Pesa Swing: Różnice pomiędzy wersjami
(Dodanie zdjecia) Znacznik: edytor źródłowy |
(Poprawka) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:PESA 120Na-Warsaw001.jpg]] |
[[Plik:[PESA 120Na-Warsaw001][[http://omni-bus.eu/omnigaleria/albums/userpics/10086/tram-3244-18.jpg Omni-Bus]] |
||
'''Pesa Swing''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]], [[Gdańsk|Danzig]] oraz [[Szczecin|Szczękocin]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju [[Pesa Tramicus |Tramicus]] na świecie. |
'''Pesa Swing''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]], [[Gdańsk|Danzig]] oraz [[Szczecin|Szczękocin]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju [[Pesa Tramicus |Tramicus]] na świecie. |
||
Wersja z 16:33, 18 sty 2016
[[Plik:[PESA 120Na-Warsaw001][Omni-Bus]
Pesa Swing – pseudotramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, Uć, Bydzia, Elbląg, Danzig oraz Szczękocin miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju Tramicus na świecie.
Zalety
- Są fajne;
- Są długie;
- Mają fajne pantografy po środku
- Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?).
Wady
- Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie tramwajowe);
- Pikają przy zamykaniu drzwi;
- Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
- Mają zderzaki jak tarany,
- Wydają nieprzyjemnie dźwięki,
- Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
Zastosowanie
Na początku powody do szpanu miała Stolyca, bo to jego Swingi podbiły jako pierwszego. Potem trafiły do Danzig. Szczecin by móc zaszpanować jedyną jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat '60 są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę). Kolejne miasta, czyli Toruń i Bydgszcz by nie byćgorsze, też Swingi kupili.
Wersje
- 119Na - trzyczęściowa, wąska;
- 120Na – pięcioczęściowa;
- 121Na – trzyczęściowa, wąska;
- 122Na – pięcioczęściowa, wąska (dla Bydgoszczy i Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej).