Ludzki żywot: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(interpunkcyjne, składniowe, odważenie "wody"; scalenie powtórki, inne (głównie wymagania sprzętowe))
Linia 106: Linia 106:


Mimo sporadycznych przypadków samobójstw, oraz [[kick]]ów (które często są jedynie wypadkami), większość ludzi gra do naturalnego końca gry, osiągając całkiem wysokie poziomy doświadczenia rzędu 80-90. Wyższą średnią osiąga serwer ''[[Japonia]]'', lecz nie ze względu na lepsze statystki, tylko z powodu [[Maniak komputerowy|lepszych graczy]]. Oficjalnie najwyższy poziom zdobyła graczka na serwerze ''[[Francja]]'', mianowicie 122. Niemal dogonił ją gracz serwera ''[[Polska]]'', który osiągnął poziom 116. Nieliczni wiedzą też o niejakim [[Azerbejdżan|Azerze]], który w 1973 miał 168. poziom. Plotki głoszą, że miał cheat powodujący [[nieśmiertelność]], ale dostał kicka.
Mimo sporadycznych przypadków samobójstw, oraz [[kick]]ów (które często są jedynie wypadkami), większość ludzi gra do naturalnego końca gry, osiągając całkiem wysokie poziomy doświadczenia rzędu 80-90. Wyższą średnią osiąga serwer ''[[Japonia]]'', lecz nie ze względu na lepsze statystki, tylko z powodu [[Maniak komputerowy|lepszych graczy]]. Oficjalnie najwyższy poziom zdobyła graczka na serwerze ''[[Francja]]'', mianowicie 122. Niemal dogonił ją gracz serwera ''[[Polska]]'', który osiągnął poziom 116. Nieliczni wiedzą też o niejakim [[Azerbejdżan|Azerze]], który w 1973 miał 168. poziom. Plotki głoszą, że miał cheat powodujący [[nieśmiertelność]], ale dostał kicka.

== Ludzki Żywot Dawniej ==

Tuż po wydaniu gry możliwości były dość ograniczone. Pierwsi gracze pojawili się na kontynencie Afryka a później rozeszli się po całej mapie. Początkowo gra polegała na chodzeniu po mapie i polowaniem na mamuty. W oknie rozmowy były wpisywane najczęściej słowa:

Gfgfghsw!!
aaaaaaaa!!
oooooooo!!

W późniejszym okresie gracze zaczęli mówić normalnie, w glinie zaczęli pisać dziwne znaki i w ten sposób wymyślili pismo, gracze robili z materiałów domki i w ten sposób powstały pierwsze osady które istniały do czasu wybuchu wulkanu lub ataku wilków. Władzę sprawował Wódz - miał najwięcej pkt doświadczenia i pkt sławy. Kiedy gracze wynaleźli koło tak się podniecili że wykopali kilka kanałów i zwiększyły się plony <ref>Nie, nie chodzi o MilkiWay,
chodzi o takie ziarenka... eee.. nadal nie wiesz o co kaman?</ref> i ludzie się podzielili na Mieszkańców i Wsiaków.




== High score ==
== High score ==

Wersja z 22:30, 4 sty 2010

Ludzkizywotbox2.png

Ludzki żywot – gra z gatunku MMORPG. Wydawca nie jest do końca znany, różnoracy specjaliści wspominają o God Studios, jak również o Biologia Arts, ze szczególnym uwzględnieniem grupy Ewolucja. Okrzyknięta została najbardziej innowacyjną grą wszechczasów, głównie z racji niesamowitych efektów graficznych, wielowątkowej, nieliniowej fabuły, a także z niebywałej popularności – obecnie gra w nią około 6,77 miliarda ludzi, a liczba ta systematycznie rośnie.

Niejasny jest również proces i czas powstawania tej niezwykłej gry; według niektórych, zajęło to kilkaset milionów lat, a według innych – tylko 6 dni. Zważywszy na bardzo wysoki poziom wykonania, druga wersja wydaje się być niedorzeczna, choć dawniej zdecydowana większość graczy uważała ją za racjonalną.

