Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 31.0.88.127; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ostrzyciel nożyczek.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 24 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:ED161-004, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.]]
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – „elektryczny zespół trakcyjny” wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Stadler Flirt|ED160]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' 20 dla <del>Intersriti</del> Intercity. Darty są wyposażone w m.in. telewizorki umieszczone na suficie, klimatyzację, kamery, samozamykające się drzwi do przedziałów, coby udawać nowoczesne Pendolino, oraz idiotyczny, piskliwy głosik syntezatora zapowiadający stacje. Z tego powodu po podróży takim cackiem z Bielska-Białej do Białegostoku już w Małkinii można dostać mdłości, a w Szepietowie całkiem się porz{{cenzura1}}ać.
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – ''elektryczny zespół trakcyjny'' wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Stadler FLIRT|ED160]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' dwadzieścia dla <del>Intersriti</del> [[PKP Intercity|Intercity]]. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.

== Co jest w środku? ==
Wagon 2 klasy:
* Dosyć wygodne niebieskie siedzenia;
* Stoliki ukryte w siedzeniach;
* Następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z 1 strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (np. na laptopa lub innego tableta), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[PKS|PKSie]];
* Słynny telewizorek;
* Czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie <del>chęci wydostania się na zewnątrz</del> niebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem;
* Szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp;
* Półki dla osób z większym bagażem ręcznym.

Wagon 1 klasy:
* Czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp;
* Siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po 1 stronie oraz 1+1 po 2 z rozkładanymi/składanymi stolikami;
* Reszta: patrz punkt ''Wagon 2 klasy''.

Wagon barowy:
* Siedzenia czerwone;
* Potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce (czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji);
* Drewniane stoliki;
* Patrz punkt ostatni w dziale ''Wagon 1 klasy''.

== Na jakich trasach jeździ? ==
*Warszawa - Lublin
*Bielsko-Biała - Białystok
*Wrocław - Białystok
*Białystok - Warszawa...


== Z jaką prędkością jeździ? ==
== Z jaką prędkością jeździ? ==
[[Plik:Wyświetlacz w Darcie.jpg|thumb|250px|Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź]]
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to... DEAD).
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, [[Śmierć|to…]]). Aspiruje do miana ''polskiego [[Pendolino]]'', z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak [[Kolej dużych prędkości w Polsce|polska kolej dużych prędkości]] do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse.


== To je to samo co Elf ==
== To je to samo co Elf ==
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz 8 członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.


{{Ciężarówki}}
{{Kolej}}
[[Kategoria:Elektryczne zespoły trakcyjne|Dart]]
{{stub|mot}}
{{stub|tech}}
[[Kategoria:Pociągi]]

Aktualna wersja na dzień 10:40, 12 paź 2024

Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.

PESA Dart (ED161) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano dwadzieścia dla Intersriti Intercity. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.

Z jaką prędkością jeździ?[edytuj • edytuj kod]

Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź

Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to…). Aspiruje do miana polskiego Pendolino, z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak polska kolej dużych prędkości do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse.

To je to samo co Elf[edytuj • edytuj kod]

Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.