Poradnik:Jak grać metal i nie wyjść na durnia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 34: | Linia 34: | ||
# Jak już wymyślisz świetny motyw/riff/solo to staraj się nie odgrywać go/je za każdym razem inaczej. |
# Jak już wymyślisz świetny motyw/riff/solo to staraj się nie odgrywać go/je za każdym razem inaczej. |
||
# Nie umiesz jeszcze improwizować. Naprawdę. |
# Nie umiesz jeszcze improwizować. Naprawdę. |
||
{{stubpor}} |
|||
== Zobacz też == |
|||
{{Poradniki muzyka}} |
|||
* [[Poradnik:Jak grać grindcore i nie wyjść na durnia|jak grać grindcore i nie wyjść na durnia]] |
|||
* [[Poradnik:Jak napisać tekst piosenki nu metalowej|jak napisać tekst piosenki nu metalowej]] |
|||
* [[Poradnik:Jak skomponować utwór muzyczny|jak skomponować utwór muzyczny]] |
|||
* [[Poradnik:Jak stworzyć dobrą piosenkę brutal death metalową|jak stworzyć dobrą piosenkę brutal death metalową]] |
|||
* [[Poradnik:Jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy|jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy]] |
|||
* [[Poradnik:Jak zrobić balladę rockową|jak zrobić balladę rockową]] |
|||
* [[Poradnik:Jak zrobić utwór true norwegian black metalowy i nie wyjść na durnia|jak zrobić utwór true norwegian black metalowy i nie wyjść na durnia]] |
|||
[[Kategoria:Poradniki – muzyka|Grać metal i nie wyjść na durnia]] |
[[Kategoria:Poradniki – muzyka|Grać metal i nie wyjść na durnia]] |
Aktualna wersja na dzień 21:25, 24 mar 2021
Jak grać metal i nie wyjść na durnia – poradnik
- Nie mów o studyjnym demo, jeżeli przyniosłeś do sali prób magnetofon dwuśladowy.
- Sesja nagraniowa jest ci ciągle bardziej potrzebna, niż sesja zdjęciowa.
- Nie rób na zdjęciu groźnej miny, jeżeli nie wyglądasz tak na co dzień.
- Nie nazywaj płyty tytułem utworu kapeli, od której zrzynasz.
- Nie zagrasz lepiej, jeżeli kupisz większe nagłośnienie.
- Jeżeli masz problem ze skompletowaniem składu, to nie udawaj, że nie masz.
- Nie pożyczaj muzyków z lokalnych kapel bluesowych, choćby grali lepiej od ciebie.
- Sztuczna krew nigdy nie była fajna.
- Nie ukradniesz riffu, jeżeli nie masz do tego słuchu, więc nie próbuj.
- Do perkusistów: Ciasne ubrania nie sprawią, że będziesz wyglądał lepiej. Po prostu będą krępować ruchy.
- Jeżeli grasz thrash metal, załóż trampki, ale nie do kolan.
- Jeżeli gitarzysta jest zawsze tak najebany, że nie może grać, to go wyrzućcie.
- Jeżeli całe życie słuchałeś black metalu, to twój deathmetalowy projekt będzie chujowy.
- Nie wydawaj więcej, niż jednego splitu kapel, w których grasz.
- Twoi kumple nie słuchają cię dlatego, że są twoimi fanami.
- Quorthon grał lepiej od ciebie, nawet jeżeli nagrywał siedząc na sraczu, a ty przez trzy dni poprzedzające nagranie modlisz się do Swaroga.
- Nie pisz muzyki, której nie potrafisz zagrać szybciej, niż grasz zazwyczaj.
- „Energiczny”, „spontaniczny” i „zakręcony” to nie są dobre określenia na black metal.
- Nie proś o autoryzację wywiadów. I tak gadasz to, co wszyscy.
- Jeżeli Twoje demo zbiera beznadziejne recenzje, zniszcz resztę nakładu.
- Nie mów, że interesujesz się historią wojskowości, jeżeli w harcerstwie mieliście zabytkowe wyposażenie.
- Nie jesteś kultowy, jeżeli nabijany gwoździami pas robi ci sieczkę z gitary.
- W gitarze nie ma takiego miejsca, które można podpalić i jednocześnie dalej grać, więc nie próbuj.
- Jeżeli już musisz zwymiotować na publiczność, zjedz przedtem coś lekkostrawnego.
- Jeżeli na próbie nie słyszysz tego, co grasz, zatyczki do uszu nie będą żadnym wstydem.
- Nie mów, ze urodziłeś się w piekle, aby grać metal dla Szatana, bo na pewno byłeś słodkim dzieckiem.
- Podkręcenie volume nie sprawi, że rozstrojona gitara zacznie stroić.
- Jeżeli stosujesz corpse paint, będzie lepiej, jeżeli nikt nie zobaczy cię z zalotką.
- Twoja „mroczna horda” nie będzie bardziej mroczna, jeżeli oszczędzasz na rachunku za światło.
- Można grać muzykę, bo się ją lubi, albo dlatego, że nic innego się nie umie, ale bycie narzędziem w rękach Szatana to kiepskie wytłumaczenie dla twojego kompozytorskiego i instrumentalnego nieudacznictwa.
- Jak już wymyślisz świetny motyw/riff/solo to staraj się nie odgrywać go/je za każdym razem inaczej.
- Nie umiesz jeszcze improwizować. Naprawdę.