Prawdopodobnie pierwszymi graczami byli Adam i Ewa. Podobno posiadali konto premium, ale za zjedzenie owocu nie z tego drzewa, co trzeba, zostało im odebrane.

Ogólny zarys

Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP) i opiera się w głównej mierze na interakcji z otoczeniem oraz innymi graczami. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie odmienny poziom wrażeń. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w indywidualny, niepowtarzalny sposób. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest przez bardzo duży aspekt losowości, oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników.

Mechanika gry

Screenshot z jednej z wiejskich lokacji serwera Polska

Gracz jest w gruncie rzeczy całkowicie wolny (wyjątkami są niektóre serwery z co bardziej restrykcyjną polityką); może robić cokolwiek, oczywiście w ramach zdrowego rozsądku i obowiązującego na serwerze prawa. Gracz, idąc przez życie, zdobywa doświadczenie oraz nowe, przydatne bądź nie, umiejętności. Punkty biegłości w danej dziedzinie zdobywa jedynie dzięki praktyce – im dłużej wykonuje daną pracę, tym lepiej mu ona wychodzi. Dzieje się to efektywniej, jeżeli pracuje z już bardziej doświadczonym graczem, który uczy nas danej dziedziny. Często zdobywanie doświadczenia w niektórych domenach przychodzi łatwiej niż w innych; jest to indywidualna i generowana losowo cecha. Najczęściej dzieje się to na początku gry, bądź w początkowych jej etapach. Można przyśpieszyć proces zdobywania statystyk, używając niedozwolonych skryptów, czyli farmaceutyków (np. sterydy), aczkolwiek wiąże się to z powikłaniami zdrowotnymi.

Charakterystyczną rzeczą jest interfejs bez jakichkolwiek wskaźników. Stan zdrowia opieramy na własnym samopoczuciu, sposobie, w jaki wyświetlany jest obraz (przy niektórych chorobach i upojeniu alkoholowym występują np. omamy wzrokowe), albo na podstawie zmian na ciele. Gracze, którzy wybrali klasę „Medyk”, są w stanie rozpoznać problemy ze zdrowiem u innych graczy po uprzednim przebadaniu, czyli sprawdzeniu ich parametrów, np. temperatury ciała.

Postać gracza musi odżywiać się oraz załatwiać wiele innych czynności fizjologicznych. W przeciwnym wypadku, może to grozić przedwczesnym końcem gry.

Otwieranie okna ekwipunku

Całe otoczenie jest tworzone przez oddziaływania innych graczy, a kolejni użytkownicy żyją w świecie zbudowanym przez poprzednich. Trudno odnaleźć podobną grę z takim stopniem interakcji.

Rozgrywka kończy się w momencie śmierci, a czy po niej występuje jakiś inny poziom, pozostaje tajemnicą. Pewne jest, że żaden zwykły gracz nie otrzymał, jak dotąd, bonusowego życia. Gra, potwierdzając swój niezwykły poziom trudności, daje nam tylko jedną szansę. Duża część teistów wierzy, że po spadnięciu punktów życia do zera następuje przejście do etapu bonusowego w postaci nieba bądź piekła, a także spotkanie z samym twórcą projektu. Jedynym graczem w historii, który dostał drugie życie, jest syn założyciela Bóg Studios. Ateiści uważają, że po śmierci to będą martwi i nigdzie nie pójdą. Osobną grupę stanowią hinduiści czy buddyści, oni wierzą, że po śmierci następuje respawn, niestety traci się przy okazji cały ekwipunek, doświadczenie, oraz znów startuje na poziomie 0.

Przebieg gry

Wysokiej jakości efekty HDR
Opcja Budzik

Do gry można dołączyć tylko na zaproszenie 2 użytkowników zwanych rodzicami. Instalacja gry trwa zazwyczaj 9 miesięcy. Gra zaczyna się w momencie narodzin (aczkolwiek według niektórych, zaczyna się ona już w momencie poczęcia, czyli rozpoczęcia instalacji gry). Gracz nie ma wpływu na to, na jakim serwerze (zwanym w grze państwem) się urodzi, podobnie nie ma wpływu na swój wygląd, płeć czy inne statystyki początkowe. W późniejszych etapach gry jest możliwa zmiana pewnych aspektów wyglądu swojej postaci, w procesie zwanym operacja plastyczna, jednak wiąże się to z dużymi kosztami i większość graczy na nią nie stać.

Pierwszym okresem jest wiek niemowlęcy i dziecięcy. Można powiedzieć, że jest to bardzo rozbudowany samouczek, w którym rolę nauczycieli na samym początku odgrywają rodzice – najczęściej dwoje wysokopoziomowych użytkowników (coś około 20–40 poziomu), choć zdarzają się przypadki, kiedy są to niskopoziomowi gracze. Oni uczą, w jaki sposób poruszać się po świecie; nauczają podstawowych umiejętności jak mówienie i interakcja z innymi graczami. Zapewniają również pożywienie i opiekę w pierwszych etapach.

Kolejną fazą jest wiek szkolny. Dla wielu jeden z trudniejszych kroków, zaczyna się, gdy postać uzyskuje w okolicach 7 poziomu (w zależności od zasad serwera oraz poczynań rodziców). W tym etapie gry pogłębiana jest nasza wiedza z najróżniejszych dziedzin. Również w tym momencie zaczynają być dostępne pierwsze tzw. Dokonania, przełomowe dla przebiegu gry chwile, np. pierwszy pocałunek. Etap szkolny jest stosunkowo długi i mozolny. Poziom, z którym gracz skończy ten element rozgrywki jest bardzo różny. Obecnie, najczęściej wynosi około 20 - 30.

Jedna z wielu minigier – gotowanie

W tym czasie aktywuje się podpoziom bycia nastolatkiem. Jest to niezwykle burzliwy i chaotyczny etap. W nim znacznie wzrasta stopień interakcji z innymi postaciami, pojawiają się nowe opcje i dokonania, wcześniej niedostępne, np. obudzenie się po pijaku na szwedzkim kutrze rybackim. Stadium szkolne skutkuje najczęściej wybraniem klasy postaci. Zależy ona od wiedzy, jaką jednostka zdobywała przez cały poprzedni okres, a także od zainteresowań i poglądów gracza. Oczywiście niektórzy użytkownicy używają ułatwień w postaci tzw. znajomości, albo wujka na stanowisku. Często jest to źle postrzegane przez innych graczy i uważane za akt lamerstwa.

W okolicach 18. poziomu doświadczenia otwiera się droga do klasy postaci żołnierza. Po przejściu komisji poborowej, a następnie szkolenia, gra zamienia się w rasową strzelankę. Istnieje też możliwość kierowania pojazdami, a w miarę awansów w wojsku, gra zaczyna przypominać strategię czasu rzeczywistego bądź taktyczny shooter, gdzie kierujesz podległymi oddziałami. Wiele osób jednak mocno unika tego etapu gry z wielu przeróżnych powodów.

Kolejny etap gry przejawia się tym, że zaczynamy przyjmować regularne questy, za które dostajemy wynagrodzenie. Przeznaczane jest ono na pożywienie, płacenie rachunków, kupowanie kolejnych itemów itp.

W okolicach poziomu 20 do 40 gracze wstępują w formalne związki, po czym mogą zaprosić kolejnego użytkownika. Nazywane jest to poczęciem dziecka i zdarza się, że zostaje ono zainicjowane przypadkowo. Jest to etap opcjonalny, przez wielu w ogóle niepodejmowany z racji stopnia trudności. Istnieją cracki zwane środkami antykoncepcyjnymi, które nie dopuszczają nowych użytkowników do tej gry. Jednak używanie ich spotyka się z ostrą krytyką ze strony użytkowników teistycznych.

Schyłkowym etapem jest starość i emerytura. Niestety, na bardzo wysokich poziomach doświadczenia spadają statystyki związane z siłą i kondycją. Później następuje już koniec gry i outro zwane śmiercią.

Podczas gry istnieje możliwość wylogowania się. Przeważnie następuje to wieczorem lub nocą (na różnych serwerach jest różny czas). W nocy zostają na serwerach tylko gracze zdobywający doświadczenie w pracy i studenci architektury. Ponowne zalogowanie się jest możliwe po około 8 godzinach chyba, że włączymy opcje "budzik". Czas braku aktywności na serwerze jest potocznie nazywany „snem”. W tym czasie często wyświetlane są różne cutscenki nazywane marzeniami sennymi.

Gildie

Screen z jednej z wojen gildii
Plik:3111.jpg
Zielona kurtka ZHP/ZHR bywa łakomym kąskiem dla innych frakcji
Item "Krzyż harcerski" dostępny dla członków ZHP/ZHR.

Jak w wielu innych MMORPG, także i w Ludzkim żywocie występują tzw. Gildie skupiające graczy. Cele gildii są różne, czasem jest to bogacenie się, podbijanie innych gildii, monopolizacja rynku itemów, bogacenie się, walka z innymi gildiami lub bogacenie się. Członkowie niektórych gildii posiadają specjalne prawa.

Na serwerze Polska najpopularniejszymi gildiami są:

  1. Unia Europejska – na serwerze Polska występuje jej filia. Gildia ta swoje miejsce zawdzięcza wielkiej ilości golda, które daje wszystkim noobom, którzy o nie proszą. Ze względu na udzielanie pomocy finansowej początkującym graczom jest lubiana przez grono GM na serwerze. Właściwie to nikt nie wie, po co ta organizacja istnieje, ale niektórzy twierdzą, że ich ukrytym celem jest zjednoczenie serwerów.
    1. Gildia główna, zwana także Politycy – moderatorzy danego serwera. Głównymi moderatorami są Premier i Prezydent, chociaż dawno temu, przed poważnymi zmianami na serwerze, rangi ustawiane były inaczej – najwyższą stanowił Król, wybierany przez najbogatszych graczy. Niektórzy twierdzili wtedy, że tak naprawdę mianowany był przez założyciela gry.
      1. Policja – niegdyś MO. Jedna ze starszych organizacji na serwerze, założona przez GMów. Została stworzona do ochrony słabych graczy. Od członków wymagane są specjalne umiejętności, które można nabyć po odpowiednim przeszkoleniu. W przypadku złamania regulaminu serwera, Policja stara się ustalić przebieg wydarzeń. [1]
        1. Sędziowie – gildia stworzona przez GMów. Na niektórych serwerach sędziowie mogą przyznawać bana za złamanie regulaminu. Istnieją sposoby na uniknięcie bana, jednak w przypadku niepowodzenia, jego czas wydłuża się.
          1. Urzędnicy - gildia nielubiana przez zwykłych graczy. Gracze z tej gildii sprawdzają ilość golda u gracza, itemy i część z nich zabierają na budowę stadionów. Dodatkowo, żeby postawić jakiś budynek, trzeba prosić ich o zgodę.
          2. Szefowie - kolejna, po urzędnikach, nielubiana gildia. Gracze ci są bardzo bogaci i zlecają innym wykonanie jakiegoś zadania za golda. Ostatecznie jednak zamiast tracić majątek, powiększają go.
      2. Mafia – gildia od lat konkurująca z Policją. Nie cieszy się sympatią GMów, jest to spowodowane nagminnym łamaniem regulaminu przez ich członków. Zajmują się handlem nie do końca legalnymi itemami, nie do końca legalną ochroną silnych graczy i ich biznesów za odpowiednią cenę oraz nie do końca legalnym zabijaniem innych graczy
      3. Wojsko - Najstarsza organizacja założona przez GM'ów. W zamian za golda, żołnierze uczestniczą w bitwach i wojnach. Dostają najlepsze itemy dodające znaczną ilość HP i punktów ataku. Mimo to, część graczy, która wybrała tę gildię, ginie.
    2. Kościół – jedna z najstarszych i najpotężniejszych gildii w całej grze, ma swoje filie na każdym z serwerów. Utrzymują, że ich pierwszym Gulid-Masterem jest syn root admina, który również załatwił im specjalne prawa na serwerze. Jednym ze specjalnych przywilejów jest możliwość przyznawania przez członków gildii specjalnych rang w grze. Obecnie większość graczy na serwerze darzy wielkim szacunkiem tę gildię, lecz jej popularność ostatnio dramatycznie spadła w związku z napływem młodych graczy, którzy doszli do wniosku, że root admin z rozmaitych powodów jednak nie zajmuje się grą, w związku z czym obecnie gildia ta jest niemal bezwartościowa.
      1. Moherowe Berety – gildia, która stosunkowo niedawno przybrała na sile w związku z wyborem Lecha Kaczyńskiego na moderatora, który niewątpliwie jest sympatykiem tej frakcji. Charakteryzuje się tym, że skupia tylko i wyłącznie wysokolevelowe postacie (60 level jest przyzwoitym minimum dającym dostęp do tej gildii). Gildia najczęściej zajmuje się rajdami na Częstochowę, tępieniem niewiernych, wspólnymi koronkami. Dyskryminują graczy emigrantów z innych serwerów, robią tzw. czystki.
    3. Dzieci Neo - najnowsza gildia w grze. Jej członkowie to postacie niskolevelowe (do 16 poziomu). Dzieci neo zajmują się obrażaniem innych graczy, zakłócaniem przebiegu gry i wandalizowaniem.
    4. ZHP – Związek Harcerstwa Polskiego. Gildia równie stara co MO. Zrzesza najczęściej newbie od 6 do 16 poziomu. Większość graczy przychodzi do nich, ponieważ nikt inny ich nie chce, a poza tym dają za darmo itemy: Zieloną Kurtkę, Krzyż i Getry. Gildia ta zrzesza już około 110,5 tys. graczy. Do ich głównych zajęć należą wszelkiego rodzaju rajdy, są także grupą wsparcia dla Moherowych Beretów na rajdzie Częstochowa. Harcerze mogą również zdobywać skille dostępne jedynie dla gildii, nazywane sprawnościami. Gildia jest podzielona na tzw. drużyny.
    5. Menele – najbardziej tajemnicza gildia ze wszystkich. Dokładna data jej powstania jest nieznana, ale szacuje się, że jest jeszcze starsza niż gildia Kościół. Co dziwne, jest to jeden z niewielu przypadków gildii, w których nie ma podziału na rangi. Druga podejrzana rzecz to fakt, że aby przyłączyć się do gildii, nie trzeba zawierać żadnego kontaktu z Guild-Masterem. Oficjalną drogą do dołączenia do Meneli jest po prostu stałe używanie pewnego rodzaju potionów.
Jeden z członków gildii Menele
    1. Naukowcy - Jedna z najbogatszych i nowszych gildii w grze. Członkowie tej gildii w zamian za golda i punkty doświadczenia starają się rozwikłać tajniki gry. Dysponują wieloma zabawkami, o których zwykły śmiertelnik mógłby tylko pomarzyć, jednak nie zawsze wykorzystują je w pełni.

Serwery

Oficjalnych serwerów jest 192. Istnieją też serwery pirackie, najpopularniejsze to Kosowo i Osetia Południowa. Serwery nie są od siebie całkowicie oddzielone - mogą ze sobą handlować lub walczyć. Jeśli władze danego serwera są zanadto agresywne, organizacja serwerów oficjalnych (Organizacja antyNoobów Zjednoczonych, ONZ) nakłada na nie bana, zwanego w slangu graczy "sankcjami".

Co jakiś czas pomiędzy serwerami odbywają się tak zwane "wojny", w których uczestniczą gildie Żołnierzy. Podczas wojen powstają nowe serwery i zmienia się terytorium starych. Ostatnio maksymalna liczba wojen została ograniczona z powodów zbyt dużej ilości ginących graczy podczas wojny.

Niektórzy wierzą, że w ludzkim żywocie istnieją inne serwerownie. Część graczy utrzymuje, że widziały pojazdy pochodzące prawdopodobnie spoza Ziemi. Powstała też teoria, że Oni zatajają graczy z innych miejsc niż Ziemia.

Sprawa głównego admina

Fan art przedstawiający wyobrażenie wyglądu głównego admina
Ludzki żywot 2

Ludność graczy jest podzielona pod względem teorii, czy istnieje jakiś główny Admin, najczęściej utożsamiany z twórcą samej gry. Wielu nie wierzy w istnienie Admina. Większość jest jednak jego zwolennikiem i aby nie dostać kicka przed końcem gry, albo wiecznego bana, stosuje się do jego reguł. Aczkolwiek nawet wśród wierzących istnieją rozbieżności co do szczegółów postaci Admina. Niektórzy twierdzą że admin porzucił grę na rzecz innej.

Między graczami pojawiła się plotka, że w 2012 r. może nastać zamknięcie całej serwerowni Ziemia. Według niektórych, nastąpi wtedy jedynie przerwa techniczna i wprowadzenie m.in. upragnionych patchy i update'ów. Rozniosła się też plotka na temat betatestów gry Ludzki Żywot 2, którego finalna wersja ma ukazać się wkrótce. Inni twierdzą, że serwery w ogóle się nie podniosą, a kolejni uważają, że po prostu nie stanie się nic.

Wśród graczy bywają hakerzy, twierdzący, że udało im się dostać do zaplecza gry lub nasłuchać kodowanie poleceń admina i znają przyszłość. Bardziej znanym hakerem jest Nostradamus, który grał w grę około 1503–1566 roku i wyciągnął z gry parę ciekawych informacji. Jednak spekuluje się, że znalazł tylko dziurę w plikach, które Administrator załatał wydając Service Pack.

Strona techniczna

Doskonała fizyka płynów

Życie chwalone jest za doskonałą oprawę audiowizualną. Każda lokacja dopieszczona jest w najmniejszych detalach, tekstury są w niewyobrażalnej rozdzielczości, cienie i gra świateł są w najlepszym, zapierającym dech w piersiach, wydaniu. Zdarza się jednak czasami zjawisko nazywane mgłą oraz związane z tym problemy z odległością rysowania horyzontu i wyświetlaniem tekstur. Niesamowita jest sztuczna inteligencja NPC, jak np. zwierząt. Niektórzy twierdzą, że również one są graczami, tylko o dużo mniejszych prawach.

Fizyka w grze jest najwyższej jakości, bijąc na głowę dotychczasowe systemy takie jak Havok czy PhysX. Wielu użytkowników postanawia zgłębiać jej tajniki, wybierając gildię naukowca.

Wymagania sprzętowe

Gra właściwie ruszy na prawie każdej konfiguracji. Wyjątek stanowi przypadek, gdy gra wylosuje nowemu graczowi jedną z mutacji letalnych, nie zdarza się to jednak zbyt często. Na urządzeniach z wadami technicznymi może nie działać głos, obraz bądź okienko komunikacji. Wtedy jest się nazywanym odpowiednio głuchym, niewidomym bądź niemym. Zdarza się również takie obciążenie, gdy ograniczone są niektóre ruchy, ale występują też inne usterki. Wtedy jest się nazywanym niepełnosprawnym.

Błąd silnika graficznego, oka – takie ładowanie często spowodowane jest defektem w instalacji, np. daltonizmem

W wyniku choroby, zmiany otoczenia lub zażycia różnego rodzaju substancji, może wystąpić czasowa lub stała, subiektywna dla gracza zmiana środowiska gry. Nie wiadomo, czy postrzegane przez gracza zjawiska są różnymi odmianami świata gry, czy też są istotnie wynikiem błędów sprzętowych gracza. Różne zwierzęta korzystają z innych kart graficznych i dźwiękowych niż człowiek; wynika to prawdopodobnie z odmiennego stopnia przydatności dla nich poszczególnych kolorów czy dźwięków.

Opinie na temat gry

Tłum graczy

Wiele osób krytykuje Życie za jego miejscami bardzo wysoki stopień trudności. Nieprzewidywalność scenariusza skutkuje tym, że niemożliwe jest znalezienie solucji. Istnieją tylko ogólne poradniki dotyczące pojedynczych dziedzin życia. Zajmuje się tym m.in. psychologia. Brak zapisu w dowolnym momencie, a nawet systemu checkpointów drastycznie obniża grywalność i komfort grania. Kontrowersje budzi sposób zdobywania poziomów. Każdy poziom trwa stałą ilość czasu, niezależnie od ilości pkt doświadczenia.

Narzeka się też na wciąż niepoprawione bugi, momentami nieracjonalną fabułę oraz brak darmowych serwerów (często koszta są po prostu ukryte, ale nadal istnieją). Zmniejszenie opłat na serwerach od lat obiecywane jest przy okazji wyborów przez kolejnych kandydatów na moderatorów. Efektów jednak nie ma sensu się doszukiwać.

Niektórzy również marzą o cheatach, ale oficjalnych nikt nie odkrył. Kod gry jest jak do tej pory niezłamany i nie powstały również żadne trainery. Krążą pogłoski, że Usain Bolt ma speedhacka, Simo Häyhä miał aimbota, niektórzy z gildii Armia używają wallhacków termowizyjnych, zaś ninja odkryli sposób na włączenie ghost mode.

Mimo sporadycznych przypadków samobójstw, oraz kicków (które często są jedynie wypadkami), większość ludzi gra do naturalnego końca gry, osiągając całkiem wysokie poziomy doświadczenia rzędu 80-90. Wyższą średnią osiąga serwer Japonia, lecz nie ze względu na lepsze statystki, tylko z powodu lepszych graczy. Oficjalnie najwyższy poziom zdobyła graczka na serwerze Francja, mianowicie 122. Niemal dogonił ją gracz serwera Polska, który osiągnął poziom 116. Nieliczni wiedzą też o niejakim Azerze, który w 1973 miał 168. poziom. Plotki głoszą, że miał cheat powodujący nieśmiertelność, ale dostał kicka.

Ludzki Żywot Dawniej

Tuż po wydaniu gry możliwości były dość ograniczone. Pierwsi gracze pojawili się na kontynencie Afryka a później rozeszli się po całej mapie. Początkowo gra polegała na chodzeniu po mapie i polowaniem na mamuty. W oknie rozmowy były wpisywane najczęściej słowa:

Gfgfghsw!! aaaaaaaa!! oooooooo!!

W późniejszym okresie gracze zaczęli mówić normalnie, w glinie zaczęli pisać dziwne znaki i w ten sposób wymyślili pismo, gracze robili z materiałów domki i w ten sposób powstały pierwsze osady które istniały do czasu wybuchu wulkanu lub ataku wilków. Władzę sprawował Wódz - miał najwięcej pkt doświadczenia i pkt sławy. Kiedy gracze wynaleźli koło tak się podniecili że wykopali kilka kanałów i zwiększyły się plony [2] i ludzie się podzielili na Mieszkańców i Wsiaków.


High score

  1. Jeanne Calment - serwer: Francja - 122lv.
  2. 泉 重千代, - serwer: Japonia - 120lv.
  3. Sarah Knauss - serwer: USA - 119lv.
  4. Marie-Louise Meilleur - serwer: Kanada - 117lv.
  5. Lucy Hannah - serwer: USA - 117lv.
  6. Elizabeth Bolden - serwer: USA - 116lv.
  7. Paweł Parniak - serwer: Polska - 116lv.
  8. María Esther Capovilla - serwer: Ekwador - 116lv.
  9. 本郷 かまと - serwer: Japonia - 116lv.
  10. 猪飼たね - serwer: Japonia - 116lv.
Medal.svg

Przypisy

  1. Ludzki Żywot nie posiada opcji bezpośredniego zapisywania screenów i filmów z gry, by nie obciążyć serwera.
  2. Nie, nie chodzi o MilkiWay, chodzi o takie ziarenka... eee.. nadal nie wiesz o co kaman?