinno, a poza tym tytuł za mało mhroczny, więc w konspiracji (trwającej do dziś) zdecydowali skrócić jej tytuł o 4 początkowe litery (akurat nie chodziło o słowo „dupa”).
Proces z Napsterem a popularność albumu
Na przełomie 1999 i 2000 Lars Ulrich wypowiedział wojnę rzeszy fanów na całym świecie po tym, jak na serwerach programu P2P Napster zamieszczono jego gacie z wyrytym tekstem jednego z utworów z Kill'em All:
No life 'til browar / We'll drink our asses off tonight / We've got Budweiser / What we want to drink is Lights / Well all Lights, yeah / When we start to drink / We never want to stop again / Drink the Lights!
Ulrich zaskarżył Napstera do Komisji Kontroli Gier i Zakładów, która uznała jego użytkowników winnymi ściągania gaci z naruszeniem praw autorskich i orzekła odszkodowanie na rzecz producenta piwa. Po tym wydarzeniu gwałtownie wzrosła sprzedaż albumu – Stadion Dziesięciolecia ogłosił nawet opchnięcie setnej kopii.
Koniec
Powszechnie wiadomo, że Metallica (tak jak wszystko) skończyła się właśnie na tej płycie, a później to już tylko komercha.