Neoplan: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Ciekawostki) |
M (Naprawa linków) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* {{t|Neoplan N4011}}11-metrowy złom. Tak niepopularny, że jego spotkanie jest prawie niemożliwe. |
* {{t|Neoplan N4011}}11-metrowy złom. Tak niepopularny, że jego spotkanie jest prawie niemożliwe. |
||
* {{t|Neoplan N4016}}12-metrowa kupa złomu. Podróba Jelcza M125. |
* {{t|Neoplan N4016}}12-metrowa kupa złomu. Podróba Jelcza M125. |
||
* {{t|Neoplan N4020}}15-metrowa kupa złomu. Przez [[MKM]]-ów zwana deskorolką. Ciekawe dlaczego. |
* {{t|Neoplan N4020}}15-metrowa kupa złomu. Przez [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM]]-ów zwana deskorolką. Ciekawe dlaczego. |
||
* {{t|Neoplan N4021}}18-metrowa kupa złomu. Wersja przegubowa. Tak, tak to ta z karuzelą pośrodku autobusu. Podróba Jelcza M181. |
* {{t|Neoplan N4021}}18-metrowa kupa złomu. Wersja przegubowa. Tak, tak to ta z karuzelą pośrodku autobusu. Podróba Jelcza M181. |
||
* {{t|Neoplan K4010td}}10-metrowy, tak niepopularny i badziewny, że na świecie jeżdżą tylko 3 egzemplarze. |
* {{t|Neoplan K4010td}}10-metrowy, tak niepopularny i badziewny, że na świecie jeżdżą tylko 3 egzemplarze. |
Wersja z 13:56, 1 wrz 2013
Szablon:Tproducent nowoczesnych (kiedyś) autobusów. W latach 1994–2000 produkowała autobusy pod nazwą Neoplan Polska. Niestety te autobusy miały tyle wspólnego z Polską, co Obama z Komorowskim. Na polskie warunki lepsze były Jelcze. Może dlatego, że były tańsze?
Modele które niestety możesz spotkać w swoim mieście
- Szablon:T9-metrowy szrot. Protoplasta Solarisa Alpino. Niestety nie udany.
- Szablon:T10-metrowy złom.
- Szablon:T11-metrowy złom. Tak niepopularny, że jego spotkanie jest prawie niemożliwe.
- Szablon:T12-metrowa kupa złomu. Podróba Jelcza M125.
- Szablon:T15-metrowa kupa złomu. Przez MKM-ów zwana deskorolką. Ciekawe dlaczego.
- Szablon:T18-metrowa kupa złomu. Wersja przegubowa. Tak, tak to ta z karuzelą pośrodku autobusu. Podróba Jelcza M181.
- Szablon:T10-metrowy, tak niepopularny i badziewny, że na świecie jeżdżą tylko 3 egzemplarze.
- Szablon:T2-metrowiec. Protoplasta Solarisa Urbino. Skrót td oznacza Toaleta Drive albo Turbo Diesel.
Cechy wspólne Nerwoplanów
Neoplany mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:
- Wyprodukowany w latach popularności Disco Polo
- Pordzewiały tu i ówdzie
- Zaprojektowany w Niemczech
- W stanie agonalnym
Jak rozpoznać mam Chrys... tfu, Neoplana, gdzie go szukać mam?
Neoplan ma ścianę przednią, która wygląda jak morda buldoga. Z boku ma łamaną linię okien żeby było ją trudniej wymienić, z drugiego boku posiada 3 (słownie: trzy) pary drzwi. Wyjątkami są modele N4009 i N4011. Z tyłu wygląda jak rozpłaszczony klocek. Zazwyczaj posiada wyświetlacze, choć nie zawsze. Często ma schodki w ostatnich drzwiach, żeby utrudnić wejście babciom autobusowym.
Neoplany są rozsiane po kraju jak kraj długi i szeroki. Mogą się nimi cieszyć (albo i nie) mieszkańcy:
- Stolycy;
- Pyrlandii;
- Krakowa;
- Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo;
- Miasta z fabryką zupek chińskich;
- Wiochy z tramwajami;
- i wielu innych miast, w których Neoplany szpecą każdy kąt miasta.
Ciekawostki
- Teraz Neoplany są produkowane pod nazwą Solaris Urbino, właściciel się ze szwabami pokłócił.
- Dla wielu miast posiadanie Neoplana choćby w jednej ilości oznaczało prestige (czyt. prestiż). Teraz to siara.
- Nie wiadomo, dlaczego niektóre Neoplany mają przydomek Zemsta Hitlera.
- Neoplany są przeznaczone dla dzieci Neo. Niemcy przewidzieli ich powstanie już w 1994.