Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 31.0.88.127; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 40 wersji utworzonych przez 14 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:ED161-004, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.]] |
|||
{{Inkubator otwarty}} |
|||
'''PESA Dart''' |
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – ''elektryczny zespół trakcyjny'' wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Stadler FLIRT|ED160]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' dwadzieścia dla <del>Intersriti</del> [[PKP Intercity|Intercity]]. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji. |
||
== Co jest w środku? == |
|||
Wagon 2 klasy: |
|||
-Dosyć wygodne niebieskie siedzenia |
|||
-Stoliki ukryte w siedzeniach |
|||
-Następujący układ siedzeń:siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z 1 strony wagonu |
|||
ze stoliczkiem rozkładanym(np. na laptopa) |
|||
reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[PKS|PKSie]]. |
|||
-Słynny telewizorek |
|||
-Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie <del>niebezpieczeństwa</del> chęci wydostania się na zewnątrzlub po prostu pooddychania świeżym powietrzem. |
|||
-Szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp. |
|||
-Półki "dla osób z większym bagażem ręcznym". |
|||
Wagon 1 klasy: |
|||
-Czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp |
|||
-Siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po 1 stronie oraz 1+1 po 2 z rozkładanymi/składanymi stolikami |
|||
-Reszta patrz punkt "Wagon 2 klasy". |
|||
Wagon barowy: |
|||
-Siedzenia czerwone |
|||
-Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce(czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji) |
|||
-drewniane stoliki |
|||
-patrz "Wagon 1 klasy" ostatni punkt. |
|||
== Na jakich trasach jeździ? == |
|||
Bielsko Biała, Lublin, Bydgoszcz, Białystok, Warszawa,Opcjonalnie. |
|||
== Z jaką prędkością jeździ? == |
== Z jaką prędkością jeździ? == |
||
[[Plik:Wyświetlacz w Darcie.jpg|thumb|250px|Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź]] |
|||
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 200 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi może przekroczyć 300 km/h(zależy od powierzchni i nastroju pociągu). |
|||
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, [[Śmierć|to…]]). Aspiruje do miana ''polskiego [[Pendolino]]'', z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak [[Kolej dużych prędkości w Polsce|polska kolej dużych prędkości]] do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse. |
|||
== To je to samo co Elf == |
|||
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony. |
|||
{{ |
{{Kolej}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne|Dart]] |
Aktualna wersja na dzień 10:40, 12 paź 2024
PESA Dart (ED161) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano aż dwadzieścia dla Intersriti Intercity. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.
Z jaką prędkością jeździ?[edytuj • edytuj kod]
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to…). Aspiruje do miana polskiego Pendolino, z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak polska kolej dużych prędkości do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse.
To je to samo co Elf[edytuj • edytuj kod]
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.