S1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: zrewertowane
(nie no ale śmieszne srańsko normalnie szczyt komedii)
Znacznik: rewert ręczny
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 8: Linia 8:
{{Cytat|Polska kolej jest bardzo bezpieczna|Kontrowersyjna wypowiedź prezesa [http://utk.gov.pl/ Urzędu Tępienia Kolejarzy] na chwilę przed doniesieniami medialnymi o kolejnym przerżnięciu semafora}}
{{Cytat|Polska kolej jest bardzo bezpieczna|Kontrowersyjna wypowiedź prezesa [http://utk.gov.pl/ Urzędu Tępienia Kolejarzy] na chwilę przed doniesieniami medialnymi o kolejnym przerżnięciu semafora}}


'''S1''' – sygnał na [[Semafor|semaforze]] dla maszynisty, który odkąd zaczęto montować na lokomotywach kamery oznacza ''Stój!'', a jego przejechanie powoduje półroczne wakacje maszynisty na warsztacie przy wymianie klocków hamulcowych i przepychaniu kibli. Trzeba się pod nim zatrzymać – chyba, że jest to semafor SBL i akurat nikt nie patrzy albo [[Upojenie alkoholowe|niedysponowany]] dyżurny kliknie magiczny przycisk [[Sygnał zastępczy|'''''Sz''''']]. Olanie tego sygnału może mieć to skutki w postaci np. spłaszczenia ryja [[EN57]] w peronie, jak to miało miejsce w [[Ostrów Wielkopolski|Ostrowie Wielkopolskim]]. Często też po zlekceważeniu tego sygnału można wkrótce zobaczyć inny pociąg na tym samym torze, tylko w przeciwnym kierunku, a wtedy to już gacie maszynisty wypełniają się nadzieniem niczym pierogi.
'''S1''' – sygnał na [[Semafor|semaforze]] dla maszynisty, który odkąd zaczęto montować na lokomotywach kamery oznacza ''Stój!'', a jego przejechanie powoduje półroczne wakacje maszynisty na warsztacie przy wymianie klocków hamulcowych i przepychaniu kibli. Trzeba się pod nim zatrzymać – chyba, że jest to semafor SBL i akurat nikt nie patrzy albo [[Upojenie alkoholowe|niedysponowany]] dyżurny kliknie magiczny przycisk [[Sygnał zastępczy|'''''Sz''''']]. Olanie tego sygnału może mieć to skutki w postaci np. spłaszczenia ryja [[EN57]] w peronie, jak to miało miejsce w [[Ostrów Wielkopolski|Ostrowie Wielkopolskim]].


''Instrukcja o incydentach, wypadkach i poważnych wypadkach kolejowych Ir-8'' określa akt przejechania sygnału '''S1''' jako "''przerżnięcie semafora''"
''Instrukcja o incydentach, wypadkach i poważnych wypadkach kolejowych Ir-8'' określa akt przejechania sygnału '''S1''' jako "''przerżnięcie semafora''"

Aktualna wersja na dzień 11:56, 2 maj 2024

Wygaszony góra.svg
Czerwone środek ciągłe.svg
Czerwone środek ciągłe.svg
Czerwone środek ciągłe.svg
Czerwone środek ciągłe.svg
Czerwone środek ciągłe.svg
Czerwone środek ciągłe.svg
Czerwone środek ciągłe.svg
Wygaszony dół.svg
Podstawa semafor.svg
S1 w wersji deluxe. Może oznaczać: „stój, w tunelu jest mag strzelający fireballem!” albo „właśnie rozpoczęła się międzynarodowa rewolucja proletariacka”. Nigdy nie wiesz.

Ej, pamiętasz co się świeciło na poprzednim semaforze?

Maszynista na chwilę przed przerżnięciem sygnału S1

Polska kolej jest bardzo bezpieczna

Kontrowersyjna wypowiedź prezesa Urzędu Tępienia Kolejarzy na chwilę przed doniesieniami medialnymi o kolejnym przerżnięciu semafora

S1 – sygnał na semaforze dla maszynisty, który odkąd zaczęto montować na lokomotywach kamery oznacza Stój!, a jego przejechanie powoduje półroczne wakacje maszynisty na warsztacie przy wymianie klocków hamulcowych i przepychaniu kibli. Trzeba się pod nim zatrzymać – chyba, że jest to semafor SBL i akurat nikt nie patrzy albo niedysponowany dyżurny kliknie magiczny przycisk Sz. Olanie tego sygnału może mieć to skutki w postaci np. spłaszczenia ryja EN57 w peronie, jak to miało miejsce w Ostrowie Wielkopolskim.

Instrukcja o incydentach, wypadkach i poważnych wypadkach kolejowych Ir-8 określa akt przejechania sygnału S1 jako "przerżnięcie semafora"

S1 to inaczej czerwony, świecący wihajster w podłużnym telewizorze, na które maszyniści patrzą dłużej, niż jadą. Jest to taki jakby test cierpliwości – jak postoisz bez srania i gadania następne trzy godziny, zdajesz. Jeśli jednak dyżurny zlituje się nad tobą, to znaczy, że masz zajebiście słabą cierpliwość i nie powinieneś prowadzić pociągu, tylko co najwyżej liczyć podkłady z Poznania do Wrocławia.

Sygnał S1 zmienia się na sygnał zezwalający gdy:

  • ciężki pociąg towarowy się zatrzyma
  • ciężki pociąg towarowy się zatrzyma na wzniesieniu
  • dyżurny dwa kilometry temu powiedział "Panie maszynisto, nie hamujemy, już podaję semafor" i sobie zapomniał
  • maszynista wyciągnie kanapki
  • maszynista nie patrzy na semafor
  • maszynista pójdzie spać
  • maszynista pójdzie do kibla
  • maszynista pójdzie do domu
  • maszyniście do końca pracy zostało 15 minut

Sygnał S1 można pominąć:

  • Na rozkaz pisemny "S" lub "N"
  • Na sygnał zastępczy
  • Na sygnał ręczny lub radiotelefoniczne porozumienie podczas manewrów

Historia[edytuj • edytuj kod]

Zasadniczo w latach 90 Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów R-1 wyróżnia się następujące sposoby pomijania semafora wskazującego sygnał S1 Stój:

  • na gębę
  • na śpiocha po 19 godzinach pracy
  • na zbiegający tabor z podpartym czuwakiem
  • na manewr 20 wagonów ładownych z niepodłączonym hamulcem
  • na manewr 30 wagonów ładownych z niepodłączonym hamulcem w kierunku spadku
  • na rozrząd płaski poprzez odrzucenie 20 wagonów ładownych w kierunku szlaku
  • na stan znacznego upojenia alkoholowego
  • na maszynistę, który powiedział "Młody, teraz pokażę ci jak się hamuje"

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.