Pesa Tramicus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Wady: kolejne ppkt.) |
(PESA_120/121/122N kilka pierdółek i dodatki.) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:Pesa stolyca.jpg|thumb|right|200px|Pesa Stołeczna]] |
[[Plik:Pesa stolyca.jpg|thumb|right|200px|Pesa Stołeczna]] |
||
'''Pesa 120/121/122N''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]], [[Gdańsk]] oraz [[Częstochowa|Czewa]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Pierwszy pseudotramwaj na świecie. |
'''Pesa 120/121/122N''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]], [[Gdańsk]],[[Szczecin|Szczękocin]] oraz [[Częstochowa|Czewa]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Pierwszy pseudotramwaj na świecie. |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
* Są fajne; |
* Są fajne; |
||
* Są długie; |
* Są długie; |
||
* Mają fajnie odwrócony pantograf |
* Mają fajnie odwrócony pantograf; |
||
* Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?). |
|||
== Wady == |
== Wady == |
||
Linia 18: | Linia 19: | ||
== Zastosowanie == |
== Zastosowanie == |
||
Na początku powody do szpanu miał [[Elbląg]], bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do [[Warszawa|Stolycy]], a następnie do [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]]. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. |
Na początku powody do szpanu miał [[Elbląg]], bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do [[Warszawa|Stolycy]], a następnie do [[Łódź|Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]]. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. [[Szczecin]] by móc zaszpanować <del>jedyną</del> jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk. |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
Linia 30: | Linia 31: | ||
* [[Linie tramwajowe w Warszawie]] |
* [[Linie tramwajowe w Warszawie]] |
||
* [[Tramwaj]] |
* [[Tramwaj]] |
||
* [[Tramwaje w Szczecin]] |
|||
{{Komunikacja Łódź}}{{KMWarszawa}} |
{{Komunikacja Łódź}}{{KMWarszawa}} |
Wersja z 16:53, 28 gru 2013
Pesa 120/121/122N – pseudotramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, Uć, Bydzia, Elbląg, Gdańsk,Szczękocin oraz Czewa miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Pierwszy pseudotramwaj na świecie.
Zalety
- Są fajne;
- Są długie;
- Mają fajnie odwrócony pantograf;
- Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?).
Wady
- Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie autobusowe lub tramwajowe);
- Piszczą przy zamykaniu drzwi;
- Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
- Mają nieprzyjemny wzrok,
- Wydają nieprzyjemnie dźwięki,
- Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
Zastosowanie
Na początku powody do szpanu miał Elbląg, bo to jego Pesy podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do Stolycy, a następnie do Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo. Bydgoszcz nie chciała być gorsza i też Pesy kupiła. Szczecin by móc zaszpanować jedyną jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk.
Wersje
- 120N – pięcioczęściowa;
- 121N – trzyczęściowa, wąska;
- 122N – pięcioczęściowa, wąska (dla Bydgoszczy i Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej).