Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(trochę tekstu)
Linia 12: Linia 12:
== Odmiany ==
== Odmiany ==
W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z [[Protram]]u.
W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z [[Protram]]u.

==Ciekawostki==
* W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w [[Floating Garden|nowe barwy]], jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu


<br clear="all" />
<br clear="all" />

Wersja z 16:55, 5 maj 2011

Plik:Wandalizm w tramwaju.jpg
Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000

Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.

Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką

Różnice

Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj wyje. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.

Podobieństwa

Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.

Odmiany

W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.

Ciekawostki

  • W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
  • Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu