SM31: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 1: Linia 1:

[[Plik:Sm31-126.jpg|thumb|250px|Żeby było wiadomo, o czym mowa]]
[[Plik:Sm31-126.jpg|thumb|250px|Żeby było wiadomo, o czym mowa]]
'''SM31''' – <del>[[lokomotywa]]</del> wyrób lokomotywopodobny, który miał być [[SM42|stonką]] na sterydach. [[Fablok]] natłukł tego coś koło 200 sztuk, z czego zdecydowana większość jeździ dla [[PKP]]. Reszta nie chciała tego chłamu, bo to taka ani manewrówka, ani lokomotywa liniowa... Ze względu na odciosany od siekiery kształt przyjęła ksywę „szafa” albo „trumna”<ref>no cóż, niewiele lepsza niż w [[SM42|stonce]] widoczność szlaku powoduje, że lokootywa staje się trumną...</ref>.
'''SM31''' – <del>[[lokomotywa]]</del> wyrób lokomotywopodobny, który miał być [[SM42|stonką]] na sterydach. [[Fablok]] natłukł tego coś koło 200 sztuk, z czego zdecydowana większość jeździ dla [[PKP]]. Reszta nie chciała tego chłamu, bo to taka ani manewrówka, ani lokomotywa liniowa... Ze względu na odciosany od siekiery kształt przyjęła ksywę „szafa” albo „trumna”<ref>no cóż, niewiele lepsza niż w [[SM42|stonce]] widoczność szlaku powoduje, że lokootywa staje się trumną...</ref>.

Wersja z 10:19, 19 wrz 2018

Plik:Sm31-126.jpg
Żeby było wiadomo, o czym mowa

SM31lokomotywa wyrób lokomotywopodobny, który miał być stonką na sterydach. Fablok natłukł tego coś koło 200 sztuk, z czego zdecydowana większość jeździ dla PKP. Reszta nie chciała tego chłamu, bo to taka ani manewrówka, ani lokomotywa liniowa... Ze względu na odciosany od siekiery kształt przyjęła ksywę „szafa” albo „trumna”[1].

Cechy charakterystyczne

Lokomotywa ta ma silnik taki sam jak stonka, tyle że z turbodoładowaniem. Miało to pomagać w manewrach na górkach rozrządowych, ale turbodziura powodowała, że ta spalinówka ledwo przetaczała jeden wagon wypełniony do połowy... Lepiej (ale niewiele) spisywało się toto na lekkich pociągach.

Maszynista ze względu na większą niż w stonce kabinę i obrotowe fotele, skoliozy nie dostanie. Co najwyżej kręćka, gdy zepsuty będzie oczekiwał na odholowanie do warsztatu po awarii turbosprężarki. Parkinson jednak nadal mu grozi.

Konstruktorzy stwierdzili, że sterowanie wielokrotne ze względu na większą moc niż SM42 jest niepotrzebne, zatem go nie zrobili. Efekt jest taki, że spalinowóz mimo wydawania kłębów dymu nie jest w stanie pojedynczo uciągnąć nawet połowy tego co sama stonka.

Występowanie

Oprócz Popsuj Każdy Pociąg ten chłam jeździ też u prywaciarzy, u każdego jednak wykorzystywany niezgodnie z przeznaczeniem. Za każdym razem to lokomotywa pociągowa, a nie manewrowa.

Przypisy

  1. no cóż, niewiele lepsza niż w stonce widoczność szlaku powoduje, że lokootywa staje się trumną...