Team Fortress 2
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Do przetrząśnięcia widłami: wszystko Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub wylosuj sobie coś krótszego. |
UWAGA !!!
SAXTON HALE zatwierdza ten artykuł!
Jeżeli nie jesteś w 100% z niego zadowolony, to będziesz miał do czynienia ze mną!
Szablon:Tsieciowa gra ze stajni zaworowców, pierwotnie FPS oparty na podziale klas. Dziś wg. części graczy, wojenny symulator czapek. Premiera miała miejsce 22 listopada 2007, lecz stała się grą free-to-play grubo ponad trzy lata później. Przejście na model pozornie darmowy przyciągnęło wielu graczy, główne z Polski. Gra waży tylko dziesięć gigabajtów, więc mogłoby się wydawać, że otrzymamy w zamian zapierającą dech w piersiach, fotorealistyczną grafikę, prawda? Niestety, prawda jest bolesna: aż pięć gigabajtów ważą same czapki. Gra nie ma części pierwszej ma pierwszą część, jest nią gra Team Fortress Classic.
Rozgrywka
W grze otrzymujemy dziewięć różniących się od siebie klas. Od pomykającego jak gazela fana baseballu Scouta poprzez ex-nazistę Medyka, a kończąc na Grubym, wielkim i potężnie zbudowanym Rosjaninie. Wbrew pozorom, każda klasa po perfekcyjnym opanowaniu pokona każdą. Zwykle nooby lekceważąc Scouta, lub Spy'a dostają bolesne wciry. Tak było na początku. Później zostały wprowadzone nowe bronie, czapki, akcesoria, które spowodowały zmianę sieciowego FPSa w bal przebierańców. Wspomniane czapki są powodem westchnień graczy z darmowymi kontami[1] i powodem irytacji starych wyjadaczy mających generalnie w dupie akcesoria kosmetyczne.
Styl graficzny
Z początku Valve chciało zrobić poważną grę, jednak najbardziej, zamiast normalnej realistycznej grafiki autorzy zdecydowali się na grafikę z komiksów o Supermanie. Przez to części graczy podoba się, a innym wypala oczy.
Postacie
Skaut
- Główny artykuł: Skaut (Team Fortress 2)
Nigdy nie trafisz mnie w mój mały łeb! Jest taki malutki!! |
Szybki[2], ma możliwość robienia podwójnego skoku, a prócz tego jest konsumentem napojów o podejrzanej nazwie „Bonk!”. Główny odwalacz czarnej roboty, to on najczęściej zapier flagę. Nooby go nie doceniają, dostając wciry od ogarniętych graczy. Na jego uzbrojenie składa się:
- Szablon:Tniedoceniana broń, służy do zajścia od boku i odstrzelenia połowy życia pierwszym atakiem. I dobicia drugim.
- Szablon:Tsłaby, ale za to przeładowanie trwa tylko sekundę. Niestety ma tylko 3 magazynki zapasowe. Przydatny do walki na dystans.
- Szablon:Tcoś do walki wręcz.
Żołnierz
- Główny artykuł: Żołnierz (Team Fortress 2)
Osobiście zabiłem z zimną krwią 6078 ludzi, patrząc im prosto w oczy; skoczyłem na 1455 odbezpieczonych granatów i z powrotem do jamy brzusznej wsadziłem 14 stóp własnej okrężnicy. Jeśli na te słowa nie wyskakujesz ze strachu ze swojej falbaniastej, różowej sukieneczki, to zgadnij co: Jesteś idiotą i nienawidzisz Ameryki. |
Główny obiekt zainteresowania pr0. Nosi bazookę dla lansu, dzięki czemu chodzi wolniej. Podobno ma zdrowy rozsądek[3], a wali sobie rakietami pod nogi robiąc „roket dżampy”. Nooby nienawidzą ich, ponieważ nie mogą nikogo trafić. Jego ekwipunek to:
- Szablon:Tjedna z broni zagłady... a przynajmniej tak by mogło się wydawać. O dziwo każda postać z pełnym HP może dostać rakietą w ryj i przeżyje. Mieści 4 pociski.
- Szablon:Tto samo co dubeltówka, tylko wolno się przeładowuje.
- Szablon:Tnie możesz nią kopać, ale możesz przywalić komuś w łeb. Ten jednak przeżyje.
Pyro
- Główny artykuł: Pyro
Myph-mypay-mypm mpy mym!! |
Doświadczony i powszechnie lubiany żołnierz, inżynier-pirotechnik, niebezpieczny zabójca, jedyny właściciel Modnej i Niepodrabialnej Torebki w Kwiatki, mistrz tajemniczych wschodnich sztuk walki oraz kandydat na Wielkiego Przedwiecznego. W jego wyposażeniu znajdziemy:
- Szablon:Tprzeczący zawodowi strażaka przedmiot. Wygląda jak rura połączona z butlą gazu. Ma długą lufę, więc nie nadaje się do kampienia.
- Szablon:Tjak się skończy paliwo, to z tą bronią jesteśmy skończeni.
- Szablon:Tmożesz walić wrogów, ale nie możesz ciąć drewna.
Demoman
- Główny artykuł: Demoman
Jestem ponurą, krwawą bajeczką z cholernie nieszczęśliwym zakończeniem! |
Made in Scotland. Czarny ekspert od granatów i dynamitu. Kolejny obiekt pr0 playerów. Przy odrobinie (nie)umiejętności można zabić siebie w niezłym stylu. Lubi tanie wino. Utracił oko w wypadku przy pracy u czarodzieja Merasmusa.
- Szablon:Tkupiony w bardzo znanym sklepie o nazwie Biedronka. 4 granaty plus 16 zapasowych. Jak trafimy tym prosto we wroga, to od razu wybucha. Granaty mogą odbijać się od ścian. Przekleństwo działek strażniczych.
- Szablon:Tbroń stworzona głównie dla kamperów. To właśnie dzięki niej Demoman jest tak popularny. Jak sama nazwa wskazuje, możesz nią strzelać specjalnymi bombami ze „sklejką”. Bomby nie są gorsze od granatnika, niestety nie można ich przylepić do ruchomych celów, przez co nie można bawić się w kamikadze.
- Szablon:Tnajczęściej używany przedmiot przez Demomana.
Gruby
- Główny artykuł: Gruby
Są ludzie którzy twierdzą że są w stanie mnie przechytrzyć. Być może... Być może... Ale nie znam takiego co zdołałby przechytrzyć pocisk! |
Towarzysz ze wschodu, potężnie zbudowany. Darzy wielką miłością swoją broń towarzyszkę, Saszę. Jego ojciec był anty-rewolucjonistą, za co cała rodzina grubego została zesłana do łagrów. Po ucieczce zabił niedźwiedzia gołymi pięściami i zrobił z jego futra czapkę uszankę. Wygląda ospale i tępo, ale narodowość rosyjska dała naszemu bohaterowi końskie zdrowie. Jednak życie w Ameryce sprawiło że przytył i rusza się tak, jakby ciągnął wagon z węglem. I to z lokomotywą. Lubi jeść kanapki, głownie te z chleba.
- Szablon:Tbroń dobra tylko na bliski dystans. Na dalekie cele szybciej skończy się amunicja niż HP wroga.
