Poznański Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Wasilij Hrabia Żygutek. Autor wycofanej wersji to 194.114.150.55.) |
M |
||
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:PST - 10 lat, Konstal ND.JPG|thumb|250px|Na Pestkę kierowane są tylko najnowsze tramwaje]] |
|||
'''Poznański Szybki Tramwaj''' (PeSTka) - tramwaj, którego poznaniacy chcą przerobić na [[pociąg]]. Zbudowali perony które są demolowane przez [[wandal]]ów i zwrotnice do powodowania wypadków. Wszystko to pozwalało na jazdę z szybkością 70 km/h jednak z powodu oszczędności w budowie zastosowano drewniane podkłady które ulegają powoli biodegradacji (no ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, w końcu trzeba być też [[Eko-pozytywność|eko-pozytywnym]], bo taka jest [[moda]]) i prędkość ta systematycznie się zmniejsza. Trasa ta wiedzie z poznańskich blokowisk na północy miasta i włącza się do normalnego ruchu w centrum. Projektanci nie wzięli jednak pod uwagę, że po włączeniu się do tramwaj musi stać w korkach i cały czas który zyskamy na bezkolizyjnym przejechaniu tej trasy stracimy podczas postoju na pierwszych trzech skrzyżowaniach. Wszystkie znajdują się w odległości 500 m od końca trasy. No ale mamy teraz recesję, kryzys, krach, a wcześniej mieliśmy rządy [[PZPR]] i do przedłużenia trasy w celu ominięcia tych skrzyżowań prędko nie dojdzie. |
|||
'''Poznański Szybki Tramwaj''' (PeSTka) – [[tramwaj]], którego [[Poznań|Poznaniacy]] chcą przerobić na [[pociąg|ciapąg]]. Składa się z peronów stworzonych do załatwiania się przez gołębie czy niedziałania wyświetlaczy oraz <del>zwrotnic do powodowania wypadków</del> (obecnie usunięte). Nowoczesny monitoring pozwala na szybkie umieszczenie [[Film pornograficzny|filmów akcji]] bezpośrednio na Redtube. Na każdym przystanku zamontowano głośniki, które mogą służyć do nadawania instrukcji dla aktorów. Obecnie liczy ponad 20 lat i MPK czeka na moment wpisania do rejestru zabytków, by móc podwyższyć cenę biletów. |
|||
Popularny jest też projekt zakładający dodanie do ceny za przejazd opłaty za symulator kołyski na sterydach, jak również opłaty za możliwość przejazdu trasą, która poziomem hałasu potrafi zagłuszyć lotnisko Ławica oraz 99% dyskotek i klubów na świecie. Początkowo miała służyć jako tor wyścigowy, co można zauważyć, gdy wnikliwie przyjrzymy się układowi torów (jeden obok drugiego). Podobno można tam jeździć 70 km/h, ale przekraczając barierę 50 km/h tramwaj zaczyna się trząść, zmieniając się w dzikiego węża i zachęcając (czytaj: zmuszając) [[pasażer]]ów do dzikich tańców i latania we wnętrzu pojazdu. |
|||
{{transport stub}} |
|||
Trasa wiedzie w sam środek slumsów zwanych ''North Coast Rapper Town'' (inaczej: Fyrtel północ). Niestety, dzięki połączeniu slumsów z miastem, proces zamiany blokowiska w slumsy został zatrzymany, przez co umarła cała kultura raperska. Od strony południowej Pestka kończyła się niegdyś koło mostu Teatralnego, ale przedłużono ją dołem, pod rondem <del>Capoeira</del> Kaponiera, gdzie zafundowano pasażerom elegancki labirynt w przejściu podziemnym, w rejon dworca Zachodniego, jednego z czterech w [[Poznań Główny|najbliższej okolicy]]. |
|||
[[Kategoria:Poznań]] |
|||
Ciekawostką jest to, że na pętli Sobieskiego znajdziemy poz-brukowy tor do wyścigów typu Nascar. Niestety budżet nie pozwolił na budowę alei serwisowej i obecnie służy on do organizacji wyścigów typu ''pościg za własnym dzieckiem'' (ang. ''catch the kid''). |
|||
{{KWP}} |
|||
{{Komunikacja miejska}} |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Poznaniu]] |
|||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
Aktualna wersja na dzień 09:45, 3 mar 2022
Poznański Szybki Tramwaj (PeSTka) – tramwaj, którego Poznaniacy chcą przerobić na ciapąg. Składa się z peronów stworzonych do załatwiania się przez gołębie czy niedziałania wyświetlaczy oraz zwrotnic do powodowania wypadków (obecnie usunięte). Nowoczesny monitoring pozwala na szybkie umieszczenie filmów akcji bezpośrednio na Redtube. Na każdym przystanku zamontowano głośniki, które mogą służyć do nadawania instrukcji dla aktorów. Obecnie liczy ponad 20 lat i MPK czeka na moment wpisania do rejestru zabytków, by móc podwyższyć cenę biletów.
Popularny jest też projekt zakładający dodanie do ceny za przejazd opłaty za symulator kołyski na sterydach, jak również opłaty za możliwość przejazdu trasą, która poziomem hałasu potrafi zagłuszyć lotnisko Ławica oraz 99% dyskotek i klubów na świecie. Początkowo miała służyć jako tor wyścigowy, co można zauważyć, gdy wnikliwie przyjrzymy się układowi torów (jeden obok drugiego). Podobno można tam jeździć 70 km/h, ale przekraczając barierę 50 km/h tramwaj zaczyna się trząść, zmieniając się w dzikiego węża i zachęcając (czytaj: zmuszając) pasażerów do dzikich tańców i latania we wnętrzu pojazdu.
Trasa wiedzie w sam środek slumsów zwanych North Coast Rapper Town (inaczej: Fyrtel północ). Niestety, dzięki połączeniu slumsów z miastem, proces zamiany blokowiska w slumsy został zatrzymany, przez co umarła cała kultura raperska. Od strony południowej Pestka kończyła się niegdyś koło mostu Teatralnego, ale przedłużono ją dołem, pod rondem Capoeira Kaponiera, gdzie zafundowano pasażerom elegancki labirynt w przejściu podziemnym, w rejon dworca Zachodniego, jednego z czterech w najbliższej okolicy.
Ciekawostką jest to, że na pętli Sobieskiego znajdziemy poz-brukowy tor do wyścigów typu Nascar. Niestety budżet nie pozwolił na budowę alei serwisowej i obecnie służy on do organizacji wyścigów typu pościg za własnym dzieckiem (ang. catch the kid).