Szablon:Artykuł na medal: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (pasztecik!)
Linia 4: Linia 4:
<!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px -->
<!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px -->
<onlyinclude>
<onlyinclude>
[[Plik:Monkey-typing.jpg|right|150px|Hej!]]
[[Plik:Szczecin Główny (by night).jpg|right|150px|To '''nie jest''' główny budynek dworca]]
'''Szczecin Główny''' – największy dworzec kolejowy w [[Szczecin]]ie. Jeszcze przez [[Niemcy|Niemców]] uważany za tymczasowy, obecnie przebudowywany tak, by funkcjonalnością jeszcze bardziej przypominał stan przejściowy przed postawieniem nowego, normalnego obiektu użyteczności publicznej.
'''Twierdzenie o nieskończonej liczbie małp''' z pozoru mówi o tym, że stado małp klepiących losowo w klawiaturę po czasie wyprodukuje każdy możliwy tekst – od artykułu [[Kot]] z Nonsensopedii, przez rozwiązania wszystkich problemów matematycznych jakie kiedykolwiek istniały, aż po [[Nonźródła:Baśń o trzech braciach i królewnie|Baśń o trzech braciach i królewnie Pizdolonie]] Aleksandra Fredry. Niestety prawie wszystkie środki przekazu (w tym kłamliwa Wikipedia) rozpowszechniają fałszywą i oszczerczą wersję twierdzenia, nie przejmując się zupełnie [[Prawda|prawdą]], poprawnością historyczną i materiałem źródłowym.


;Historia
Nie bój nic Czytelniku, [[Nonsensopedia]] przeprowadziła dogłębne śledztwo w tej sprawie. Dotarliśmy do oryginalnych źródeł, rozmawialiśmy z naocznymi świadkami i rodzinami ofiar, zebraliśmy całe teczki dowodów, poszlak, tropów i skórek po bananach.
Stacja powstała w [[1843]] roku i była krańcem linii do [[Berlin]]a. To jeszcze były zamierzchłe czasy, kiedy budowano pierwsze, pojedyncze linie kolejowe, a [[Morgan Freeman]] był jeszcze przed mutacją. Tory wciśnięto między zabudowę ówczesnego fortu i [[Odra (rzeka)|Odrę]], czyniąc stację od samego początku dość ciasną. Pierwszy przypał wystąpił już kilka lat później, gdy stwierdzono, że dobrym pomysłem będzie wybudowanie drugiej linii, do [[Poznań|Poznania]], z wjazdem od drugiej strony. Ostatecznie nacudowano linię z licznymi mostami obrotowymi, które stawały się dość kłopotliwe, gdy przestawały działać, a pasażerowie [[pociąg]]ów otrzymywali gratis niespodziewaną kąpiel w rzece.


<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Artykuł na medal|Czytaj całość]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]]'''</div></onlyinclude>
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Artykuł na medal|Czytaj całość]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]]'''</div></onlyinclude>

Wersja z 20:57, 5 sty 2019

Artykuły na medal



To nie jest główny budynek dworca

Szczecin Główny – największy dworzec kolejowy w Szczecinie. Jeszcze przez Niemców uważany za tymczasowy, obecnie przebudowywany tak, by funkcjonalnością jeszcze bardziej przypominał stan przejściowy przed postawieniem nowego, normalnego obiektu użyteczności publicznej.

Historia

Stacja powstała w 1843 roku i była krańcem linii do Berlina. To jeszcze były zamierzchłe czasy, kiedy budowano pierwsze, pojedyncze linie kolejowe, a Morgan Freeman był jeszcze przed mutacją. Tory wciśnięto między zabudowę ówczesnego fortu i Odrę, czyniąc stację od samego początku dość ciasną. Pierwszy przypał wystąpił już kilka lat później, gdy stwierdzono, że dobrym pomysłem będzie wybudowanie drugiej linii, do Poznania, z wjazdem od drugiej strony. Ostatecznie nacudowano linię z licznymi mostami obrotowymi, które stawały się dość kłopotliwe, gdy przestawały działać, a pasażerowie pociągów otrzymywali gratis niespodziewaną kąpiel w rzece.