- Szablon:Tjak wyżej.
- Szablon:Tchoć wyglądają na mocne, są tak samo silne jak prawie wszystkie podstawowe bronie ręczne.
Inżynier
- Główny artykuł: Inżynier (Team Fortress 2)
Jestem Inżynierem, czyli kolesiem od rozwiązywania problemów. Nie takich w stylu czym jest piękno, ja rozwiązuję praktyczne problemy. |
Postać z wsi o nazwie „Teksas”. Jego umiejętnością jest to, że może postawić działko i potem je rąbnąć. Podobnie jak Skaut, to on odwala robotę, kiedy jego drużyna hasa sobie po polu bitwy. Chroni flagę.
- Szablon:Tdzięki tej broni Inżynier trafia wszystko, tylko nie cel.
- Szablon:Tpodobny do pistoletu u Skauta, ale niecelny i ma kilkanaście magazynków zapasowych.
- Szablon:Tkluczyk od MacGyvera. Waląc kluczem w działko, te dobudowuje sobie 2 miniguny, a nawet rakietnicę.
- Szablon:Tczyli kolejny przyrząd do kampienia. Może stać do końca rundy chyba że jaki Żołnierz, Demoman lub Szpieg nie załatwi go. Na początek ma 1 działko, potem 2 miniguny, a jeszcze później rakietnicę. Niezwykle wkurące.
- Szablon:Tstawiasz taki przy swojej drużynie a ta w ogóle z niego nie korzysta. Kiedy jednak Ty chcesz odnowić amunicję, to ten jest zniszczony.Przez noobów często używany do wkura medyków.
- Szablon:Tnarzędzie szybkiego transportu. Jeśli nie chce nam się zapieprzać do wrogiej bazy na piechotę, to wchodzimy i jesteśmy w... naszej bazie.
Medyk
- Główny artykuł: Medyk (Team Fortress 2)
Wszystko, co mogę Ci powiedzieć o następnej procedurze, to to, że będzie... rozdzierająca!. |
Neonazista wyposażony w magiczny karabin do leczenia. Najrzadziej wybierana klasa w grze bo jak mówią nooby „ne zdobyfa sie flaguff”. Ma aurę leczenia na nieskończoność. W dodatku ma super słuch i zaawansowaną analizę infradźwięków (potrafi usłyszeć "MEDYK!" nawet na drugim końcu mapy, i przez krótki czas może śledzić pozycję gracza który go zawołał).
- Szablon:Ttakie same obrażenia co pistolet, tyle że 40 strzał, ale jak mówi nazwa, zamiast naboi są strzykawki, które lecą w dół.
- Szablon:Tto właściwie nie broń, tylko super hiper nowoczesny przyrząd do leczenia. Mianowicie kierujesz promień w kolegę i nie tylko go leczysz, ale napełniasz pasek „uberczardż” który daje nieśmiertelność na 8 sekund (kiedyś 10). Jednak wybuchy mogą cię jednak odpychać, więc taktyka szarży jest dosyć trudna do wykonania.
- Szablon:Tspecjalny wynalazek do zadawania obrażeń. Małych, rzecz jasna.
Jedno jest pewne: kiedy nie potrzebujesz Medyka jest ich pięciu, a kiedy go potrzebujesz nie ma ani jednego.
Snajper
- Główny artykuł: Snajper (Team Fortress 2)
...muszę wam się przyznać, że moi staruszkowie mnie nie rozumieją... |
Coś dla ludzi z zezem. Wystarczy, że wejdziesz na serwer, a tam 1/3 2/3 ludu gra snajperem.
- Szablon:Tcoś co tylko przypomina snajperkę. Celując w głowę, nie zdziw się, jeśli trafisz w okolice kolana.
- Szablon:Tmod pistoleta z 25 nabojami.
- Szablon:Tfajnie wygląda, ale nogi tym nie amputujesz.
Najpopularniejsza klasa hackerów.
Szpieg
- Główny artykuł: Szpieg (Team Fortress 2)
Może twoi koledzy w końcu wyślą „mężczyznę” następnym razem. |
Trzecia postać dla pr0, ale nooby też nim grają. Wygląda jak koleś z FBI. Może stawać się niewidzialny, ale zazwyczaj tylko chwilowo.
- Szablon:Tgłupio wygląda i nie ma możliwości strzelenia headshota, więc się go praktycznie nie używa.
- Szablon:Tprzekleństwo konstrukcji Inżyniera. Nooby nie wiedzą jak go zdejmować, więc strzelają w niego strzelbą i piszą na czacie wiadomości typu „cziter,noob,fak iu” i kilka innych słów
- Szablon:Tbroń zagłady, jeśli zajdziesz kogoś od tyłu, to on ma „deda”. Zwykle po tym czat jest pełny niezrozumiałych wiadomości. Nooby pytają się jak kogoś dźgnąć.
- Szablon:Tsprytnie ukryty w pudełku na szlugi.
Szpieg jest już uniwersalnie znany jako męczennik nad męczenników, nooby zawsze jak tylko zaczynają się zastanawiać czemu wiecznie przegrywają oskarżają wszystkich Spajów o haxy i czity.
- Zegarek Niewidzialności- Futurystyczny zegarek pozwalający być na chwilę niewidzialnym.
Archetypy klas
Czasami ludziom strasznie się nudzi i chcą wypróbować coś nowego, tzn. łombo kombo. Oto kilka efektów ich knowań:
- Szablon:Tnie dość, że szybki był wkurwiający to teraz może spowodować, że będziesz mniej groźny, niż on gdy stoi nieruchomo. Czyli po prostu stun + krwawienie = ragequit.
- Szablon:Tjedyne osoby potrafiące wykorzystać rakietowego skoczka w "słusznej" sprawie. Praktycznie jeżeli cię taki zaatakuje, to stanie się z tobą to samo co z Goombą z Mario. Albo nie trafi i zabijesz go, bo ten nie ma nic do walki oprócz Ogrodnika z Arhnem.
- Szablon:Ttyp Żołnierza wymuszony przez realia trybu mvm, czyli połączenie Bazooki Biedaka, Sztandaru Chwały i Postępowania Dyscyplinarnego.
- Szablon:Tprawdziwe diabły. Jak mówi nazwa, najpierw się pod kogoś wpycha, podpala go Odtłuszczaczem, podmuchuje sprężonym tlenem oraz bije z Poskramiacza Płomieni lub Pocztowego Pogromcy. Najczęściej niewyżyte Pro obsypane itemami kosmetycznymi.
- Szablon:Tplaga 2fort'u, czyli Pyro kampiący w wodzie z Neonowym Niszczycielem. Zabija większość klas 1 (słownie: jednym) ciosem. Czasami występuje też w wersji lądowej - z Dupalaczem.
- Szablon:Tchciałbyś pędzić na kogoś z mieczem i tarczą bijąc na głowę rekordy Usaina Bolta? Jeżeli tak to zagraj jako Demorycerz. W końcu arsenał Demomana to głównie broń biała.
- Szablon:Tulubiona podklasa Polaków/adminów/noobów (często i gęsto każdy na raz). Wystrzeliwuje bomby samoprzylepne i natychmiast je detonuje, ogromne obrażenia przy niewielkim wysiłku, nie raz zakazany na zagranicznych serwerach. Teraz już wiecie czemu Wyrzutnia Bombek Kuriozum tyle kosztuje.
- Szablon:Tdla sojuszników - najmilsza osoba we wszechświecie, dla wrogów - największy powód obaw, paradoksalnie dla obu - powód do śmiechu. Wszystkim rozdaje kanapki i waląc kryty z rękawic babuni powoduje, że umieramy ze śmiechu. Dosłownie.
- Szablon:Tzemsta jest słodka, a najlepiej smakuje, gdy masz korzyść z tego, że ktoś pozbył się czegoś co mu doskwierało. Czyli połączenie Samosądu i Jednorękiego Bandyty.
- Szablon:Tw teorii wielki pogromca Spajów, zabijający Grubasów strzykawkami i mający co chwilę ubera. W praktyce pół godziny marnuje na gonitwę za Skautem, a i tak zostaje zabity.
- Szablon:Tspecjalny gatunek Snajpera, który, w odróżnieniu od wszystkich innych sytuacji, jest niebezpieczny podczas rashowania. Strzela w przeciwników Sydnejskim Usypiaczem z bliska lub oblewa ich Sikwondem, po czym wali w nich Bandytą z Buszu. Radzimy trzymać się z daleka, bo wiadomo co.
- Szablon:Tjedyny prawidłowy i możliwy sposób snajpienia na cp_degrootkeep, który ciągle stoi przy pochodniach. Jak sama nazwa mówi, nosi Łowcę i Wygodnickiego Wczasowicza. Czasem łączy się z Mistrzem i powstaje Łowca z Buszu[4].
- Szablon:Twzględnie wymarły gatunek, gdyż pewien zestaw przedmiotów nie daje już takich korzyści jak kiedyś.
Jednakże powinien się do nich zaliczać każdy Pro grający SzpiegiemNieaktualne od dodania Ambasadora. - Szablon:Tnajczęściej spotyka się ich jako Żołnierza lub Demomana. Występuje w kilku wersjach:
- Żołnierz może zarówno wystrzelać sobie całe życie poza 1 HP, po czym bierze Plan Ucieczki, podbiega do grupki wrogów od boku i wyzwala granat, ewentualnie wziąć Prawie Zatoichi i zrobić to, jak naród mający kamikadzowanie we krwi;
- Demoman albo robi wielkie koło z min, a po przyjściu jego ofiary wiadomo co zrobi, albo używa Ullapoolskiego Pala i Tarczy;
- W swoim czasie każda klasa może być Kamikadze, wystarczy podejść dość blisko Żołnierza lub Demomana, a oni może zginą od własnej broni.
Tryby gry
- Szablon:Ttryb, w którym na mapie jest 5 kręgów, a twój team ma zająć wszystkie. Zwykle żaden team nie wygrywa, bo wszyscy się leją i nie mają czasu na pierdoły.
- Szablon:Tczerwoni mają 2 punkty, a niebiescy muszą je przejąć w wyznaczonym czasie. Zwykle czerwoni wygrywają przez koniec czasu.
- Szablon:Tjesteśmy na mapie z torami i mamy pchać ciuchcię. Jak podejdziemy do wózka, to ten sam się popcha. Na koniec wybucha siłą granatu z Counter-Strike'a.
- Szablon:Tpodobny do payload, tyle że na mapie są dwie ciuchcie. Na pełnym serwerze jest taki burdel, że nikt nie jest w stanie tego ogarnąć.
- Szablon:Tklasyk, bierzemy flagę i zap do bazy. Tyle, że zamiast flagi jest walizka, która nazywa się inteligencja[5].
- Szablon:Tdeathmatch drużynowy. Giniesz, i wracasz dopiero po końcu rundy. Zwykle wszyscy grają spajami i runda trwa w nieskończoność.
- Szablon:T1 krąg, 2 teamy, 3 minuty, ogólny rozpierdol.
- Szablon:Tkażdy team ma 3 kręgi (punkty) i ma zająć wrogie. Ponieważ większość uważa że to nudne, nikt w to już nie gra. Do tego trybu jest tylko jedna oficjalna mapa.
- Szablon:TInaczej dostawa specjalna, nowy tryb gry. Mamy rakietę i teczkę z paliwem Czarnobylskim. Wygrywa ta drużyna, która wsadzi walizkę do rakiety i ją wystrzeli (A i tak zrobi "jebut!").
- Szablon:T W tym trybie gry kopiesz tyłki robotom, zbierasz creditsy i upgradujesz bronie. Twórcy obiecali, że będzie to co-op niebieskich i czerwonych, jednak jak można było się spodziewać po naszych kochanych producentach zaworów, metalowe tyłki kopią jedynie czerwoni.
- Szablon:T w tym trybie możemy wybrać sobie tylko niektóre bronie. Dozwolone są wszystkie do walki w zwarciu, napoje, żarcie, tarcze, łuk i kusza. W tym trybie wychodzi na jaw bezsilność Grubego, kozaczącego swoim minigunem, którego nie może użyć. Najczęściej wybiera się Demomana i Spaja, ze względu na ich broń do walki wręcz. Dobrym pomysłem jest też wzięcie Żołnierza z jakimś kilofem[6] i Miażdżycielami. Najczęściej do tego trybu jest brana mapa cp_degrootkeep.
Najpopularniejsze mapy
Oczywiście, jak w każdym FPS'ie, także tu jest nieskończoność różnych map, gdzie tylko 1% z nich jest autorstwa Valve. Oto kilka najczęściej wybieranych oryginalnych map oraz scenariusze z nimi związane:
- Szablon:Tchyba w ogóle pierwsza mapa. Składa się z trzech stref, gdzie niemal wszędzie są dobre miejsca na kampienie[7]. Cały RED sobie fraguje przed kopalnią, aż do momentu, kiedy zajdzie do punktu jakiś ogarnięty Skaut lub Szpieg.
- Szablon:Tnajpopularniejsza z najpopularniejszych map. Składa się z dwóch identycznych budynków i kanału z wodą. Używana najczęściej do wymyślania nowych rodzajów trików lub zabaw. Swoją popularność zawdzięcza zwłaszcza GModowi, bo jego użytkownicy używają akurat tej mapy jako sceny, do dziś nie wiadomo dlaczego. Do tej mapy są aż trzy możliwe scenariusze:
- Na balkonie przeciwników stoi pierdyliard Snajperów, którzy zestrzelą wszystko i wszystkich. Zmienia się to, kiedy jakiś Żołnierz przeprawia się kanałami po walizkę, oczywiście po drodze wszystkich wybije.
- W drużynie przeciwnej jest 6 Inżynierów - 4 ma działko w pokoju z walizką, a 2 w twoich kanałach.
- Jakiś Gruby z Medykiem stoi pod twoim respem, aż ktoś zrespi się w drugim respie, poddoli walizkę i dostaniesz kryty.
- Szablon:Tmapa do miażdżenia noobów pociągami. Tu można wyskoczyć poza mapę, co wymaga podłożenia 8 bombek przez Demomana i oczywiście ubera.
- Szablon:Ttrudno tam nie wygrać, grając w BLU. Na tej mapie jest przepaść, której nikt nie używa(czyt. nie wie o jej istnieniu).
- Szablon:Tciuchcia przybiera kształt krzyżówki lokomotywy i rekina, przez co bezpośrednie blokowanie jest niebezpieczne. Dla balansu, są tu najlepsze miejsca do kampienia i dźgania w plecy.
- Szablon:Tna tej mapie nikt nie przejmie się żadną ciuchcią, aż ciuchcia przeciwnika znajdzie się na windzie.
- Szablon:Tdo teczki mamy 6 dróg, z czego 5 się obstawia, a potem strzela do Skauta z Australium stojącego przy otwartym oknie rakiety. Inny scenariusz: walizka znika z windy ułamek sekundy przed tym, jak do niej podszedłeś, przy czym na moście z walizką czeka cała przeciwna drużyna.
- Szablon:Twiadomo - nikt nie gra w kontrolę terytorialną, więc mapa jest zachowana jako eksponat na prywatnym serwerze Valve.
- Szablon:Ti czat głosowy i pisany, oba są pełne mało zrozumiałych wiadomości, z których czasami można domyślić się tekstów w stylu: CZITER HAXOR FAK JU DŻEMU NIE MMOGEM ZDŻELADŹ????////???//////////???????????/???????
Gracze
Gracze i jak ich rozpoznać.
- Szablon:Tosoba grająca w TF2 za darmo, czyli po prostu noob. Najczęściej spotyka się ich z Upiornym Cylindrem, Goglami Pyrowizyjnymi i innymi przedmiotami z acziwmentów. Rzadziej używają samych domyślnych przedmiotów. Około 5 - 10% z nich na serio potrafi grać.
- Szablon:Todmiana F2P. Przybył z "Wezwania do Podatku" z myślą, iż Team Fortress to to samo. Najczęściej bierze snajpera lub medyka strzelając ze strzykawek lub smg i dziwiąc się, czemu nikogo tym nie zabija.
- Szablon:Tpodobnie, jak CoDowiec, gimbus, który zaczął grać w TF2, bo myśli, że to to samo. ZAWSZE gra snajperem, ewentualnie próbuje użyć granatu lub paki. Niektórzy z nich, szukając mapy de_dust lądują na mapie cp_dustbowl, gdzie, oczywiście, nie obchodzą ich jakieś tam kręgi.
- Szablon:Tzwykle to osobnik grający w TF od dłuższego czasu. Czasem dostanie w dupę, czasem on da w dupę. Zawsze zrzędzi że ktoś ma Flogistynator/Wstrzymywacz/Dupalacz/inną frajerską broń. Zakłada wszystkie itemy, nawet jeśli wyglądają do dupy. Często Brony i fan marynowania prawdziwków. Często deklaruje że TF to jedyna rzecz trzymająca go przy oknach, mimo że TF2 jest dostępne także na Macu i Linuksie.
- Szablon:Tkolejna odmiana F2P, mimo iż występują także w formie bardziej inteligentnej. Tak naprawdę to nikt nie wie czym dokładnie są, choć plotka głosi, że próbują grać normalnie na serverach 4fun.
- Szablon:Twchodzą do jednej z drużyn, biorą żołnierza, demomana, lub spaja i łoją przeciwną drużynę.Dla nich broń nie ma znaczenia. Zabiją wachlarzem wojennym a na mapie cp_degrootkeep korzystają z przepaści do zabijania. Jeśli chociaż jeden jest w twojej drużynie - już wygrałeś, jeśli jest w przeciwnej - już możesz rejdżkłitować.
- Szablon:Todmiana Pro. nie zakładają nic, a działają z siłą bomby atomowej. Często zabijają drwiną strzelby Pyro albo pięści Grubego.
- Szablon:Tcały czas ich ilość fragów nie jest większa niż 5.
- Szablon:Tpytają się jak zmienić klasę.
- Szablon:Tobecnie gatunek prawie wymarły, najczęściej grają snajperami i walą headshoty co sekundę. Mimo to co każdą aktualizację rodzą się luki które cheaterzy umią wykorzystać.
- Szablon:Tnie różnią się niczym od noobów, ale mogą siedzieć na tym samym serwerze od rana do nocy.
- Szablon:Tich czat jest widoczny na kilometr. Spamują czat wiadomościami typu Kt0 ChCe ByCz MoImFf ChlOpAKIeM
- Szablon:Tsiedzą w zgrupowaniach i wypędzają wszystkich z serwerów.
- Szablon:Tgrają tylko po to żeby zdobyć itemy. W przypadku znalezienia niepotrzebnego przedmiotu są zdolni się pociąć a w przypadku zdobycia Epic Itema zaczynają krzyczeć na całe osiedle.
- Szablon:Tjak wyżej tyle że nabijają osiągnięcia.
- Szablon:Tzdecydowanie najbardziej opłacalna praca w TF2. Ponieważ oszuści mają bardzo duże powodzenie wśród noobów, lam, dzieci neo i newbie, zarabiają nawięcej. Ich wiadomości to np. Sprzedam konto Steam tf2 + premium, jedynie 100zł[8]
- Szablon:TInne określenie na trollów. Dają ubera wrogim szpiegom, robią pułapki z teleportów, biją nieustannie sojusznika patelnią itp itd.
- Szablon:Tcali nafaszerowani Unusualami, Vintage'ami, Strange'ami, Farbami i innymi gównami. Mają w swoim ekwipunku średnio od 5 do 50 metali rafinowanych. Nie grają na żadnych normalnych serwerach. Siedzią cały czas na serwerach do trejdowania gdzie trejdują swoje anjużłale za inne anjużłale. Grają po to aby kolekcjonować wartościowe przedmioty i sprzedawać je za prawdziwe pieniądze (od niedawna jest taka funkcja). Ilość ich czapek jest odwrotnie proporcjonalna do umiejętności gry.
Rozwój normalnego gracza
Newbie
Ulubiona broń
- Żadna, przecież ma tylko domyślne.
Jak rozpoznać
- Na początku wybiera Skauta, bo jest pierwszy z brzegu;
- Posądza Szpiegów o czitowanie;
- Nie umie robić Rocket Jumpów;
- Używa dubeltówki/strzelby do strzelania na dystans;
- Albo tylko broni białej, bo boi się, że mu się amunicja skończy, co czasami rzeczywiście się staje;
- Nie ogarnia zadań na mapach;
- Nie umie stawiać budynków;
- Pyta się, jak zdobywać broń.
Mało zaawansowany
Ulubiona broń
- Wyrzutnia bomb samoprzylepnych;
- Miotacz ognia;
- Snajperka/Łowca;
- Minigun.
Jak rozpoznać
- Używa każdego dropa, jakiego znajdzie (nawet Pięści ze Stali na Medievalu);
- Nie czyta informacji o broniach (efektem jest np. próbowanie trafić Headshota Sydnejskim Usypiaczem);
- Nosi zwykle Upiorny Cylinder i Gogle Pyrowizyjne;
- Trochę ogarnia zadania, ale nadal je doli;
- Nadal nie umie robić Rocket Jumpów.
Podgatunek kampera
Ulubiona broń
- Działko strażnicze + Poskramiacz;
- Zasobnik;
- Szkocki Opór;
- Machina;
- Wyżymaczka Krów 5000 lub Pomson 6000.
Jak rozpoznać
- Czasem próbuje robić zadania;
- Powoli przestaje obrywać telefragiem;
- Używa wyżymaczki na konstrukcjach;
- Czasami budzi postrach swoim pomsonem jako "pogromca uberów";
- Zaczyna grać Skautem, Żołnierzem i Szpiegiem, ale mu nie idzie;
- Kampi od cholery, żeby sobie wyrobić staty;
- Wie już, na czym polega Ubercharge, więc samookalecza się, żeby go naładować[9];
- Uwielbia specjalną funkcję Szkockiego Oporu (rozwalanie bombek przeciwników), przez co często go używa.
Zaawansowany gracz
Ulubiona broń
- Neonowy Niszczyciel;
- Burzyciel;
- Saper;
- Lugerczak;
- Sydnejski Usypiacz;
- Sikwondo;
- Dupalacz;
- Pistolet Sygnałowy;
- Natasza.
Jak rozpoznać
- Używa strategi stab+sap[10];
- Jeśli gra Pyro, często pomaga swojemu Inżynierowi koledze;
- Nadal obchodzą go statystyki;
- Uwielbia mapy z wodą - wchodzi do niej z Neonowym Niszczycielem i udaje rekina;
- Nie gra Medykiem;
- Nadal kampi;
- Próbuje używać zaawansowanych taktyk, często jednak mu one nie wychodzą.
Itemy
Żeby gra wyglądała (i działała) gorzej, producent dodał itemy, o które bije sie cała społeczność(lub przynajmniej większość). Na liście nie wymieniono czapek i misców przedmiotów kosmetycznych. W przeciwnym wypadku artykuł ten byłby dwukrotnie pięciokrotnie dziesięciokrotnie dłuższy.
Skaut
- Szablon:Tokrojona dubeltówka (znana też jako obrzyn). Wkurza ponieważ jak ktoś ci strzeli z bliska to odrzuca cię na jakieś 10 metrów.
- Szablon:Tpołaczenie strzelby i pistoletu, zajebisty wygląd i małe obrażenia.
- Szablon:TSiła natury z Szambo-Colą przymocowaną taśmą. Jak już się dużo nalatasz to zaczynasz się świecić jak żarówka i możesz z radością łamać prawa fizyki wykonując 5 dodatkowych skoków w powietrzu. Kiedyś zamiast skoków były minikryty, więc mało kto go już używa.
- Szablon:TNowa broń, na początku ślimaczysz się jak cholera, po zabiciu kilku noobów będziesz zapieprzał niczym moher do kościoła, a jak będziesz skakał, to wszystko będzie powoli szło w pdu. Proste, no nie?
- Szablon:TPistolet królika Max'a, niczym się nie różni od zwykłego.
- Szablon:T pijesz i masz godmode na 8 sekund, ale nie możesz atakować. Zwykle gdy biegniesz z tym na działko okazuje się, że Inżynier ma przy sobie poskramiacz.
- Szablon:Tprzeróbka Coca-Coli. Jak wypijesz to zadajesz większe obrażenia, ale..... inni też zadają ci większe obrażenia.
- Szablon:Tzastępowy pistoletu. Znaleziony gdzieś w Czarnobylu.
- Szablon:TNajmniejszy pistolet wynaleziony przez człowieka. Nie da się nim nikogo zabić, ale daje więcej HP i chroni przed niezdarną śmiercią z wysokości. Niestety, noszenie go zwiększa podatność na ogień, co ułatwia Pyrom zrobienie z ciebie grilla.
- Szablon:TTasak do rzucania w ludzi, zarąbany chińskiej mafii.
- Szablon:Tto samo co kil baseballowy ale możesz komuś piznąć w łeb piłką.
- Szablon:TSkradziona (nie)Świetemu Mikołajowi. Jak kogoś zabijesz to wypada apteczka.
- Szablon:Tpozwala robić potrójny skok! Ale nic darmo. Trzeci skok zabiera HP. Nooby potrafią się tym zabić
- Szablon:T"Świeża" ryba owinięta
Gazetą PolskąThe Gravel Pit Gazette. Przyjemnie się nią wali w wrogów. - Szablon:Tto samo co Święta Makrela, z tym że bijesz ręką Szpiega.
- Szablon:TKij nabity kolcami - Marzenie każdego dresa. Szkoda tylko, że po spudłowaniu uderzasz się sam...idiota.
- Szablon:TWłaściwości takie same jak Bostoński Tłuczek, srebrny miecz zany Geraltowi z Rivii.
- Szablon:TWygląda jak przepychaczka do kibla Diabła. Daje krytyki dla tych co się "jarają" by to zobaczyć.
- Szablon:TPrawdopodobnie najgorsza broń w grze - Obrażenia które by nie skrzywdziły Pimpusia, Zaznacza na śmierć tego którego tym trafisz.
- Szablon:TTo samo co Piaskun tyle że jak w kogoś pizdniesz to krew go zalewa i obrażenia gorsze od Wachlarza Wojennego.
Żołnierz
- Szablon:TBazooka z lunetą snajperską. Ale nie da się używać lunety.
- Szablon:Tprzyrząd niedoszłych wampirów. Jak kogoś trafisz dostajesz HP. Ma mniejszą pojemność (prawdopodobnie siedzi w niej medyk).
- Szablon:TItem nad którym znecają sie pr0, ale nooby też. Mowa o tym że pociski z niej lecą szybciej. Nooby płaczą ze szczęścia jak im to sie wylosuje.
- Szablon:TReskin bazooki rodem z Quake'a. Młodzi gracze twierdzą, że wygląda jak penis.
- Szablon:TNowoczesna dojarka przerobiona na broń. Śmieszna i trudno tłuc fragi.
- Szablon:TWygląda jakby ją zrobił jakiś menel. Można załadować i wystrzelić z niej maksymalnie 3 rakietki, załadowanie 4-tej powoduje implozję, która boli.
- Szablon:TWyrzutnia rakiet która nie zadaje obrażeń – ani wrogom, ani tobie. Bezużyteczna, chyba że chcesz kogoś zabić skacząc na niego.
- Szablon:TTrąbka z plecakiem w zestawie. Jak naładujesz furię to możesz se podmuchać dla szpanu.
- Szablon:TPrzefarbowany sztandar chwały na czarno, furia ładuje się przez otrzymywanie obrażeń. Idealna dla noobów.
- Szablon:TJak wyżej tylko że zarąbany na japońskiej wojnie.
- Szablon:TFuturystyczny pistolet zarąbany kosmitom, nie da rady zniszczyć konstrukcji inżyniera.
- Szablon:TBuciory okute stalą, Poprzednio przeznaczone dla Pudziana.
- Szablon:TInne kalosze, można spadać na przeciwników, by ich wkurzyć.
- Szablon:TSzotgan, którego zapalenie używają pr0. Jeśli ktoś z tym czymś wybił cię w powietrze, możesz zmówić paciorek.
- Szablon:TZakrwawiony kilof, którym podobnie jak saperką nie da się kopać. Ale za to można bawić się w kamikadze, ponieważ jak klikniesz G to wywalasz odpięty granat w górę i BOOOM!! Nikt go nie używa od rozdzielenia w aktualizacji Pyromanii.
- Szablon:TRównież kilof, powstał w wyniku rozdzielenia Wyrównywacza na silny i wolny oraz słaby i szybki Jak dostaniesz rakietą/kulą/płomieniem (niepotrzebne skreślić) w twarz, to biegasz prawie jak skaut.
- Szablon:TDla pewności to jest katana. Jednak jak ją wyjmiesz i nikogo nie zabijesz to nie możesz zmienić broni. I tak latasz po mapie aż ktoś cie nie zabije}}
- Szablon:TKij z gwoździem, szybciej przejmujesz, szybciej giniesz.
- Szablon:TBicz którym można lać towarzyszy, żeby szybciej ich wysłać na śmierć.
- Szablon:TInna łopata. Zadaje kryty w czasie rocket jumpów. Pr0 uwielbiają używać tego z rakietowym skoczkiem żeby zakrycić wszystko co żyje. Tak, tym też nie da się kopać.
Pyro
- Szablon:TDo odgrzewania dup wrogom.
- Szablon:TSzybciej zmieniasz broń, zadajesz mniejsze obrażenia. To wszystko.
- Szablon:TFuturystyczny miotacz ognia z prymitywnym działaniem. Nosi to każdy lamer a okazyjnie nooby.
- Szablon:TMiotacz tęczy, czyli jak Pyro postrzega swój miotacz ognia. As seen in Meet the Pyro.
- Szablon:TDo odgrzewania dup wrogom na odległość.
- Szablon:TJak wyżej, ale możesz detonować pilotem przymocowanym taśmą do Sygnałowego.
- Szablon:TPistolet Sygnałowy, który działa bez amunicji, za gaszenie nim ognia dostajemy kryty.
- Szablon:TJak Pistolet Sygnałowy, tyle ze nie odgrzewa dup, a eksploduje w twarz i odpycha. Najlepiej w piłę tarczową.
- Szablon:TToporek owinięty drutem kolczastym, Walnięcie nim płonącego przeciwnika zwykle kończy jego cierpienia.
- Szablon:TSkrzynka pocztowa zarąbana sąsiadowi, podobnie jak Poskramiacz Płomieni, kończy cierpienia płonących przeciwników.
- Szablon:TMłotek, lamerzy i nooby myślą że wyglądają super z nim.
- Szablon:TInny młotek dla lamerów.
- Szablon:TMłotek zrobiony z akumulatora, Dostajesz zdrowie za zabijanie nim.
- Szablon:TGrabki z ogródka babci, popularny. Spowalnia leczenie przez Medyków, ale jako że nikt nie gra Medykiem, jest to rozsądny wybór.
- Szablon:TPrzerobiony toporek strażacki, wali nie tylko przeciwnika, ale też leczącego go Medyka. Tym również nie da się rąbać drewna.
- Szablon:TNajwiększy szpanerski toporek w grze, podpala przeciwników.
- Szablon:TGigantyczny lizak do napełniania (rozłupywania) brzuszków (czaszek). As seen in Meet the Pyro.
- Szablon:TNeonowy szyld skradziony z jakiegoś chińskiego baru. Możesz sobie z tym popływać - gwarantuję, że będziesz zachwycony.
Demoman
- Szablon:TGranatnik do rozpieprzania ludzi z bliska.
- Szablon:TPrzenośna armata wystrzeliwująca bomby.
- Szablon:TMęskie obcasy które nie tyle dodają uroku co Max HP. Zwiększają również kontrolę obracania się podczas szarży o 100%, ale jako że podczas szarży w ogóle nie da się obracać, ta funkcja jest bezużyteczna.
- Szablon:TReskin Butek Alibaby, dający starego chodaka i drewnianą nogę.
- Szablon:TDaje odporność na kilka rzeczy plus możliwość chargowania na przeciwnika.
- Szablon:TJak wyżej, ale chargowanie jest skuteczniejsze a odporność mniejsza.
- Szablon:TOdpicowana wyrzutnia bomb, pozwala na detonowanie tych bombek, które wybierzesz. Wkurąca w użyciu, ale pozwala wyłożyć aż 14 bomb naraz.
- Szablon:Tjak Rakietowy Skoczek u Żołnierza, tyle że tutaj używa się bomb do skakania.
- Szablon:TJedyny poważnie wyglądający item w tej grze. Mowa o mieczu Claymore. Jak kogoś zabijesz to dostajesz szkockiej odmiany reumatyzmu – i tak do czterech zebranych głów.
- Szablon:TWyszczerbiec, tyle że o wyglądzie kija golfowego.
- Szablon:TKolejny reskin Wyszczerbca, tym razem o epickim wyglądzie ogromnego toporu.
- Szablon:Tjak to się do cholery wymawia? Miecz, który pozwala na dłuższego (aż o pół sekundy!) charge'a.
- Szablon:TWieeeeelki aks, możesz się pobawić w
knajtawikinga. - Szablon:TNiemiecki granat pożyczony z muzeum, walnięcie nim robi z większości ludzi sos pomidorowy. W połączeniu z chargowaniem można się pobawić w terrorystę.
- Szablon:Tjak u Żołnierza.
- Szablon:Tteż jak u Żołnierza.
- Szablon:TSzabla która zamienia zebraną amunicję na zdrowie, dodatkowo przyspiesza ładowanie się chargowania.
Gruby
- Szablon:TNie, nie chodzi tu o barierę wojskową z zimnej wojny, bodajże o miniguna, który niczym się nie różni od standardowego.
- Szablon:TZastępczyni Saszy. Ma naboje na wierzchu i spowalnia wrogów. Nie zadaje ona poza tym żadnych znaczących obrażeń.
- Szablon:TMiedziany minigun z przemytu z Azji Wschodniej. Gruby nosi ją dla lansu.
- Szablon:TNajbardziej dżezi gun z całej gry. Jednolufowiec w zastępstwie miniguna. Rozkręca się szybciej (aż o 0,09 sekundy!), więc jest ulubioną bronią noobów, którzy nie mają pojęcia o rozkręcaniu broni bez strzelania.
- Szablon:TPołączenie miniguna i miotacza ognia, zwieńczone smokiem na lufie. Żre w amunicji (6 ammo/s).
- Szablon:TUlubiony item Grubego i wszystkich innych grubych.
- Szablon:Tkolejna Kanapka, tym rzem zrobiona z metalu. DAFUQ?
- Szablon:TCoś od kuchni, zjedzenie daje zatrucie od którego świecą łapy, a Gruby dostaje biegunki i szybciej biega.
- Szablon:TNikt nie wie jak to się wymawia, mimo, że to czekolada, nie można się nią upierdolić.
- Szablon:TPodobnie jak Tabliczka Ladyczeko, nie można się tym upierdolić.
- Szablon:TSzotgan tylko dla lansu, bo ciężko jest nim kogokolwiek zabić.
- Szablon:TDo zabawy w Butterbean'a/Rocky'ego.
- Szablon:TPodobnie jak wyżej, lecz z frajerskimi płomieniami.
- Szablon:TZrobione z misia Yogi, Popularne łapy do lania noobków.
- Szablon:TMimo że ze złomu, większych obrażeń nie robi.
- Szablon:TFajne kastety gangstera. Rzadko kto już z nich korzysta.
- Szablon:TBabcine rękawiczki z moheru. Łaskoczą przeciwnika.
- Szablon:TZ bardzo męskimi pierścionkami. Jak kogoś tym zabijesz, masz 100% pewności, że ta osoba ma połamane wszystkie kości.
Inżynier
- Szablon:TKolejne połączenie strzelby i iphone'a.
- Szablon:TNie wymaga ammo ale cennego metalu do strzałów. Najpopularniejsza jest ta broń na serwerach z pluginem na premium, gdzie Inżynier ma nieskończoną ilość metalu. Na dodatek otrzymujesz tyle metalu na 1 strzał ile zadałeś obrażeń – 30(tyle metalu na strzał zużywa ta broń).
- Szablon:TKolejny item który nooby pragną mieć za wszelką cenę. Podobnie jak medigun zapożyczony gdzieś na Targach Wrocławskich.
- Szablon:TStrzelba, która jakimś cudem naprawia i przenosi konstrukcje Inżyniera, lecz jednocześnie osłabia gracza.
- Szablon:TKlucz francuski z nadajnikiem radiowym. Dzięki niemu uczymy się czarnej magii teleportacji. Znany jako FEAT (Fuck Everything And Teleport).
- Szablon:TTak jak u Skauta.
- Szablon:TPrzerobiony dżojstik z C64, można nim kierować działkiem.
- Szablon:TTakie coś co strzela prądem i niszczy rakiety, granaty, bomby i inne gówna które próbują zniszczyć nasze dzieła. Używa metalu.
- Szablon:TNajwiększy przedmiot w grze, Zabijanie nim zamienia ludzi i noobki w posągi ze złota. Cenny jak cholera, istnieje tylko
10080[11]. - Szablon:TMechaniczna łapa czyli ćwierć terminator, zamienia nasze super-duper działko strażnicze na małe gówno które wkurza jak diabli.
- Szablon:TKlucz przerobiony na narzędzie do zabijania.
- Szablon:TKlucz na haju, szybciej buduje konstrukcje.
Medyk
- Szablon:T, czyli Wampir. Daje +3hp przy każdym trafieniu, ale noszącemu Medykowi prawie nie odnawia się hp. Używany głównie przez prosów.
- Szablon:Titem specjalnie dla noobów którzy lubią strzelać do swoich. Mianowicie strzał w swojego daje mu HP.Niestety mało który noob ma kuszę i gra medykiem.
- Szablon:Tim masz więcej Übera, tym szybciej ganiasz. Zadajesz mniej obrażeń. Rzadko wybierana.
- Szablon:Tto samo co medigun ale jak naładujesz uberczardż to zadajesz trzy razy większe obrażenia. Zwykle brak wrogów przy pełnym ładunku.
- Szablon:Tładuje szybciej ubera, szybciej leczy, podczas leczenia biegasz tak szybko jak osoba, którą leczysz (tyczy się to tylko Skautów). Zamiast nieśmiertelności daje 300% szybsze leczenie, nadleczanie tylko do 125%(domyślny 150%). N00by go uwielbiają.
- Szablon:TMedigun, który zamiast ubera daje odporność na ogień, pociski lub wybuchy. Wolniej nadlecza, ale za to ma aż 4 ubery.
- Szablon:Tjak kogoś trafisz to dodajesz sobie 25% uberczardża. Pr0 latają z nią po całej mapie i mają po chwili 100% ubera.
- Szablon:Tniech nie zmyli cię nazwa, to nie służy do amputowania tylko do dawania buffa na leczenie.
- Szablon:T pokazuje punkty życia przeciwnika. Zabawne, chociaż nieprzydatne.
- Szablon:Tzostawia po śmierci 19% Übercharga. Ale obniża hp do 140, przez co nikt tego nie używa. Oczywiście zakładając, że ktoś w ogóle gra Medykiem.
Snajper
- Szablon:T AWP bez podwójnego przybliżenia, która działa tak samo jak normalna snajperka. Dzieci CS-a dałyby się za nią zabić.
- Szablon:Tnoobski łuk, kilka strzał i nic ciekawego.
- Szablon:Tto samo co snajperka, ale bez headshotów (WTF?). Jego naboje zawierają skoncentrowany roztwór moczu w kwasie solnym.
- Szablon:Twygląda jak strzelba, ale co każdy headshot pasek obrażeń w lunecie ładuje się szybciej. Jak kogoś strzelisz w ciało, pasek ładuje się wolniej, chybienie resetuje bonus.
- Szablon:Tfuturystyczna snajperka. Nooby marzą o niej jak o Flogistynatorze. Korzysta z amunicji smugowej: po oddaniu strzału, należy czym prędzej spierdalać.
- Szablon:Tjak zarąbiesz headshota to twoja ofiara będzie maksymalnie upokorzona – tak, że łeb jej odpadnie (dosłownie). Poza tym posiada tłumik, tryb "skupienia" i nie nadaje się do strzałów w ciało.
- Szablon:Tnazwa mówi sama za siebie. Jest to słoik wypełniony sczynami. Możesz rzucić nim we wroga a będzie miał żółty ekran.
- Szablon:Tnajbardziej bezużyteczna "broń" w grze, z zamiaru ma chronić przed szpiegami. W praktyce wygląda to tak, że szpieg najczęściej strzela do Ciebie z rewolweru.
- Szablon:Tdodaje ci HP.
- Szablon:Tplecak z rondlem, Sikwondem i pluszowym koalą. Ruszasz się z nim jak ślimak, ale za to leczy cię... Choć w sumie to do bani z takim leczeniem. Nazwa angielska (Cozy Camper) jest nawiązaniem do niezawodnej strategii pr0 snajperów.
- Szablon:Tpeemka rodem z CSa, nie da się nią nikogo zabić, a jak już to zrobisz, otrzymujesz 8 sekund gwarantowanej zabawy[12]. Pierwsza peemka, która nie jest domyślną bronią od 5 lat istnienia gry. Dźwięk zerżnięty z M4A1 z tłumikiem z CS:Source.
- Szablon:Tnóż, który zadaje jeszcze większe obrażenia wrogom pokrytym Sikwondem.
- Szablon:Tkolejna maczeta z buszu. Jak masz mało HP to jest lepsza.
- Szablon:Tdrewniana maczeta, która wprawdzie zadaje mniej obrażeń, ale powoduje krwawienie. Pewnie wbijają się drzazgi.
Szpieg
- Szablon:Trewolwer który ma headshoty (nareszczie).
- Szablon:Trewolwer o małym kalibrze. Jak kogoś trafisz to ładuje ci się niewidzialność.
- Szablon:Trewolwer który zadaje większe obrażenia. Nic ciekawego poza tym.
- Szablon:Tfuturystyczny rewolwer rodem z Deus Ex, który jest do dupy, chyba że wroga drużyna składa się w dużej części z inżynierów noobów.
- Szablon:Tgówniany reskin rewolweru. Wygląda jak zabawka dla tiny baby mana.
- Szablon:Toszlifowany diament z Arabii Saudyjskiej. Nie możesz się przebierać, ale jak kogoś zajdziesz od tyłu, przebierasz się za zabitego.
- Szablon:Ttakie same właściwości co Ostateczna Nagroda, igła podona wyznawcom Voodoo.
- Szablon:Tzwykły nóż, różniący się tylko bardziej zaje wyglądem.
- Szablon:Tzaczynasz cholernie osłabiony, po dźgnięciu w plecy masz niemal tyle HP co Żołnierz.
- Szablon:TNóż sterczący z mankietów.Pożyczony od pobliskiego asasyna.Nooby błagają aby im to dać lub żeby im się to wytworzyło.
- Szablon:Tsztylet, który daje ci niewidzialność po dźgnięciu.
- Szablon:Tsopel lodu. Bynajmniej nie do dźgania - do ochrony przed wściekłymi Pyrami.
- Szablon:Talternatywa dla sapera, kupiony na chińskim straganie za pięć zielonych. Zamiast uszkadzać konstrukcje, przewija ich proces budowy do tyłu, przez co jest 10 razy wolniejszy od zwykłego sapera.
- Szablon:Tkolejna alternatywa dla sapera. Różni się od domyślnego tym, że wygląda jak z Portala, oraz tym, że umie mówić. Przeciętny gracz po minucie grania z tym czymś ma chęci wyrzucenia monitora przez okno.
- Szablon:Tzłoty zegarek, oprócz wyglądu niczym się nie różni od zwykłego.
- Szablon:T też zwykły zegarek, tyle że z... kaczuszką.
- Szablon:Twbrew nazwie, jest to Zegarek Niewidzialności. Najlepiej służy do kampienia. Niestety, podczas chodzenia, widać cię...[13]
- Szablon:Tnajczęściej używany typ niewidzialnosći, fałszuje on twoją śmierć. Nawet jeśli masz pełne HP, po trafieniu kulką z daleka padasz na ziemię, a tak naprawdę pozostajesz niewidzialny.
Wszystkie klasy (prócz inżyniera i szpiega)
- Szablon:Tbroń biała z rodem innej gry Valve (nie CS). Od normalnych broni nic się nie różni tylko hałasuje. Dobre dla wknia swojej drużyny.
- Szablon:Tpodróbka Oscara, która funkcjonalnością się nie różni od złotego klucza. Podobnie jak złoty klucz, nie jest ich zbyt dużo (otrzymują go zwycięzcy Dorocznych Nagród Saxxy).
- Szablon:Tdruga[14] najpotężniejsza broń w grze. Niestety, możemy ją użyć tylko wtedy, kiedy mamy Inżyniera-Nooba, który zbuduje oba teleporty[15]. Czekamy, kiedy wejdzie, a potem szybko walimy w wyjście.
- Szablon:Tkamera wideo, otrzymują ją zwycięzcy Saxxy Awards 2012. W odróżnieniu od Saxxy, Inżynier i Szpieg nie mogą go używać.
- Szablon:Tjakiś znak do urywania dupy. Można wstawić swoje naklejki/pesy/kucyki.
- Szablon:Tukradziony przez Amerykaninów, polski orzeł na patyku.
- Szablon:Tkolejna nowa broń ręczna, tym razem mamy czaszkę na patyku.
Są jeszcze czapki, których jest 432 oraz 306 dodatkowych przedmiotów[16], ale to już inna historia.
Popularne mody
Niektórym graczom znudziła się zwykła rozrywka, więc zaczęli tworzyć mody. Należą do nich:
- Szablon:Tpo każdym odrodzeniu losowo wybierana jest ci klasa i bronie do niej. Najlepsze co może się wylosować nieważne dla kogo to minigun, miotacz ognia lub wyrzutnia rakiet.
- Szablon:Tpopularne rozwinięcie modyfikacji VS Saxton Hale. Walczymy z bossem który ma dużo hp i zabija niemal wszystko na hit. Jak go mocno zlejesz to może użyć rejdża i stunuje wszystkich wokół (chociaż niektórzy bossowie mają inny rage). Poza tym ma super jumpa lub teleportacje.
- Szablon:Tto samo co wyżej, tylko że mniej postaci i mniej bugów.
- Szablon:TMnoży prawie wszystkie bronie przez 10 (np zmienia 20% większy damage na 200%). Niektóre bronie stają się bezużyteczne, a inne są nieprawdopodobnie potężne. Często używana jest bazooka biedaka, ponieważ można wystrzelić w serii 30 rakiet, rozrzut jest jednak tak duży, że rakiety lecą wszędzie tylko nie do wroga. Zazwyczaj zginiesz na takim serwerze przez demomana szarżującego na ciebie z prześwietnym puklerzem.
Noob w Team Fortress 2
- Główny artykuł: Noob
- W 99,9% przypadków jest F2P;
- Atakuje graczy przy pomocy Rakietowego/Bombowego Skoczka;
- Grając Skautem stoi w miejscu i dziwi się, że ginie;
- To samo tyczy się szarżowania w linii prostej na Grubego;
- Po przegranej gada na swoich, że są noobami a na wrogów, że są cheaterami;
- Pyta, jak dźgać w plecy;
- Myśli, że niewidzialność jest nieskończona, przez co ląduje w bazie przeciwnika bez przebrania;
- Próbuje przebrać się nosząc Ostateczną Nagrodę;
- Próbuje się wymieniać będąc F2P;
- Atakuje Szachniszachem mając pełne HP;
- Uruchamia Kritzkriega i myśli że jest nieśmiertelny;
- Myśli, że działko nie ma zasięgu, przez co jego działko ginie w kilka sekund po zniszczeniu;
- Nie wie, jak rozkręcać Miniguna;
- Próbuje robić kamikadze z użyciem bomb samoprzylepnych;
- Obsesyjnie gra Pyro;
- Szuka pierwszej części;
- Na głowie nosi Upiorny Cylinder, aby wszyscy wiedzieli z kim mają do czynienia;
- Do Cylindra ubiera czaderskie Gogle w których wygląda jak mucha;
- Dałby się zgwałcić i zamordować za Flogistynator lub Machinę;
- Ginie od telefraga;
- Daje się zabić drwiną;
Przypisy
- ↑ Chodzi o osobniki poniżej 15. roku życia
- ↑ ale nie szybszy niż Speedy Gonzales
- ↑ uważa, że Sun Tzu kupił po dwa zwierzęta z każdego gatunku na Ziemi, a następnie załadował je na łódź
- ↑ Huntswacka lub Bushman
- ↑ Bo tylko inteligentni ją biorą.
- ↑ tryb ten zmienia ich drwiny w rakietowy skok
- ↑ i to główne źródło jej popularności
- ↑ Wystarczy wiedzieć, że aby mieć premium, trzeba kupic byle co, choćby kluczyk do skrzynki za 8 zł
- ↑ często jednak zbyt mocno
- ↑ ci mniej ogarnięci sap+stab
- ↑ Podczas Aktualizacji Inżyniera powstało 100 Złotych Kluczy. 21 kluczy zostało zniszczonych, głównie na organizację charytatywną. Zwycięzca aukcji zorganizowanej przez Child's Play otrzymał sto pierwszy klucz.
- ↑ bo potem giniesz
- ↑ i to ma być niewidzialność?
- ↑ po backstabie
- ↑ już prędzej ktoś wpuści Świadków Jehowy do domu
- ↑ liczby te jednak tracą aktualność na porządku dziennym