Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|Oto jestem i cię natycham!!!|Wena ukazująca się '''polskiej pisarce współczesnych powieści obyczajowych''' w oparach wrzącego barszczu |
{{cytat|Oto jestem i cię natycham!!!|Wena ukazująca się '''polskiej pisarce współczesnych powieści obyczajowych''' w oparach wrzącego barszczu}} |
||
[[Plik:Folter mit Feuer 18 Jhd.jpg|thumb|Plany krytyków literackich wobec polskiej pisarki współczesnych powieści obyczajowych]] |
|||
⚫ | '''Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych''' – stworzenie płci [[kobieta|żeńskiej]] posiadające dostęp do [[Komputer osobisty|komputera]] z edytorem tekstowym, [[Wikipedia|Wikipedii]] oraz mające nadmiar wolnego czasu. Poczuwa się, zamiast spożytkowania jej wolnego czasu na coś innego, natchniona do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim. |
||
⚫ | |||
[[Plik:Blancos.jpg|thumb|Oto co zostaje z polskiej pisarki współczesnych powieści obyczajowych po miesiącu jej bytowania w świecie literatury]] |
|||
⚫ | '''Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych''' – stworzenie płci [[kobieta|żeńskiej]] |
||
⚫ | |||
Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne: |
Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne: |
||
* skończyła |
* skończyła jakieś-tam studia (filologię polską, [[psycholog]]ię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie); |
||
* pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś [[korporacja|korporacji]] ( |
* pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś [[korporacja|korporacji]] (na przykład w korporacji [[McDonald's|McDonalda]]), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia [[Literatura|literatury]]; |
||
* w ostateczności jest znaną polską [[aktor]]ką, piszącą pod pseudonimem ( |
* w ostateczności jest znaną polską [[aktor]]ką, piszącą pod pseudonimem (na przykład Iza Kuna jako Izabela Łasica); |
||
* mieszka poza [[Warszawa|Warszawą]] albo |
* mieszka poza [[Warszawa|Warszawą]] albo w niej; |
||
* |
* hoduje [[kot]]y, [[pies domowy|psy]], [[koń|konie]], pawiany albo wszystko naraz; |
||
* na dzień wydania powieści posiada [[dom]] na [[wieś|wsi]], ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się |
* na dzień wydania powieści posiada [[dom]] na [[wieś|wsi]], ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się zawali; |
||
* jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość |
* jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość; |
||
* na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe [[zdjęcie]] |
* na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe [[zdjęcie]]; |
||
* w |
* w głębi serca chciałaby być jak [[Katarzyna Grochola]] i [[Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami|hulać z Maserakiem]]. |
||
==Ograniczenia kreatywności== |
== Ograniczenia kreatywności == |
||
Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada pewną kreatywność w tworzeniu swych dzieł, która ogranicza się do następujących oryginalnych rozwiązań literackich: |
Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada pewną kreatywność w tworzeniu swych dzieł, która ogranicza się do następujących oryginalnych rozwiązań literackich: |
||
* bohaterka ma lat |
* bohaterka ma lat trzydzieści-parę, czyli nie jest już taka młoda, ale zupełnie stara też nie jest; |
||
* [[ |
* [[rodzic]]e bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym [[imię|imieniem]], na przykład Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna, |
||
* bohaterka była już mężatką, którą [[mąż]] zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła |
* bohaterka była już mężatką, którą [[mąż]] zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła; |
||
* jeżeli bohaterka posiada [[dziecko|dzieci]], to wyłącznie w [[ |
* jeżeli bohaterka posiada [[dziecko|dzieci]], to wyłącznie w [[nastolatek|wieku dorastania]], co powoduje wiele (w zamyśle aktorki) śmiesznych sytuacji; |
||
* bohaterka posiada |
* bohaterka posiada '''jedną''' [[przyjaciel|psiapsiółkę]], która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel, |
||
* bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak [[chleb]]a z [[masło|masłem]] |
* bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak [[chleb]]a z [[masło|masłem]]; |
||
* następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej [[szef]]em, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala |
* następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej [[szef]]em, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala; |
||
* szef jej nie |
* szef jej nie zwalnia, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z przystojnym [[mężczyzna|mężczyzną]], który się o nią poturbowuje; |
||
* między bohaterką a mężczyzną |
* między bohaterką a mężczyzną wybucha [[miłość|uczucie]] wśród kwiecia polnego i łąkowego; |
||
* następnie następuje szereg perturbacji, [[seks|bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka]], potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, |
* następnie następuje szereg perturbacji, [[seks|bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka]], potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, a on się jej oświadcza, potem biorą [[małżeństwo|ślub]], co jej przyjaciółka pochwala; |
||
* potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była [[żona]] mężczyzny, przebywająca obecnie wśród [[Indianie|Indian]] w [[Honduras]]ie, jednak nie dała mu |
* potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była [[żona]] mężczyzny, przebywająca obecnie wśród [[Indianie|Indian]] w [[Honduras]]ie, jednak nie dała mu rozwodu… |
||
…i wszystko zaczyna się od nowa. |
|||
Większość polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych pod inną szerokością geograficzną dorobiło by się co najwyżej pozycji twórczyń [[Harlequin]]ów, ale u nas ich pozycja z uwagi na pionierskość literackich poczynań jest niepodważalna i włączona w nieprzerwany rozwój [[literatura polska|literatury rodzimej]]. |
Większość polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych pod inną szerokością geograficzną dorobiło by się co najwyżej pozycji twórczyń [[Harlequin]]ów, ale u nas ich pozycja z uwagi na pionierskość literackich poczynań jest niepodważalna i włączona w nieprzerwany rozwój [[literatura polska|literatury rodzimej]]. |
||
==Problem płci== |
== Problem płci == |
||
Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni |
Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni ''Samotności w sieci''. Obecnie trwa proces naturalizacji <del>pisarza</del> pisarki, w trakcie którego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad [[Mikołaj Kopernik|Kopernikiem]]. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[aŁtoreczka]] |
|||
* [[Blanka Lipińska]] |
|||
* [[Wisława Szymborska]] |
|||
[[Kategoria:Artykuły o umownych tytułach]] |
|||
[[Kategoria:Literatura polska]] |
[[Kategoria:Literatura polska]] |
||
[[Kategoria:Polscy pisarze]] |
Aktualna wersja na dzień 15:19, 25 sie 2021
Oto jestem i cię natycham!!!
