Zażywasz – przegrywasz

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Mały mózg stał się maskotką ćpunów, których przybyło

Zażywasz – przegrywasz – ogólnopolska akcja medialna, nawołująca młodych narkomanów do odstąpienia od nałogu. Skutek agresywnych haseł był taki, że więcej osób zostało oficjalnie, przez media, poinformowanych o istnieniu samego zjawiska narkotyków w społeczeństwie, a słowo przegrywasz zachęciło je do spróbowania, bo młody człowiek lubi być zawsze na opak, a ponadto problem stanął w centrum zainteresowania. Wśród narkomanów akcję mało kto wziął na poważnie, a hasło zażywasz – przegrywasz stało się zwyczajową zachętą do rozpoczęcia i kontynuowania narkotykowej libacji. O akcji szybko ucichło, a nieliczne ślady w internecie w równym stopniu są zapisem jednorazowego, lokalnego zaangażowania, co kpin z nieudolności organizatorów.

Nie badano zależności pomiędzy zażywaniem, a przegrywaniem kaset wideo (wiadomo, sex, drugs, rock'n'roll, kłamstwa i kasety wideo), kaset magnetofonowych, płyt CD oraz płyt chodnikowych.

Sranie w banię: nikt nie badał skuteczności tej akcji. Liczba uzależnionych i tak stale rośnie niezależnie od działań medialnych. Wypada też dodać, że najważniejszym punktem kampanii była emisja półgodzinnego filmu animowanego dla małych dzieci (z najbardziej znanymi bohaterami kreskówek) - jednocześnie we wszystkich kanałach telewizji naziemnej (TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TVN).

Zobacz też:


Szablon:Stubkul