Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 31.0.88.127; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 40 wersji utworzonych przez 14 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:ED161-004, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.]]
{{Inkubator otwarty}}
'''PESA Dart''' – oznaczony jako ED161 to „elektryczny zespół trakcyjny” wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014-2015 wyprodukowano '''aż''' 20 dla <del>Intercity</del> Intersriti. Darty dysponują m.in. w telewizorki umieszczone na suficie, klimatyzację, kamery, drzwi do przedziałów samozamykające się coby udawać nowoczesne Pendolino oraz idiotyczny, piskliwy głosik syntezatora zapowiadający stacje, także po podróży takim cackiem z Bielska-Białej do Białegostoku już w Małkinii można dostać mdłości a w Szepietowie całkiem się porzy{{cenzura1}}ać.
'''PESA Dart''' ('''ED161''') ''elektryczny zespół trakcyjny'' wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Stadler FLIRT|ED160]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' dwadzieścia dla <del>Intersriti</del> [[PKP Intercity|Intercity]]. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.

== Co jest w środku? ==
Wagon 2 klasy:
-Dosyć wygodne niebieskie siedzenia
-Stoliki ukryte w siedzeniach
-Następujący układ siedzeń:siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z 1 strony wagonu
ze stoliczkiem rozkładanym(np. na laptopa)
reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[PKS|PKSie]].
-Słynny telewizorek
-Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie <del>niebezpieczeństwa</del> chęci wydostania się na zewnątrzlub po prostu pooddychania świeżym powietrzem.
-Szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp.
-Półki "dla osób z większym bagażem ręcznym".
Wagon 1 klasy:
-Czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp
-Siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po 1 stronie oraz 1+1 po 2 z rozkładanymi/składanymi stolikami
-Reszta patrz punkt "Wagon 2 klasy".
Wagon barowy:
-Siedzenia czerwone
-Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce(czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji)
-drewniane stoliki
-patrz "Wagon 1 klasy" ostatni punkt.
== Na jakich trasach jeździ? ==
Bielsko Biała, Lublin, Bydgoszcz, Białystok, Warszawa,Opcjonalnie.
== Z jaką prędkością jeździ? ==
== Z jaką prędkością jeździ? ==
[[Plik:Wyświetlacz w Darcie.jpg|thumb|250px|Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź]]
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 200 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi może przekroczyć 300 km/h(zależy od powierzchni i nastroju pociągu).
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, [[Śmierć|to…]]). Aspiruje do miana ''polskiego [[Pendolino]]'', z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak [[Kolej dużych prędkości w Polsce|polska kolej dużych prędkości]] do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse.

== To je to samo co Elf ==
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.


{{Ciężarówki}}
{{Kolej}}
[[Kategoria:Artykuły w inkubatorze – technika‎]]
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne|Dart]]

Aktualna wersja na dzień 10:40, 12 paź 2024

Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.

PESA Dart (ED161) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano dwadzieścia dla Intersriti Intercity. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.

Z jaką prędkością jeździ?[edytuj • edytuj kod]

Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź

Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to…). Aspiruje do miana polskiego Pendolino, z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak polska kolej dużych prędkości do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse.

To je to samo co Elf[edytuj • edytuj kod]

Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.