- Wena ukazująca się polskiej pisarce współczesnych powieści obyczajowych w oparach wrzącego barszczu
Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych – stworzenie płci żeńskiej posiadające dostęp do komputera z edytorem tekstowym, Wikipedii oraz mające nadmiar wolnego czasu. Poczuwa się, zamiast spożytkowania jej wolnego czasu na coś innego, natchniona do napisania kolejnej bestselerowej współczesnej powieści współczesnej o życiu współczesnych kobiet i przemyśleniach nad nim.
Krótki opis pisarki[edytuj • edytuj kod]
Oprócz płci żeńskiej polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada następujące cechy charakterystyczne:
- skończyła jakieś-tam studia (filologię polską, psychologię, pedagogikę specjalną, kosmetologię, obróbkę-skrawanie);
- pracowała zawodowo jako pani od polskiego albo w jakiejś korporacji (na przykład w korporacji McDonalda), co utwierdziło ją w niesłuszności tego wyboru i pchnęło ją w objęcia literatury;
- w ostateczności jest znaną polską aktorką, piszącą pod pseudonimem (na przykład Iza Kuna jako Izabela Łasica);
- mieszka poza Warszawą albo w niej;
- hoduje koty, psy, konie, pawiany albo wszystko naraz;
- na dzień wydania powieści posiada dom na wsi, ale ten nie wiadomo, czy wkrótce się zawali;
- jej powieści skrzą się dowcipem i są pisane ciętym językiem trafnie opisującym współczesną rzeczywistość;
- na zewnętrznej stronie okładki umieszczono jej najmniej twarzowe zdjęcie;
- w głębi serca chciałaby być jak Katarzyna Grochola i hulać z Maserakiem.
Ograniczenia kreatywności[edytuj • edytuj kod]
Polska pisarka współczesnych powieści obyczajowych posiada pewną kreatywność w tworzeniu swych dzieł, która ogranicza się do następujących oryginalnych rozwiązań literackich:
- bohaterka ma lat trzydzieści-parę, czyli nie jest już taka młoda, ale zupełnie stara też nie jest;
- rodzice bohaterki skrzywdzili ją oryginalnym imieniem, na przykład Perpetua, Gryzelda, Klotylda lub Pafnucyna,
- bohaterka była już mężatką, którą mąż zdradzał ze swoją koleżanką z pracy, więc się rozwiodła;
- jeżeli bohaterka posiada dzieci, to wyłącznie w wieku dorastania, co powoduje wiele (w zamyśle aktorki) śmiesznych sytuacji;
- bohaterka posiada jedną psiapsiółkę, która w sytuacjach zagrożenia życia przyrządza bohaterce kogel-mogel,
- bohaterka rzuca wszystko w diabły i jedzie do jakiegoś Bołtupajewa nad Sitwą, zaszywa się w sitowiu, gdzie odnajduje święty spokój, starą chałupę i smak chleba z masłem;
- następnie bohaterka od ręki znajduje nową pracę z przystawiającym się do niej szefem, którego kopie w krocze, co jej przyjaciółka pochwala;
- szef jej nie zwalnia, a na dach jej chałupiny spada motolotnia z przystojnym mężczyzną, który się o nią poturbowuje;
- między bohaterką a mężczyzną wybucha uczucie wśród kwiecia polnego i łąkowego;
- następnie następuje szereg perturbacji, bohaterka idzie z mężczyzną do łóżka, potem się rozstają, potem żyć bez siebie nie mogą, potem mówią o tym wszystkim, a on się jej oświadcza, potem biorą ślub, co jej przyjaciółka pochwala;
- potem dzieje się coś, żeby można było napisać sequel, np. okazuje się, że była żona mężczyzny, przebywająca obecnie wśród Indian w Hondurasie, jednak nie dała mu rozwodu…
…i wszystko zaczyna się od nowa.
Większość polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych pod inną szerokością geograficzną dorobiło by się co najwyżej pozycji twórczyń Harlequinów, ale u nas ich pozycja z uwagi na pionierskość literackich poczynań jest niepodważalna i włączona w nieprzerwany rozwój literatury rodzimej.
Problem płci[edytuj • edytuj kod]
Jedną z najciekawszych polskich pisarek współczesnych powieści obyczajowych jest Janusz Leon Wiśniewski, twórczyni Samotności w sieci. Obecnie trwa proces naturalizacji pisarza pisarki, w trakcie którego wykorzystuje się doświadczenia, zdobyte podczas prac nad Kopernikiem.