Nintendo: Różnice pomiędzy wersjami
(Sorry, ale tu zaczęła iść Wikipedia) |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M (→Zobacz też: eksperymentalne linkowanie zobaczteżów wyłącznie dla mobilek, z racji obecności navboxu z konsolami, który działa tylko na kompach [ZOBACZ >>]) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
{{NonNews|[[NonNews:Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta|Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta]]}} |
{{NonNews|[[NonNews:Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta|Najmroczniejsza konsola dalej nieodkryta]]}}<mobileonly> |
||
* [[NES]] |
|||
* [[SNES]] |
|||
* [[Nintendo 64]] |
|||
* [[Wii]] |
|||
* [[Wii U]] |
|||
* [[Nintendo Switch]] |
|||
* [[Nintendo 3DS]] |
|||
---- |
|||
</mobileonly> |
|||
* [[CipSoft GmbH]] |
* [[CipSoft GmbH]] |
||
* [[Electronic Arts]] |
* [[Electronic Arts]] |
Wersja z 10:29, 4 paź 2020
Nintendo Co Ltd. (任天堂株式会社, Nintendo Kabushiki Gaisha[1]) – japoński koncern znany z produkcji klasycznych gier wideo, rewolucjonizowania branży gier[2] i pokornej cudzołożności Mario, Zeldy, Wii i nastolatek z przedmieścia Tokio. Założona w 1889 roku przez japońskiego przedsiębiorcę i wojownika weekendowego, Fusajiro Yamauchi, który stworzył karty Pokemon – nazywanych Poketto Monsutā – aby konkurować z amerykańskimi kartami baseballowymi. W 1963 roku oni eksperymentowali z innymi przedsięwzięciami biznesowymi takimi jak Nintendo Cab Company i feralny Nintendo Love Hotel.
W latach 70-tych Nintendo rozwinęło się w korporację do gier wideo, stając się w Japonii trzecią najbardziej wpływową i najbardziej honorową firmą po Anime i przemyśle Hentai, wprowadzając tym samym branżę gier wideo na szczyt japońskiej gospodarki.
Zobacz też
<mobileonly>
</mobileonly>
- CipSoft GmbH
- Electronic Arts
- Gameforge AG
- Gameloft
- Square Enix
- Technos Japan Corporation
- Valve Software
- Westwood Studios
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go. Szablon:Informatyka