Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 31.0.88.127; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 34 wersji utworzonych przez 14 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:ED161-004, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.]] |
|||
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – „elektryczny zespół trakcyjny” wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' 20 dla <del>Intersriti</del> Intercity. Darty są wyposażone w m.in. telewizorki umieszczone na suficie, klimatyzację, kamery, samozamykające się drzwi do przedziałów, coby udawać nowoczesne Pendolino, oraz idiotyczny, piskliwy głosik syntezatora zapowiadający stacje. Z tego powodu po podróży takim cackiem z Bielska-Białej do Białegostoku już w Małkinii można dostać mdłości, a w Szepietowie całkiem się porz{{cenzura1}}ać. |
|||
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – ''elektryczny zespół trakcyjny'' wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Stadler FLIRT|ED160]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' dwadzieścia dla <del>Intersriti</del> [[PKP Intercity|Intercity]]. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji. |
|||
== |
== Z jaką prędkością jeździ? == |
||
[[Plik:Wyświetlacz w Darcie.jpg|thumb|250px|Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź]] |
|||
Wagon 2 klasy: |
|||
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, [[Śmierć|to…]]). Aspiruje do miana ''polskiego [[Pendolino]]'', z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak [[Kolej dużych prędkości w Polsce|polska kolej dużych prędkości]] do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse. |
|||
* Dosyć wygodne niebieskie siedzenia; |
|||
* Stoliki ukryte w siedzeniach; |
|||
* Następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z 1 strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (np. na laptopa), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[PKS|PKSie]]; |
|||
* Słynny telewizorek; |
|||
* Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie <del>chęci wydostania się na zewnątrz</del> niebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem; |
|||
* Szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp; |
|||
* Półki dla osób z większym bagażem ręcznym. |
|||
== To je to samo co Elf == |
|||
Wagon 1 klasy: |
|||
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony. |
|||
* Czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp; |
|||
* Siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po 1 stronie oraz 1+1 po 2 z rozkładanymi/składanymi stolikami; |
|||
* Reszta: patrz punkt ''Wagon 2 klasy''. |
|||
Wagon barowy: |
|||
* Siedzenia czerwone; |
|||
* Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce (czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji); |
|||
* Drewniane stoliki; |
|||
* Patrz punkt ostatni w dziale ''Wagon 1 klasy''. |
|||
== Na jakich trasach jeździ? == |
|||
Bielsko Biała, Lublin, Bydgoszcz, Białystok, Warszawa. |
|||
== Z jaką prędkością jeździ? == |
|||
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 200 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 300 km/h (zależy od powierzchni i nastroju pociągu). |
|||
{{ |
{{Kolej}} |
||
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne|Dart]] |
|||
{{stub|tech}} |
|||
[[Kategoria:Tramwaje]] |
Aktualna wersja na dzień 10:40, 12 paź 2024
PESA Dart (ED161) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano aż dwadzieścia dla Intersriti Intercity. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.
Z jaką prędkością jeździ?[edytuj • edytuj kod]
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to…). Aspiruje do miana polskiego Pendolino, z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak polska kolej dużych prędkości do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse.
To je to samo co Elf[edytuj • edytuj kod]
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.