Samolot: Różnice pomiędzy wersjami
M (+Antonow An-225 Mrija) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Otwarty dziób.JPG|thumb|200px|Samolot sam w sobie]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Plik:UFO traktor.jpg|thumb|right|Samolot, raczej traktor [[UFO]]]] |
[[Plik:UFO traktor.jpg|thumb|right|Samolot, raczej traktor [[UFO]]]] |
||
[[Plik:543px-Boeing 747.jpg|thumb|right|Tak wyglądają samoloty w [[USA|Ameryce]]]] |
[[Plik:543px-Boeing 747.jpg|thumb|right|Tak wyglądają samoloty w [[USA|Ameryce]]]] |
||
[[Plik:OS1.JPG|thumb|right|Samoloty są wszędzie]] |
[[Plik:OS1.JPG|thumb|right|Samoloty są wszędzie]] |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{NonNews|[[NonNews:Katastrofa rządowego samolotu|Katastrofa rządowego samolotu]]}} |
{{NonNews|[[NonNews:Katastrofa rządowego samolotu|Katastrofa rządowego samolotu]]}} |
||
{{t}}z definicji pojazd, który sam [[latanie|lata]], a konkretniej umożliwiający [[latanie]] sporej liczbie [[człowiek|ludzi]]. Jednostka przystosowana jest wzorem [[gołąb|gołębi]] do uciekania w przestworza. Łączy [[Amerykanie|Amerykanów]] i [[Polacy|Polaków]]: jedni i drudzy latają nim do [[praca|pracy]], ale Amerykanie robią to codziennie, a Polacy raz na pół roku (trzymiesięczna [[wiza turystyczna]], trzymiesięczny okres przerwy między wizami). |
{{t}}z definicji pojazd, który sam [[latanie|lata]], a konkretniej umożliwiający [[latanie]] sporej liczbie [[człowiek|ludzi]]. Jednostka przystosowana jest wzorem [[gołąb|gołębi]] do uciekania w przestworza. Łączy [[Amerykanie|Amerykanów]] i [[Polacy|Polaków]]: jedni i drudzy latają nim do [[praca|pracy]], ale Amerykanie robią to codziennie, a Polacy raz na pół roku (trzymiesięczna [[wiza turystyczna]], trzymiesięczny okres przerwy między wizami). |
Wersja z 10:56, 11 lip 2013
– Wiesz, czemu samolot lata?
– Czemu?
– Nie wiem...
- Słynny żart o samolocie
– W ZSRR bariera dźwięku przełamuje samolot
- Radziecka inwersja o Tu-144
Szablon:Tz definicji pojazd, który sam lata, a konkretniej umożliwiający latanie sporej liczbie ludzi. Jednostka przystosowana jest wzorem gołębi do uciekania w przestworza. Łączy Amerykanów i Polaków: jedni i drudzy latają nim do pracy, ale Amerykanie robią to codziennie, a Polacy raz na pół roku (trzymiesięczna wiza turystyczna, trzymiesięczny okres przerwy między wizami).
Jak wiadomo, z definicji, latanie jest to niespecjalne nietrafianie w ziemię w momencie spadania (a dokładniej w połowie tego momentu). Samolot jest więc urządzeniem umożliwiającym tę czynność bez potrzeby martwienia się o zniszczone spodnie czy to jak bardzo będzie boleć gdy nam się nie uda, jednakże nie sprawia tak wielkiej frajdy jak latanie bez jego pomocy. Dodatkowym atrybutem samolotu jest jego zdolność do umożliwiania latanie wielu osobom jednocześnie, co owocuje możliwością rozmowy, a nawet machania ręką.
Wiele osób, które nie potrafią lub boją się latać samemu wybierają właśnie samolot jako środek szybkiego transportu do takich miejsc jak McDonald's, toaleta czy miejsce pracy. Istnieje jednak różnica w częstotliwości używania tego pojazdu między różnymi narodami. Na przykład tak Amerykanie jak i Polacy latają nim do pracy, ale Amerykanie robią to codziennie, a Polacy raz na pół roku. Naukowcy nie doszli jeszcze do wniosku, czym te odchylenia są spowodowane. Jedni twierdzą, że główna przeszkodą jest dość wysoka zapłata, jakiej żądają sobie za użytkowanie Linie Lotnicze, inni, że powodem są tak zwane wizy, które wprowadzili Amerykanie po licznych skargach, że wszystkie miejsca siedzące w samolotach są zajęte przez obcokrajowców i ich rodacy muszą stać. Istnieje także teoria, że Polacy nie potrzebują pomocy samolotu aby latać. Wystarczą im wrota od stodoły.
Samoloty pasażerskie są często białe. Kadłub z przodu mają szerszy niż przy ogonie, przez co wyglądają jak duże czopki.
Typowy samolot składa się ze:
- skrzydeł,
- silnika,
- Ramy (do której przyczepione są inne elementy),
- pilota,
- foteli,
- i zazwyczaj także z pasażerów.
Czasami dodatkowe wyposażenie stanowią barek z zimnymi napojami oraz personel go obsługujący.
Przykładowe samoloty
- Cywilne:
- Wojskowe: