Pesa Swing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
[[http://omni-bus.eu/omnigaleria/albums/userpics/10086/tram-3244-18.jpg Omni-Bus]]
[[http://omni-bus.eu/omnigaleria/albums/userpics/10086/tram-3244-18.jpg Omni-Bus]]
'''Pesa Swing''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]], [[Gdańsk|Danzig]] oraz [[Szczecin|Szczękocin]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju [[Tramicus|Tramicus]] na świecie.
'''Pesa Swing''' – <del>pseudo</del>tramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne wyłącznie po to, żeby [[Warszawa|Warszawieś]], [[Łódź|Uć]], [[Bydgoszcz|Bydzia]], [[Elbląg]], [[Gdańsk|Danzig]] oraz [[Szczecin|Szczękocin]] miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju [[PESA_Tramicus|Tramicus]] na świecie.


== Zalety ==
== Zalety ==

Wersja z 14:36, 19 sty 2016

[Omni-Bus] Pesa Swingpseudotramwaje wyprodukowane w Bydgoskich zakładach Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne wyłącznie po to, żeby Warszawieś, , Bydzia, Elbląg, Danzig oraz Szczękocin miały czym szpanować na scenie polskiej komunikacji miejskiej. Rozwojowa wersja pierwszego pseudotramwaju Tramicus na świecie.

Zalety

  • Są fajne;
  • Są długie;
  • Mają fajne pantografy po środku
  • Można w nich kupić bilet (czego i tak nikt nie robi, bo po co?).

Wady

  • Są niskopodłogowe (ułatwia to szturmowanie tramwaju przez babcie tramwajowe);
  • Pikają przy zamykaniu drzwi;
  • Mają zamontowane ekrany LCD, które cały czas wkurzają pasażerów informując ich, że na ulicy, którą jadą właśnie wywalił się jakiś tramwaj i spowodował zablokowanie całego centrum;
  • Mają zderzaki jak tarany,
  • Wydają nieprzyjemnie dźwięki,
  • Warsiafskie sztuki miały tendencję do mimowolnego opuszczania torowiska.
  • Mają tak slabe podłogi, że wystarczy jedna wizyta Macieja Maksa Prządło Vel Sprzęgło (Grubas), by wszystkie pojazdy wrocily do zajezdni w zamian za Stopiątki
120Na Warszawieś
120NaDuo Warszawieś
120NaG Danzig
120NaS Szcękociny
120NaS2 Szczękociny inna wersja
122NaB Bydzia
121NbT Toruń
122NaL Uć

Zastosowanie

Na początku powody do szpanu miała Stolyca, bo to ją Swingi podbiły jako pierwsze. Potem trafiły do Danzig. Szczękocin by móc zaszpanować jedyną jakąś rzeczą też zakupił kilkadziesiąt sztuk. Na placu boju pozostały jedynie Gorzów Wielkopolski, Olsztyn i Wrocław. Gorzów twierdzi że helmuty z lat '60 są lepsze od stopiątek (a tym bardziej od Pes), Olsztyn zakupił inne marne tramwaje Solarisa, a Wrocław odpadł poprzez antyszpan pojazdami 2010NW (nie zaszpanował przez chujową nazwę). Kolejne miasta, czyli Toruń i Bydzia, by nie być gorsze, też sobie Swingi kupiły dla sławy. Miasto, którego nie ma na żadnej mapie pogodowej kupiło jako ostatni te wynalazki.

Wersje

  • 119Na - trzyczęściowa, wąska (Jeszcze nikt takiej nie kupił);
  • 120Na – pięcioczęściowa (Warszawieś,Danzig,Szczękociny);
  • 121Na – trzyczęściowa, wąska (Elbląg,Toruń);
  • 122Na – pięcioczęściowa, wąska (dla Bydgoszczy i Wsi, której nie ma na żadnej mapie pogodowej).

Zobacz też

Szablon:Ciężarówki